Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een ouder verliezen

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Mei 2022 21:24

Re: Een ouder verliezen

Sterkte Lot, wat verdrietig!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mei 2022 12:13

Re: Een ouder verliezen

Lot schreef:Dank jullie.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd maar wanneer zijn jullie weer gaan werken? Hoe ging dat en ben je achteraf tevreden over de manier hoe je het toen hebt aangepakt?

Ik volgens mij na anderhalve week. Thuis kwamen de muren ook op me af en ik vond de afleiding fijn. De eerste dienst was spannend en ik heb heel erg gehuild toen ik er eenmaal was. Maar mijn collega’s waren heel lief voor me en ik merkte al snel dat het en goede keuze was. Ben overigens wel met halve dagen begonnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 12 Mei 2022 13:25

Re: Een ouder verliezen

Mijn vader overleed op zaterdagavond. De zaterdag daarna was de uitvaart en maandag ben ik weer gaan werken. Mijn collega’s waren er al die tijd van op de hoogte en begrepen dus goed dat ik af en toe moest huilen. Ik vond het zelf wel fijn die afleiding te hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Mei 2022 13:00

Re: Een ouder verliezen

Ik ben na ongeveer twee weken weer gaan werken. Het was eindexamentijd, dus mijn examenklassen hadden geen les meer. De herexamens hebben collega's overgenomen en ze hebben mijn andere klassen ook wat les kunnen geven. Ik kwam dus terug voor maar enkele klassen en nog een paar lessen tot einde schooljaar. Ik had mijn collega's gezegd dat ze gewoon aan mijn leerlingen mochten vertellen wat er gebeurd was, dat werkte uiteindelijk het fijnste. De leerlingen waren dus ook heel lief en begripvol. Heb zelfs kaartjes en mailtjes van hen gehad met condoleances. Dus dat was prima. Er was wel een hoop gedoe omtrent de afronding van het schooljaar waar ik weer middenin viel. Mijn leidinggevende was daar iets minder begripvol helaas, maar ik heb dat met collega's onderling op kunnen lossen.

Dus ja dat was prima. Maar vooral vanwege de timing zoals ik beschreef hierboven, ik kon rustig weer beginnen. Ik had ook weer behoefte aan iets anders doen en ik wist dat het einde van het schooljaar in zicht was. Als het ergens middenin het schooljaar was, had ik het wellicht op willen bouwen en niet meteen met al mijn klassen weer willen beginnen.
december 2016
juli 2019
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Mei 2022 13:33

Re: Een ouder verliezen

De uitvaart van mijn moeder was op een donderdag. Het was vlak voor Pasen en de dinsdag na Tweede Paasdag werd ik weer gewoon weer verwacht op mijn werk.

Achteraf had ik liever nog even een paar dagen de tijd gehad om alles te verwerken, maar dat mocht niet van mijn toenmalige manager.
Bij gratie Gods mocht ik nog een week parttime werken, maar dan had ik toch echt wel genoeg tijd gehad om te rouwen. En ja, dat heeft mijn manager letterlijk zo gezegd.

Mijn directe collega’s waren gelukkig een stuk meer begripvol.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Mei 2022 19:52

Re: Een ouder verliezen

Ik zit er nog even over na te denken en het was een week na de begrafenis.

Lot, hoe voel je je?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Mei 2022 20:16

Re: Een ouder verliezen

Pff niet fijn als je werkgever niet mee denkt Chava.

Mijn werkgever dacht wel mee en heeft nog een week vervanging geregeld. Ik ga volgende week even langs om iedereen alvast even weer te zien.

Hoe het gaat, het gaat best redelijk en dat voelt ook een beetje raar want dat had ik van te voren niet verwacht. Mijn vriend is nog thuis geweest en het was natuurlijk ook prachtig weer (dat helpt wel echt denk ik). We hebben even geïnvesteerd in ons gezin en zijn leuke dingen gaan doen (mijn zoontje was erg van slag door alles). Ik denk er wel veel aan en ben moe en vergeetachtig maar ik heb maar een paar momenten per dag wat tranen. Aan de ene kant voelt het alsof ik het me nog niet goed besef aan de andere kant voel ik me de laatste jaren zo gevuld met liefde en waardering door haar dat ik daar nog wel even op kan teren. En dat voelt wel heel fijn. En ook al is ze er niet meer, ze is altijd bij me, een deel van mij, zo voelt het 💖.

Volgende week sta ik er weer (deels) alleen voor met de kids en dan moet ik ook weer gaan werken dus benieuwd hoe het dan gaat.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Mei 2022 07:30

Re: Een ouder verliezen

Lot, alsof ik een reactie van mezelf lees. Heel veel herkenning dus. Blijf maar rustig meedeinen, ik denk aan je ♥️.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scheef

Bericht 15 Mei 2022 13:18

Re: Een ouder verliezen

Lot ook hier een en al herkenning. Knuffel
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Mei 2022 14:51

Re: Een ouder verliezen

Oh ja hier ook ❤ wij zijn ook heel veel leuke dingen met de kinderen gaan doen. En niet heel lang daarna hadden we onze vakantie gepland. Ik heb ook weken het gevoel gehad dat ik steeds achter de feiten aan liep, moe, vergeetachtig, maar ook alsof de wereld steeds een seconde sneller was dan ik.
december 2016
juli 2019
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 15 Mei 2022 20:24

Re: Een ouder verliezen

Iets minder dan een jaar geleden is mijn vader overleden.

Het gebeurde, ondanks dat hij ziek was, vrij onverwacht. Ik was er net niet bij, was onderweg naar hem toen hij is overleden in het ziekenhuis (ik zou dus bij hem op bezoek komen).
Het kwam als een soort donderslag bij heldere hemel omdat het juist weer beter met hem leek te gaan. We waren aan het kijken of hij weer naar huis zou kunnen. En hij is dus nooit meer thuis gekomen…

Ik ben de tijd daarna zo verdrietig geweest. Het deed fysiek pijn. Ik heb nooit eerder zoiets heftigs gevoeld. En nog overvalt dat gevoel me af en toe.

Ik kon me totaal niet voorstellen dat een ouder verliezen zo heftig is. En ook dat overviel me dus enorm.

Ik mis hem. Het idee dat hij er niet meer is, is nog steeds onwerkelijk. En ja, het leven gaat door, maar die dag en dat moment heeft echt een krater in mijn leven geslagen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mei 2022 08:37

Re: Een ouder verliezen

Vreselijk Floor, vooral als je het niet verwacht. Ik snap dat dat een litteken achter laat. Maar ook een van liefde.

Ik ontving deze week een pakket namens mijn moeder, een ❤️-ballon met een heel mooie brief eraan 🥲. Misschien haal ik dit zo nog weg.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Mei 2022 20:27

Re: Een ouder verliezen

Wow wat mooi Lot, dat had ze al voorbereid dus? Lijkt me heel emotioneel maar ook wel heel waardevol!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Jun 2022 19:07

Re: Een ouder verliezen

Vandaag is het een jaar geleden dat mijn vader overleed. Het is echt enorm snel gegaan, bizar hoe alles gewoon doorgaat en je daar zelf ook in mee gaat. Ik heb vandaag mijn draai niet, voel me ook niet goed. Vriendinnen hebben een grote bos bloemen gestuurd, super lief ❤ ik heb inmiddels een mooie ring met as en zijn vingerafdruk en mijn moeder heeft van al zijn bloesjes kussens gemaakt voor ons en knuffels voor onze kinderen, echt geweldig mooi en lief.

Kort na zijn dood bracht Ed Sheeran het nummer Visiting hours uit. Pijnlijk herkenbaar, maar inmiddels haal ik er veel kracht uit. Op een of andere manier komt het altijd op de radio als ik er even doorheen zit. Na een zware dag op mijn werk, of juist als ik een pittige werkdag tegemoet ga, komt het op de radio als ik in de auto zit.
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jun 2022 20:07

Re: Een ouder verliezen

Lieve Niekske. Oef een jaar alweer. Pijnlijke eerste momenten. Wat lief van je vriendinnen, ben vandaag maar extra lief voor jezelf. En ook lief van je moeder, heel waardevol. Knuffel.

Dat nummer vind ik ook prachtig, ook die zinnen “this is not goodbye but till we meet again” en de laatste “so much has changed… since you been away” - uithaal op het eind, kippenvel.

Wij zijn een weekje weg en m’n vader is een paar nachtjes over gekomen, dat is heel fijn. Samen leuke dingen doen, herinneringen ophalen en af en toe ook even huilen. We hadden samen een stuk gewandeld en konden toen ook rustig praten (een keer zonder kids erbij). Binnenkort komt haar as vrij en willen we het gaan uitstrooien. Ik moet zeggen dat ik niet echt warm loop voor een as sieraad maar ik moet er maar eens goed over denken want als we het uitstrooien kan het natuurlijk niet meer. Verder denk ik soms dat ik helemaal niet rouw en aan de andere kant denk ik er altijd aan (vooral in bed omdat er dan rust is) en heb ik een veel korter lontje en ben snel overbelast. Maar er spelen meer dingen (zieke kids en slaaptekort) dus het is ook wel een optelsom. Ik zit nog deels in de ziektewet en ga dit weer opbouwen binnenkort (is de bedoeling). Ik vind dat best spannend en ook moeilijk om zaken te onderscheiden en duidelijk te weten wat ik nodig heb. Soms denk ik: kom op. En soms denk ik: ik weet niet waar ik het vandaan moet halen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Okt 2022 07:35

Re: Een ouder verliezen

Hoe is het hier?

Ik ben opnieuw tante geworden en dit haalt weer even zoveel verdriet naar boven omdat mijn moeder de baby niet kan ontmoeten en mijn vader nu alleen opa is. Het overviel me echt weer even ondanks dat ik er dagelijks mee bezig ben was dit weer even extra.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 02 Okt 2022 09:42

Re: Een ouder verliezen

Ik ben eigenlijk doorgegaan met werken...dat was voor mij een goede manier om ermee om te gaan.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Okt 2022 13:52

Re: Een ouder verliezen

Knuffel Lot, ik herken het gevoel. Mijn vader heeft mijn kinderen nog mogen kennen, maar ik verwacht dat mijn broertje nog wel een tweede kindje krijgt en die heeft dan überhaupt geen opa meer, want zijn schoonvader is tien jaar geleden al overleden. Geldt dus ook voor zijn dochter, maar die heeft mijn vader nog wel gekend. En als mijn zusje toch ooit nog een kinderwens krijgt, heeft dat kindje ook geen opa meer, want ook haar schoonvader leeft niet meer. Ik vind het best bizar dat dit in onze familie zoveel voorkomt.
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Okt 2022 13:56

Re: Een ouder verliezen

Ja, dit vind ik ook een heel moeilijk iets. Mijn moeder heeft nooit geweten dat ik nog een zoon heb gekregen en de meeste kleinkinderen waren te jong om zich oma nog te kunnen herinneren. Verdrietig hoor, mijn moeder vond dit zelf ook heel moeilijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Okt 2022 14:00

Re: Een ouder verliezen

Tijdens mijn bevalling heb ik liggen huilen omdat ik mijn vader mistte. Ik mis mijn vader (onder andere) elk jaar op mijn dochters verjaardag. Hij had haar geweldig gevonden. Ze lijkt zo veel op hem dat het soms eng is. Mensen zeggen dan wel dat ik haar kan bijbrengen wat mijn vader me bijbracht maar wat je zegt, hij heeft haar nooit ontmoet. Ik snap dat mensen iets moeten zeggen hoor en het is lief bedoelt maar het neemt de pijn niet weg inderdaad. Het zijn vaak inderdaad die grote momenten dat je denkt, je had er gewoon bij moeten zijn. Echt een groot gemis.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Okt 2022 15:53

Re: Een ouder verliezen

Jullie verhalen 🥲. Mijn moeder wist wel van de zwangerschap maar vond het ook heel verdrietig dat ze de baby niet kon ontmoeten. En dat het zo’n schaduw wierp op de zwangerschap. Tijdens onze zwangerschappen gaf ze extra veel cadeautjes zodat haar ziekte niet zou overschaduwen (vond ze zelf fijn, vroegen wij natuurlijk niet om). Sowieso vond ze het het meest verdrietig dat de kleinkinderen zo jong geen oma meer hebben, ze niet kon oppassen en dat ze ons niet (meer) kon ondersteunen in het moederschap.

Ik kon me mijn moeders reactie ook helemaal inbeelden op het nieuws ook al is ze er niet meer ❤️.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Okt 2022 15:58

Re: Een ouder verliezen

Ja, die momenten inderdaad DT, ze hadden er gewoon bij moeten zijn.

Ik vind het wel bijzonder dat mijn jongste veel meer op mijn kant, en dan vooral mijn moeders kant, lijkt dan op mijn man. Aangezien de andere twee kopietjes zijn van mijn man. Alsof ze er op die manier toch een beetje bij is.

Mijn man wilde absoluut geen derde meer, dat heb ik hier toen ook wel gedeeld. Voordat mijn moeder overleed hebben we het er weleens over gehad, dat als ze de power zou hebben dat ze me dan nog een kindje zou sturen. Dat mijn man uiteindelijk toch nog een derde wilde en dat hij ook nog eens op mijn moeder lijkt, dat vind ik wel echt een teken. Dus ergens denk ik dat ze het gewoon weet en altijd bij hem in de buurt is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Okt 2022 16:11

Re: Een ouder verliezen

Ik denk ook dat mijn moeder weet dat baby er is ☺️. Maar misschien verzacht dat alleen maar.

Wat mooi Lady.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Okt 2022 16:39

Re: Een ouder verliezen

Heel mooi Lady

De band blijft bijzonder he, dat voel ik ook. Mijn vader was niet echt het zorgende type (dat deed mijn moeder) maar hij was zo'n trotse opa. Mijn dochter was 4,5 toen hij stierf en ze heeft echt wel veel herinneringen aan hem. Ze praat ook nog veel over hem en is heel lief voor mijn moeder. De jongste was nog geen twee, maar mijn vader hoopte wel een kleinzoon te mogen krijgen en mijn zoon is dus ook echt een kopie van mijn vader toen hij jong was. De familie zegt het ook. Qua karakter moet nog wat blijken, maar de koppigheid is al een match :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Okt 2022 17:56

Re: Een ouder verliezen

Zo herkenbaar allemaal 😘

Mijn vader was wel echt van het zorgen en had vanaf de geboorte van de oudste een vaste oppasdag. Zij hadden zo’n speciale band ❤️ Mijn dochter was bijna 6 toen hij overleed en is nog steeds heel verdrietig als we het over opa hebben. De middelste was 3,5 en heeft weinig levende herinneringen helaas. Ik was hoogzwanger van de jongste toen mijn vader ziek werd en vind het heel fijn dat mijn vader hem nog ontmoet heeft, al was hij al behoorlijk ziek toen J. geboren werd. Hij heeft nog 6 weken van zijn tweede kleinzoon kunnen genieten.
De oudste van mijn zusje is een jaar na het overlijden van mijn vader geboren. Hij zou zo trots zijn geweest! Mijn zusje is nu zwanger van de tweede. Zo’n gemis dat mijn vader dat moet missen en de kinderen hun geweldige opa.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers