Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noodpakket

<<

Anoniem332

Bericht 23 Feb 2022 19:49

Re: Noodpakket

Vorig jaar toen het zo koud was hadden we ruim 12 uur geen stroom.
Kinderen en ik waren niet thuis. Vriend wel, hij vond het wel fijn dat we kaarsen in huis hadden.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2022 21:26

Re: Noodpakket

Minx schreef:
Liadan schreef:Wij hebben altijd wel een voorraad eten voor een week. En een paar pakken broodmix staan, om zelf nog brood te bakken. Water hebben we altijd een paar flessen staan en afgelopen maand ook twee keer nodig gehad, omdat er toen een halve dag lang bruin water uit alle kranen kwam.


Bruin water is bijna altijd veilig om te drinken. Je kan er vanuit gaan dat je het kan drinken tenzij er ander advies gegeven wordt wat dan eigenlijk altijd een kookadvies is. Alleen als je gaat wassen moet je uitkijken. Dat kun je beter niet doen omdat de kleur dan vlekken kan geven. Mocht je wel per ongeluk met bruin water hebben gewassen moet je zorgen dat het nat blijft.


Bedenkt nu dat we wel een prima feestje zouden kunnen geven 🤣🤣 drank heb ik dan wel weer voldoende op voorraad.

Ja klopt, dat had ik ook gehoord. Maar toch werd ons afgeraden om het te drinken toen we ervoor belden. En het zag er ook echt heel goor bruin uit dus dat wilde ik m’n kinderen en mezelf ook niet laten drinken😄. En die was had ik beide keren natuurlijk al een half uur aan staan en kon ik later nog een keer wassen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2022 19:22

Re: Noodpakket

Wij hebben een goede voorraad, puur omdat we eens per week boodschappen doen en dan extra inslaan als er een goede aanbieding is. Ik heb het onbewust wel heel erg meegekregen van thuis en van mijn oma die twee oorlogen heeft meegemaakt, dat het belangrijk is om altijd even vooruit te kunnen qua eten.
<<

Typemiep

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 30 Mrt 2022 13:48

Bericht 30 Mrt 2022 14:02

Re: Noodpakket

Ik heb een paar maanden geleden een doos op zolder gezet en daar zitten wat noodspullen in. Hij staat niet in de weg en het kan geen kwaad om wat dingen te hebben staan. Qua boodschappen kocht ik in Coronatijd al ruim in zodat ik niet zoveel naar de supermarkt hoefde.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers