Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Een ouder verliezen

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Mei 2022 22:24

Re: Een ouder verliezen

Sterkte Lot, wat verdrietig!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Mei 2022 13:13

Lot schreef:Dank jullie.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd maar wanneer zijn jullie weer gaan werken? Hoe ging dat en ben je achteraf tevreden over de manier hoe je het toen hebt aangepakt?

Ik volgens mij na anderhalve week. Thuis kwamen de muren ook op me af en ik vond de afleiding fijn. De eerste dienst was spannend en ik heb heel erg gehuild toen ik er eenmaal was. Maar mijn collega’s waren heel lief voor me en ik merkte al snel dat het en goede keuze was. Ben overigens wel met halve dagen begonnen.
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Alexis

Kletskop

Bericht 12 Mei 2022 14:25

Mijn vader overleed op zaterdagavond. De zaterdag daarna was de uitvaart en maandag ben ik weer gaan werken. Mijn collega’s waren er al die tijd van op de hoogte en begrepen dus goed dat ik af en toe moest huilen. Ik vond het zelf wel fijn die afleiding te hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2022 14:00

Ik ben na ongeveer twee weken weer gaan werken. Het was eindexamentijd, dus mijn examenklassen hadden geen les meer. De herexamens hebben collega's overgenomen en ze hebben mijn andere klassen ook wat les kunnen geven. Ik kwam dus terug voor maar enkele klassen en nog een paar lessen tot einde schooljaar. Ik had mijn collega's gezegd dat ze gewoon aan mijn leerlingen mochten vertellen wat er gebeurd was, dat werkte uiteindelijk het fijnste. De leerlingen waren dus ook heel lief en begripvol. Heb zelfs kaartjes en mailtjes van hen gehad met condoleances. Dus dat was prima. Er was wel een hoop gedoe omtrent de afronding van het schooljaar waar ik weer middenin viel. Mijn leidinggevende was daar iets minder begripvol helaas, maar ik heb dat met collega's onderling op kunnen lossen.

Dus ja dat was prima. Maar vooral vanwege de timing zoals ik beschreef hierboven, ik kon rustig weer beginnen. Ik had ook weer behoefte aan iets anders doen en ik wist dat het einde van het schooljaar in zicht was. Als het ergens middenin het schooljaar was, had ik het wellicht op willen bouwen en niet meteen met al mijn klassen weer willen beginnen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2022 14:33

De uitvaart van mijn moeder was op een donderdag. Het was vlak voor Pasen en de dinsdag na Tweede Paasdag werd ik weer gewoon weer verwacht op mijn werk.

Achteraf had ik liever nog even een paar dagen de tijd gehad om alles te verwerken, maar dat mocht niet van mijn toenmalige manager.
Bij gratie Gods mocht ik nog een week parttime werken, maar dan had ik toch echt wel genoeg tijd gehad om te rouwen. En ja, dat heeft mijn manager letterlijk zo gezegd.

Mijn directe collega’s waren gelukkig een stuk meer begripvol.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mei 2022 20:52

Ik zit er nog even over na te denken en het was een week na de begrafenis.

Lot, hoe voel je je?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2022 21:16

Pff niet fijn als je werkgever niet mee denkt Chava.

Mijn werkgever dacht wel mee en heeft nog een week vervanging geregeld. Ik ga volgende week even langs om iedereen alvast even weer te zien.

Hoe het gaat, het gaat best redelijk en dat voelt ook een beetje raar want dat had ik van te voren niet verwacht. Mijn vriend is nog thuis geweest en het was natuurlijk ook prachtig weer (dat helpt wel echt denk ik). We hebben even geïnvesteerd in ons gezin en zijn leuke dingen gaan doen (mijn zoontje was erg van slag door alles). Ik denk er wel veel aan en ben moe en vergeetachtig maar ik heb maar een paar momenten per dag wat tranen. Aan de ene kant voelt het alsof ik het me nog niet goed besef aan de andere kant voel ik me de laatste jaren zo gevuld met liefde en waardering door haar dat ik daar nog wel even op kan teren. En dat voelt wel heel fijn. En ook al is ze er niet meer, ze is altijd bij me, een deel van mij, zo voelt het 💖.

Volgende week sta ik er weer (deels) alleen voor met de kids en dan moet ik ook weer gaan werken dus benieuwd hoe het dan gaat.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2022 08:30

Lot, alsof ik een reactie van mezelf lees. Heel veel herkenning dus. Blijf maar rustig meedeinen, ik denk aan je ♥️.

<<

Scheef

Noob

Bericht 15 Mei 2022 14:18

Lot ook hier een en al herkenning. Knuffel
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mei 2022 15:51

Oh ja hier ook ❤ wij zijn ook heel veel leuke dingen met de kinderen gaan doen. En niet heel lang daarna hadden we onze vakantie gepland. Ik heb ook weken het gevoel gehad dat ik steeds achter de feiten aan liep, moe, vergeetachtig, maar ook alsof de wereld steeds een seconde sneller was dan ik.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Floor

Noob

Bericht 15 Mei 2022 21:24

Iets minder dan een jaar geleden is mijn vader overleden.

Het gebeurde, ondanks dat hij ziek was, vrij onverwacht. Ik was er net niet bij, was onderweg naar hem toen hij is overleden in het ziekenhuis (ik zou dus bij hem op bezoek komen).
Het kwam als een soort donderslag bij heldere hemel omdat het juist weer beter met hem leek te gaan. We waren aan het kijken of hij weer naar huis zou kunnen. En hij is dus nooit meer thuis gekomen…

Ik ben de tijd daarna zo verdrietig geweest. Het deed fysiek pijn. Ik heb nooit eerder zoiets heftigs gevoeld. En nog overvalt dat gevoel me af en toe.

Ik kon me totaal niet voorstellen dat een ouder verliezen zo heftig is. En ook dat overviel me dus enorm.

Ik mis hem. Het idee dat hij er niet meer is, is nog steeds onwerkelijk. En ja, het leven gaat door, maar die dag en dat moment heeft echt een krater in mijn leven geslagen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mei 2022 09:37

Vreselijk Floor, vooral als je het niet verwacht. Ik snap dat dat een litteken achter laat. Maar ook een van liefde.

Ik ontving deze week een pakket namens mijn moeder, een ❤️-ballon met een heel mooie brief eraan 🥲. Misschien haal ik dit zo nog weg.
Vorige

Terug naar Persoonlijk