Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf transfer regelen

<<

Anoniem322

Bericht 11 Mrt 2022 08:32

Zelf transfer regelen

Van de zomer gaan wij naar Spanje op vakantie. Nu kan je transfer vanaf het vliegveld naar de accommodatie bijboeken. Nu zie ik het zelf niet echt zitten om met veel mensen in een touringcar te zitten en alle hotels af te gaan.

Heeft iemand tips waar je zelf transfer kan regelen? Ik heb al wel gegoogled maar zoveel keus en wat is betrouwbaar?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Mrt 2022 08:45

Re: Zelf transfer regelen

Een Uber?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 11 Mrt 2022 09:03

Re: Zelf transfer regelen

Je kan bij de luchthaven direct een taxi nemen, dat hoef je vooraf niet te regelen. Er staan altijd taxi’s bij luchthavens.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem327

Bericht 11 Mrt 2022 09:15

Re: Zelf transfer regelen

Ja dat. En ik pak ook vaak gewoon het lokale OV. Op Google Maps kun je zien hoe je ergens komt met trein/metro etc.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mrt 2022 09:31

Re: Zelf transfer regelen

Ja kan prima zoals Holden zegt doe ik het ook meestal. Ik heb vaak een hotel midden in de stad en dan is Ov ideaal. En taxi’s zijn ook prima te doen. Zeker in Spanje qua prijs is dat prima te doen. Doe ik vaak op de terugweg en dan regelt het hotel vaak gewoon als je dat aangeeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mrt 2022 09:41

Re: Zelf transfer regelen

Ik zou idd een taxi nemen. Die staan er altijd wel.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Mrt 2022 09:43

Re: Zelf transfer regelen

Carra schreef:Een Uber?


Inderdaad uber of bolt. Ik heb vorige maand in portugal Bolt gebruikt.

Eventueel kun je ook altijd het hotel waar je gaat verblijven om tips vragen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Mrt 2022 10:06

Re: Zelf transfer regelen

Ligt eraan waar je verblijft. Als dat ergens in the Middle of nowhere is. Zou ik het bijboeken. Vaak is een taxi duurder dan.

Als het gewoon in de stad is zou ik ov of uber (of de lokale ubersoort) daar pakken.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Mrt 2022 10:25

Re: Zelf transfer regelen

Als je heel weinig bagage hebt, dan kun je vaak gemakkelijk met het ov, maar ik bezuinig zelf nooit op een reis met veel bagage. Ik zou dus ter plekke gewoon een taxi of uber boeken en niet vooraf al een transfer of reis met touringcar.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem322

Bericht 11 Mrt 2022 11:14

Re: Zelf transfer regelen

Ik zit niet in een grote stad maar in een vakantieresort daar buiten. Volgens Google Maps een half uurtje van het vliegveld.

Met het OV er naar toe zie ik niet zitten met kleine kinderen en bagage. Respect voor wie dat wel doet maar voor mij is dat meer gedoe dan met een relaxt gevoel beginnen aan je vakantie.
Ik ga nog wel wat googelen.
<<

Anoniem327

Bericht 11 Mrt 2022 11:31

Re: Zelf transfer regelen

Senne schreef:Ik zit niet in een grote stad maar in een vakantieresort daar buiten. Volgens Google Maps een half uurtje van het vliegveld.

Met het OV er naar toe zie ik niet zitten met kleine kinderen en bagage. Respect voor wie dat wel doet maar voor mij is dat meer gedoe dan met een relaxt gevoel beginnen aan je vakantie.
Ik ga nog wel wat googelen.


Oh nee, dat zou ik ook niet doen! Zo'n scenario had ik niet in mijn hoofd want zo reis ik nooit.
Zou het hotel ff mailen en vragen wat zij kunnen aanbieden. Of een taxi.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Mrt 2022 11:57

Re: Zelf transfer regelen

Heb je via een reisorganisatie geboekt en daar al geïnformeerd? Volgens mij kan je via bijvoorbeeld een Tui volgens mij een eigen transfer regelen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Mrt 2022 13:42

Re: Zelf transfer regelen

In dat geval zal ik zeker transfer erbij boeken en het liefst nog privé. Om comfortabel met bagage en kleine kinderen zou ik niet besparen en wederom niet perse duurder.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 11 Mrt 2022 14:07

Re: Zelf transfer regelen

Wij pakken ook altijd een taxi. Ik heb ook een hekel aan transfers. Gewoon het vliegveld uitlopen en in de rij voor de taxi’s gaan staan. Half uurtje taxi is niet heel duur in Spanje. Voor de terugreis vraag ik in het hotel altijd of ze een taxi kunnen regelen.

Of een auto huren voor 1 dag, ophalen op het vliegveld en inleveren bij een vestiging in de buurt van het hotel (als dat mogelijk is).

OV zou ik ook niet doen. Iedereen is moe van de reis en je moet zoveel meeslepen. En dan moet je misschien ook nog een eind lopen vanuit de halte naar je hotel.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 13 Mrt 2022 08:10

Re: Zelf transfer regelen

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon de transfer doen.
In het vliegtuig zit je ook op elkaar gepakt. Kan die bus dan nog wel bij.
Wij hebben bijna altijd een gehuurde auto. Dus wij rijden zelf vaak naar een hotel toe.. of idd de transfer. Maar dan rijden we op de terugweg naar het vliegveld zelf, omdat je daar vaak de auto inlevert.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 13 Mrt 2022 10:45

Re: Zelf transfer regelen

Wij doen altijd gewoon de transfer via de reisorganisatie, met dat soort zonvakanties. Ik vind dat ritje in de bus best leuk, zo zie je direct wat van de omgeving (wij reizen overdag) en het gaat eigenlijk vrij snel allemaal. Maar goed, voorheen zat deze transfer er gewoon standaard bij en nu moet je ‘m inderdaad los erbij boeken.
Laatst gewijzigd door Ginny op 13 Mrt 2022 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mrt 2022 11:59

Re: Zelf transfer regelen

Ik heb ervaring met zowel transfers via een reisorganisatie als met een taxi. Als je met kinderen bent: de kans is klein dat al je bagage in één taxi past. Hoe ga je dat dan doen? Tenzij je alleen twee/drie koffers hebt zou ik toch kiezen voor de transfer via de reisorganisatie.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Mei 2022 16:02

Re: Zelf transfer regelen

Ik boek meestal een airport taxi, vaak net wat goedkoper dan een taxi ter plaatse. Gewoon via Google en dan de plaats en airport taxi invullen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers