Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Mei 2022 09:15

Re: Pubers!

Wat vreemd dat groep 8 een extra week vrij heeft?
Is dat op meer scholen gebruikelijk?

Hier een groep 8 van 6 kinderen zelfs, maar genoeg te beleven buiten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 17 Mei 2022 09:29

Re: Pubers!

Bij ons is op maandag/dinsdag de musical, en mijn dochter heeft daarna ook vrij. De rest van de school moet dan nog de woensdag/donderdag/vrijdag naar school.
08-03-2010
08-02-2016
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 17 Mei 2022 10:10

Re: Pubers!

Bij ons is niks te beleven.. Afgelopen mei vakantie is er ook niemand buiten.
En mijn man en ik moeten gewoon werken, en dan zijn het na mij mening lange dagen voor hem.

Hij wil ook niet mee naar Opa & Oma, maar soms moet hij mee van ons.

Dat koken vind ik wel een leuk idee.
En ik zal eens met hem over hebben, maar meestal is boeie of ik zie het wel.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 17 Mei 2022 11:15

Re: Pubers!

Thunder, wat gebeurt er een hoop bij jullie. Hopelijk kan je oudste toch over naar de vierde. Hoe lijkt het hem om veel ouder te zijn dan de rest van de klas, als hij nog een keer blijft zitten?

Over de vakanties:

Hier had groep 8 ook een week eerder vakantie.
De middelbare school heeft vooral allemaal van die gekke dagen aan het begin en aan het einde van het schooljaar. Dat je op maandag gaat zeilen, op dinsdag om 11u je boeken inleveren, op woensdag om 10u je rapport ophalen en dan vakantie. Zoiets.

Jullie zetten me wel aan het denken over hoe we die weken kunnen invullen.
We willen T zijn kamer een flinke opknapbeurt gaan geven. Misschien kan hij daar zelf bij helpen! Spullen uitzoeken, verven etc. Al zal dat wel de nodige begeleiding van ons vragen.
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 11 Jul 2022 20:01

Re: Pubers!

Gaan jullie pubers wel eens logeren? Niet bij een verkering, maar bij vrienden?

Wat is een redelijke bedtijd voor een groep pubers van 13-15 jaar? En kun je van ouders verwachten dat ze bedtijd-politie spelen? Of past het niet meer bij deze leeftijd om dat te doen / te verwachten van de ouders die de logeerpartij faciliteren?

Buren etc. zijn geen factor want het is een groot vrijstaand huis in landelijk gebied.

Vorige logeerpartij gingen ze pas rond 4 uur slapen en was T helemaal oververmoeid (wartaal uitslaan, nog dagen moe en belabberd zijn etc).

Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie moet en wat normaal is.
T (2008) en I (2013)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Jul 2022 20:28

Re: Pubers!

Mijn dochter gaat wel eens logeren en er komt wel eens een vriendin logeren. Ik heb de bedtijd helemaal los gelaten. Ik wil geen last van ze hebben en hoe laat ze naar bed gaan moeten ze dan zelf maar weten. Ze nemen zich altijd voor om de hele nacht wakker te blijven maar ergens na 1.30 uur vallen ze altijd wel in slaap.
De dag erna zijn ze dan moe.
Mijn dochter is 13 jaar.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 11 Jul 2022 21:40

Re: Pubers!

Is die laatste keer geen wijze les voor haar geweest? Maw wil ze zelf nog wel zo lang wakker blijven? Ik zou met haar bespreken dat de ene persoon er goed tegen kan en de andere (waaronder zij) niet. Daarna de keuze aan haar laten. Mocht ze eigenwijs zijn dan komt ze daar na een paar keer wel achter.

Ik heb dat compleet losgelaten. In de weekenden en vakanties zoeken ze het zelf maar uit. Komt geregeld voor dat ze dan tot 14 uur in bed liggen na een nachtje stappen. Tja hoort erbij. In de vakantie doen ze dat een paar dagen en dan is ook de lol eraf en willen ze meer aan hun dag hebben.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 12 Jul 2022 09:49

Re: Pubers!

Hier zijn ze net 12 jaar.
Bij mijn zoon vind ik het rond 00.00 wel een keer mooi geweest want hij kan niet uitslapen en dan stapelt het tekort gauw op bij hem.

Bij mijn dochter wil ik wel dat het na 00.00 stil/rustig is maar wanneer ze gaan slapen moeten ze zelf weten. Die haalt het wel weer in.

Ik verwacht niet van andere ouders dat ze politieagentje spelen wat dat betreft.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 12 Jul 2022 10:07

Re: Pubers!

Signature schreef:Bij mijn zoon vind ik het rond 00.00 wel een keer mooi geweest want hij kan niet uitslapen en dan stapelt het tekort gauw op bij hem.


Ja, hier net zo. Zelfs na een korte nacht is T. uiterlijk 9:00 altijd wel zijn bed uit.

Mamsie, hij heeft wel geleerd van de vorige keer, maar hij is ook gewoon een puber die mee wil doen met de rest. En de rest is dus van plan tot na drieën door te gaan...

We hebben nu samen met T bedacht dat hij vanavond een eigen kamer opzoekt in het huis en rond middernacht daar gaat slapen.

Niemand gaat het controleren. Het is aan hemzelf. Hij moet morgen om 10:00 zijn rapport ophalen op school, dus dan moet hij weer enigszins fris en fruitig zijn.

Ben benieuwd!
T (2008) en I (2013)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 12 Jul 2022 12:31

Re: Pubers!

Mamsie schreef:Ik heb dat compleet losgelaten. In de weekenden en vakanties zoeken ze het zelf maar uit. Komt geregeld voor dat ze dan tot 14 uur in bed liggen na een nachtje stappen. Tja hoort erbij. In de vakantie doen ze dat een paar dagen en dan is ook de lol eraf en willen ze meer aan hun dag hebben.


Hier idem. Onze oudste (bijna 13) heeft af en toe een vriendin te logeren of zij gaat bij een vriendin logeren. Ene keer wordt het 1 uur, andere keer half 3. Ze liggen dan vaak wel tot begin van de middag in bed, boeie. Kan ik niet zo mee zitten.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 12 Jul 2022 13:02

Re: Pubers!

Dat scheelt, als ze flink uitslapen.

Hier een zoon die altijd vroeg wakker wordt. Ook als hij om 3 uur is gaan slapen. Het was echt zielig hoe hij er de vorige keer aan toe was. Bleek, slap, geen idee meer waar hij was, wartaal brabbelen. Hij was pas na een paar dagen weer de oude.
T (2008) en I (2013)
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 12 Jul 2022 13:19

Re: Pubers!

Mijn zoon heeft ook sleep overs en ze blijven dan met de hele groep wakker de hele nacht. D'r dag erna is hij ook wel echt verrot en gaat dan meestal slapen als hij thuis komt. Vind het niet erg, lekker laten gaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Jul 2022 13:34

Re: Pubers!

Filoria, nou goede afspraak gemaakt dan toch. Nu is het aan hem om zich eraan te houden. Tuurlijk is hij gewoon een puber, maar hij kan best zeggen “joh jullie kunnen misschien uitslapen maar mij lukt dat niet, dus ik voorkom liever een brakke kop dan dat ik er 2 dagen als een zombie bij loop” ;)

Er zullen er vast meer zijn die rapport moeten halen etc.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jul 2022 14:03

Re: Pubers!

Ik weet niet wat ik lees. Kinderen van 12/13 die nachten doorhalen en gaan stappen? Het maakt jullie allemaal niks uit? Waren mijn ouders zo streng, of hebben jullie zo'n vrije opvoeding?
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 12 Jul 2022 14:30

Re: Pubers!

Mamsie haar kinderen zijn ouder, dus dat stappen waar zij het over heeft gaat niet over 12 / 13 jarigen hoor :wink:

Maar de verbazing over het nachten doorhalen heb ik dus ook. Ik vind 4 uur 's nachts een bizarre bedtijd voor een 13-jarige en snap niet dat andere ouders er zo relaxt op reageren.

T zijn normale bedtijd is tussen 21:30 en 22:00. Dat vindt hij zelf ook fijn, dan is hij de volgende ochtend lekker uitgerust. Hij wordt vaak uit zichzelf wakker 's ochtends en is dan meteen vrolijk :)

Als hij dan 's ochtends zijn whatsapp opent, stromen er allemaal berichtjes van vrienden binnen die tussen 21:30 en half 2 's nachts nog zijn gestuurd. Gewoon op schooldagen!

Ik zal wel een strenge en overbezorgde moeder zijn.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jul 2022 14:47

Re: Pubers!

Ik vind dat ook niet normaal. Slaap is hartstikke belangrijk en als je nog in de groei bent nog veel meer. Het zijn echt nog kinderen op die leeftijd die volop aan het ontwikkelen zijn en die vaak een druk leven hebben (school, sport, vrienden), daar moet je toch energie voor hebben? Zo zonde als je die tijd als een zombie rondloopt, terwijl je je focus en energie nodig hebt voor school.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 12 Jul 2022 14:57

Re: Pubers!

Filoria schreef:
Signature schreef:Bij mijn zoon vind ik het rond 00.00 wel een keer mooi geweest want hij kan niet uitslapen en dan stapelt het tekort gauw op bij hem.


Ja, hier net zo. Zelfs na een korte nacht is T. uiterlijk 9:00 altijd wel zijn bed uit.



Mijn zoon heeft al moeite om 7u te halen 😅 hij mag ook alleen op vrijdag of in de vakantie logeren zodat hij de dagen erna kan bijtanken.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 12 Jul 2022 15:05

Re: Pubers!

Sadie schreef:Ik weet niet wat ik lees. Kinderen van 12/13 die nachten doorhalen en gaan stappen? Het maakt jullie allemaal niks uit? Waren mijn ouders zo streng, of hebben jullie zo'n vrije opvoeding?


Ik denk dat je dan strenge ouders had inderdaad. Dat had ik niet. Mijn vader haalde mij om 3.30 op bij de discotheek een half uur verderop toen ik 14 was..tegenwoordig lukt dat geloof ik niet meer op die leeftijd.

Ik heb niks met een strenge opvoeding. Al moest ik wel even slikken toen mijn net 12 jarige met haar vriendje naar de bioscoop ging 😅 maar uiteraard gaan ze niet te pas en te onpas logeren en de volgende avond gaan ze ook op tijd naar boven. Ik bekijk gewoon wat mijn kind aan kan en mijn dochter kan daarin gewoon meer dan haar tweelingbroer.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 12 Jul 2022 15:25

Re: Pubers!

Mijn zoon is nu 15 maar ze deden dit ook al met 12.
Niet elk weekend maar meestal 1 a 2 keer per jaar. Hij heeft een vriendengroepje al sinds de psz en die doen dan film kijken, spelletjes en dus de hele nacht wakker blijven.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Jul 2022 15:31

Re: Pubers!

Inderdaad mijn oudste 2 zijn 18 en bijna 16 dat is wel wat anders natuurlijk. Doordeweeks moest mijn middelste (de oudste sinds hij 18 is niet meer) al z’n spullen inleveren om half 11. Dat is telefoon, laptop, controllers etc. Dat hij dan nog wat aanrommelt op z’n kamer prima, tegen 23 uur gaat hij wel slapen (lessen beginnen pas om 9:15). Daarbij hebben mijn kinderen nooit veel slaap nodig gehad.
De jongste (bijna 12) ligt meestal tussen 21 uur en 21:30 erin.

Dat ze dan in het weekend tot 3 of 4 uur gamen, muziek luisteren, appen, serie kijken of bellen moeten de oudste 2 zelf weten. Jongste gaat vaak in het weekend tegen half 1 naar bed, als de film klaar is. In de vakanties doen ze dit ook, maar ook gewoon dagen dat ze op tijd erin liggen en om 11 uur aan de zwemplas liggen.

Maar idd het is heel erg kind verschillend of ze er goed tegen kunnen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Jul 2022 15:34

Re: Pubers!

Filoria, ik zie dat ik hem en haar heb gebruikt en besef me nu dat ik niet weet of het over zoon of dochter gaat (sorry Haha)

Edit gevonden ! Hij 🤣
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 12 Jul 2022 15:57

Re: Pubers!

Haha, maakt niet uit hoor. Het is een genderneutraal vraagstuk dit ;)

En ik merk inderdaad ook dat het enorm verschilt per kind wat ze nodig hebben aan slaap.

Dan lijkt het me dus wel lastig hoe je dat doet met logeren met een grotere groep. Ik zou me daar als gastvrouw toch wel een beetje mee bezig houden denk ik. Dat ze op een enigszins normaal tijdstip het licht uit doen en stil zijn.

Op zomerkamp o.i.d. zorgt de leiding er ook voor dat het op een gegeven moment klaar is met keten, toch?
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2022 16:03

Re: Pubers!

Filoria schreef:Op zomerkamp o.i.d. zorgt de leiding er ook voor dat het op een gegeven moment klaar is met keten, toch?


Oef dat vond ik zo heftig als docent mee op kamp naar Londen. Tot 4 uur 's nachts hadden we wisseldienst omdat er sowieso één wakkere begeleider moest zijn. Geloof niet dat ik de laatste shift had maar vond 't alsnog zwaar.
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 12 Jul 2022 16:19

Re: Pubers!

Ik had ook helemaal geen strenge ouders. Met oud en nieuw van 1999 was ik 12 en mocht ik voor het eerst naar de plaatselijke disco. Dat duurde tot 2 uur ofzo, vonden mijn ouders prima. Iets later, toen ik 13/14 was mocht ik ook al 'uitgaan' naar de plaatselijke disco. Een vriendin met wie ik ging moest dan om 1 uur thuis zijn, maar ik kreeg geen tijd mee. Mijn ouders hadden liever dat ik veilig naar huis kwam (dat ik meefietste met anderen). Maar ik heb ook nooit misbruik gemaakt van die vrijheid, ik was een heel braaf kind.

Een enkele keer in het weekend of in de vakantie een logeerpartij die wat later wordt lijkt me ook geen probleem op die leeftijd. Als het maar niet op een schoolavond is of meerdere keren per week.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 12 Jul 2022 16:25

Re: Pubers!

Marin schreef:
Filoria schreef:Op zomerkamp o.i.d. zorgt de leiding er ook voor dat het op een gegeven moment klaar is met keten, toch?


Oef dat vond ik zo heftig als docent mee op kamp naar Londen. Tot 4 uur 's nachts hadden we wisseldienst omdat er sowieso één wakkere begeleider moest zijn. Geloof niet dat ik de laatste shift had maar vond 't alsnog zwaar.


Kan ik me voorstellen ja!

Het is überhaupt al superlief dat die ouders 6 pubers laten mee eten en logeren, dus ik snap eigenlijk ook wel dat ze dan geen zin hebben om ook nog politieagentje te spelen.
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde