Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financien binnen je relatie

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Apr 2022 22:36

Re: Financien binnen je relatie

Poeh, ik zou toch wel benauwd worden van een man die alles regelt en ik dan van niks weet. Ik zou echt inzage willen in zijn rekening en hij mag dat net zo goed bij mij. Zeker als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent. Een oom van mij werd vrij jong weduwnaar en zijn vrouw deed ook altijd de financiën. Dacht hij dan. Ze betaalde niks bleek uiteindelijk en overal in huis begon hij rekeningen en deurwaardersbrieven te vinden na haar overlijden. De schulden waren enorm. Dat is me zo bij gebleven. Als je getrouwd bent dan is zijn shit net zo goed jouw shit, waarom zou je dat niet willen weten? Ook al werk je niet maar heb je er samen voor gekozen dat je als vrouw (of man) thuis blijft bij de kids, dan nog zijn de rekeningen die betaald moeten worden in het huis dat ook op jouw naam staat, net zo goed jouw verantwoordelijkheid. Ik zou ook echt geen genoegen nemen met een vent die "lekker" alle lasten voor me betaald en zou me onderdrukt voelen. Al snap ik wel dat je geen onderdrukking voelt als je het daadwerkelijk lekker vindt :haha:. Ik vind het gewoon een scheve situatie en zou het voor geen meter vertrouwen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 11 Apr 2022 11:36

Re: Financien binnen je relatie

Sadie schreef:
Archie schreef:Gezamelijke lasten naar rato. Woning is van mij. We zijn nu wel samen naar een koopwoning op zoek. Als het zover is gaan we trouwens wel zaken vastleggen. Dat hebben we nu niet. Zelfs geen samenlevingscontract, terwijl er wel een koopwoning en kind in het spel zijn (beide in 2021 eehmm gekregen haha).

Onze relatie is nogal vliegensvlug van start gegaan en we weten allebei nog niet goed hoe nou zaken vast te leggen. Ik vind trouwen/GP gelijk zo’n grote stap. Maar we hebben volgende maand een orienterend gesprek bij de notaris. Ik wil me echt laten voorlichten en adhv dat gesprek een keuze maken.

Heeft je man zijn kind wel erkend en heeft hij gezag over zijn kind?


Zeker. Erkenning tijdens zwangerschap en ouderlijk gezag een paar dagen na haar geboorte.

Wij zijn elkaar tegengekomen toen we het beide goed voor elkaar hadden. Dat heeft ook wel meegespeeld in dat we het niet vliegensvlug geregeld hebben qua partnerschap. Nu voelen we de verantwoordelijkheid wel sterk, met onze dochter(en voor elkaar).
11.21
10.23
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Apr 2022 13:40

Re: Financien binnen je relatie

Haha Archie, ik zou dan weer een stuk meer moeite hebben met het krijgen van kinderen samen. Daarmee vergeleken vind ik GP peanuts.. daar kun je ook wel weer vanaf :')

Hopelijk heb je snel alles op papier staan, lijkt me toch fijn om alles geregeld te hebben!
<<

Anoniem327

Bericht 11 Apr 2022 15:34

Re: Financien binnen je relatie

Daarmee ben ik het eens. Een kind is de grootste verbintenis die je samen kunt aangaan. Goed dat jullie het nu gaan regelen, want dat is ongeacht hoe goed je het voor elkaar hebt super belangrijk als je een kind hebt.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 11 Apr 2022 15:51

Re: Financien binnen je relatie

Het huis staat op beide namen. We hebben een 100% overlijdensrisicoverzekering en bouwen ook voor elkaar pensioen op. We hebben een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten en een gezamenlijke spaarrekening en daarnaast allebei een eigen lopende en spaarrekening.

Mijn man verdiende eerst het driedubbele van wat ik verdien, maar met z'n nieuwe baan is het verschil een stuk kleiner.
Wij doen de zakgeldmethode, zodat ieder evenveel te besteden heeft per maand aan eigen dingen. De rest gaat naar de gezamenlijke (spaar)rekening.

We zijn allebei niet moeilijk met geld, wat van mij is, is van hem en andersom.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Apr 2022 18:13

Re: Financien binnen je relatie

Sadie schreef:Daarmee ben ik het eens. Een kind is de grootste verbintenis die je samen kunt aangaan.


Precies de reden dat wij niet getrouwd zijn (en ook geen GP). We hebben al de grootste verbintenis aangegaan: kinderen. Kortom, ik kom nooit meer van hem af 🤣

Wij hebben wel bijna alles op papier staan. Ik wil enkel nog het testament laten aanpassen nu we 2 kinderen hebben samen.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 11 Apr 2022 19:34

Re: Financien binnen je relatie

Haha jazeker! We komen niet meer van elkaar af ;)

Maar wil dat als ik/hij/wij komen te overlijden alles geregeld is voor ons kleintje (en de rest van onze familie, die haar opvangen). Of voor een van ons twee. Mocht er iemand ziek worden oid (vreselijk om aan te moeten denken, maar wel echt nodig).

Daar doelde ik meer op mbt GP/trouwen.
11.21
10.23
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers