Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loopstoel

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:34

Loopstoel

(Ik forum 1keer op de laptop ipv de tablet en ik open gelijk 6 topics, sorry hoor)

Vanaf wanneer mag een baby in een loopstoel? Ik wil deze zo graag hebben:
Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Sep 2013 21:35

Re: Loopstoel

Schijnt niet zo heel best te zijn....
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 06 Sep 2013 21:38

Re: Loopstoel

Muppetje schreef:Schijnt niet zo heel best te zijn....


Daar zijn de meningen over verdeeld... heb een x gehoord dat zelfs een kinderarts het heeft aangeraden (vriendin van mijn schoonzus) omdat het kindje niet genoeg energie kwijt kon en daardoor gefrustreerd raakte omdat het kindje veel meer wilde.

Het is natuurlijk wel slecht als je je kindje de halve dag erin laat zitten. Maar af en toe een kwartiertje, lijkt mij niet het einde van de wereld.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:38

Re: Loopstoel

Wij hebben er eentje maar N kan nu nog niet met haar voetjes aan de grond. R vond eht helemaal geweldig en zolang je hem er geen uren achter elkaar in zet...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:38

Re: Loopstoel

Mag ik er dan zelf in?

Het leek me al niet zo goed, vanwege de 'Babybjorn' houding. Maar hij is zo mooi..
R. 2013
D. 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Sep 2013 21:39

Re: Loopstoel

Blue flower schreef:
Muppetje schreef:Schijnt niet zo heel best te zijn....


Daar zijn de meningen over verdeeld... heb een x gehoord dat zelfs een kinderarts het heeft aangeraden (vriendin van mijn schoonzus) omdat het kindje niet genoeg energie kwijt kon en daardoor gefrustreerd raakte omdat het kindje veel meer wilde.

Het is natuurlijk wel slecht als je je kindje de halve dag erin laat zitten. Maar af en toe een kwartiertje, lijkt mij niet het einde van de wereld.

Oh, dan heb ik niets gezegd. Mij werd verteld dat het niet goed is...
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 21:40

Re: Loopstoel

Caroow schreef:Mag ik er dan zelf in?

Het leek me al niet zo goed, vanwege de 'Babybjorn' houding. Maar hij is zo mooi..


Dat is inderdaad de reden waarom het niet goed is.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Sep 2013 21:41

Re: Loopstoel

Alibi schreef:
Caroow schreef:Mag ik er dan zelf in?

Het leek me al niet zo goed, vanwege de 'Babybjorn' houding. Maar hij is zo mooi..


Dat is inderdaad de reden waarom het niet goed is.

Als je erin zit wel n foto maken hoor!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 21:42

Re: Loopstoel

Ik heb er bewust voor gekozen om dat soort dingen niet te kopen voor onze kinderen. Ze worden in een onnatuurlijke houding gezet, dat lijkt me niet goed. Ze kunnen die dingen niet voor niets nog niet.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Sep 2013 21:44

Re: Loopstoel

Zo'n ding is idd niet goed, ik zou hem dus ook niet kopen omdat hij zo leuk is. Zijn toch genoeg andere leuke dingen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:44

Re: Loopstoel

Gaia schreef:Zo'n ding is idd niet goed, ik zou hem dus ook niet kopen omdat hij zo leuk is. Zijn toch genoeg andere leuke dingen?


Zoals? Ik koop graaaaaag leuke dingen :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem20

Bericht 06 Sep 2013 21:44

Re: Loopstoel

Wat jans zegt. Ook zo'n Bumba ? seat vind ik een naar ding.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 06 Sep 2013 21:45

Re: Loopstoel

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 03 Nov 2014 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Sep 2013 21:47

Re: Loopstoel

-Ieniemienie- schreef:Het is misschien wel goed voor het uiten van energie,
Maar het is erg slecht voor de ontwikkeling van de heupstand omdat al het gewicht op hun kruis rust.
Ik ben een tegenstander van die dingen, dus aan mij heb je niet zo veel.

Hij ziet er wel gaaf uit!

Ja ik vind het dus ook niets, haha.

Daarbij Caroow, hij is wel groot he, je moet die troep ook allemaal ergens kwijt
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:50

Re: Loopstoel

Hahaha Muppetje je weet hoe mijn huis er inmiddels uit ziet? Ik gooi overdag het boxkleed op de grond, wipstoel midden in de kamer, box ook aan de kant gereden en als mijn nichtje dan nog komt spelen dan is het helemaal feest. Daar past geen loopstoel meer bij.

Maarrr als alles is opgeruimd kan hij prima in R's kamer of gewoon in de woonkamer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 21:51

Re: Loopstoel

Ik vind dat echt ondingen, zo plastic en nep. Ook slecht voor zo'n kleintje. Een vriendin van mij propt haar dochter er ook in en vertelt continu verhalen over dat ding en wat dochter gedaan heeft ermee en waar ze heen is gelopen, dus dat betekent dat ze er ontzettend lang in zit.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:53

Re: Loopstoel

Pippa schreef:Ik vind dat echt ondingen, zo plastic en nep. Ook slecht voor zo'n kleintje. Een vriendin van mij propt haar dochter er ook in en vertelt continu verhalen over dat ding en wat dochter gedaan heeft ermee en waar ze heen is gelopen, dus dat betekent dat ze er ontzettend lang in zit.


Wat vind jij dat echt leuk voor zo'n kleintje?

(het staat er onaardig, maar zo bedoel ik het niet hoor. Ik heb zo weinig voor hem nu om te 'spelen')
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:54

Re: Loopstoel

Caroow; jij bent een goede moeder die echt wel kan inschatten wanneer hij er te lang in zou zitten. Ik geloof er niets van dat die 10 minuten ow zo slecht zouden zijn. Zolang je het maar ff doet.. R vond het geweldig en vloog in dat ding de kamer door. Na 10 minuten hup eruit en de dag erna mocht hij weer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2013 21:56

Re: Loopstoel

Printje schreef:Caroow; jij bent een goede moeder die echt wel kan inschatten wanneer hij er te lang in zou zitten. Ik geloof er niets van dat die 10 minuten ow zo slecht zouden zijn. Zolang je het maar ff doet.. R vond het geweldig en vloog in dat ding de kamer door. Na 10 minuten hup eruit en de dag erna mocht hij weer.



Wat lief van je! Mijn nichtje is de hare ontgroeid dus misschien moet ik die eerst maar testen voordat ik er 100 euro aan uit geef.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 21:56

Re: Loopstoel

Ik zou het zonde vinden overigens om hem voor 'maar' 10 minuten te kopen. Dan zou ik eerder investeren in een leuk speelkleed of speelboog waar hij zijn gang kan gaan. En als hij groter is uiteindelijk een loopwagentje.

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 21:58

Re: Loopstoel

Caroow, zo kieskeurig is een baby toch niet? Die vinden nu toch nog bijna alles leuk.
Mijn zoon vindt het allemaal wel best. Hij probeert van alles in z'n mond te proppen. Als het lukt, dan is hij blij. Lukt het niet, dan wordt hij pissig. En zelfs dat heeft z'n charme, haha.

Mijn dochter had zo'n loopkar waar je plaat vanaf kon halen. Daar speelde ze al heel snel mee, lekker op rammen. En daar kunnen ze heel lang mee spelen. Ik zal ff een link opzoeken welke ik bedoel.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 22:00

Re: Loopstoel

<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 22:02

Re: Loopstoel

Een speelboog is hier echt geen succes meer vanaf het moment dat ze kon rollen, en nu al helemaal niet meer. Ik denk dat nu R ook rolt hij niet onder die boog zal blijven liggen.
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 22:03

Re: Loopstoel

Ja, en dan vind ik zo'n houten vooral leuk!

http://www.kadoshopdegiraf.nl/shop/prod ... -2168.html

Afbeelding
<<

Anoniem180

Bericht 06 Sep 2013 22:12

Re: Loopstoel

Naast dat het heel slecht is voor de heupen van je kind (door de geforceerde houding), is het ook gevaarlijk. De wereld van je kind wordt in zo'n ding een stuk groter en daar is hij nog niet aan toe in zowel fysiek als emotionele zin. Zijn bereik wordt ook een stuk groter en hij kan daardoor bij (gevaarlijke) dingen waar hij normaal gesproken nog niet bij zou kunnen. Een loopstoeltje lijkt veilig, maar er gebeuren relatief veel ongelukken mee. Je kind is er nog niet aan toe om zich op zo'n manier voort te bewegen. Het beste is gewoon om zijn eigen tempo te volgen, dus nu het rollen en straks tijgeren, zitten, kruipen, staan en lopen. Zijn spieren kunnen dan ook geleidelijk aan wennen en sterker worden. Er is genoeg ander leuk en geschikt speelgoed voor deze fase.

Het lijkt me ook niet echt kloppen dat een kind met een loopstoeltje zijn energie beter kwijt kan. Bij elke lichte aanraking op de grond rolt dat ding al vooruit, veel inspanning is niet nodig. Ik denk dat met rollen en leren tijgeren een kind veel meer energie kwijt kan.

Nu nog het antwoord op je vraag: vanaf een maand of 8 (als ze zelf kunnen zitten)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers