Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met de hond?

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 12 Mei 2022 20:52

Wat te doen met de hond?

Hoi,

De vrouw van mijn vader is enkele weken geleden overleden. Samen hebben ze geen kind(eren), maar wel een hond.

Nu wil mijn vader van de hond af. Hij brengt hem niet naar een asiel, maar als ik, mijn broer of familielid de hond wil... Dan kunnen we hem zo meenemen.

Ik weet dat de hond ooit aangeschaft is voor mijn stiefmoeder om haar bij het ziektebeeld dat ze had te begeleiden. Maar dat mijn vader vindt dat de hond hem belemmert in zijn vrijheid... Ik vind het zeer naar om te weten dat de hond ongewenst is...

Mijn broertje heeft een hond, ik heb 2 honden en ik hou hee veell van van hun hond, maar hem opvangen kunnen we niet.

De hond is negen of misschien wel ouder. Ik kan me niet voorstellen dat hij een blok aan de been is. Maar ik vind ook dat als mijn vader de hond niet meer wil, hij daar weg moet. Maar ja, hij is ook te oud om opnieuw te beginnen...

Iemand een idee wat te doen? Het is een Labrador en onze Staffy vreet hem op...
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 12 Mei 2022 20:55

Re: Wat te doen met de hond?

Ik denk dat er weinig anders op zit dat op zoek te gaan naar een nieuw en liefdevol huis.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 12 Mei 2022 20:57

Re: Wat te doen met de hond?

Maple schreef:Ik denk dat er weinig anders op zit dat op zoek te gaan naar een nieuw en liefdevol huis.


En dat is wat mijn vader niet wil. Maar het is verontrustend om te weten dat de hond eigenlijk niet meer welkom is...

Mijn vader zou hem nooit dumpen. Behalve bij familie dan.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 12 Mei 2022 21:01

Re: Wat te doen met de hond?

“Dumpen” in een asiel is niet de enige mogelijkheid om voor een nieuw liefdevol huis te zorgen natuurlijk. Het klinkt als een lastige situatie.
Misschien kan je via verhuisdieren.nl een nieuw baasje zoeken? Of via een Facebookgroep gericht op herplaatsing van dieren.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 12 Mei 2022 21:10

Re: Wat te doen met de hond?

Het probleem is eigenlijk ook (meer) dat ik de hond dan moet missen. Voor ik mijn honden kreeg, was hij mijn beste vriend. En nu hij mij nodig heeft, heb ik een Staffy en Jack Russell die kop en kont zijn. Blij toe dat zij echt vrienden zijn, maar baal ervan dat ze niet nog een hond kunnen toelaten.

En mijn vader wil hem in de familie houden. Mijn tante zou hem met liefde opnemen. Is net zo'n hondengek als ik, maar daar heeft ie al 10 jaar stille oorlog mee. 🙈
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 12 Mei 2022 21:19

Re: Wat te doen met de hond?

Wat sneu. Als jij hem niet kan opnemen (logisch) en je broer ook niet, zou ik liever willen dat hij ergens anders een liefdevol huisje heeft dan dat hij bij je vader zit die hem eigenlijk niet meer wil. Heel rot voor jou dan dat je hem moet missen, maar het gaat om het belang van het beestje. Niet dat van jou. En misschien kun je afspreken dat je hem eens in de zoveel tijd nog kan bezoeken.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 12 Mei 2022 21:29

Re: Wat te doen met de hond?

Je hebt gelijk, Carra. Hondenwelzijn voor mijn eigen gevoel. Liever de laatste jaren knuffelend doorbrengen, dan een vader die opeens in de knoop zit met zichzelf. Maar wat had ik graag meer willen betekenen. Ook omdat ik hem niet wil missen, omdat ik zoveel van hem hou. Maar liefde is ook loslaten...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Mei 2022 05:40

Re: Wat te doen met de hond?

Wat rot zeg, idd wat carra zegt, als de hond niet gewenst is, en bij jou en je broer niet kan, dan is herplaatsen beter.
En een 9 jarige labrador, ik weet niet hoe hij is opgevoed, maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die hem wel willen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 13 Mei 2022 10:18

Re: Wat te doen met de hond?

De hond heeft altijd in een rechte lijn geleefd. Hij mocht niet op banken en stoelen en als hij het gevoel had dat het rust was, dan lag hij in zijn mand. Niet omdat hij het wilde, maar omdat het hem werd opgedragen.

Heel anders dan ik met mijn honden ben. Mijn honden hebben ook heus regels, maar niet zo strikt. Mijn vader is ook zo dat als we links lopen, de hond dat ook doet en rechts pas aan bod komt, als baasje het zegt. Hier lopen we zigzaggend. 🙈😂

Zou een hond op die leeftijd nog gelukkig worden zonder strikte regels en/of een huis waarbij regels niet strikt zijn? Ik ben 39 en heb nog steeds last van mijn strikte opvoeding. 😂
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Mei 2022 12:55

Re: Wat te doen met de hond?

Het is een labrador hè? Die zijn overal gelukkig als er maar mensen zijn :smile:
Het is dat ik er al twee heb, anders zou ik het zelf overwegen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers