Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Concessies

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Apr 2022 14:14

Re: Concessies

Haha, mijn man wilde juist absoluut geen huisdier, maar we hebben wel mooi een kat. Ik kook wat ik lekker vind, sterker nog, hij mag van mij amper koken, want dat vind ik vaak niet mijn smaak. Ok, pannenkoeken gaat nog wel. Hij moet altijd met mij mee naar familie, ik amper naar die van hem. Hij is minder gaan werken, omdat dat mij beter uitkwam..

Maar ze zeggen vaak genoeg dat ik de broek aan heb thuis. Ook zo 'n lekker vooroordeel eigenlijk. Ik heb wel twee concessies gedaan: verhuizen naar zijn woonplaats en de kinderen hebben zijn achternaam. Lekker traditioneel dus toch wel :p
<<

Anoniem330

Bericht 09 Apr 2022 14:27

Re: Concessies

Joey schreef:
Macaron schreef:100% dit!

Oooh! Ja hier doet mijn vriend wel véél concessies in. En ik een beetje. Toen hij alleen woonde was zijn huis echt te vies as in ik durfde bijna niks aan te raken. Er werd gewoon nooit schoongemaakt. In het begin met samenwonen botste dit wel, maar daar zijn we uitgekomen. Ik accepteer dat hij niet alles naar mijn maatstaven doet en hij maakt schoon en ruimt op ipv dat ie dat niet doet of dat dat allemaal bij mij ligt.
Hij vindt in een schoon huis wonen nu wel veel fijner maar als hij alleen was geweest, had het hier er heel anders uitgezien.

Mijn vriend is super schoon en vooral opgeruimd. Ik vind het geen probleem als ergens een envelopje met post ligt of een glas op het aanrecht.
Dus dat opruimen doe ik dan maar voor hem. Al vind ik het zelf uiteindelijk ook fijner, maarja. Even doen he?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Apr 2022 18:35

Re: Concessies

Mijn man is in mijn geboortedorp komen wonen.
Kwam daar naar mijn sportwedstrijden kijken en is toen bij mijn sportvereniging gegaan.
Verder doen wij echt allebei onze eigen dingen.
De meeste concessies die gedaan worden zijn omwille van de kinderen. Ik kan bijvoorbeeld zelf regelmatig iets niet doen vanwege afspraken van de kinderen, maar dat heb ik er graag voor over.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Linvi

Bericht 10 Apr 2022 11:09

Re: Concessies

Ik denk dat ik heel veel consessies voor mijn man doe/heb gedaan. Door zijn spierziekte zijn heel veel dingen niet mogelijk en moet ik best wel heel veel dingen laten/niet doen. Ik heb zelfs 4,5jaar geleden ons vertrouwde huis achter moeten laten om naar een aangepaste woning te verhuizen.

Met sommige dingen heb ik vrede, sommige dingen maken me verdrietig, sommige dingen weet ik er een draai aan te geven dat het wel mogelijk is.

Dat neemt niet weg dat ik enorm veel van mijn man houdt, en dat het een bewuste keuze is en ik hem accepteer zoals hij is en dat zijn spierziekte nou eenmaal onlosmakelijk verbonden is met ons leven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Apr 2022 11:46

Re: Concessies

Mooi gezegd Linvi. 💖
<<

Linvi

Bericht 10 Apr 2022 17:25

Re: Concessies

Dankje SoGood.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 10 Apr 2022 19:13

Re: Concessies

Linvi schreef:Ik denk dat ik heel veel consessies voor mijn man doe/heb gedaan. Door zijn spierziekte zijn heel veel dingen niet mogelijk en moet ik best wel heel veel dingen laten/niet doen. Ik heb zelfs 4,5jaar geleden ons vertrouwde huis achter moeten laten om naar een aangepaste woning te verhuizen.

Met sommige dingen heb ik vrede, sommige dingen maken me verdrietig, sommige dingen weet ik er een draai aan te geven dat het wel mogelijk is.

Dat neemt niet weg dat ik enorm veel van mijn man houdt, en dat het een bewuste keuze is en ik hem accepteer zoals hij is en dat zijn spierziekte nou eenmaal onlosmakelijk verbonden is met ons leven.


Mooi om jouw perspectief te lezen, Linvi. Ik snap dat je van je man houdt en je de concessies met liefde doet, maar dan mag je over sommige dingen alsnog gewoon soms verdrietig zijn, ook al is het nu eenmaal zo. Ik hoop dat jullie voor het grootste deel gewoon jullie leven kunnen leiden zoals jullie zouden willen :hug:
<<

Linvi

Bericht 10 Apr 2022 19:25

Re: Concessies

Ja, ik ben zeker geregeld verdrietig. Wat voor veel mensen heel gebruikelijk is, is dat voor ons niet. Ik heb vaak periodes dat het me allemaal ineens overvalt en ik alles kut en klote vindt.
Je leert ook gewoon te waarderen wat je wel hebt en wel kunt! Daar probeer ik vooral bij stil te staan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 13 Apr 2022 15:38

Re: Concessies

Mijn vriend zal de concessie gaan doen om zijn woonplaats en hometown achter zich te laten en bij mij in te trekken.
Daarnaast doe ik de concessie dat ik de weekenden zeer regelmatig niet met hem kan doorbrengen in verband met zijn werk. Ook niet iets wat ik van te voren heel erg om stond te springen. Maar hij is te leuk om te laten lopen om die reden.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tabbie, Thunder