Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koude soep

<<

Anoniem323

Bericht 22 Mrt 2022 15:58

Koude soep

Mijn dochter heeft koude soep weer helemaal opnieuw ontdekt, fijn mee te nemen naar school en extra groenten!

Maar is elke groentensoep koud lekker? Of doe je er dan nog iets speciaals mee want mij lijkt de smaak anders dan warm.

Dus heeft er iemand recepten van koude soepen? En dan vooral met veel groenten erin.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Mrt 2022 19:07

Re: Koude soep

Ik eet nooit koude soep, maar mijn kinderen van 3 en 5 vinden vrijwel alle soep op kamertemperatuur lekker (ze houden ook gewoon niet erg van te warm eten).
Dat zou je thuis ook gewoon even kunnen testen met je dochter, voordat je het mee geeft.

Je moet denk ik oppassen met wat vettere en heldere soepen, want vet gaat natuurlijk stollen als het koud is. Dus bijvoorbeeld rundvleesbouillon krijgt koud zo'n drijvende vetlaag. Als je voor gepureerde groentesoepen gaat, dan heb je daar geen last van.
<<

Anoniem323

Bericht 23 Mrt 2022 07:32

Re: Koude soep

Ow ja natuurlijk, niet aangedacht. De bouillon is hier meestal meteen op dus goed dat je dat aangeeft! Bedankt.
Ik ga straks wortelsoep maken, kijken of ze dat lekker vindt.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 23 Mrt 2022 10:29

Re: Koude soep

Ik zou vooral voor de wat ‘zoetere’ groentes gaan, zoals wortel inderdaad. Bij tomatensoep/saus vind ik koud de smaak vaak wat zurig worden.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers