Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2022 18:53

Re: Sollicitatietopic #2

Marin schreef:Nee maar een voetbal toernooi is wel wat anders dan een baan voor 24 uur in de week. Tuurlijk, rolverdeling etc. Maar ik kan me stress (waarschijnlijk als geen ander) van Olíve heel goed voorstellen. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier zijn lange wachtrijen voor bso en kdv. Mijn kinderen staan nu dus al een paar maanden ingeschreven terwijl ik aan m'n banen zoektocht ben begonnen. Het is een hele gekke situatie natuurlijk hè om van 0 naar meer uren te gaan, ook qua opvang. Eigenlijk moet de opvang eerst rond zijn en dan pas kan je een baan zoeken.. Maar dat is voor veel mensen natuurlijk ook wel een duur geintje. En tuurlijk doe je het samen, maar dat moet ook maar net kunnen. Je kunt, sorry Sadie, ook echt niet van een andere werkgever verwachten dat een man maar alles laat droppen en ineens 3 dagen per week om 3 uur tabee zegt. Dat is gewoon niet realistisch. Je komt er vast samen wel uit, maar dat betekent niet dat er even geen initiële stress kan zijn als je een baan aangeboden krijgt en de opvang is nog niet rond. Natuurlijk is dat stressvol. Naast leuk en spannend.


Nou ja dat, en ik heb dus geen idee hoe lang de wachtlijsten zijn want degene die het weet is pas maandag weer beschikbaar. 🥴
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2022 18:57

Re: Sollicitatietopic #2

Sadie schreef:
Marin schreef:
Ja dat sowieso. Maar één iemand zal dat telefoontje moeten plegen naar de desbetreffende instelling. Je kan moeilijk duo bellen met zo'n vraag. Maar idd, je lost het samen hoe dan ook wel op.

Met het gigantische personeelstekort is de kans groot dat er op zo'n korte termijn geen opvang mogelijk is voor 3 volledige dagen in de week.


Ik bedoel bso hè. En het blijkt maar 1 middag nodig te zijn.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 19:06

Re: Sollicitatietopic #2

Marin schreef:Nee maar een voetbal toernooi is wel wat anders dan een baan voor 24 uur in de week. Tuurlijk, rolverdeling etc. Maar ik kan me stress (waarschijnlijk als geen ander) van Olíve heel goed voorstellen. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier zijn lange wachtrijen voor bso en kdv. Mijn kinderen staan nu dus al een paar maanden ingeschreven terwijl ik aan m'n banen zoektocht ben begonnen. Het is een hele gekke situatie natuurlijk hè om van 0 naar meer uren te gaan, ook qua opvang. Eigenlijk moet de opvang eerst rond zijn en dan pas kan je een baan zoeken.. Maar dat is voor veel mensen natuurlijk ook wel een duur geintje. En tuurlijk doe je het samen, maar dat moet ook maar net kunnen. Je kunt, sorry Sadie, ook echt niet van een andere werkgever verwachten dat een man maar alles laat droppen en ineens 3 dagen per week om 3 uur tabee zegt. Dat is gewoon niet realistisch. Je komt er vast samen wel uit, maar dat betekent niet dat er even geen initiële stress kan zijn als je een baan aangeboden krijgt en de opvang is nog niet rond. Natuurlijk is dat stressvol. Naast leuk en spannend.

Hier had ik overheen gelezen. Ik ben het er wel mee eens dat je niet zomaar alles kan laten droppen en om 3 uur tabee kan zeggen als je verplichtingen hebt op je werk. Maar dat is natuurlijk voor moeders die werken evengoed het geval.

Ik vind het daarom altijd gek dat van moeders wordt verwacht dat ze het allemaal eventjes regelen, maar dat van veel vaders helemaal niks wordt verwacht. Want: "kan niet", "enige persoon op aarde die deze taak kan uitvoeren", " absoluut onmisbaar", "kan absoluut nooit eerder weg, of later beginnen, geen enkele uitzondering".

Terwijl je net zo goed niet tegen je kind van 4 jaar kunt zeggen dat het zelf maar naar huis moet zien te komen, omdat de ouders nu eenmaal druk zijn en absoluut onmisbaar zijn, zonder enige uitzondering. Het zorgen voor je kind is net zo goed een verplichting die je bent aangegaan en dus zal moeten nakomen, niet alleen als moeder, net zo goed als vader.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 19:09

Re: Sollicitatietopic #2

Olíve schreef:
Sadie schreef:Wij zouden in dit geval samen kijken hoe we dit oplossen. Ik vind het een beetje raar om dit allemaal op 1 van de ouders af te schuiven, terwijl de ander fulltime werkt zonder ergens over na te hoeven denken. Als de verdeling al jaren zo scheef was, dan zou mijn man zich extra geroepen voelen iets op te vangen.

Het is nou ook niet zo dat het momenteel makkelijk is om op zo'n korte termijn kinderopvang te regelen, dus inzet van de ouders lijkt me logisch. ''Niet kunnen'' is dan te makkelijk, want kinderen zullen toch echt opgevangen moeten worden. Je kunt ze niet tijdelijk in een asiel stoppen, omdat je er geen tijd voor hebt.

Ja, hoewel ik graag benadruk dat ik ontzettend blij ben met mijn vriend als vader die hij is, klopt dit in ons geval wel.
Mijn vriend is er zo aan gewend dat alles wel geregeld wordt en ik ben er zo aan gewend die taak op me te nemen, dat hier echt nog iets te leren valt voor ons beiden.
Het voelt toch een soort van dat ik nu in mijn verantwoordelijkheid verzaak en hij realiseerde volgens mij ook pas afgelopen dinsdag dat er nu ook dingen van hem verwacht worden zoals de kinderen naar de bso brengen 's ochtends.

Jij verzaakt? Hoe kom je daarbij? Als jij verzaakt als je drie dagen gaat werken, hoe noem je het dan wat je vriend al jarenlang doet? Vind je ook dat hij verzaakt als vader?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2022 19:29

Re: Sollicitatietopic #2

Nee☺️😊
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 19:48

Re: Sollicitatietopic #2

Olíve schreef:Nee☺️😊

Nou dan. Jij bent wel de laatste die verzaakt. Ik vind het opmerkelijk dat je jezelf na jaren pas een keer bedenkt dat je misschien ook iets kunt doen voor je bloedeigen kinderen. Dat het eerder nooit in hem is opgekomen zegt eigenijk alles.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 19:49

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Olive met je baan, well done!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2022 19:52

Re: Sollicitatietopic #2

Sadie schreef:
Olíve schreef:Nee☺️😊

Nou dan. Jij bent wel de laatste die verzaakt. Ik vind het opmerkelijk dat je jezelf na jaren pas een keer bedenkt dat je misschien ook iets kunt doen voor je bloedeigen kinderen. Dat het eerder nooit in hem is opgekomen zegt eigenijk alles.


Ja, nu draaf je dus weer door. Dat vind ik jammer. Ik heb nog veel meer geschreven dan dat ene stukje.

Dank je wel Holden!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2022 19:59

Re: Sollicitatietopic #2

Sadie schreef:
Marin schreef:Nee maar een voetbal toernooi is wel wat anders dan een baan voor 24 uur in de week. Tuurlijk, rolverdeling etc. Maar ik kan me stress (waarschijnlijk als geen ander) van Olíve heel goed voorstellen. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier zijn lange wachtrijen voor bso en kdv. Mijn kinderen staan nu dus al een paar maanden ingeschreven terwijl ik aan m'n banen zoektocht ben begonnen. Het is een hele gekke situatie natuurlijk hè om van 0 naar meer uren te gaan, ook qua opvang. Eigenlijk moet de opvang eerst rond zijn en dan pas kan je een baan zoeken.. Maar dat is voor veel mensen natuurlijk ook wel een duur geintje. En tuurlijk doe je het samen, maar dat moet ook maar net kunnen. Je kunt, sorry Sadie, ook echt niet van een andere werkgever verwachten dat een man maar alles laat droppen en ineens 3 dagen per week om 3 uur tabee zegt. Dat is gewoon niet realistisch. Je komt er vast samen wel uit, maar dat betekent niet dat er even geen initiële stress kan zijn als je een baan aangeboden krijgt en de opvang is nog niet rond. Natuurlijk is dat stressvol. Naast leuk en spannend.

Hier had ik overheen gelezen. Ik ben het er wel mee eens dat je niet zomaar alles kan laten droppen en om 3 uur tabee kan zeggen als je verplichtingen hebt op je werk. Maar dat is natuurlijk voor moeders die werken evengoed het geval.

Ik vind het daarom altijd gek dat van moeders wordt verwacht dat ze het allemaal eventjes regelen, maar dat van veel vaders helemaal niks wordt verwacht. Want: "kan niet", "enige persoon op aarde die deze taak kan uitvoeren", " absoluut onmisbaar", "kan absoluut nooit eerder weg, of later beginnen, geen enkele uitzondering".

Terwijl je net zo goed niet tegen je kind van 4 jaar kunt zeggen dat het zelf maar naar huis moet zien te komen, omdat de ouders nu eenmaal druk zijn en absoluut onmisbaar zijn, zonder enige uitzondering. Het zorgen voor je kind is net zo goed een verplichting die je bent aangegaan en dus zal moeten nakomen, niet alleen als moeder, net zo goed als vader.


Dat ben ik helemaal met je eens. Alleen in Olíve's geval (en hopelijk tzt in mijn geval ook) gaat de moeder van 0 uren naar meer uren werk dus daar zit een aanpassing. En dat betekent niet dat de moeder het dan maar moet oplossen, júist dan vergt het ook flexibiliteit van de vader, want dan ga je het juist meer samen doen. Maar tot nu toe was Olíve thuis dus was het vanzelfsprekend dat de zorg meer op haar terecht kwam. Dat lijkt me niet echt discutabel.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Mei 2022 20:11

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, en voor ons beiden gaat het nu ineens heel snel en moeten we schakelen in de mogelijkheden. Heeft niks te maken met niet willen. Wel met onmogelijk werk hebben wat dat betreft die nog niet bepaald geëmancipeerd zijn.
Hij wil heel graag een andere baan waar dat wel mogelijk is. Maar ook dat is een heel spannende stap want jij verdient gewoon meer dan ik. Al zou ik tzt best fulltime willen werken hoor.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mei 2022 20:16

Re: Sollicitatietopic #2

Dat volg ik minder goed. Ik vind juist als de moeder van 0 uren naar 24 gaat en juist haar verantwoordelijkheid is om voor die uren een nieuwe oplossing te zoeken voor de kinderen. Ik snap het punt dat iemand die al jaren werkt ergens wellicht eerder vrij kan nemen, omdat die persoon al credit heeft opgebouwd. Maar dit ligt ook aan de werkgever van de moeder of vader of ze überhaupt credit kunnen inwisselen.

Als mijn vriend op papadag (ja er is ook een mamadag) toch moet werken of er is iets, dan is het aan hem om vervangende oppas te regelen. Als het om mamadag gaat, dan doe ik dat. We hebben immers samen voor de werkdagen oppas geregeld, of dat nu papa, mama, oma, opa, kdv of gastouder is. Als 1 van die oppassers wegvalt vind ik dat die persoon moet komen met een oplossing. Bij de oma's hebben we het ook zo besproken. Kan mijn moeder niet, dan los ik het op. Kan zijn moeder niet, dan lost hij het op.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 20:26

Re: Sollicitatietopic #2

Tabbie schreef:Dat volg ik minder goed. Ik vind juist als de moeder van 0 uren naar 24 gaat en juist haar verantwoordelijkheid is om voor die uren een nieuwe oplossing te zoeken voor de kinderen. Ik snap het punt dat iemand die al jaren werkt ergens wellicht eerder vrij kan nemen, omdat die persoon al credit heeft opgebouwd. Maar dit ligt ook aan de werkgever van de moeder of vader of ze überhaupt credit kunnen inwisselen.

Als mijn vriend op papadag (ja er is ook een mamadag) toch moet werken of er is iets, dan is het aan hem om vervangende oppas te regelen. Als het om mamadag gaat, dan doe ik dat. We hebben immers samen voor de werkdagen oppas geregeld, of dat nu papa, mama, oma, opa, kdv of gastouder is. Als 1 van die oppassers wegvalt vind ik dat die persoon moet komen met een oplossing. Bij de oma's hebben we het ook zo besproken. Kan mijn moeder niet, dan los ik het op. Kan zijn moeder niet, dan lost hij het op.

Dus dan zou tot in de eeuwigheid degene die langer thuis is gebleven in z'n eentje verantwoordelijk zijn voor de dagen dat hij uiteindelijk gaat werken? In welk universum is dit eerlijk?

Als mijn man lang thuis was geweest, dan zou ik juist andersom denken: jij hebt al zoveel gedaan thuis en in de zorg voor de kinderen. Nu is het mijn beurt om wat meer te doen.

Ook zou ik hem willen steunen in zijn nieuwe werk, omdat hij daarin een achterstand heeft opgelopen door veel thuis te zijn. Zijn werk zou dan echt even voorrang krijgen, aangezien het altijd meer energie kost om vanuit het niets weer op te starten op een nieuwe werkplek.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 21:03

Re: Sollicitatietopic #2

Tabbie schreef:Dat volg ik minder goed. Ik vind juist als de moeder van 0 uren naar 24 gaat en juist haar verantwoordelijkheid is om voor die uren een nieuwe oplossing te zoeken voor de kinderen. Ik snap het punt dat iemand die al jaren werkt ergens wellicht eerder vrij kan nemen, omdat die persoon al credit heeft opgebouwd. Maar dit ligt ook aan de werkgever van de moeder of vader of ze überhaupt credit kunnen inwisselen.

Als mijn vriend op papadag (ja er is ook een mamadag) toch moet werken of er is iets, dan is het aan hem om vervangende oppas te regelen. Als het om mamadag gaat, dan doe ik dat. We hebben immers samen voor de werkdagen oppas geregeld, of dat nu papa, mama, oma, opa, kdv of gastouder is. Als 1 van die oppassers wegvalt vind ik dat die persoon moet komen met een oplossing. Bij de oma's hebben we het ook zo besproken. Kan mijn moeder niet, dan los ik het op. Kan zijn moeder niet, dan lost hij het op.


Met je tweede alinea ben ik het helemaal eens. Maar in de eerste situatie, die van niet werken naar werken, vind ik het anders. Dat is een complete verschuiving van het gezinsleven. Voor het eerst moet er dan professionele zorg voor de kinderen worden geregeld. Dat is een verantwoordelijkheid voor beiden. Leg je dat bij de persoon die niet werkte, dan wordt de drempel om te gaan werken alleen maar groter. Het verschil dat er al was, vergroot je daarmee uit, met alle gevolgen van dien. Als je zorg en werk eerlijk verdeelt, heb je beide de ruimte een stapje extra te doen als de ander dat ff nodig heeft.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mei 2022 21:11

Re: Sollicitatietopic #2

Daar heb je een punt Holden. Hopelijk gaat het dan gewoon in goed overleg en de opties gewoon besproken met de partner.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 21:43

Re: Sollicitatietopic #2

Holden schreef:
Tabbie schreef:Dat volg ik minder goed. Ik vind juist als de moeder van 0 uren naar 24 gaat en juist haar verantwoordelijkheid is om voor die uren een nieuwe oplossing te zoeken voor de kinderen. Ik snap het punt dat iemand die al jaren werkt ergens wellicht eerder vrij kan nemen, omdat die persoon al credit heeft opgebouwd. Maar dit ligt ook aan de werkgever van de moeder of vader of ze überhaupt credit kunnen inwisselen.

Als mijn vriend op papadag (ja er is ook een mamadag) toch moet werken of er is iets, dan is het aan hem om vervangende oppas te regelen. Als het om mamadag gaat, dan doe ik dat. We hebben immers samen voor de werkdagen oppas geregeld, of dat nu papa, mama, oma, opa, kdv of gastouder is. Als 1 van die oppassers wegvalt vind ik dat die persoon moet komen met een oplossing. Bij de oma's hebben we het ook zo besproken. Kan mijn moeder niet, dan los ik het op. Kan zijn moeder niet, dan lost hij het op.


Met je tweede alinea ben ik het helemaal eens. Maar in de eerste situatie, die van niet werken naar werken, vind ik het anders. Dat is een complete verschuiving van het gezinsleven. Voor het eerst moet er dan professionele zorg voor de kinderen worden geregeld. Dat is een verantwoordelijkheid voor beiden. Leg je dat bij de persoon die niet werkte, dan wordt de drempel om te gaan werken alleen maar groter. Het verschil dat er al was, vergroot je daarmee uit, met alle gevolgen van dien. Als je zorg en werk eerlijk verdeelt, heb je beide de ruimte een stapje extra te doen als de ander dat ff nodig heeft.

Eens. Sowieso is het raar om een verdeling waar je ooit ingerold bent voor eeuwig vast te houden ongeacht alle veranderende omstandigheden. Als het goed is kijk je elke keer weer samen hoe je het gaat oplossen, aangezien je samen voor kinderen hebt gekozen.

Het idee dat maar 1 van de 2 alles moet doen en regelen en dat dit voor eeuwig zo moet zijn, omdat je een tijdje bent thuisgebleven, vind ik vergezocht.

Werk is maar 9 uur op een dag, gesteld dat je 7 uur slaapt, dan blijven er nog altijd 6 uur op een dag over waarin je toch bezig bent met de zorg voor je kinderen, het huishouden en alle regelzaken eromheen. In 6 uur per dag kun je een heleboel doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Mei 2022 06:16

Re: Sollicitatietopic #2

Korte dagen heb jij!
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 20 Mei 2022 08:32

Re: Sollicitatietopic #2

Bij mij zitten er 2 uur meer in een dag 🫢
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem327

Bericht 20 Mei 2022 10:35

Re: Sollicitatietopic #2

Bij een ander zullen het er 4 zijn, of 8, maakt niet zoveel uit. Het punt dat ik wil maken, is dat er altijd genoeg uren overblijven waarin je thuis actief kunt meedraaien.

Na een dag werken sta ik gewoon om 6 uur eten te maken, praten mijn kinderen honderduit over hun dag, veeg ik omgevallen limonade op van de grond, pak ik tassen uit en zet alles in de vaatwasser, ruim ik rommeltjes op, gooi een was in de wasmachine. Ik zou niet weten waarom een man die werkt, dit allemaal niet zou (kunnen) doen. Dat de ene thuis is voor de kinderen, betekent niet dat diegene alles moet doen.

Toen mijn man thuis was, had hij vaak behoefte aan een moment van rust als ik thuiskwam van mijn werk. Dat snapte ik maar al te goed. Ik had de kinderen de hele dag niet gezien, dus ik wilde op dat moment juist bij hen zijn, dus vaak ging mijn man een uurtje sporten, of op bed liggen, of een telefoontje plegen ofzoiets. Daarna aten we samen en deden we samen het in bad doen, verhaaltje lezen en in bed leggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2022 11:59

Re: Sollicitatietopic #2

Sadie schreef:
Na een dag werken sta ik gewoon om 6 uur eten te maken, praten mijn kinderen honderduit over hun dag, veeg ik omgevallen limonade op van de grond, pak ik tassen uit en zet alles in de vaatwasser, ruim ik rommeltjes op, gooi een was in de wasmachine. Ik zou niet weten waarom een man die werkt, dit allemaal niet zou (kunnen) doen. Dat de ene thuis is voor de kinderen, betekent niet dat diegene alles moet doen.



Dat doet toch iedereen met een kind? Daar ben je niet bijzonder in. Ik lees ook nergens dat er een man is die dat niet doet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Mei 2022 12:14

Re: Sollicitatietopic #2

Olíve schreef:Mijn vriend is er zo aan gewend dat alles wel geregeld wordt en ik ben er zo aan gewend die taak op me te nemen, dat hier echt nog iets te leren valt voor ons beiden.
Het voelt toch een soort van dat ik nu in mijn verantwoordelijkheid verzaak en hij realiseerde volgens mij ook pas afgelopen dinsdag dat er nu ook dingen van hem verwacht worden zoals de kinderen naar de bso brengen 's ochtends.

Zie bijvoorbeeld dit bericht, Marin. Maar ook vele, vele anderen waarin wordt gesteld dat vriend/man niet kan... (vul zelf in), want' hij werkt'.

Ik moet daar altijd zo om lachen. Alsof werk een geldige reden is om je totaal te onttrekken aan het huishouden, regelzaken en de zorg voor je kinderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2022 12:20

Re: Sollicitatietopic #2

Ik lees hier concreet iets over bso brengen, niet over vaatwasser uitruimen en de andere dingen die je noemde.
Ik ken geen enkele man die 's avonds uit z'n werk thuis komt en echt op de bank gaat zitten en zich laat bedienen. Maar goed ik ben ook niet bijster geïnteresseerd in wat andere mensen doen als ze uit hun werk komen dus misschien bestaan ze wel en weet ik het niet.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Mei 2022 13:06

Re: Sollicitatietopic #2

Sadie schreef:
Olíve schreef:Mijn vriend is er zo aan gewend dat alles wel geregeld wordt en ik ben er zo aan gewend die taak op me te nemen, dat hier echt nog iets te leren valt voor ons beiden.
Het voelt toch een soort van dat ik nu in mijn verantwoordelijkheid verzaak en hij realiseerde volgens mij ook pas afgelopen dinsdag dat er nu ook dingen van hem verwacht worden zoals de kinderen naar de bso brengen 's ochtends.

Zie bijvoorbeeld dit bericht, Marin. Maar ook vele, vele anderen waarin wordt gesteld dat vriend/man niet kan... (vul zelf in), want' hij werkt'.

Ik moet daar altijd zo om lachen. Alsof werk een geldige reden is om je totaal te onttrekken aan het huishouden, regelzaken en de zorg voor je kinderen.


Ik had het over de dingen die tijdens zijn werkdagen gebeuren. Speelafspraakjes, sporten enz.
Mijn vriend doet bij thuiskomst ook een was in de machine en komt er absoluut niet onderuit om te horen wat de kinderen die dag hebben meegemaakt. Ze lopen gewoon achter hem aan als hij net naar boven gaan (voor de was dus). 🤭
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2022 15:46

Re: Sollicitatietopic #2

Oeh ik heb een email gehad van een bedrijf waar ik heb gesolliciteerd met de vraag hoeveel uur ik beschikbaar ben. Dat is natuurlijk nog geen uitnodiging voor een gesprek maar het is iig geen directe nee. #staypositive
Was om half 5 op vrijdagmiddag dus zal ik dan pas maandag terug mailen of gewoon morgen of vanavond? Waarschijnlijk zien ze t dan toch pas maandag, tenzij iemand toevallig zaterdag werkt.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Mei 2022 15:58

Re: Sollicitatietopic #2

Ik had het idd puur over de praktische dingen die nu overdags plaatsvinden. Sporten, speelafspraakjes enz. Zodra hij thuis komt gaat hij ook wassen draaien en luisteren naar alle belevenissen van de kinderen. Natuurlijk!!! Hoewel jij je het niet voor kunt stellen is hij een heel betrokken vader. Hoe? Doordat hij met ze praat. Hoort wat er speelt in hun leven, waar ze mee zitten, wat ze moeilijk vonden die dag en wat juist leuk. Gewoon net als ik dus.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Mei 2022 15:59

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Olive!

Spannend Marin. Ik zou gewoon meteen terugmailen, waarom zou je wachten?
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers