Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag

<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 06 Sep 2013 16:14

Verjaardag

Neem jij vrij op de dag dat je kindje jarig is? Ookal vier je het op een andere dag?
<<

Anoniem272

Bericht 06 Sep 2013 16:17

Re: Verjaardag

Nee. Tot hij besef krijgt van datums 'lieg' ik dat hij jarig is op de dag dat we het vieren.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Sep 2013 16:21

Re: Verjaardag

Vorig jaar wilde ik vrij zijn maar was er een teamdag gepland. Ik ben toen gaan werken de meiden hadden het besef toch niet en we vierde die dag de verjaardag ook niet.
Dit jaar zijn ze jarig op mijn vrije dag.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Sep 2013 16:35

Re: Verjaardag

Ik kon met iemand op mijn werk ruilen zodat ik op haar verjaardag vrij was en mijn vriend heeft vrij gevraagd. Volgend jaar zien we wel weer!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Sep 2013 16:43

Re: Verjaardag

Wij vieren het op een andere dag en op de dag zelf komen dan vaak mijn ouders eten, maar dan nemen we geen vrij. Dit jaar is ze op een zondag jarig, maar we vieren het pas op de zaterdag daarna omdat dat prettiger uitkomt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 77

Bericht 06 Sep 2013 16:52

Re: Verjaardag

Dit jaar was het niet nodig omdat hij op zaterdag jarig was. Maar als het nodig is zou ik het wel proberen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Sep 2013 17:01

Re: Verjaardag

Als het trouwens wel uitkomt vieren we het natuurlijk op de dag zelf, maar meestal is dat niet zo. Vorig jaar was ze op een zaterdag jarig, de eerste zaterdag in de herfstvakantie nota bene (wat ik altijd ideaal vind), maar toen kon ik het weer niet op die dag vieren omdat teveel mensen niet konden. Heb het toen zelfs over twee dagen moeten spreiden. Maar dat is een beetje een persoonlijk frustratiepuntje van mezelf, dat wij altijd veel teveel rekening houden met iedereen als we iets vieren terwijl dat andersom helemaal niet is en gewoon wordt verwacht dat we er zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 06 Sep 2013 17:35

Re: Verjaardag

Oh Susan, dat is herkenbaar, erg irritant altijd.

Afgelopen jaar was ik toevallig vrij op dochters verjaardag, aankomend jaar neem ik vrij, maar we vieren het dan niet (niet voor anderen bedoel ik), maar gaan wat leuks doen. We vieren het in het weekend erna denk ik.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Sep 2013 18:54

Re: Verjaardag

Ik ben zijn eerste verjaardag toevallig vrij, anders had ik wel geruild.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2013 19:25

Re: Verjaardag

Ja, ik denk wel dat ik vrij zou nemen. Voor bijvoorbeeld mijn eigen verjaardag hecht ik er niet zoveel waarde aan of ik het op de dag zelf vier of niet. Maar ik vier een kinderverjaardag het liefst echt op de dag zelf, vroeger werd onze verjaardag ook altijd op de dag zelf gevierd en dat vond ik achteraf gezien toch wel bijzonder. Omdat je al gauw geneigd bent het te verplaatsen als het bijvoorbeeld doordeweeks is.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Sep 2013 19:27

Re: Verjaardag

Ik ben woensdag vrij, anders had ik vrij genomen. Mijn man heeft wel vrij genomen, we gaan met zn drieën wat leuks doen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Sep 2013 19:30

Re: Verjaardag

Ja, ik neem dan vrij, ik vind het toch een speciale dag en we gaan op de dag zelf dan iets leuks doen met z'n vieren. De verjaardag van mijn dochter vieren we tot nu toe wel op de dag zelf, want een weekend ervoor en erna is meestal niet handig (ivm andere verjaardagen in de familie, kerst en oud&nieuw). Op de verjaardagen van mijn zoon zijn we beide keren naar de dierentuin geweest.
<<

Anoniem162

Bericht 06 Sep 2013 19:32

Re: Verjaardag

Ja wij nemen dan vrij en gaan wat leuks doen. Bijvoorbeeld naar de dierentuin
<<

Anoniem261

Bericht 06 Sep 2013 19:33

Re: Verjaardag

Ik geloof dat ze op zondag jarig is, dus dat komt mooi uit :wink: . Maar anders zou ik ook wel vrij nemen denk ik. Blijft toch een speciale dag (en heb over het algemeen dagen/overuren zat, komen die ook eens op haha)
<<

Anoniem275

Bericht 06 Sep 2013 19:39

Re: Verjaardag

ik werk onregelmatig, dus zorg wel dat ik vrij vraag.
als ik vaste dagen zou werken is het anders, maar ik denk dat ik dan indien mogelijk wel zou ruilen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Sep 2013 20:30

Re: Verjaardag

Roze schreef:Ja, ik denk wel dat ik vrij zou nemen. Voor bijvoorbeeld mijn eigen verjaardag hecht ik er niet zoveel waarde aan of ik het op de dag zelf vier of niet. Maar ik vier een kinderverjaardag het liefst echt op de dag zelf, vroeger werd onze verjaardag ook altijd op de dag zelf gevierd en dat vond ik achteraf gezien toch wel bijzonder. Omdat je al gauw geneigd bent het te verplaatsen als het bijvoorbeeld doordeweeks is.


Maar als je het door de week viert verwacht je dan van andere dat ze vrij nemen?
:heart: :heart: 2011
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Sep 2013 20:34

Re: Verjaardag

L is toevallig dinsdag jarig, en dat is altijd al mijn vrije dag. Vorig jaar had ik wel vrij genomen. We vieren het zondag, maar dinsdag wil ik gewoon wat leuks met haar doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2013 20:47

Re: Verjaardag

Studiebol schreef:
Roze schreef:Ja, ik denk wel dat ik vrij zou nemen. Voor bijvoorbeeld mijn eigen verjaardag hecht ik er niet zoveel waarde aan of ik het op de dag zelf vier of niet. Maar ik vier een kinderverjaardag het liefst echt op de dag zelf, vroeger werd onze verjaardag ook altijd op de dag zelf gevierd en dat vond ik achteraf gezien toch wel bijzonder. Omdat je al gauw geneigd bent het te verplaatsen als het bijvoorbeeld doordeweeks is.


Maar als je het door de week viert verwacht je dan van andere dat ze vrij nemen?

Nee, dat verwacht ik niet. Maar al vier je het wel in het weekend, ook dan zijn er wel mensen die niet kunnen. Dus meestal vier ik het gewoon wanneer we willen (kinderverjaardag dus op de dag zelf, eigen verjaardag vaak wel in het weekend). Degenen die kunnen zijn welkom, degenen die niet kunnen neem ik verder niks kwalijk als ze niet kunnen. De meeste mensen komen toch wel in mijn omgeving, al is het bijvoorbeeld na werktijd. En degenen die niet kunnen maar wel graag langskomen zijn een ander keertje ook welkom. Ik verwacht in elk geval van niemand dat ze speciaal vrij nemen. Scheelt misschien ook dat mijn broertje bijvoorbeeld de ochtend altijd vrij is (horeca), mijn vader begint heel vroeg dus die kan eind van de middag al komen, schoonzus studeert nog, de vader heeft een wisselend rooster en geeft op tijd aan dat hij die dag vrij wil zijn, en zo zijn er nog wel meer die eigenlijk makkelijk kunnen en willen komen.

Wordt het in de toekomst echt een probleem, en kan er bijna niemand komen, dan denk ik wel dat we het op een andere dag gaan vieren. En dan als gezin op de dag zelf wat leuks gaan doen. Dat vind ik het belangrijkst, dat we er als gezin in elk geval op de dag zelf ook aandacht aan besteden. Hoe het met de visite zal gaan, dat moeten we even aankijken hoe lang het nog werkt op deze manier.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Sep 2013 20:51

Re: Verjaardag

Roze, oke ik begrijp het. Als ik het door de week zou vieren, zouden mijn ouders misschien idd de middag vrij nemen. Maar ik zie mijn virendinnen dat nog niet doen en dat snap ik wel, dus dan komen er maar weinig mensen op de verjaardag en dat vind ik jammer.
Hier vieren we het dus wel in het weekend en stuur ik de uitnodigen gewoon heel erg op tijd. Het is idd altijd zo dat er mensen niet kunnen maar dat voorkom je niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 06 Sep 2013 21:12

Re: Verjaardag

Nee,ik kan geen vrij nemen en mijn man is zelfs niet in NL op A d'r eerste verjaardag.dat vinden we allebei wel jammer maar het is niet anders .

We vieren het nu t weekend ervoor want t weekend erna is het Sinterklaas met de Fam.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Sep 2013 21:15

Re: Verjaardag

Weinig vrij te 'nemen', ik sta voor de klas.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Sep 2013 21:16

Re: Verjaardag

Ja ik neem altijd vrij. Ook als we het niet die dag vieren gaan we iets leuks doen en maken we er een speciale dag van.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 21:19

Re: Verjaardag

Wij nemen vrij op de verjaardagen op onze kinderen. Gewoon omdat ik dat leuk vind. :)
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:24

Re: Verjaardag

Nee ik kan niet zomaar vrij nemen. Ik kan eventueel een dag ruilen met een collega maar anders kan ik niet vrij krijgen. Toen R 1 en 2 jaar werd moest ik, volgens mij, dan ook gewoon werken vorig jaar toen hij 3 werd had ik nog verlof.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 06 Sep 2013 21:33

Re: Verjaardag

Ik vraag ook vrij. Op mijn eigen verjaardag en die van mijn vriend ook, eigenlijk vraag ik met een hoop verjaardagen vrij.
Ik werk onregelmatig en kan makkelijk vrij vragen ruim van te voren.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron