Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2022 17:51

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Chava! Heel fijn dat je al een tweede gesprek hebt. Ben je er zenuwachtig voor? Of valt het mee? Ben je zelf nog enthousiast over de functie en het bedrijf?

En spannend Banana! En kom je naar NL dan? 😊 Of doe je het digitaal?
Let's discover the world together.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 09 Mei 2022 18:00

Re: Sollicitatietopic #2

Als ik de baan zou krijgen dan verhuizen we op korte termijn. Koffers inpakken, hond mee en gaan met die banaan ;-)

Hoe gaat het bij jou? Heb je nog sollicitaties lopen?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 09 Mei 2022 18:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben nog steeds enthousiast!
Enige nadeel is dat ik tijdelijk wel minder ga verdienen dan dat ik nu doe, maar zie deze baan als een investering in mijn toekomst.

Ben niet zenuwachtig, want heb niets te verliezen. Als ik het niet word, heb ik nog altijd mijn huidige baan. Die is niet zo uitdagend meer, maar ook niet zó verschrikkelijk dat ik er absoluut weg wil.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2022 18:39

Re: Sollicitatietopic #2

Ah klinkt wel als een mooie mogelijkheid, hopelijk op lange termijn ook met een hoger salaris dan maar voor nu een mooie kans! Succes!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2022 18:41

Re: Sollicitatietopic #2

Banana schreef:Als ik de baan zou krijgen dan verhuizen we op korte termijn. Koffers inpakken, hond mee en gaan met die banaan ;-)

Hoe gaat het bij jou? Heb je nog sollicitaties lopen?


Wow wat spannend zeg Banana! Echt een life changing moment mogelijk dus.

En even m'n eigen reactie op de vorige pagina gequote. Scheelt typen. 😅

Marin schreef:
Ik heb naast m'n onderwijssollicitatie ook nog wat reis 'potjes' op het vuur staan. Eentje in Maple's woonplaats en twee dichtbij huis, waaronder één als copywriter voor een reisorganisatie, vanaf 16 uur (mogelijk meer). Ben ik ook wel erg benieuwd naar wat daar uit komt.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Mei 2022 19:28

Re: Sollicitatietopic #2

MrsMath schreef:Is het niet de organisatie met een L die je bedoelt Niekske?
Dat lijkt me 3 keer niks. Collega heeft daar eens rns 2e correctie voor moeten doen, was ook echt belachelijk soepel nagekeken.

Ik duim voor je Chava


Ja die organisatie. Het past gewoon niet bij me. Lavendel, ik ga die uitzending eens terugkijken, klinkt wel interessant.

Spannend Chava, tweede gesprek!

Banana, klinkt ook als een leuke baan! Benieuwd wanneer je meer hoort.

De andere vacature waar ik op gesolliciteerd heb, is gisteren gesloten. En er is meivakantie geweest. Al had ik eigenlijk verwacht dat ik voor de meivakantie als iets zou horen. Morgen f woensdag misschien even achteraan bellen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem327

Bericht 09 Mei 2022 19:32

Re: Sollicitatietopic #2

Chava schreef:Ik ben nog steeds enthousiast!
Enige nadeel is dat ik tijdelijk wel minder ga verdienen dan dat ik nu doe, maar zie deze baan als een investering in mijn toekomst.

Ben niet zenuwachtig, want heb niets te verliezen. Als ik het niet word, heb ik nog altijd mijn huidige baan. Die is niet zo uitdagend meer, maar ook niet zó verschrikkelijk dat ik er absoluut weg wil.

Waarom minder verdienen? In een nieuwe baan kun je opnieuw onderhandelen en zeker in deze tijd kun je er makkelijk 10-20% bij lullen.

Laat je niet afschepen met minder.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Mei 2022 19:39

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb hier niets te zoeken maar lees toevallig een boek over zo'n school als Nieske schetst; havo is niet goed genoeg. Geen zware stof, aanrader voor op een strandbedje.
R. 2013
D. 2016
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 09 Mei 2022 19:58

Re: Sollicitatietopic #2

Chava, er is meer in het leven dan geld, zolang je uitzicht hebt op een beter salaris in de toekomst en je goed rond kan komen lijkt dat me geen probleem. Fijn dat je niet zenuwachtig hoeft te zijn, luxe positie is dat, lekker van genieten :-)

Marin, sorry, niet goed gelezen, niet veel geforumd de laatste dagen. Klinkt leuk, ben benieuwd wat het gaat worden voor jou en hoe het je gaat bevallen om weer te werken! Ik duim voor je :-) En ja, spannend, het is echt een heeeeele leuke functie (alleen daarom heb ik, voor het eerst in mijn leven, in Nederland gesolliciteerd). Dus mochten ze ook wat in mij zien, dan gaan we er gewoon voor, en als het niet zo is, ook prima, ik ben al heel gelukkig dus niks te verliezen.

Niekske, ik duim voor je! Weet je wel nog steeds zeker dat je iets anders zoekt, of heeft het meelopen je stiekem meer enthousiast gemaakt over je huidige baan?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 09 Mei 2022 20:02

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ga een heel ander soort functie doen, dus moet weer op 0 beginnen.

Het is een overheidsorganisatie, dus het enige wat ik zou kunnen vragen is of ze me een aantal treden hoger in de salarisschaal kunnen zetten, maar dan nog zou ik al in trede 6 gezet moeten worden, wil ik net zoveel verdienen als ik nu doe. Dat zie ik niet gebeuren, helemaal omdat ik nog geen werkervaring heb op dit gebied.

Niekske, spannend! Hopelijk laten ze snel wat horen.

Banana, uiteindelijk ga ik inderdaad meer verdienen dan dat ik nu doe, maar ook met het startsalaris hoef ik niet heel veel in te leveren qua leefstijl.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Mei 2022 20:28

Re: Sollicitatietopic #2

Niekske schreef:
MrsMath schreef:Is het niet de organisatie met een L die je bedoelt Niekske?
Dat lijkt me 3 keer niks. Collega heeft daar eens rns 2e correctie voor moeten doen, was ook echt belachelijk soepel nagekeken.

Ik duim voor je Chava


Ja die organisatie. Het past gewoon niet bij me. Lavendel, ik ga die uitzending eens terugkijken, klinkt wel interessant.

Spannend Chava, tweede gesprek!

Banana, klinkt ook als een leuke baan! Benieuwd wanneer je meer hoort.

De andere vacature waar ik op gesolliciteerd heb, is gisteren gesloten. En er is meivakantie geweest. Al had ik eigenlijk verwacht dat ik voor de meivakantie als iets zou horen. Morgen f woensdag misschien even achteraan bellen.


Wel vreemd als je als bevoegd iemand met werkervaring niet op gesprek mag komen in elk geval!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Mei 2022 20:48

Re: Sollicitatietopic #2

Ja dat was ook wel mijn idee. En ik ben niet 60+, wat ook wel uitzondering is als ik de sollicitaties bij ons op school vaak zie :smile:

Spencer, ik ben wel benieuwd naar dat boek!

Banana, oh je zou dus echt naar Nederland moeten komen voor die baan? Wel stoer dat je er zo open in staat! En je stelt eigenlijk wel een goede vraag over mijn huidige baan. De dag nadat ik meegelopen had, ging ik met mijn mentorklas (en de rest van vwo 6) op uitstapje en dat was zo gezellig! De leerlingen kletsen dan ook honderduit en ze begonnen een relaas over 'de typische wiskunde docent' en dat ze mij zo niet vonden, maar dat dat juist heel positief is... en toen dacht ik wel, op een andere school moet ik helemaal vanaf nul beginnen qua reputatie en alles en die heb ik hier op school al. Dat maakt mijn werk zoveel leuker (en makkelijker). Maar werk op 5 minuten fietsen klinkt ook wel aantrekkelijk...
december 2016
juli 2019
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 09 Mei 2022 20:58

Re: Sollicitatietopic #2

Chava, klinkt top! Ik duim voor je.

Niekske, lijkt me enorm vreemd als je niet eens op gesprek zou moeten komen, maar goed, er gebeuren wel vaker vreemde dingen in de sollicitatiewereld ;-) Wat leuk dat je zo'n gezellig uitstapje had, dat klinkt ook echt super leuk! En je hebt gelijk, een goede reputatie is ook veel waard. Houd gewoon je opties open en kijk waar je je het beste bij voelt, alleen maar fijn dat je niet het gevoel hebt om NU weg te MOETEN!
En ja, inderdaad dan naar Nederland! Gewoon iets eerder dan gepland, maar wel de moeite waard. Zal enorm hectisch zijn maar flexibel is our middle name dus dat komt vast goed. Ach, misschien word ik niet eens op gesprek gevraagd :-)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Mei 2022 19:53

Re: Sollicitatietopic #2

Arg, ik word net gebeld dat ik morgen op gesprek mag komen. Spannend!
december 2016
juli 2019
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 10 Mei 2022 20:09

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed, Niekske!
Succes!
Laatst gewijzigd door Chava op 10 Mei 2022 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2022 20:16

Re: Sollicitatietopic #2

Oh wow wat snel Niekske! Succes!
Let's discover the world together.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 10 Mei 2022 22:50

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk Niekske! Veel succes!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Mei 2022 14:42

Re: Sollicitatietopic #2

Oh stomme vraag schiet me ineens te binnen, wat als er om referenties gevraagd wordt? Op mijn huidige school weten ze niet van deze sollicitatie... oud-collega's misschien?
december 2016
juli 2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Mei 2022 14:55

Re: Sollicitatietopic #2

Alvast succes Nieske!
Als ze om referenties vragen zou ik aangeven dat je liever niet hebt dat je huidige collega's weten dat je solliciteert, dat heb ik ook wel eens gezegd en daar werd heel begripvol op gereageerd. Je zou kunnen voorstellen om nog oudere referenties op te geven.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 11 Mei 2022 21:46

Re: Sollicitatietopic #2

Niekske, hoe ging je gesprek?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Mei 2022 08:52

Re: Sollicitatietopic #2

Volgens mij wel goed! Het klikte wel met de mensen met wie ik het gesprek voerde. Er zijn wel wat dingen waar ik over na moet denken, enkele zaken mbt de organisatie van het onderwijs die ik op mijn huidige school niet fijn vind en die nu op deze school wellicht ook ingevoerd gaan worden. Ik hoor einde deze week of begin volgende week meer!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2022 10:59

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt in elk geval wel als een goed gesprek Niekske. En goed dat je even rustig over bepaalde dingen nadenkt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2022 13:46

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zag vanochtend een vacature bij een bedrijf wat ik al heel lang in de gaten houd en graag zou willen werken. Echt zo fijn, ik hoopte het al zo. De brief is zojuist verstuurd. Wel vragen ze weer iemand voor 40 uur. Ik heb het dus maar gewoon eerlijk aangegeven dat ik graag part time wil werken. Ik hoop dat ze daar voor open staan en anders is het pech. Fingers crossed! Maar ben wel echt blij, voelt ook wel heel spannend, want dit was wel eentje waar ik echt op hoopte dat dat een keer ging gebeuren, dus als hier een negatief bericht op komt (en die kans is best groot gezien ze fulltimers vragen) is dat denk ik ook wel even een domper. Maar goed, ik probeer het gewoon. Ik hoop dat m'n enthousiasme een hoop doet.

En ik zag een vacature (ze poppen echt op, valt me echt op) bij een bedrijf waar ik 7 jaar geleden ook heb gesolliciteerd, ook op gesprek ben geweest. Uiteindelijk ben ik het toen niet geworden, mede omdat ik een andere kijk op de werkdruk/prioriteiten had, dat viel even niet zo lekker, maar dat kwam met name omdat ik op dat moment bij een bedrijf werkte waarbij focus heel erg op snelsnelsnel lag en bij hen lag dat net wat anders (en gelukkig maar, want eigenlijk spreekt de kwaliteit boven kwantiteit me veel meer aan). Daarom lijkt het me nog steeds een leuk bedrijf en passend bij wat ik zoek.
Is het heel raar om contact op te nemen, te refereren aan die sollicatie van destijds en aan te geven nog steeds graag bij hen te willen werken? Helemaal niet benoemen lijkt me ook echt raar. Er staat een andere contactpersoon bij dan destijds, maar toch. Lijkt me wel dat je daarin eerlijk moet/kan zijn toch?

Heb nu wel echt veel lijntjes uit staan en dat zorgt ook wel voor onrust in m'n hoofd merk ik. Hoop natuurlijk dat er wat bij zit wat echt wat wordt maar merk ook dat het toch nog een beetje als een ver van m'n bed show voelt, het voelt nog niet echt concreet omdat het alle kanten op kan gaan. Herkent iemand dat van solliciteren? Hoewel je dat misschien niet echt hebt als je vanuit een andere baan op één ander iets solliciteert.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Mei 2022 14:46

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou niet refereren aan die sollicitatie van destijds. Ik heb regelmatig bij dezelfde gemeente gesolliciteerd (wel zat daar dan een paar jaar tussen) op een al dan niet vergelijkbare functie en ik heb nooit ergens naar gerefereerd of naar verwezen in een gesprek of brief. Vaak krijgen ze genoeg reacties waardoor ze dit niet eens meer weten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 12 Mei 2022 17:42

Re: Sollicitatietopic #2

Als het in het afgelopen jaar was geweest, dan zou ik het wel gezegd hebben, maar zeven jaar geleden vind ik echt niet meer relevant.

Succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers