Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2021/2022 mama's

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 29 Jan 2022 16:35

Re: Winter 2021/2022 mama's

Leuke naam!! Dat was ook mijn favoriet uit de 3 in het anonieme topic :-) En fijn dat ze zo rustig en tevreden is, en jullie allemaal zo kunnen genieten van haar komst, lief lijkt me dat met haar grote zussen! :-)
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 07 Feb 2022 04:08

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hoe gaat het met jullie? Met ons meisje gaat alles goed, maar ik schrijf vanuit het ziekenhuis. Voelde me 6 weken na de bevalling net weer goed hersteld na de keizersnede, in week 7 begon ik me niet lekker te voelen. Toch maar naar een dokter afgelopen zaterdag, bleek ik blindedarmontsteking te hebben en ben ik weer geopereerd. Voelt echt als deja vu en weer opnieuw moeten herstellen. Balen!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Feb 2022 07:33

Re: Winter 2021/2022 mama's

Ohh wat ontzettend balen Banana!
Hoe lang moet je nu in het ziekenhuis blijven?
Beterschap!

Ik was gistermiddag nog op de huisartsenpost in het ziekenhuis. Had opeens hoge koorts, waarschijnlijk een borstontsteking. Ben echt zo kapot nu.. De gebroken nachten en een lijf/romp dat bijna overal pijn doet is echt vermoeiend.. Gelukkig zijn de oudste 2 vandaag weg, dus ik ga vandaag maar weer eens even een dutje doen. Hopelijk helpt dat.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 07 Feb 2022 18:01

Re: Winter 2021/2022 mama's

Ja ik baal als een stekker, voelt echt als terug bij af. Niet leuk. Ben twee nachten in het ziekenhuis geweest en vandaag thuisgekomen, maar ben behoorlijk ziek en kan weer niks. Dankjewel! Voor jou ook, dat klinkt super pijnlijk en klote!! Hopelijk gaat het snel beter. Krijg je medicijnen tegen een borstontsteking of moet dat vanzelf over gaan?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Mrt 2022 15:26

Re: Winter 2021/2022 mama's

O Banana, hoe is het nu met jou, een beetje herstelt van de operatie? En jij Arwyn, gaat het weer wat beter?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Mrt 2022 15:33

Re: Winter 2021/2022 mama's

Mijn mooie meisje is morgen al 12 (!) weken... HOE dan?

Het gaat goed met ons, het is een heel lief, ontspannen, relaxed en pittig meisje die gewoon meedraait in ons gezin van nu vier. Grote broer vindt het FANTASTISCH. Hij is heel lief en zorgzaam en wil haar steeds knuffelen en is continu met haar bezig, echt super lief om te zien. Soms wel een beetje aandacht vragen als ik met haar bezig ben, maar dat snap ik ook wel na vier jaar altijd onze aandacht gehad te hebben.

Helaas heeft J. wel koemelk allergie en had ze een enorme reactie op haar huid toen we aan het oefenen waren met kunstvoeding geven (ze krijgt nog volledig borstvoeding). Bij de HA post spuugde ze ook enorm en ze heeft daarna 2 dagen enorm buikpijn gehad tot gillen aan toe. We hebben via de kinderarts nu Pepti, gekregen, alleen tot op heden weigert ze eigenlijk alle flesjes met welke voeding er dan ook in sinds de allergische reactie. Met veel geduld gisteren en vandaag een flesje binnen gekregen met 90 ml, dus hopelijk gaat dat nu steeds beter... nog 2 weken en dan moet ik weer werken!

En als klap op de vuurpijl heb ik afgelopen vrijdag positief getest op Corona... zucht. Zoon vakantie, ik mn laatste weken verlof/vrij en dan dit, echt ZO enorm balen, ook echt wel even de pest in. Ik pas nog maar weinig na de geboorte van J, ben nog 10 kg zwaarder sowieso maar heupen ook echt stuk breder nog, dus wilde nog even winkelen voor wat leuks op werk, maar dat wordt online shoppen denk ik, haha!

Verder wel aanpoten met 2 kindjes, heel ander soort verlof ook zo rondom Corona en basisschool kind. Maar het is wel heerlijk om moeder te zijn van zulke leuke en lieve kinderen... :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Mrt 2022 08:56

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hoe is het nu Banana, ben je goed hersteld?
En hoe is het met je mini?

Pippa: Oh my, 12 weken alweer! Nu al bijna 13 zelfs! En volgende week dus alweer aan het werk. Pff, gaat snel inderdaad! Heb je er wel een beetje zin in?
Wat leuk dat grote broer zo trots is! Heerlijk hè, om dat te zien 🥰
Ben je inmiddels weer beter? Of hele gezin nu in de lappenmand.. (ik houd het corona topic duidelijk niet bij dat ik dit moet vragen).
Wat naar en schrikken van de allergische reactie van J! Zo sneu om zo'n kleintje dan zo te zien.. Wil de fles inmiddels een beetje lukken?
Die extra kg's herken ik trouwens hoor. Hier zijn er een kleine 20 blijven plakken, 2 kledingmaten groter.. Hoog tijd om daar wat aan te gaan doen hier, gewicht is nu wel ongezond hoog.

Hier gaat het inmiddels redelijk z'n gangetje. 2 trotse grote zussen die het allemaal heel leuk vinden 😊
F groeit goed (straks naar net cb). Afgelopen week zijn haar tongriem en lipband gekliefd. Nu weer oefenen met goed aanhappen en de masseer oefeningen vindt ze echt verschrikkelijk, zo sneu..
Verder zit ze nog heel erg in de slapen weg leggen is wakker fase (en wakker wegleggen is sowieso huilen). Korte slaapjes ook steeds, dat vind ik wel lastig. Vind het zelf stiekem toch altijd wel fijn als ze op een gegeven moment wat ritme hebben en een paar keer per dag naar bed gaan. Heb nu eigenlijk nooit m'n handen vrij en dat is wel eens lastig. Toch maar eens mee gaan oefenen denk ik.
Verder is het een heerlijk meisje. Al lekker aan het lachen en vindt de boxmobiel heel leuk, haha.
Over een paar dagen gaat man weer aan het werk, heel benieuwd hoe het dan gaat met de meiden op tijd op school krijgen en zo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 10 Mrt 2022 13:38

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hallo allemaal, wat vliegt de tijd zeg! Ons meisje is alweer bijna 3 maanden, groeit als kool, lijkt iedere dag wel iets nieuws te leren, wat bijzonder om dit mee te mogen maken! :love: Tot dusver is het ouderschap ongeveer wat ik me ervan voorgesteld had... De niet-zo-leuke dingen zijn niet zo leuk maar geen drama, maar de leuke dingen zijn echt zooo veel leuker, nooit geweten dat het zo mooi is als je kind ook maar naar je lacht :love: Ik vind het ook leuker worden naarmate we meer interactie met haar kunnen hebben, en het scheelt dat ik nu ook niet meer zo lichamelijk beperkt ben als in het begin. Ben eindelijk goed hersteld, al moet ik lichamelijke activiteit nog wel opbouwen en voel ik de littekens nog wel, maar niet heel pijnlijk of zo. En vorige week alwéér op de eerste hulp beland, echt te belachelijk, ik was een ballon op aan het blazen voor de verjaardag van mijn man en die is toen opeens IN mijn oog ontploft :-( Was echt heel eng, zag een flits een daarna meteen bloeduitstortingen in het oog. Lang verhaal kort, het komt goed. Nu is het ook klaar vind ik!

Pippa, wat lief dat grote broer zo begaan is met jullie meisje :love: Wat zielig die allergie, en wat een zorgen nu rondom haar voeding! Hopelijk komt dat snel helemaal goed... Die van ons drinkt enorm goed, nooit een probleem, maar wel regelmatig ook krijsen en 'meltdowns', soms als de fles niet snel genoeg klaar is en soms gewoon omdat ik vermoed dat ze het zat is om een baby te zijn :palm: Ik weet het ook anders niet. Hoort erbij denk ik? Maar wel goed dat jullie er meteen achter zijn gekomen dat ze een allergie heeft, dan kun je het ook meteen aanpakken, zal vaak genoeg niet meteen gediagnosticeerd kunnen worden neem ik aan! Wat balen dat je alweer bijna moet werken (of heb je juist zin?) en wat een ellende met Corona...! Heel erg balen, snap ik helemaal! Hopelijk niet te veel klachten? Beterschap in ieder geval!

Arwyn, ook fijn om jouw update te lezen, ik hoop dat F weer helemaal hersteld is, dat klinkt ook heel zielig :-( Maar voor een goed doel... Ritme, krijgen ze dat? :laughcry: Fijn, dan wacht ik daar ook op :D Al moet ik zeggen dat ze bij ons begint met goed doorslapen, ik heb al zeker 5x een hele nacht kunnen slapen, heerlijk! Overdag is het wat meer passen en meten. Ik heb over 2 maanden belangrijke examens dus moet echt focussen op studie, niet echt heel gemakkelijk met mini-me in de buurt :D Grappig dat F al zo gefocust is op de boxmobiel, schattig! :love: Succes als je er dadelijk alleen voor staat met het runnen van de schooltijden en zo! Komt goed! :hulde:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron