Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Imago en Status

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Apr 2022 18:22

Re: Imago en Status

B? Zou bijzonder zijn als hij er nog staat idd, meestal ruimen ze het eens in de zoveel tijd wel. Kan er wel een keer heen fietsen 😇
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 18:23

Re: Imago en Status

Haha ik zou niet meer weten hoe die fiets er uit ziet. Neem aan dat ie wel weg is ja haha. Ja in B. Was ik halsoverkop naar huis gegaan met burn out en de gedachte aan die fiets ophalen was destijds al teveel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 18 Apr 2022 20:21

Re: Imago en Status

Marin schreef:Maar Banana woont echt al tig jaar niet meer in Nederland. Dan is het toch logisch dat ze geen fiets meer heeft hier. Had ik ook niet toen ik in het buitenland woonde. Denk ik. Ik weet het niet eens meer.

ze gaat weer in Nederland wonen, dan lijkt het me logisch dat je weer een fiets hebt zodra je hier bent
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 20:24

Re: Imago en Status

Hahaha dat je zelfs het laatste woord over andersmans toekomstige fiets wilt hebben. 🤣
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Apr 2022 20:27

Re: Imago en Status

Maple schreef:
Marsy31 schreef:Hey zeg! Ik woon al 18 jaar buiten Nederland en heb nog steeds een fiets hoor, in het schuurtje bij mijn vader ;)
Maar ook ik dacht dat iedereen wel een fiets zou hebben eerlijk gezegd!

Maar heb je in Australië ook een fiets?


Yes, een echte mama Gazelle geïmporteerd. Maar hangt er wel af waar we wonen, zoveel heuvels/bergen hier en het is niet elektrisch.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 18 Apr 2022 20:44

Re: Imago en Status

Marin schreef:Hahaha dat je zelfs het laatste woord over andersmans toekomstige fiets wilt hebben. 🤣


:D
Het vreemdste is nog wel dat ik al uitgebreid antwoord heb gegeven, maar dat wordt gewoon genegeerd.

Maar goed. Tweede poging tot interactie. Ja Sadie, misschien ga ik een fiets kopen als ik weer in Nederland woon in de toekomst, misschien ook niet. "Logisch" vind ik het persoonlijk in ieder geval niet.
Maar weet je wat, een auto, die komt er sowieso ;-)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Apr 2022 20:50

Re: Imago en Status

Ik weet dat er mensen zijn zonder fiets, maar ik kan het me niet voorstellen. Zo onhandig. Ik werk in Groningen en daar doe ik alles per fiets, je hebt daar niet heel veel alternatieven vind ik 😅 (ja stilstaan in een auto of bus. Maar dat is echt drama vind ik daar).
R. 2013
D. 2016
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1021

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 18 Apr 2022 21:35

Re: Imago en Status

Sadie schreef:Er zijn 22,8 miljoen fietsen. Gemiddeld bezit elke Nederlander 1,3 fiets. Als je nog vrij jong bent, dan verwacht ik dat je een fiets hebt. Ik ken werkelijk niemand van mijn leeftijd zonder fiets.


Ik heb geen fiets en mijn man ook niet.
Ik woon in een dorp met de winkels op 2 minuten lopen, ik ga dus altijd lopend.
Ik ga met de auto naar m’n werk en m’n man met z’n werkbus.
<<

Anoniem327

Bericht 18 Apr 2022 22:18

Re: Imago en Status

Ginny schreef:
Sadie schreef:Er zijn 22,8 miljoen fietsen. Gemiddeld bezit elke Nederlander 1,3 fiets. Als je nog vrij jong bent, dan verwacht ik dat je een fiets hebt. Ik ken werkelijk niemand van mijn leeftijd zonder fiets.


Ik heb geen fiets en mijn man ook niet.
Ik woon in een dorp met de winkels op 2 minuten lopen, ik ga dus altijd lopend.
Ik ga met de auto naar m’n werk en m’n man met z’n werkbus.

Je gaat nooit ergens anders heen? Alleen naar je werk en naar de winkel?
<<

Anoniem330

Bericht 18 Apr 2022 22:32

Re: Imago en Status

Sadie schreef:
Ginny schreef:
Ik heb geen fiets en mijn man ook niet.
Ik woon in een dorp met de winkels op 2 minuten lopen, ik ga dus altijd lopend.
Ik ga met de auto naar m’n werk en m’n man met z’n werkbus.

Je gaat nooit ergens anders heen? Alleen naar je werk en naar de winkel?

Dan gaat ze dus lopend of met de auto....
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Apr 2022 22:44

Re: Imago en Status

Ik heb ook jaren geen fiets gehad. Nu staat er eentje voor de deur.. maar wordt momenteel al maanden niet gebruikt. (Iets met een baby die nog niet op de fiets meemag)

Maar ik kan dus ook prima leven zonder fiets. Ik ga te voet of met de auto.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Apr 2022 23:11

Re: Imago en Status

Ik heb een fiets, mijn vriend niet. Wij wonen in een klein boerendorpje, met maar 1 buurtsupertjr. Die zit 180 meter achter ons huis. De basisschool zit op 220 meter schuin achter ons huis.
De omliggende dorpen die wel fatsoenlijke supermarkt hebben, zitten mij te ver om te fietsen (wij halen eens per week ongeveer boodschappen) en verder hoef ik nergens heen op de fiets.
Naar mijn werk kan niet, dan red ik het niet om zoon op tijd bij de gastouder op te halen. En als ik in het weekend werk, ben ik zo laat thuis dat ik niet alleen naar huis durf te fietsen langs de weilanden en door het bos in het donker.
Ik fiets dus alleen soms voor de lol een rondje met zoon over de heide.
Ik denk dat 50% van mijn dorpsgenoten geen fiets heeft.
10.04.17
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 12:27

Re: Imago en Status

'Ouder' topic maar vind het interessant omdat mij dit momenteel erg bezighoud. Ik ben hier wel gevoelig voor. Als kind kon ik me al vergapen aan grote, mooie huizen en auto's. Ik keek altijd op tegen rijke mensen en dat heb ik nog steeds. Ik droom er nog van om in een kast van een huis/villa te wonen. Ik woon wel vrijstaand buitenaf met veel grond met mijn gezin maar het is een wat klein en ouder huis. Niet het type Gooische villa zeg maar. Ik heb een vriend die geen cent heeft. Hij werkt wel maar kan er amper van rondkomen. Koopt nooit nieuwe kleding, oude half kapotte auto, nergens geld voor. Mijn relatie hiervoor was precies hetzelfde verhaal. Het begint me steeds meer tegen te staan en ik merk dat ik steeds vaker aan het denken ben aan hoe het zou zijn met een rijke man. Dan zou mijn leven er toch wel anders uitzien en ik merk dat ik daar steeds meer naar verlang. Ik weet dat het niet zaligmakend is maar dat leven trekt me en ben er nieuwsgierig naar.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2022 13:07

Re: Imago en Status

En wat let je dit zelf te realiseren ipv afhankelijk te zijn van een man?
Afbeelding
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Okt 2022 20:43

Re: Imago en Status

Marsy31 schreef:En wat let je dit zelf te realiseren ipv afhankelijk te zijn van een man?

Niet te vooruitstrevend hè. Dadelijk opper je nog dat ze dan ook moet gaan werken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 21:05

Re: Imago en Status

Marsy31 schreef:En wat let je dit zelf te realiseren ipv afhankelijk te zijn van een man?


Ik ben dit ook zelf aan het realiseren want ik heb een eigen bedrijf en zit volgend jaar rond een ton per jaar. Dat is netjes maar maakt me geen miljonair, tenzij ik de staatsloterij win. Ik verdien leuk maar om een huis te kopen wat ik voor ogen heb is wel wat meer nodig. Dit kan ik alleen waarschijnlijk niet bewerkstelligen. Voor mij gevoel zou het prettiger zijn iemand naast me te hebben die ook geld heeft.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 27 Okt 2022 21:07

Re: Imago en Status

June schreef:
Marsy31 schreef:En wat let je dit zelf te realiseren ipv afhankelijk te zijn van een man?

Niet te vooruitstrevend hè. Dadelijk opper je nog dat ze dan ook moet gaan werken.


Bijzonder dat je aanneemt dat ik niet zou werken. Ik heb een eigen bedrijf, zit op een ton per jaar. Dat is helemaal niet een issue. Het gaat om een partner naast me die ook geld heeft.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Okt 2022 21:49

Re: Imago en Status

Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel je nu precies verdient per jaar🤔 misschien lees ik eroverheen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2022 23:01

Re: Imago en Status

Hahahaha Soleil! We kunnen er ook een drinkspelletje van maken ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Okt 2022 23:28

Re: Imago en Status

Haha goh, zou er iemand terug zijn van weg geweest in een iets ander jasje.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Okt 2022 07:44

Re: Imago en Status

Er zijn allerlei onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat geld maar gelukkig maakt tot op zekere hoogte. Boven een x bedrag maakt het dus niet meer gelukkiger.
Ik geloof daar in en zie dat ook om mij heen. De mensen die ik ken met heul veul geld klagen allemaal over onbenullige dingen. Hoe vervelend het wel niet is dat er steeds personeel in huis rondloopt en dat die allemaal aangestuurd moeten worden. Dat de zoveel inch banden voor hun auto zo moeilijk te verkrijgen zijn. Dat het repareren van de schade aan hun auto nog duurder is dan de waarde van mijn hele auto. Ga zo maar door.

Dus waarom zou je er niet voor zorgen da tje blij bent met wat je hebt? Knap je huis op, overzie het van gemakken waar je gelukkig van wordt. Waarom zou je veel groter moeten wonen? Dat moet ook allemaal weer schoongemaakt worden etc.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 28 Okt 2022 08:42

Re: Imago en Status

Gympie schreef:Haha goh, zou er iemand terug zijn van weg geweest in een iets ander jasje.


Ik kreeg in het andere topic al zin in Engelse drop. Dus ja, denk het ook.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 28 Okt 2022 09:29

Re: Imago en Status

Autumnfall schreef:
Marsy31 schreef:En wat let je dit zelf te realiseren ipv afhankelijk te zijn van een man?


Ik ben dit ook zelf aan het realiseren want ik heb een eigen bedrijf en zit volgend jaar rond een ton per jaar. Dat is netjes maar maakt me geen miljonair, tenzij ik de staatsloterij win. Ik verdien leuk maar om een huis te kopen wat ik voor ogen heb is wel wat meer nodig. Dit kan ik alleen waarschijnlijk niet bewerkstelligen. Voor mij gevoel zou het prettiger zijn iemand naast me te hebben die ook geld heeft.


Ik ga ervanuit dat je die arme sloeber van je dan inmiddels op straat gezet hebt? Met zijn oude kleren en oude gammele bak en zijn flut salaris. Zo praten over iemand waar je notabene kinderen mee hebt, is echt lelijk.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 28 Okt 2022 15:08

Re: Imago en Status

waterkoker schreef:
Autumnfall schreef:
Ik ben dit ook zelf aan het realiseren want ik heb een eigen bedrijf en zit volgend jaar rond een ton per jaar. Dat is netjes maar maakt me geen miljonair, tenzij ik de staatsloterij win. Ik verdien leuk maar om een huis te kopen wat ik voor ogen heb is wel wat meer nodig. Dit kan ik alleen waarschijnlijk niet bewerkstelligen. Voor mij gevoel zou het prettiger zijn iemand naast me te hebben die ook geld heeft.


Ik ga ervanuit dat je die arme sloeber van je dan inmiddels op straat gezet hebt? Met zijn oude kleren en oude gammele bak en zijn flut salaris. Zo praten over iemand waar je notabene kinderen mee hebt, is echt lelijk.


De omschrijvingen (sloeber, gammele bak, flutsalaris) die jij gebruikt zijn niet mijn woorden. Wat ik zeg is niet lelijk maar realistisch zijn (naar jezelf). Iets wat velen niet doen en blijven hangen in een relatie geen eisen stellen. Dat kan maar is niet wie ik ben.
<<

Autumnfall

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 22 Okt 2022 14:17

Bericht 28 Okt 2022 15:10

Re: Imago en Status

Soleil schreef:Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel je nu precies verdient per jaar🤔 misschien lees ik eroverheen.


Ja ik denk het want sommige denken nog dat ik geen inkomen heb. Dus speciaal voor jou en diegenen, EEN TON PER JAAR. :yes:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers