Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Griep

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 29 Mrt 2022 12:31

Griep

Het heerst volgens mij. Ik heb nu al een week griep en lig nog steeds in bed/op de bank. Na een beetje inspanning voel ik me gesloopt. Normaal gesproken voel ik me wel wat sneller weer fitter bij een griep.
Zijn er onder jullie meer die griep hebben en bij wie het zo lang duurt?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Mrt 2022 13:12

Re: Griep

De 'echte' griep is ook niet snel over, daar staat zeker een week voor, vaak langer. Mensen noemen vaak een verkoudheid al griep, maar dit zijn twee hele verschillende virussen. Ik heb één keer in mijn leven echt griep gehad en ben een week goed ziek geweest en daarna nog een tijd vermoeid/slap.
Veel beterschap, rust goed uit!
<<

Anoniem332

Bericht 29 Mrt 2022 13:52

Re: Griep

Ik meld mij. Af en aan koorts. Hoesten over volle holten. Koppijn moe en slap.

Kinderen zijn ook ziek geweest. Ik hoop mij weer snel fitter te voelen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Mrt 2022 17:06

Re: Griep

Ja, hier ook! Gisteravond begonnen. Dochter al vanaf zaterdag. Ik wil eigenlijk de hele dag slapen. Gelukkig is m'n man zo thuis.
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Mrt 2022 17:19

Re: Griep

Ik heb keelontsteking met doelpunten overal, hoofdpijn en koorts. Dus toch ook wel last van influenza.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 29 Mrt 2022 21:04

Re: Griep

Beterschap allemaal!
Ik vind het erg lang duren, maar inmiddels voel ik me wel ietsje beter.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2022 22:35

Re: Griep

Ik heb het vorige week gehad, kort maar heftig. Voelde me erg ziek. Nu hoest ik alleen nog behoorlijk.

Onze jongste is ruim een week ziek geweest. Hij is nu nagenoeg koortsvrij, alleen af en toe nog een piekje. Maar hij eet nagenoeg niks (vandaag drie hapjes broccoli en een paar hapjes vla bij het avondeten en verder helemaal niks), drinkt weinig, heeft nauwelijks energie en ziet bleek. Hij is echt niet meer zichzelf. Vanavond gewogen en waar hij twee weken geleden 15.0 kilo woog, was het nu 13,7. Dat is bijna 10% gewichtsverlies. Ik ga denk ik toch morgen maar de huisarts bellen, al denk ik niet dat hij echt wat kan doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 30 Mrt 2022 10:35

Re: Griep

Oef heftig Lady. Ik heb idd geen idee wat de huisarts zou kunnen doen, maar overleggen kan nooit kwaad. Hopelijk knapt hij snel weer wat op!

Hier hebben we ook de griep in huis. Vooral zoontje heeft het vrij heftig te pakken gehad. 5 dagen koorts en verder weinig eetlust, moe en heel veel hoesten. Hij is sinds gisteren koortsvrij, maar we hebben m vandaag nog thuis omdat hij gewoon nul energie heeft en nog steeds heel veel hoest. Ik hoop dat hij morgen of vrijdag nog naar school kan zodat hij daar z’n verjaardag nog kan vieren voor de paasvakantie begint.

Zelf heb ik 1 dag koorts gehad zaterdag, maar voel me nog best wel moe, lamlendig en ben ook flink aan het hoesten. Mijn man had gisteren zijn eerste koortsdag.

We zijn nog in dubio of we zoon zijn kinderfeestje zaterdag laten doorgaan. Ik zou het heel sneu vinden om dat te moeten afzeggen, want afgelopen zaterdag hebben we bezoek voor zijn verjaardag ook al afgezegd, maar hij moet er wel zelf een beetje de energie voor hebben natuurlijk.

Anyway, beterschap voor iedereen hier!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Mrt 2022 11:37

Re: Griep

Wat sneu voor je zoontje Sublimo, lastig om die keuze te maken maar als hij geen energie heeft is het ook niet leuk.

Lady hier wil de oudste ook niets eten, net met moeite crackers met appelstroop erin gekregen. Ze is verder wel opgeknapt dus kan wel weer naar school maar natuurlijk niet zonder te eten.

De middelste en mijn man zijn inmiddels ook ziek. Middelste heeft er hele hoge temperatuur, 39.8 en zakt niet met paracetamol. Ook bij haar twijfel ik aan de huisarts bellen maar die kunnen ook niet zoveel denk ik?
⁠♡♡♡
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 31 Mrt 2022 18:07

Re: Griep

Hier ook griep.. Zoontje begon er mee en heeft mij aangestoken. Vorige week de hele week ziek geweest en nu nog bezig met bijholteontsteking. Vandaag voor het eerst weer een beetje energie en minder last van mijn longen.
Ik vond mijn corona besmetting van vorig jaar beter te behappen. 🤣
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Apr 2022 21:50

Re: Griep

Zoontje heeft z'n verjaardag afgesloten met hoge koorts, waarschijnlijk griep. Negatieve corona test (was al zo zielig om 'm te moeten testen op z'n verjaardag) maar wel echt hoge koorts en heeft bij m'n schoonouders alleen maar slapend op de bank gelegen.
Hoop heel erg dat dit zo'n typische kinderkoorts is die heel kort maar krachtig is en morgen over is zodat de rest van z'n verjaardagsweekend door kan gaan.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Apr 2022 06:35

Re: Griep

Ach Marin wat sneu.
Hij was toch eigenlijk net weer beter?
T heeft ook wel eens koorts gehad van vermoeidheid
Die is echt heel gevoelig voor dat soort dingen.
Hopelijk is het dat..
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2022 06:51

Re: Griep

Nah hij is wel een paar weken beter geweest. Maar hij lijkt gelukkig nu na een nacht goed slapen ook wel weer opgeknapt te zijn. Iig geen koorts meer en wil direct met z'n nieuwe knikkerbaan spelen. Kijken het even aan en hopen dat hij gewoon zo blijft, dan kan z'n feestje door gaan.
Let's discover the world together.
<<

Scheef

Bericht 02 Apr 2022 06:58

Re: Griep

Gelukkig lijkt hij zich beter te voelen Marin. Gefeliciteerd nog!

@lady en Uffe was je nog bij de huisarts geweest?

Hier is dochter sinds donderdag ziek. Hele hoge koorts, 38,9 bij opstaan, 40,5 bij naar bed gaan. Eten wil ze niet. Drinken is altijd al moeilijk bij haar, maar ik dwing haar echt te drinken en geef veel fruit, yoghurt, babyfruithapjes (die vindt ze heel erg lekker ook al is ze 8) en waterijsjes. Zo krijgt ze in elk geval vocht binnen.

En vannacht begon zoon te spugen. Dus die zal ook wel ziek worden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Apr 2022 09:22

Re: Griep

Ah Marin hopen dat het goed blijft gaan! Mijn dochter heeft ook wel eens koorts van oververmoeidheid inderdaad!

Nerdchic dat hoor ik van meer mensen! Het is een heftige griep.

Scheef zo hoog , die temperatuur hoop dat ze snel de omslag maakt en dat het met je zoon meevalt.

Ik dacht dat de oudste opknapte maar nog steeds niet. Donderdag huisarts geweest omdat ze koorts bleef houden. Die kan niets vinden dus gewoon uitzieken. Na het weekend nog koorts, dan terugkomen. Ze heeft nog koorts en is zo lamlendig!

Middelste is wel oke inmiddels lijkt het. Jongste is ook begonnen 39.3 vanochtend al. Arm mannetje!
⁠♡♡♡
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 03 Apr 2022 11:42

Re: Griep

Zo sneu al die zieke kindjes.
Beterschap gewenst allemaal.

Hier is dochter sinds dinsdag ziek.
Elke dag periodes van hoge koorts.
Maar soms ook opeens weer even een opleving.
Vandaag heeft ze een flinke dip weer.
Ze ligt op de bank te slapen nu. Ze klaagt over enorme hoofdpijn en heeft alweer 39,5 graden koorts.
Ik denk zelf dat ze misschien de holtes ontstoken heeft aangezien ze ook verkouden is.
Eten doet ze niet (en ze heeft al zo weinig bij te zetten) en drinken moeten we echt in de gaten houden.
Morgen bel ik de huisarts. Ik vind het allemaal veel te lang duren.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Leid

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 23 Jun 2021 14:45

Bericht 03 Apr 2022 12:19

Re: Griep

mardie schreef:Zo sneu al die zieke kindjes.
Beterschap gewenst allemaal.

Hier is dochter sinds dinsdag ziek.
Elke dag periodes van hoge koorts.
Maar soms ook opeens weer even een opleving.
Vandaag heeft ze een flinke dip weer.
Ze ligt op de bank te slapen nu. Ze klaagt over enorme hoofdpijn en heeft alweer 39,5 graden koorts.
Ik denk zelf dat ze misschien de holtes ontstoken heeft aangezien ze ook verkouden is.
Eten doet ze niet (en ze heeft al zo weinig bij te zetten) en drinken moeten we echt in de gaten houden.
Morgen bel ik de huisarts. Ik vind het allemaal veel te lang duren.


HIer bijna hetzelfde, op de hoofdpijn na.
Vooral die dagelijkse periodes van koorts zijn herkenbaar.
Vrijdag testte ze positief op Covid.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 03 Apr 2022 20:31

Re: Griep

Dochter inmiddels 3x getest op COVID, maar test blijft negatief. Dus dat is het hier niet.

Beterschap ook voor jouw dochter.
April 2012 -juni 2014-september 2016

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers