Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 11:25

Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Hoi!

Ik heb sinds mijn bevalling veel meer last van hormoonschommelingen. Rond mijn eisprong en vooral menstruatie ben ik veel meer uit balans dan ik voorheen was. Nou zat ik te denken, misschien komt het ook wel doordat ik toen vrij snel weer een mirena spiraaltje heb laten plaatsen (na 10 weken). Heeft iemand van jullie ervaring met hem weer laten verwijderen en maakte dat toen verschil?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 11:31

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Niet qua gevoel dat uit balans was maar dat spiraaltje na de bevalling van m'n zoon deed wel verreweg het meeste pijn rond m'n ovulatie.
En toen ik die had verwijderd verdween dat wel echt.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 11:43

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Oh interessant! Dat heb ik niet, maar kan me wel voorstellen dat dat kan liggen aan waar hij precies zit ook?
Ik heb het gevoel dat stress veel 'harder' binnen komt rond die twee momenten in de maand en wat ik zeg veel meer uit balans. Ik ben dat van nature helemaal niet dus ik vind het een heel arelax gevoel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 11:51

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Ja dat zou idd wel kunnen. Die spiraal voelde wel echt vervelender dan de andere twee. Dus of dat nou kwam omdat ie niet goed zat of omdat het idd na de bevalling was weet ik niet. Heb er bij deze helemaal geen last van namelijk (maar heb eerst ruim een half jaar gebloed, dat was ook weer vervelend).

Ik denk dus wel dat het echt per spiraal kan verschillen. En dat zal dan dus ook wel voor je hormoon balans gelden. Het klinkt vervelend idd! Zeker als je echt wel kan verklaren dat het daardoor komt. Wat doe je er dan aan idd, maar wachten tot je sowieso van plan bent 'm er uit te halen of eerder?
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 12:21

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Ja al weet ik niet 100% zeker dat het door mn spiraal komt. Het kan ook zijn dat mijn hormoonhuishouding gewoon veranderd is sinds de baby? Either way wil ik gewoon weer terug naar de oude situatie haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 12:24

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Ja snap ik! Ik had dat na de eerste ook wel heel erg. Altijd echt een soort ander gevoel, heel gehaast en verward. Dat is eigenlijk pas na de tweede goed gekomen, alsof het toen weer gereset is. Maar niet dat je nu direct voor een tweede moet gaan hoor...😂 Maar 't kan dus wel weer veranderen wil ik er mee zeggen!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 12:28

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Haha nou dat geeft de burger wel moed!
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 12:33

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Dat kan zeker meespelen. Ik reageerde helemaal niet goed op het Mirena spiraal (ook niet op de pil trouwens).

Inmiddels heb ik al 10 jaar geen kunstmatige hormonen meer gebruikt en ik ben daar zeer gelukkig mee.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 13:04

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Ja.. de voorgaande keren ging het prima maar denk dat het veranderd is en ik er niet goed meer op reageer. Mijn man appte net dat hij alle opties op een rijtje ging zetten en we vanavond dan even konden kijken wat een goed alternatief is. Dus dat is fijn.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 13:07

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Harrison schreef:Ja.. de voorgaande keren ging het prima maar denk dat het veranderd is en ik er niet goed meer op reageer. Mijn man appte net dat hij alle opties op een rijtje ging zetten en we vanavond dan even konden kijken wat een goed alternatief is. Dus dat is fijn.

Dat is lief. Als jullie geen kinderwens meer hebben dan is een sterilisatie van je man ook nog een optie. Of anders met alleen een condoom.

Wij hebben een periode gehad dat een 2e kind welkom was, maar liever nog niet. Die tijd hebben we het alleen met een condoom gedaan. Als het mis was gegaan, dan was het niet gelijk dramatisch geweest.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 13:18

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Ja ik denk dat het dat laatste wordt, maar ben benieuwd waar mijn man mee komt. We willen graag nog een tweede, maar liever eerst een huis kopen. Het is hartstikke welkom dus dat komt ook wel goed in dit huis.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Mei 2022 15:00

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Bij mij wat spiraal een drama nadat J geboren was. Voor hij er was was ik lirisch daarna drama, ik bleef bijvoorbeeld bloeden. Na een aantal maanden ben je daar wel goed klaar mee. Hormonaal was ik een wrak. Nu aan de microgynon 20. Helaas wel weer hormonen maar een koperspiraal durf ik echt niet aan en condooms vond ik niets.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 15:37

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

En voel je je nu beter Minx?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Mei 2022 16:25

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Het liefst zou ik helemaal zonder hormonen zijn maar ik ben in ieder geval niet meer continu ongesteld. Dat was echt niet grappig. Daarom wel een lichte pil. Kijk nu wel uit naar weer hormoonloos zijn al ben ik bang dat ik dan weer veel zwaarder ongesteld ga worden.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 16:30

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Minx schreef:Het liefst zou ik helemaal zonder hormonen zijn maar ik ben in ieder geval niet meer continu ongesteld. Dat was echt niet grappig. Daarom wel een lichte pil. Kijk nu wel uit naar weer hormoonloos zijn al ben ik bang dat ik dan weer veel zwaarder ongesteld ga worden.

Waarom dan niet gewoon kijken hoe het hormoonloos gaat?
<<

Anoniem332

Bericht 16 Mei 2022 18:01

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Na de geboorte van de eerst geen hormoon spiraal gehad. Wel de pil.
Hormonen vlogen alle kanten op.

Nu een mirena spiraal, nog steeds erge schommelingen maar niet meer zo heftig als zonder.

Ik heb ook een vraag. Weten jullie hoe het werkt met een cyclus, hormonen en spiraal?
Ik ben heel
Benieuwd of ik hier beter op kan inspelen met voeding ofzo?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 17 Mei 2022 12:47

Re: Mirenaspiraal na de bevalling vs. hormonen

Nee ik weet daar niet zoveel van af. Ik weet dat er hele theorien over zijn maar geen idee hoe en wat precies.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers