Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stiefouders

<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 18 Apr 2022 09:26

Stiefouders

Gewoon ff nieuwsgierig.
Ik keek net op een ander forum en zag iets over stiefouders.. en behoorlijk negatief ook.
Mijn ouders bleven eerst bij elkaar 'voor de kinderen'....maar kwamen er uiteindelijk achter dat dagelijks meubilair door de kamer gooien ook niet bevorderlijk was voor de sfeer.
Uit elkaar dus en na verloop van tijd nieuwe partners.
Ik kreeg dus stiefpap en een stiefmam en ze waren allebei fijne mensen.
Geen negatieve ervaringen..mijn stiefvader was er zelfs meer voor me dan mn moeder.
Zijn er nog meer mensen die een goede band hadden met de stiefs?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 18 Apr 2022 09:46

Re: Stiefouders

Ja ik!
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was, heel langgggg geleden dus. Allebei hertrouwd en inmiddels zie ik mijn stiefvader echt als mijn vader. Als ik het over mijn ouders heb gaat het ook altijd over mijn moeder en stiefvader.

Vrouw van mijn biologische vader is een heel lief en zorgzaam mens, maar haar zie ik niet als mijn stiefmoeder. Kwam daar ook maar om de 2 weken een weekend. Inmiddels zijn zij ook gescheiden en heb ik met mijn biologische vader geen contact meer. Met mijn stiefmoeder nog wel.

Beide hebben nog kinderen gekregen, waardoor ik niet alleen een "hele" broer heb, maar ook 2 halfbroertjes en een halfzusje. Allemaal zie ik ze als "heel", ondanks het leeftijdsverschil van gemiddeld 10 jaar. Op deze leeftijd maakt dat inmiddels niet meer uit :-).

Zelf ben ik ook 4 jaar geleden gescheiden, maar heb ik inmiddels door dat mijn scheiding en de band met mijn ex als heel bijzonder kan worden ervaren.
Wij hebben nog steeds dezelfde vriendengroep, gaan naar dezelfde feestjes en eten regelmatig nog samen met de Kids. Wij voeden ook echt nog "samen" op, hebben bijna dagelijks contact met elkaar over de kinderen.

Beide hebben ook een nieuwe relatie en Kids kunnen het met beide heel goed vinden en onderling gaat het ook goed.

Ik voel me regelmatig door dit alles wel echt een gezegend mens, omdat ik ook in mijn omgeving regelmatig anders hoor. Ik koester dit dan ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 10:24

Re: Stiefouders

Zeker! Mijn stiefvader is ook zo'n ontzettende lieve opa voor mijn kinderen. Ik vind het ook een hele lieve, aardige man en zie hem echt als dierbare familie.

Mn stiefmoeder heb ik wat minder mee (maar ook met m'n vader) maar is wel een lief, goed mens.

En m'n halfzusje is ook leuk. Alleen jammer dat ik haar echt weinig zie en dus maar weinig echt een band heb. Maar ze is wel cool. En ik vind het heel leuk om bepaalde dingen van mijzelf in haar te herkennen zeker omdat ik je altijd beetje the odd one out voelde. Zo is zij ook heel goed in talen, met name Engels, net als ik. Dat bindt ons wel.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Apr 2022 11:18

Re: Stiefouders

Mijn stiefvader is nu ongeveer 15 jaar in ons leven en is echt een lieverd. Zeker nu ik kinderen heb ben ik echt gelukkig met onze band. Hij is van de drie ‘opa’s’ (hoewel de kinderen hem liever geen opa noemen) de opa die ik het liefst zou hebben als kind. Mijn moeder gaat zelfs deze zomer met hem trouwen, en ondanks dat dat toch een beetje gekkig blijft voelen, gun ik het ze van harte en ben ik heel blij voor ze. Het huis waar hij en mijn moeder wonen, is ook echt het huis waar we ons allemaal het meest thuis voelen, terwijl dat niet eens een ouderlijk huis is van ons.

Mijn stiefmoeder heb ik een veel minder warme band mee. Zij kwam al bij ons wonen toen ik nog thuis woonde en heeft echt hele gemene en kwetsende dingen gedaan. We kunnen nu goed genoeg met elkaar opschieten maar een echte klik zullen we nooit krijgen. Met mijn vader is de band ook niet mega warm, en ze zijn beide weinig geïnteresseerd in ons en de kinderen dus ze passen wat dat betreft goed bij elkaar 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 18 Apr 2022 12:44

Re: Stiefouders

Ik heb sinds 18 jaar stiefouders. Mijn moeder is gebleven voor haar kinderen, maar ze had veel eerder moeten gaan. Destijds vertrok mijn moeder in de ochtend naar haar inmiddels man, en 's middags kwam mijn stiefmoeder met haar hebben en houden om samen te wonen met mijn vader. De hele situatie was surrealistisch. En daar hebben ik, maar vooral mijn broertje veel last van gehad.

Mijn stiefmoeder en ik zijn nooit vrienden geweest. Zij wilde graag eigen kinderen, maar mijn vader weigerde, omdat zijn oudste, ik dus, toen al 21 jaar was. Hij wilde geen kinderen meer en dat had ze te accepteren. Toch heb ik me altijd de schuldige gevoeld. En dat liet ze mij ook wel voelen. Bewust wrs, want zo'n type mens was ze. Ze was ook aardig hoor. Maar ze zat dusdanig met haarzelf in de knoop, dat ze dat anderen ging verwijten. Dat kan door haar hersentumor zijn gekomen, maar ik leerde al snel dat ze onnodig onzeker was en er naar handelde. Wat echt onnodig was. Want ze was gewoon goed genoeg.

Mijn stiefvader was 28 toen hij iets kreeg met mijn 41 jarige moeder. Mijn moeder was geholpen en daardoor wist hij gelijk dat kinderen van hemzelf er niet in zat. Maar, het heeft even geduurd, volledig geaccepteerd en lees en hoor vaak dat hij een trotse stiefvader is. De band onderling is geweldig. Je kunt hem voor alles bellen en hij vindt mijn man geweldig. Natuurlijk zijn er strubbelingen geweest, maar zoals het nu is, dan teken ik ervoor.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Apr 2022 14:10

Re: Stiefouders

Ik heb sinds drie jaar een stiefmoeder, nadat mijn vader een nieuwe relatie kreeg na het overlijden van mijn moeder. Ik zie haar echter niet als een stiefmoeder maart als de vrouw van mijn vader. Ik kan prima met haar door één deur maar voel weinig emotionele verbinding.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 18 Apr 2022 16:51

Re: Stiefouders

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik al in de twintig was en op kamers woonde. Inmiddels zijn ze allebei geruime tijd samen met iemand anders. Ik zie ze niet als stiefmoeder en vader, maar als de vriend/vriendin van mijn vader/moeder.

De band is prima, maar als je al in de twintig bent en nooit in 1 huis hebt gewoond voelt het niet als een vader of moeder. De kinderen noemen ze wel opa en oma.

Eerst vond ik het lastig dat het soms zo wordt opgedrongen, alsof het ineens naaste familie is, terwijl dat in het begin niet direct zo voelt. Inmiddels is het zo gegroeid dat het voelt als naaste familie, maar dat heeft veel tijd nodig gehad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 17:09

Re: Stiefouders

Sadie schreef:
De band is prima, maar als je al in de twintig bent en nooit in 1 huis hebt gewoond voelt het niet als een vader of moeder. De kinderen noemen ze wel opa en oma.



Ben ik niet helemaal met je eens (in mijn geval). Ik vind mijn stiefvader inderdaad geen vader maar wel een heel dierbaar persoon met wie ik een echt goede band heb opgebouwd, ondanks dat ik nooit met hem in één huis heb gewoond. Ik was 17 toen ze een relatie kregen, toen ging ik uit huis rond die tijd dus tegen de tijd dat ze gingen trouwen en samenwonen was ik al paar jaar uit huis. Toch voelt het heel vertrouwd. We zijn wel een warm samengesteld gezin (ik heb nog een zus, broer, stiefbroer en stiefzus), ik logeer er veel nu ook met de kinderen en vroeger ging ik nog best lang mee op gezinsvakanties omdat ze dan een groot huis huurden waar iedereen welkom was. Die band heb ik dus later toch nog wel opgebouwd.

Maar kan me ook goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt, niet uit onwil omdat je je stiefouder niet aardig vindt maar gewoon omdat je al uit huis bent en inderdaad ze gewoon niet veel meer ziet. En snap ook dat je ze dan niet in de rol van stiefmoeder/vader ziet.

Denk ook dat het scheelt dat ik de oudste ben. Ik heb niet met m'n stiefvader in één huis gewoond omdat ik al uit huis was, maar m'n broer en zus hebben dat wel gedaan en m'n stiefbroer en stiefzus sowieso, die waren nog zo klein toen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Apr 2022 18:31

Re: Stiefouders

Zelf geen stiefouders, mijn ouders zijn al 43jr gelukkig getrouwd. De ouders van mijn vriend zijn uit elkaar gegaan toen m'n vriend ergens achterin de 20 was. Zijn vader is hertrouwd en mijn vriend ziet de nieuwe vrouw van zijn vader doorgaans toch echt wel als bonusmoeder. En andersom doet zij net zoveel voor de kinderen van mijn schoonvader, als voor haar eigen kinderen. Mijn schoonvader andersom trouwens ook, ze trekken daar allebei geen verschil in. Sowieso betrekt mijn schoonvader ook mijn schoonmoeder (zijn ex-vrouw dus) ook overal bij. Kerst vieren we met zijn allen, verjaardagen ook altijd met zijn allen en binnenkort trakteert m'n schoonvader ons op een weekend weg en dan gaat zijn ex-vrouw ook gewoon mee. Hij vindt, ondanks dat ze gescheiden zijn, het ontzettend belangrijk om de gezinsdingen ook echt nog altijd als gezin te doen.
<<

Scheef

Bericht 18 Apr 2022 19:05

Re: Stiefouders

Mijn biologische ouders scheidden toen ik 4 jaar oud was. Mijn vader trouwde heel snel (binnen 6 maanden) met zijn volgende vrouw. Zij heeft mijn broertje en mij nooit gemogen, we stonden in haar ogen altijd in de weg. Uiteindelijk, mede door haar maar niet alleen door haar, op mijn 14de alle contact met mijn biologische vader en zijn vrouw verbroken.

Mijn moeder kreeg een relatie met mijn stiefvader een jaar of 4 na dr scheiding en trouwde 6 jaar na de scheiding met mijn stiefvader. Hij was vanaf dag 1 een ontzettend liefhebbende man, die mij en mijn broertje heeft grootgebracht als zijn eigen kinderen. Wij zagen hem als vader, noemden hem alleen niet zo, omdat we toentertijd nog contact met mijn biologische vader hadden. We hebben hem zijn hele leven bij een liefkozende afkorting van zijn naam genoemd, wat vanuit ons pappa betekende. Helaas is hij vorig jaar veel te vroeg overleden. Op de rouwkaart stond ook onze naam voor hem ipv zijn ‘echte’ naam. Mijn kinderen hebben aan hem de beste opa gehad die ze hadden kunnen hebben. En ik de beste vader
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 19:07

Re: Stiefouders

Wat een verdrietige eerste alinea Scheef. En wat een liefde in je tweede. 😍 Wat verdrietig dat hij is overleden. Kan me voorstellen dat dat een groot gemis is.
Let's discover the world together.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 18 Apr 2022 19:50

Re: Stiefouders

Wat mooi Maple van de vader van je vriend. Dat is ook hoe mijn ex en ik er tegenaan kijken en door het leven gaan. We zijn nog steeds een gezin ook al wonen we niet meer samen.

Wat een verdrietige situatie Scheef.

Wat rot Beau. Ik snap heel goed dat dit alles je tekent voor het leven.

Wat een liefde klinkt er in jullie berichtjes door over jullie stiefvaders Zora en Marin.

Waarom noemen jouw kinderen je stiefvader geen opa, Zora?

Vind het zelf altijd heel fijn om te merken en te horen dat ik echt DE dochter van mijn stiefvader ben. Hij maakt echt totaal geen onderscheid. Heel fijn voelt dat.
En ik vind het knap van hem. Je moet het maar kunnen. Vooral nu ik zelf stiefkinderen heb kan ik mij nog meer indenken hoe het is. Je hebt ineens te dealen met de Kids van je partner die op een andere manier zijn opgevoed/worden opgevoed.
<<

Anoniem327

Bericht 18 Apr 2022 20:05

Re: Stiefouders

Marin schreef:
Sadie schreef:
De band is prima, maar als je al in de twintig bent en nooit in 1 huis hebt gewoond voelt het niet als een vader of moeder. De kinderen noemen ze wel opa en oma.



Ben ik niet helemaal met je eens (in mijn geval). Ik vind mijn stiefvader inderdaad geen vader maar wel een heel dierbaar persoon met wie ik een echt goede band heb opgebouwd, ondanks dat ik nooit met hem in één huis heb gewoond. Ik was 17 toen ze een relatie kregen, toen ging ik uit huis rond die tijd dus tegen de tijd dat ze gingen trouwen en samenwonen was ik al paar jaar uit huis. Toch voelt het heel vertrouwd. We zijn wel een warm samengesteld gezin (ik heb nog een zus, broer, stiefbroer en stiefzus), ik logeer er veel nu ook met de kinderen en vroeger ging ik nog best lang mee op gezinsvakanties omdat ze dan een groot huis huurden waar iedereen welkom was. Die band heb ik dus later toch nog wel opgebouwd.

Maar kan me ook goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt, niet uit onwil omdat je je stiefouder niet aardig vindt maar gewoon omdat je al uit huis bent en inderdaad ze gewoon niet veel meer ziet. En snap ook dat je ze dan niet in de rol van stiefmoeder/vader ziet.

Denk ook dat het scheelt dat ik de oudste ben. Ik heb niet met m'n stiefvader in één huis gewoond omdat ik al uit huis was, maar m'n broer en zus hebben dat wel gedaan en m'n stiefbroer en stiefzus sowieso, die waren nog zo klein toen.

17 is iets anders dan 22. Ik woonde toen al bijna 5 jaar op mezelf en zag mijn ouders eens per maand ongeveer. Op vakantie gingen we toen allang niet meer samen.

Mijn broers en zussen waren allemaal ook al het huis uit, dus er is nooit sprake geweest van een samengesteld gezin. Ik denk dat dit een groot verschil is met jouw situatie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 20:07

Re: Stiefouders

Ik vind 17 niet iets heel anders dan 22 op een mensenleven maar jouw ervaring mag anders zijn natuurlijk. Daarom zei ik ook dat dit voor mij gold.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 18 Apr 2022 20:08

Re: Stiefouders

Maple schreef:Zelf geen stiefouders, mijn ouders zijn al 43jr gelukkig getrouwd. De ouders van mijn vriend zijn uit elkaar gegaan toen m'n vriend ergens achterin de 20 was. Zijn vader is hertrouwd en mijn vriend ziet de nieuwe vrouw van zijn vader doorgaans toch echt wel als bonusmoeder. En andersom doet zij net zoveel voor de kinderen van mijn schoonvader, als voor haar eigen kinderen. Mijn schoonvader andersom trouwens ook, ze trekken daar allebei geen verschil in.

Wat doet zij dan allemaal voor jouw vriend?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Apr 2022 20:09

Re: Stiefouders

Dat gaat jou niet aan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Apr 2022 20:18

Re: Stiefouders

Hier ook zelf geen gescheiden ouders, al heb ik als kind vaak gedacht dat ze uit elkaar zouden gaan. Maar nadat mijn zusje en ik het huis uit waren zijn ze weer helemaal naar elkaar toe getrokken.

Mijn man heeft wel gescheiden ouders, net als sommigen hier zijn zijn ouders pas gescheiden toen hij al wat ouder was. Hij heeft nooit met de nieuwe vrouw van zijn vader in een huis gewoond. Hij ziet haar dus echt niet als zijn stiefmoeder. Maar ze is hem wel dierbaar, hij en zijn broer hebben het bedrijf overgenomen wat zijn vader en nieuwe vrouw hadden opgestart, zij hebben nooit kinderen gekregen. Voor onze kinderen is ze echt oma, één van de 4 in ons geval, maar wel echt een dierbare oma.
Met mijn schoonvader gaat het al tijden niet zo goed, hij is slechthorend en slechtziend geworden en verschrikkelijk vergeetachtig. Hij doet nog wel alsof er niets aan de hand is, maar wij weten allemaal wel beter. Het contact gaat nu meer en meer via haar. Mijn man belt haar meerdere keren per week om dingen te bespreken, te vertellen of om te horen hoe het gaat.

Voor mij is ze echt één van mijn schoonmoeders en is ze me ook heel dierbaar geworden. Als oma voor de kinderen is ze geweldig. En het maakt echt niet uit dat ze geen enkele bloedband met haar hebben. Sterker nog, Lu. is van mij en mijn eerste man maar hij werd daar gelijk als één van de kleinkinderen gezien.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 19 Apr 2022 08:46

Re: Stiefouders

Fijn om te zien dat jullie ook toffe stiefouders hadden..mijn stiefvader had maar 1 gebrek.
Hij kon niet tegen zn verlies,dus met hem in een botsauto op de kermis maakte t slechtste in hem los.:)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Apr 2022 11:32

Re: Stiefouders

Mijn moeder is hertrouwd toen ik 20 was. Ik was uit huis. Ik noem hem niet stiefvader oid en hij is ook geen vaderfiguur. Hij is gewoon x de man van mijn moeder. We hebben een normale band met elkaar.
Zelf heeft hij geen kinderen, maar doet echt alles met mijn kinderen is 1000% opa voor ze. Zo leuk om te zien!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 19 Apr 2022 19:30

Re: Stiefouders

Het zegt niet per se iets over de band als je iemand geen vader of moeder noemt. Wij hebben een heel goede band, maar toch voelt het absoluut niet als een ouderfiguur.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2022 20:09

Re: Stiefouders

Ja dat snap ik wel hoor!
Let's discover the world together.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers