Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

weinig initiatief,soms saai

<<

amber0123

Noob

Bericht 12 Mei 2022 14:48

weinig initiatief,soms saai

hoi,
ik heb een half jaar een relatie en al van het begin moet alles van mij komen: wanneer we elkaar zien, weekendje weg, wat we gaan doen etc. Familie ontmoeten gebeurd ook niet, heb nu mijzelf maar uitgenodigd. Vrienden heb ik nog helemaal niet gezien. Hij is totaal niet romantisch en doet niet echt zijn best, één keer een bosje rozen gehad verder niets. En dan denk ik: we staan nog maar aan het begin.. Soms voelt het alsof nu al de sleur erin zit. Als ik bij hem ben voel ik mij vaak de gelukkigste vrouw op aarde want hij is heel lief, humorvol en heeft veel empathie wat voor mij heel belangrijk is. Maar thuis ga ik vaak twijfelen en vraag ik me af of ik wel helemaal gelukkig ben met hoe het nu gaat. Hij is ontzettend druk op werk maar een keer een kaartje sturen, briefje of een massage geven zit er niet gauw in. Ik heb dit al een paar keer aangegeven bij hem, maar wil ook weer niet al te veel zeuren. Moet ik maar accepteren hoe hij is en genoegen nemen met weinig initiatief, want ja het is wel een man :P of raak ik hier op den duur alleen maar steeds meer ongelukkig van?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Mei 2022 15:47

Re: weinig initiatief,soms saai

Bloemen, kaartjes, massages, briefjes.. het klinkt alsof je dan een ander type vriend zoekt dan je nu hebt. Ik ken ze sowieso niet hoor van die zeer attente romantische jongens, maar als je dat wil en nu mis.. tja, dat gaat hij niet opeens doen of worden.

Dat initiatief zal ook karakter zijn. Ik zou vooral goed nagaan wat je zoekt in een relatie en een vriend. En is dan je huidige vriend 'goed genoeg' voor je?
<<

amber0123

Noob

Bericht 12 Mei 2022 16:04

bedankt voor je reactie.
Het is een lastige casus want als ik naar het totaalplaatje kijk klopt het wel, iemand kan ook niet helemaal perfect zijn. Mijn gevoelens spreken elkaar duidelijk tegen over dit onderwerp :confused:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Mei 2022 16:09

De dingen die jij noemt vind ik zelf niet belangrijk in een relatie. Althans, dat is leuk, soms, maar niet belangrijk voor het grote gevoel. Maar kan natuurlijk dat jij dat wel belangrijk vindt en dat mag natuurlijk, alleen is hij dan misschien niet de juiste match voor je.
Maar snap wel dat het jammer is als je elkaar weinig ziet en het contact met name van jou uit komt. Dat zou voor mij belangrijker zijn dat daar meer uit hem komt dan bijv een massage of een bloemetje.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

amber0123

Noob

Bericht 12 Mei 2022 16:16

voor mij is het initiatief tonen belangrijker dan dat romantische.
Ik ben best ondernemend maar hij is meer een huismusje. Dat we nu minder erop uit trekken is logisch, ivm hectiek op zijn werk maar over-all gezien is dit wel een ding waar ik mee zit. Als je leuke dingen doet samen leer je elkaar beter kennen vind ik. Ik probeer het wat meer aan hem over te laten maar als ik niet vraag wanneer we elkaar weer zien, gebeurd er ook niks en ja dat maakt mij wel een beetje verdrietig. Zelf ben ik helemaal niet zo afwachtend, ook met vriendinnen niet maar niet alles hoeft op mijn manier te gaan
<<

Danny

Kwebbel

Bericht 13 Mei 2022 10:31

Ik zou het op gegeven moment wel zat worden dat alles van mijn kant moet komen... Als t er niet inzit bij hem,kun je verwachtingen blijven hebben,maar je wordt dan steeds teleurgesteld.
Ik weet niet of met hem praten erover echt zin heeft...hij zal dan waarschijnlijk een paar keer zn best doen en dan zwakt t weer af.
Mijn overleden man was ook zo passief..op gegeven moment ging ik steeds meer mn eigen gang.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Mei 2022 10:43

Als je het aangegeven hebt en het veranderd niet dan zit het te diep in hem en moet je er vanuit gaan dat dit nooit veranderd. Het is dan aan jou om te beslissen of je hier genoegen mee wilt nemen of niet. "Mannen zijn nu eenmaal zo" vind ik echt onzin. Je wilt er de rest van je leven mee delen, mag je er toch best vanuit gaan dat je er dan ook gelukkig van wordt? Als het niet matcht dan is dat nu eenmaal zo.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 09:11

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook niet dat ik hier veel verandering in kan verwachten. Deze week heb ik eens niet voorgesteld wanneer we elkaar doordeweeks gaan zien en resultaat: we hebben elkaar niet gezien. Ik heb hem gebeld en dat was heel erg fijn maar waarom belt hij mij dan niet? Vermoeiend.

Ik heb in het verleden mijn vader veel moeten sturen mbt initiatief dus voor mij is het extra vermoeiend. Veel later is gebleken dat mijn pa een beperking heeft. Mijn vriend is totaal anders hoor, geen beperking maar dat gebrek aan initiatief komt dus weer naar voren en ik heb echt geen zin de rest van mijn leven ook nog eens iemand te moeten sturen.

Ik zal hem vanavond goed uitleggen hoe het voor mij voelt en ook het verleden met mijn pa inhoudelijker uitleggen.

Mijn hart loopt over met wat ik voor hem voel, ik ben momenteel het gelukkigst als ik bij hem ben ipv alleen thuis. Maar ik heb het gevoel alsof ik aan hem loop te trekken terwijl initiatief voor mij zo iets vanzelfsprekends is....
<<

Sadie

Kletskop

Bericht 14 Mei 2022 15:43

Het klinkt alsof hij is niet echt leuk vindt, anders zou hij meer moeite doen en jou zeker willen voorstellen aan zijn vrienden en familie.

Dit is 'm niet. He's just not that into you.
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 16:58

Ja dat voorstellen... ik heb ernaar gevraagd en hij zegt heeft niets met jou te maken maar het gebeurd niet, heb er niet speciaal een reden voor. Toen ik aangaf dat het me best verdrietig maakte ik bedoel hij heeft al genoeg mensen van mijn kant ontmoet, ik niet van hem, zei hij dat het niet aan mij ligt maar het gewoon niet gebeurd.
Laatst had hij een familiefeestje en ik dacht even kijken of hij mij ook mee vraagt. Hij was er super enthousiast over op de app en later ook in het echt en op een gegeven moment heb ik gewoon gevraagd waarom hij zijn vriendin niet mee vroeg. Dat bedoelde ik dus met het mezelf uitnodigen.
Deze week is hij 2x naar de kroeg geweest, qls ik eens voorstel heen te gaan heeft hij net weer geen zin. Toevallig zo allemaal he
<<

Sadie

Kletskop

Bericht 14 Mei 2022 16:59

Heeft hij misschien al een vriendin? Ben je wel eens bij hem thuis geweest?
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 17:12

Neehoor dat niet hij is goudeerlijk. Ja ben best vaak bij hem thuis. Het wil allemaal gewoon niet zo vanuit zijn kant komen.
Ik heb het idee dat zijn exen het allemaal prima vonden zo, dat ie niet zoveel moeite hoefde te doen. Nouja een ex is niet voor niks een ex natuurlijk, maar volgens hem was initiatief nooit echt de issue
<<

Sadie

Kletskop

Bericht 14 Mei 2022 18:57

Als dit nu al zo gaat, dan wordt het alleen maar slechter als jullie langer een relatie hebben. Jij zal de kar moeten trekken, al het initiatief moeten nemen. Je zal nooit iets van hem terugkrijgen. Geen aandacht, geen liefde, geen attentie voor je verjaardag, of een leuke verrassing. Waarschijnlijk zullen ook alle klussen in huis en de zorg voor eventuele kinderen bij jou komen te liggen.

Ik kan je vertellen dat er veel leukere mannen rondlopen, die wel liefdevol zijn, initiatief tonen en zorgzaam zijn naar jou. Waarom settelen voor iemand die jou zo weinig geeft?
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2022 19:46

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Hij lijkt het inderdaad allemaal best te vinden. Wellicht heeft hij ook niet veel moeite te doen om een andere vriendin te vinden (sommige jongens hebben daar geen moeite mee terwijl andere zoals ik juist daar enorm veel moeite voor moeten doen). Als ik een vriendin heb dan doe ik daar zeker wel moeite voor. Niet alleen om gaat te behouden maar ook lief te hebben en leuke dingen mee te gaan doen. Ik stel dan bijv een bioscoop avondje voor of om ergens een hapje te gaan eten.
Overigens na een half jaar mag je zeker wel eens voorgesteld worden bij zijn familie en vrienden. Je wilt toch een beetje pronken/trots zijn op je nieuwe vriendin en haar graag laten zien en kennis maken.
Meestal gebeurt dat na een paar maanden. Ik vraag mij daarom oprecht af of hij wel trots op je is als hij je niet laat kennismaken met zijn vrienden en familie.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mei 2022 20:48

Sadie schreef:Het klinkt alsof hij is niet echt leuk vindt, anders zou hij meer moeite doen en jou zeker willen voorstellen aan zijn vrienden en familie.

Dit is 'm niet. He's just not that into you.

Eens. Jammer en pijnlijk maar liever dat je er nu achterkomt dan over een paar jaar.
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:27

Ik was vanavond bij hem vanaf 17u wachten opdat hij thuis zou komen van werk om 21u. Ik merkte dat ik heel kortaf was tegen hem over de app en werd ook paar keer geconfronteerd met het weinige initiatief dat ik boos heb geappt dat ik naar huis zou gaan, toen zei ik dacht ik wel even zou wachten omdat we het er eerst even over moesten hebben. Toen appte hij dat hij liever wilde dat ik naar huis ging. Dus ik ben nu thuis.
Verkeerd aangepakt maar ik voel me gewoon zo geïrriteerd over hoe bepaalde dingen gaan zoals ik hierboven heb geschreven...
Ik denk dat we nu een soort van pauze hebben. Ik ga eens uitzoeken wat ik nu precies wil met deze relatie ik begin steeds meer mezelf af te vragen of ik niet beter af ben alleen. Wel heel verdrietig 😔
<<

Sadie

Kletskop

Bericht 14 Mei 2022 21:29

Waarom ga je vanaf 5 uur op hem zitten wachten?
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:31

Reactie op: als dit nu al zo gaat, dan wordt het alleen maar slechter als jullie langer een relatie hebben. Jij zal de kar moeten trekken, al het initiatief moeten nemen. Je zal nooit iets van hem terugkrijgen. Geen aandacht, geen liefde, geen attentie voor je verjaardag, of een leuke verrassing. Waarschijnlijk zullen ook alle klussen in huis en de zorg voor eventuele kinderen bij jou komen te liggen.

Ik kan je vertellen dat er veel leukere mannen rondlopen, die wel liefdevol zijn, initiatief tonen en zorgzaam zijn naar jou. Waarom settelen voor iemand die jou zo weinig geeft
Laatst gewijzigd door amber0123 op 14 Mei 2022 21:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:32

Vanaf 17u is normaal bij ons ivm diverse redenen maar dat is off topic 🤗
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:34

@ fred: ik ben 31, hij 37. Dat is inderdaad wat mij steekt ik had ook gedacht dat hij veel trotser zou zijn en met mij zou gaan pronken. Wat ik namelijk wel deed met hem bij mijn kant al na een paar maanden.
Precies hoe jij doet is ook normaal, je vriendin meenemen ergens heen etc. Maar in deze relatie gebeurd dat bijna nooit
<<

Sadie

Kletskop

Bericht 14 Mei 2022 21:34

Voor hem dus kennelijk niet, want hij is niet naar je toegekomen. Ik zou hem maar eens naar jou toe laten komen en het initiatief bij hem leggen. Wat zou er dan gebeuren denk je?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Mei 2022 21:38

Het klinkt alsof jullie compleet langs elkaar heen praten en verwachtingen hebben die wellicht niet realistisch zijn. Van alle relaties die ik had heb ik pas 1x bloemen gehad en dat was niet bij mijn huidige vriend. Romantiek zit hij bij mij niet in cadeautjes maar in veel kleinere subtiele dingen. Even een knuffel tussendoor, of in bed de ander willen voelen door daar een hand tegenaan te leggen.

Verder vind ik het wel bijzonder dat jij hele reacties verwacht terwijl hij aan het werk is. Mijn reacties zijn onder werktijd ook kort en snel. Ik ben dan aan het werk en niet bezig met hele antwoorden aan mijn vriend.
08-08-2015
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:40

Ik ga nu inderdaad het initiatief bij hem leggen om weer te beginnen met appen. Wordt even moeilijk om niet als eerste te beginnen met appen maar dat ga ik expres eens niet doen.
Hij is erg druk op werk en snap als ie uit zijn werk savonds laat niet nog helemaal naar mij wilt rijden. Nu op dit moment hoe het gaat bij zijn werk vind ik het niet erg om naar zijn huis te gaan, later zal dit weer evenredig zijn net als dat het eerst was.
Maar hij kan op zijn minst mij vragen wanneer ik kom of bellen maar dat gebeurd ook niet.
Nou nu wel, ik ga niet langer alles uit hem trekken. Hij moet ook maar wat meer zijn best doen anders is het niet wat ik het liefst zou zien in een relatie
Laatst gewijzigd door amber0123 op 14 Mei 2022 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

amber0123

Noob

Bericht 14 Mei 2022 21:43

@minx ik verwacht niet hele uitgebreide reacties als hij werkt. Ik heb ook niet voor niks gezegd dat ik zou wachten tot ie thuis zou komen van werk zodat we erover konden praten.
Ik heb kortaf geappt en niet om antwoorden gevraagd
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Mei 2022 20:37

Je hebt dus al een paar keer gevraagd zn familie of vrienden te willen ontmoeten en hij komt met een vage uitleg. Tuurlijk is het leuk als je bij hem bent. Hebben jullie ws sex. Verder lijkt hij er weinig moeite voor te willen doen en dat lijkt ook niet nodig want je blijft toch komen. Ik zou eens een week afstand nemen en zien wat er gebeurd. Hoor je weinog tot niets dan weet je toch hoe veel je voor hem betekend? Waarom zou je dan wel die moeite voor hem blijven doen? Omdat het goed voelt als jullie samen zijn? Je mag best iets meer van hem verwachten. Ik zou lekker kappen met die gast, levert je weinig op zo…
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties