Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 01 Mei 2022 19:18

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Sadie schreef:
Maple schreef:Oh, dat zou ik echt zo niet tof vinden, als ik een oudergesprek heb en het gesprek wordt opgenomen. Zou ik geen akkoord voor geven. Je komt beiden of je hebt pech en je hoort het gesprek in je eentje aan.

Tijdens corona was dit geen probleem. De juf snapte heel goed dat wij als ouders allebei graag wilde weten hoe het met ons kind ging. We mochten toen niet met z'n tweeën komen vanwege besmettingsgevaar.

Maar nu is het geen coronatijd meer, zijn er geen maatregelen. In deze normale tijd zou ik hier absoluut niet voor te porren zijn.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 19:21

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Maple schreef:
Sadie schreef:Tijdens corona was dit geen probleem. De juf snapte heel goed dat wij als ouders allebei graag wilde weten hoe het met ons kind ging. We mochten toen niet met z'n tweeën komen vanwege besmettingsgevaar.

Maar nu is het geen coronatijd meer, zijn er geen maatregelen. In deze normale tijd zou ik hier absoluut niet voor te porren zijn.

Nu komen we gezellig met z'n allen. School vindt dit geen probleem, maar wij hebben geen kinderen met bijzonderheden, dat scheelt misschien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 19:26

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Ja tijdens corona tijd kan ik me dat wel voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Mei 2022 19:28

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Sadie schreef:
Maple schreef:Maar nu is het geen coronatijd meer, zijn er geen maatregelen. In deze normale tijd zou ik hier absoluut niet voor te porren zijn.

Nu komen we gezellig met z'n allen. School vindt dit geen probleem, maar wij hebben geen kinderen met bijzonderheden, dat scheelt misschien.


Maar eerder gaf je dit wel aan als alternatief voor oppas. Dus dat jullie het zo oploste. En nu opeens dus niet?
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 19:35

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Tabbie schreef:
Sadie schreef:Nu komen we gezellig met z'n allen. School vindt dit geen probleem, maar wij hebben geen kinderen met bijzonderheden, dat scheelt misschien.


Maar eerder gaf je dit wel aan als alternatief voor oppas. Dus dat jullie het zo oploste. En nu opeens dus niet?

Tijdens corona hebben we het zo opgelost. We hebben laatst ook nog een gesprekje over zoom gehad, vanwege ziekte, dat gaat ook prima. Ik ben blij dat ze op onze school daar zo flexibel mee omgaat.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Mei 2022 20:49

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Laatst was hier ook weer oudergesprek op school, voor het eerst. Ik kon toen niet mee omdat ik vreselijke hoofdpijn had en ik heb toch mee kunnen praten omdat mijn man mij belde en ik zo kon meedoen.

Zo deden we dat ook toen mijn vader kanker had, ik werd overal bij ingebeld. Toch erg fijn dat dat tegenwoordig kan. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik er toch gewoon bij ben geweest.

On topic, ik weet nog dat ik 2 gulden 50 per uur kreeg toen ik oppaste.. Ik legde ook altijd de kinderen in bed. Ik kreeg altijd gewoon 2,50. Overdag en 's avonds. Geen uitzonderingen bij mijn weten. Ik heb van mijn 16e tot mijn 19e ongeveer opgepast geloof ik.

Ik heb voor mijn eigen kinderen nog nooit oppas nodig gehad. Ze gaan naar mijn ouders of mijn schoonouders komen even hier zitten.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 01 Mei 2022 20:51

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Sadie schreef:
Tabbie schreef:
Maar eerder gaf je dit wel aan als alternatief voor oppas. Dus dat jullie het zo oploste. En nu opeens dus niet?

Tijdens corona hebben we het zo opgelost. We hebben laatst ook nog een gesprekje over zoom gehad, vanwege ziekte, dat gaat ook prima. Ik ben blij dat ze op onze school daar zo flexibel mee omgaat.

Waren oudergesprekken tijdens coronatijd niet via een digitale verbinding dan?
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 22:20

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Peinture schreef:Laatst was hier ook weer oudergesprek op school, voor het eerst. Ik kon toen niet mee omdat ik vreselijke hoofdpijn had en ik heb toch mee kunnen praten omdat mijn man mij belde en ik zo kon meedoen.

Zo deden we dat ook toen mijn vader kanker had, ik werd overal bij ingebeld. Toch erg fijn dat dat tegenwoordig kan. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik er toch gewoon bij ben geweest.

On topic, ik weet nog dat ik 2 gulden 50 per uur kreeg toen ik oppaste.. Ik legde ook altijd de kinderen in bed. Ik kreeg altijd gewoon 2,50. Overdag en 's avonds. Geen uitzonderingen bij mijn weten. Ik heb van mijn 16e tot mijn 19e ongeveer opgepast geloof ik.

Ik heb voor mijn eigen kinderen nog nooit oppas nodig gehad. Ze gaan naar mijn ouders of mijn schoonouders komen even hier zitten.

Bij ons op school wordt dit gelukkig heel normaal gevonden. Of je er nu bij bent per beeldverbinding, of irl maakt niet zoveel uit.

Tijdens de pandemie waren er verschillende periodes, soms mochten we alleen via zoom de docenten spreken, dan weer werden de gesprekken gevoerd met 1 ouder.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Mei 2022 23:37

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Blablaaa..
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Mei 2022 23:47

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Opnemen of beeldbellen vind ik echt een groot verschil.

On topic, volgende week komt er een meisje bij ons oppassen. Ze is ongeveer 18 en is er van 18 tot 0, en ik heb geen flauw idee wat we haar moeten betalen. Alles was goed zei ze zelf. Hier in de regio is het volgens mij nog niet zo extreem qua bedragen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 23:51

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Oh wat lastig als ze zeggen 'alles is goed'. Op basis van dit topic zou ik dan op 5 euro per uur inzetten haha. En dan misschien in de uren dat ze bezig met de kinderen is 7 euro, vermoedelijk van 6 tot 8 ofzo?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 07:16

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Voor een 18 jarige zou ik voor 8-10 euro per uur gaan. Waarom zou je iemand willen uitbuiten die zorgt en verantwoordelijk is voor je kinderen?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Mei 2022 07:18

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Dat is 6 uurtjes waarvan ze er 2 met de kids bezig is?
6x5=30...dan zou ik er 40 van maken.

Tenminste, zo doe ik het altijd.
Maar bij ons is het meestal maar 3 uurtjes. Dan is het dus 15 euro. Mocht T nog wakker zijn dan maak ik er 20 van.
2016
<<

Anoniem334

Bericht 03 Mei 2022 13:45

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Echt gek als ik terug denk, ik kreeg 2,50/3 euro per uur tot mijn 18e, daarna 5 euro en bij 1 gezin met kindjes met extra zorgen (spectrum en medicatie) 7,50. En dat vond ik al veel 😅

Wij betalen nu 5 euro en ronden naar boven af. Ook al is ze 'maar' 15.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Mei 2022 15:20

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Nixi schreef:Echt gek als ik terug denk, ik kreeg 2,50/3 euro per uur tot mijn 18e, daarna 5 euro en bij 1 gezin met kindjes met extra zorgen (spectrum en medicatie) 7,50. En dat vond ik al veel 😅

Wij betalen nu 5 euro en ronden naar boven af. Ook al is ze 'maar' 15.

Het zijn andere tijden nu. Ik vind 5 euro echt heel erg weinig om te geven aan iemand die zorgt voor jouw dierbaarste 'bezit'. Een hondenuitlaatservice kost nog meer.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Mei 2022 15:23

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Ach ja, voor sommige mensen is hun hond net hun kind.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Mei 2022 17:21

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Sadie schreef:
Nixi schreef:Echt gek als ik terug denk, ik kreeg 2,50/3 euro per uur tot mijn 18e, daarna 5 euro en bij 1 gezin met kindjes met extra zorgen (spectrum en medicatie) 7,50. En dat vond ik al veel 😅

Wij betalen nu 5 euro en ronden naar boven af. Ook al is ze 'maar' 15.

Het zijn andere tijden nu. Ik vind 5 euro echt heel erg weinig om te geven aan iemand die zorgt voor jouw dierbaarste 'bezit'. Een hondenuitlaatservice kost nog meer.

Je weet dat het minimum uurloon van een 15-jarige 2,99 is? Dan is 5 euro per uur en eindbedrag naar boven afgerond, voor haar een dikke jackpot. Ik begrijp wat je probeert te zeggen hoor, maar het blijft een oppasmeisje, geen nanny.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Mei 2022 17:26

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Sadie schreef:Voor een 18 jarige zou ik voor 8-10 euro per uur gaan. Waarom zou je iemand willen uitbuiten die zorgt en verantwoordelijk is voor je kinderen?

En het minimumloon voor een 18-jarige is 4,98 per uur. Dus 7 euro per uur voor de twee uur dat ze met de kinderen bezig is en daarna 5 euro per uur voor gewoon aanwezig zijn, en in de praktijk waarschijnlijk tv kijken en op d'r telefoon scrollen, vind ik best reëel. Zeker als het de eerste keer is en zij aangeeft alles best te vinden. Omhoog kun je altijd nog als je super tevreden bent.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Mei 2022 20:00

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Maple schreef:
Sadie schreef:Voor een 18 jarige zou ik voor 8-10 euro per uur gaan. Waarom zou je iemand willen uitbuiten die zorgt en verantwoordelijk is voor je kinderen?

En het minimumloon voor een 18-jarige is 4,98 per uur. Dus 7 euro per uur voor de twee uur dat ze met de kinderen bezig is en daarna 5 euro per uur voor gewoon aanwezig zijn, en in de praktijk waarschijnlijk tv kijken en op d'r telefoon scrollen, vind ik best reëel. Zeker als het de eerste keer is en zij aangeeft alles best te vinden. Omhoog kun je altijd nog als je super tevreden bent.

Eens!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem327

Bericht 04 Mei 2022 12:14

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Waarom zou je iemand minimumloon betalen die zorgt voor je kind? Dat is toch een hele verantwoordelijkheid?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 04 Mei 2022 14:07

Re: Wat betalen jullie je oppas (16 jaar)?

Ik ben het wel van je gewend inmiddels dat je reacties scant, er een woord uit pikt en alleen op dat woord reageert. Maar als je echt daadwerkelijk de reacties een beetje gelezen had, dan had je gezien dat het dus al boven dat minimum zit. Maargoed, dat minimumloon haalde ik aan om aan te geven dat €5 per uur voor een avondje oppassen (en doorgaans dus niets doen, kinderen liggen op bed), echt voldoende is om mee te beginnen. Als er opgepast wordt op tijden dat de kinderen wakker zijn, zou ik wel meer betalen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers