Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 13 Mei 2022 12:54

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, Niekske.

Spannend weer, Marin! Hopelijk staan ze open voor parttime.

Mijn gesprek was best pittig. Met drie man sterk zaten ze tegenover me. Het was via Teams, dat vond ik wel een beetje een nadeel. Voer zulke gesprekken toch liever in het echt.

Maandag hoor ik meer 🤞🏻

Banana, hoe gaat het bij jou? Al iets gehoord?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 13 Mei 2022 21:19

Re: Sollicitatietopic #2

Niekske, ik ben benieuwd!

Marin, ik zou ook niks zeggen. Succes met alles, ben benieuwd welke richting je uiteindelijk op zal gaan :-)

Chava, snap ik, is fijner in real life... Was het echt een vragenvuur? Ik duim voor je!

Ik heb woensdag gesprek! Ook met 3 personen via Teams. Ben benieuwd.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Mei 2022 07:23

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Marin! Ik zou ook niks erover zeggen maar gewoon je enthousiasme laten blijken.

Chava, klinkt pittig. Inderdaad fijner om dat live te doen. Ik duim voor je!

Spannend Banana! Weet je een beetje wat je kan verwachten, heb je iets van een casus ofzo gekregen?

Ik heb nog niks gehoord, ben ook nog steeds aan het twijfelen 🙈
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2022 07:47

Re: Sollicitatietopic #2

Oef lastig Chava, zo'n gesprek via Teams en dan ook nog met drie man sterk. Zou ik ook lastig vinden.

Jij ook succes daarmee Banana!

Lastig Niekske, misschien zou een tweede gesprek voor jou daarvoor ook fijn zijn, dat je de issues waar je mee zit nog net iets meer kunt bespreken.

Ik heb nog niks gehoord maar dat had ik ook nog niet verwacht.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Mei 2022 08:19

Re: Sollicitatietopic #2

Super, Banana! Heel veel succes alvast.

Het was inderdaad echt een heel vragenvuur dat er op me afkwam. Was ook wel een beetje gesloopt na die drie kwartier.

Niekske, wat lastig dat je twijfelt. Wat Marin inderdaad al zegt: misschien een eventueel tweede gesprek?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 14 Mei 2022 10:11

Re: Sollicitatietopic #2

Niekske, geen casus of zo, ik verwacht gewoon een gesprek en dat ze willen zien wat voor type ik ben en welke ervaring ik heb. Heb het idee dat er veel sollicitanten zijn, dus ik zie het wel...
Snap dat je twijfelt, maar je hoeft nog geen beslissing te maken hè ;-) Je voelt vanzelf wel aan wat de juiste keuze is!

Marin, goed, dan blijven we maar geduldig hè :-)

Chava, klinkt intens en vermoeiend, waarom moest dat zo spannend, is het een super specifieke functie? Waren ze tevens wel vriendelijk en deden ze een beetje hun best om je op je gemak te laten voelen?

En bedankt voor de succeswensen, dames :-) Spannende week, aankomende week. Sollicitatie en twee examens.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Mei 2022 12:08

Re: Sollicitatietopic #2

Spannende werk heb je dan voor de boeg, Banana! Ook succes met je examens!

Het is niet eens een heel specifieke functie (juridisch medewerker), maar ze willen blijkbaar niet zomaar iemand aannemen. Er volgt ook nog een interne opleiding van vier maanden waar je 36 uur per week zoet mee bent.
Ze waren echt wel heel vriendelijk, dat was fijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 16 Mei 2022 13:29

Re: Sollicitatietopic #2

Grr even ego hoor. Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad en dat verliep super goed! Ik had er een heel goed gevoel over en de persoon waarmee ik het gesprek had was ook heel enthousiast (zei ze ook). Ze zou die middag gaan puzzelen in de planning en mij dan maandagochtend terugbellen. En nu is het maandag half3 en heb ik nog steeds niks gehoord! 😔
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2022 13:43

Re: Sollicitatietopic #2

He wat shit Olive! Maar laten we hopen dat het een planningsdingetje is en niks zegt over de kwaliteit van het gesprek. Maar snap dat je in spanning zit te wachten zeg!
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Mei 2022 14:03

Re: Sollicitatietopic #2

Oh, die spanning zou ik ook niet aankunnen, Olive!

Helaas ben ik niet aangenomen. Ze vonden het een heel fijn en goed gesprek, maar zijn bang dat ik niet assertief genoeg ben. Snap ik wel.

Jammer dus, maar ik houd gewoon mijn ogen open en ga toch maar eens het gesprek aan met mijn werkgever of ze niets voor me kunnen betekenen op het gebied van uitdaging.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 16 Mei 2022 15:59

Re: Sollicitatietopic #2

Hè wat balen Chava! Het is wel een naar punt waar je op afgewezen bent. Hoe voel je je daarover?

Ik heb gebeld en ze zei dat ze nog steeds erg aan het puzzelen is en ze daar nog actief mee bezig was. Ik stond nog wel op haar to do lijst voor vandaag. Maar zal me nu morgen bellen.
Weer zo'n dag van niet naar de wc durven want misschien belt ze dan net 🤭.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 16 Mei 2022 20:37

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Chava! Baal je erg? Hopelijk vol goede moed gewoon verder blijven kijken, en inderdaad, misschien heb je straks wel een nieuwe leuke uitdaging bij je huidige werk. Je weet maar nooit!

Olive, leuk, succes!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Mei 2022 21:06

Re: Sollicitatietopic #2

Ik baal wel een klein beetje, maar zij kunnen natuurlijk het beste inschatten of ik in het team pas.

Weet heel goed van mezelf dat ik niet assertief ben, dus het komt niet als een verrassing. Ooit weleens een training voor gehad, maar dat mocht niet baten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Mei 2022 21:48

Re: Sollicitatietopic #2

Oh balen Chava! Hopelijk kunnen ze je op je huidige werk wat uitdaging bieden.

Spannend Olive! Hopelijk morgen positief bericht!

Ik ben nog steeds aan het afwachten. Ga er vanuit morgen iets te horen. Ik ben al dagen uit mijn doen door alle twijfels en spanningen.
december 2016
juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mei 2022 12:18

Re: Sollicitatietopic #2

Misschien hele stomme vraag hoor. Maar kan je met een sollicitatiegesprek blote benen? Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek en had een outfit bedacht maar nu word het warm dus ik dacht doe ik een jurkje aan met blote benen en dichte schoenen er onder. Kan dat?
Afbeelding
<<

Anoniem327

Bericht 17 Mei 2022 12:26

Re: Sollicitatietopic #2

Ja hoor, dat vind ik wel. Tenzij je in een enorm formele omgeving solliciteert.
Zou wel kiezen voor op/over de knie.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 17 Mei 2022 12:45

Re: Sollicitatietopic #2

Chava, misschien is het gewoon jammer, maar wel het beste op de lange termijn; misschien komt er binnenkort een beter passende baan voorbij. Ik probeer mezelf altijd voor te houden; als iets niet loopt zoals je had gehoopt, kun je pas na een paar maanden zeggen of het echt jammer was of dat het misschien beter was. Ik heb zelf ook wel eens gebaald van het niet krijgen van een baan, maar een paar maanden later was ik er vrijwel altijd eigenlijk blij om, omdat ik anders de dingen die daarna gebeurden niet had meegemaakt en dat had ik pas echt jammer gevonden. Dus balen mag en is logisch, maar hopelijk is het uiteindelijk voor een goed doel, probeer ik maar te zeggen.
En dat je niet assertief bent, is gewoon hoe je bent, en hoef je dus naar mijn mening ook niet te veranderen. Het hoeft niet iets negatiefs te zijn, mits je weet hoe ermee om te gaan op de werkvloer.

Niekske, succes met afwachten en afwegen :-)

Sarah, ik zou zelf een panty erbij aantrekken. Maar ben wel formele werk omgevingen gewend. Succes! :-)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Mei 2022 15:39

Re: Sollicitatietopic #2

sarah1985 schreef:Misschien hele stomme vraag hoor. Maar kan je met een sollicitatiegesprek blote benen? Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek en had een outfit bedacht maar nu word het warm dus ik dacht doe ik een jurkje aan met blote benen en dichte schoenen er onder. Kan dat?


Ik heb vorige week ook met blote benen gesolliciteerd :smile:

Maar... ik ben het niet geworden helaas. Lag niet aan die blote benen! Ze vonden mij wel een heel goede kandidaat, maar er was nog een heel goede kandidaat. Ze hebben uitgebreid afwegingen gemaakt (daarom belden ze vandaag pas) en voor die ander gekozen. Ze konden geen eens minpunten van mij noemen, dus die ander moet wel ultiem fantastisch zijn :P

Ik vind het voor nu wel prima dat de keuze voor mij gemaakt is. Het zou wel even aanpoten worden, helemaal vanaf nul beginnen. Ik heb nu nog wel last van energiegebrek dat hoort bij een gezin met jonge kinderen. Wanneer onze jongste naar school gaat, hoop ik meer ruimte te hebben om weer te gaan investeren in iets nieuws. Dus we zien wel wat er dan langskomt aan mogelijkheden.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2022 16:57

Re: Sollicitatietopic #2

Wat ontzettend jammer Chava. Wel ergens fijn dat je je erin herkent, want dan past de functie misschien toch niet zo bij je maar het is ook zo'n lastig punt want dat is typisch iets wat je niet heel makkelijk kan aanpassen. Idd kan je het wel enigszins trainen maar ik herken het hoor, het zit in je of niet.

Olive, ben je al gebeld?

Sarah, ja hoor dat zou ik wel aandurven. Wel dichte schoenen aan dan denk ik. Succes!!

Niekske wat jammer zeg! Maar klinkt ook wel alsof je er vrede mee hebt en het betekent idd niet dat dit een eindpunt is. Er komen nog meer dan genoeg mogelijkheden waarschijnlijk.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Mei 2022 18:05

Re: Sollicitatietopic #2

Holden schreef:Ja hoor, dat vind ik wel. Tenzij je in een enorm formele omgeving solliciteert.
Zou wel kiezen voor op/over de knie.


Dit, er liep afgelopen maandag toen het ook was bij ook een sollicitant met zwarte panty onder een vrij zomerse jurk. Die panty viel meer op dan als ze hem niet aan had gehad.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 17 Mei 2022 19:07

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou het niet doen die blote benen. Ik zou kiezen voor een dunne nette broek met een dunne blouse (niet doorschijnend en geen decolleté) en nette dichte schoenen.

Tijdens een sollicitatiegesprek zou ik altijd op save spelen, omdat je niet weet wie je tegenover je krijgt.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Mei 2022 19:26

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Niekske, wie weet laat diegene die het wel geworden is ook een mooie vacature achter.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Mei 2022 19:45

Re: Sollicitatietopic #2

Ik solliciteer altijd in een jurkje, keurig over de knie, eventueel jasje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Mei 2022 20:12

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou het in jouw sector gewoon doen Sarah!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Mei 2022 20:24

Re: Sollicitatietopic #2

Marin schreef:
Olive, ben je al gebeld?



Ja, gebeld en aangenomen! 24 uur per week, beginnend vanaf 1 juni.
Pa-niek! Zo snel! En waar laten we de kinderen op zo'n korte termijn?! BSO's bellen niet terug enz enz.
Ik ben natuurlijk heel blij hoor! Maar dit ging even een stuk sneller dan verwacht!

@Sarah: ik zou dat wel doen ja, bij een niet zakelijke baan. Het gaat erom dat je er leuk uit ziet en je je daardoor prettig voelt!

@Niekske: wat jammer! Wel heel fijn dst ze geen minpunten konden noemen, neem dat vooral mee in je volgende sollicitatie(s)! Dan komt het wel goed!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers