Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 23 Mrt 2022 15:32

Re: Sollicitatietopic #2

Succes met je sollicitatie, Marin! Spannend!

Giselle, gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoop dat je er veel plezier uit zal gaan halen! Ik heb vroeger altijd met enorm veel plezier in de bediening gewerkt en kan daar soms nog heimelijk aan terugdenken. Lekker druk, fysiek, de tijd vliegt om, en altijd interessante collega's :D Horeca is echt top!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mrt 2022 16:13

Re: Sollicitatietopic #2

Wat lief Giselle en Banana.

Ben net klaar, uur gepraat. Ging wel goed denk ik! Heel informeel idd en twee aardige kerels. Ze zeiden ook dat ik heel open was en dat ze konden zien dat ik echt goed met mensen ben. Geen hele moeilijke vragen gesteld en heb denk ik overal wel goed op geantwoord. En ook wel goeie vragen gesteld. Het klinkt nog steeds heel leuk. Ben benieuwd of zij het ook zo hebben ervaren. Ik hoor eind volgende week meer.
Let's discover the world together.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 23 Mrt 2022 19:42

Re: Sollicitatietopic #2

Ah dat klinkt goed! Afwachten dus maar, fingers crossed!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mrt 2022 16:14

Re: Sollicitatietopic #2

Ben benieuwd Marin! Hopelijk is het allemaal te combineren voor je :)

Ik heb vandaag redelijk onverwachts een sollicitatie gehad. Was eigenlijk meer een 'op de koffie'. Oud-collega gaat het bedrijf verlaten en vroeg of ik interesse heb in zijn functie en net dus gesprek gehad met de eigenaren. Volgens mij enthousiasme van beide kanten. Ik mag m'n rol eigenlijk helemaal zelf invullen en doen wat ik leuk vind dus het zou wel echt een leuke baan zijn! Hoor deze week meer maar ben positief dat ik binnenkort een hele toffe baan heb!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mrt 2022 19:06

Re: Sollicitatietopic #2

Haha.. 5 uur later al een telefoontje met een voorstel qua functie en die gaan we woensdag bespreken! Leuk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Mrt 2022 19:28

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk en lekker spontaan Feline! Wat is het voor functie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 28 Mrt 2022 19:29

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk! Spannend! 😊
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mrt 2022 19:58

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Feline!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mrt 2022 20:03

Re: Sollicitatietopic #2

Het is nogal specifiek dus ik vertel het wel als alles daadwerkelijk door gaat. Heb nogal wat voorwaarden dus eerst even kijken of ze daarmee akkoord gaan (zijn wel al bekend bij hen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2022 20:08

Re: Sollicitatietopic #2

Wat gaaf Feline! Ben heel benieuwd wat het is. En goed gedaan zeg! 💪
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 29 Mrt 2022 08:46

Re: Sollicitatietopic #2

Mehh.. vannacht echt even in paniek wakker gelegen.

Ik heb nu een baan van 36 uur waarin ik heel flexibel kan zijn en veel thuis werk. Dat thuis werken vind ik saai maar wel praktisch met de hond. Heb nul stress maar ook nul uitdaging en merk dat ik steeds minder gemotiveerd ben en nooit enthousiast over m'n werk praat. Tast ook m'n zelfvertrouwen aan want ik heb nooit een voldaan gevoel. Ben 2 jaar geleden terug gevraagd door huidige werkgever en wil dat ze een positief beeld van me blijven houden dus er moet wel iets veranderen.

Nieuwe baan is ook 36 uur maar wel om de week op zaterdag. Gaat een stuk drukker zijn en is altijd op kantoor. Vind ik leuk al is het een veel kleiner bedrijf (denk aan start-up) en echt midden in het centrum. Zal dan eerder op moeten staan om de hond voldoende beweging te geven en het wordt dus veel meer plannen.
Hond mag zeer waarschijnlijk mee naar kantoor (één van m'n voorwaardes) dus dat is wel fijn maar vind het toch spannend want wat als ze het toch niet willen als ik er eenmaal werk. Dan houdt het meteen op voor me want ik laat hem niet 9 uur alleen per dag. Klinkt misschien heel stom allemaal maar daar lig ik dus wakker van :)

Ik switch ongeveer elk jaar/elke 2 jaar van baan en dat geeft ook weer zo'n druk.. Ga ik het hier wel minstens 2 jaar volhouden? etc.. Veel te vol hoofd! Kan ik dit wel/wil ik dit wel? Herkenbaar?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Mrt 2022 09:14

Re: Sollicitatietopic #2

Herkenbaar Feline! Na 2 jaar is de rek er bij een baan uit. Bij mij zelfs soms al na een half jaartje.

Dat werk op ten duur saai gaat worden merk ik ook. Om dat te doorbreken vind ik heel lastig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 16:35

Re: Sollicitatietopic #2

Nou ik ben het niet geworden. Kreeg net bericht. Iemand met meer verkoopervaring is het geworden, en dat is logisch. Jammer natuurlijk maar ergens ook wel opgelucht want het scheelt me veel acute stress en geeft wel rust komende tijd. Maar goed, ik heb het iig geprobeerd weer voor het eerst en heb wel een goed gevoel bij het gesprek en dat is ook wat waard!
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Mrt 2022 17:01

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer, maar is ook mooie oefening geweest dan met solliciteren sowieso!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Mrt 2022 17:23

Re: Sollicitatietopic #2

Marin schreef:Nou ik ben het niet geworden. Kreeg net bericht. Iemand met meer verkoopervaring is het geworden, en dat is logisch. Jammer natuurlijk maar ergens ook wel opgelucht want het scheelt me veel acute stress en geeft wel rust komende tijd. Maar goed, ik heb het iig geprobeerd weer voor het eerst en heb wel een goed gevoel bij het gesprek en dat is ook wat waard!

Jammer Marin!

Fijn dat je zo tevreden terugkijkt op het gesprek. Hebben ze nog feedback gegeven over jouw gesprek, naast dat de ander meer ervaring had? Dat zou je nog kunnen helpen met de volgende sollicitaties.

Fijn dat je ook opgelucht bent. Hoe kijk je naar verder solliciteren dan nu?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 30 Mrt 2022 17:47

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Marin! Maar je bent er inderdaad weer een beetje in nu en er komt vast weer iets leuks voorbij!

Herkenbaar Feline. Ik heb de laatste tijd wel echt te vaak gewisseld, het lijkt me maar niet te lukken om ergens echt op mijn plek te zitten. Ik werk daarom nu even niet (ook vanwege een erg roerige tijd de afgelopen jaren en vanwege huidige drukte privé) en ik ga eens even goed op zoek naar wat me dan wel past.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 19:01

Re: Sollicitatietopic #2

June, alleen dat het een leuk gesprek was. Heb niet echt de behoefte om meer info te vragen denk ik, want dat iemand meer relevante ervaring heeft lijkt me vrij duidelijk.

Hoe ik nu tegen verder solliciteren aan kijk is een goeie vraag. Ik heb nog één open sollicitatie open staan bij een bedrijf dichtbij, dat wellicht komende maanden gaat uitbreiden. Dus wie weet dat. En verder houd ik m'n oren en ogen open zoals ik altijd al wel doe. Ik heb nog wel nee gezegd tegen iets op te veel afstand. Dat was een leuke functie, die ook meedenkend waren in het hybride werken, maar uiteindelijk is dat toch verstandig van niet.

Dus rustig verder zoeken. Ik had het nu toch wel enorm stressvol gevonden zonder opvang. Maar goed dat kan over paar maanden weer net zo zijn. Weet niet zo goed wat ik daar nou mee moet.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Mrt 2022 19:11

Re: Sollicitatietopic #2

Een bedrijf in de buurt zou fijn zijn inderdaad. Ik ben benieuwd waar deze zoektocht je uiteindelijk brengt. Succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2022 19:15

Re: Sollicitatietopic #2

Dank je wel!
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 31 Mrt 2022 08:57

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Marin. Ik snap dat je in de stress schiet m.b.t. opvang. Er komt vast vanzelf iets voorbij wat je plezier brengt zonder alle stress :)
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 31 Mrt 2022 10:46

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Marin, moeilijk voor te stellen dat er een geschikter persoon was dan jij, maar dat betekent dat jouw perfecte baan nog ergens op jou wacht :-) Succes!

Feline, ben benieuwd welke keuze je gaat maken, lijkt alsof het echt een top uitdaging is die nieuwe baan, en daar vind je vast je weg in! Logisch dat het even wennen is en dat je er stress van krijgt, maar het komt vast en zeker goed! Succes!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Apr 2022 13:49

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, toevallig genoeg werd ik gister gebeld door m'n manager of ik er een andere functie bij wil gaan doen waardoor m'n huidige werk ineens veel diverser wordt.

Heb het tweede gesprek gehad met andere bedrijf en ze hebben me aangegeven voornamelijk in een administratieve rol nodig te hebben waardoor ik het wel minder interessant vind. Ook is het salaris echt enorm veel minder en daar ga ik niet op inleveren. Bovendien moet ik dan elke dag naar kantoor dus ik lever ook enorm in op vrijheid/flexibiliteit. Dat alles bij elkaar heeft me doen besluiten toch te blijven waar ik zit.

Wel fijn dat ik dankzij de gesprekken weer veel meer waardering voor m'n huidige werk(gever) heb gekregen.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 01 Apr 2022 16:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wat een toeval Feline. Of wisten ze van je twijfels/voornemens af om eventueel voor een andere baan te kiezen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Apr 2022 19:13

Re: Sollicitatietopic #2

Ze wisten wel dat ik meer uitdaging zoek en dat ik extern kijk maar verder niet van dit gesprek dus was wel echt toeval!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 02 Apr 2022 18:42

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn Feline! Gefeliciteerd met je nieuwe functie!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron