Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

<<

Anoniem151

Bericht 27 Nov 2013 15:09

Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Hoe noem jij je partner? Man of vriend?

Bij officiële gelegenheden zeg ik wel man, bij de bank of belastingdienst bijvoorbeeld.
Verder zeg ik vaak vriend, omdat ik anders steeds moet uitleggen dat we niet "echt" getrouwd zijn.
Bovendien zijn veel klasgenoten een jaar of 18 en dan zit er helemaal zo'n generatiekloof tussen..
<<

Anoniem124

Bericht 27 Nov 2013 17:51

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg man, het is ook je man hoor, homostelletjes noemen elkaar ook man of vrouw na een gp. Tis gewoon getrouwd met 2 kleine verschilletjes wat betreft kids en eventuele scheiding.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Nov 2013 18:02

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg ook man, er zijn weinig verschillen tussen een gp en trouwen. Daarbij vind ik het nu ook stom klinken om vriend te zeggen, we zijn 13 jaar bij elkaar en hebben 2 kinderen.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Nov 2013 18:04

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Mijn GP'er :cheering:

Nee, ik noem hem meestal mijn vriend, soms mijn man, maar dat voelt nog steeds gek.
Komt ook omdat ik het GP nog graag eens zou omzetten in een huwelijk, maar daarover verschillen we van mening.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 27 Nov 2013 21:27

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg meestal mijn man, maar ergens voelt het ook weer niet helemaal juist.
Maar vriend is het ook niet meer.
Het is net hoe het uitkomt ;).

Wij hopen het trouwens ook om te zetten over 1,5 jaar ongeveer.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Nov 2013 23:02

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Mijn vriend, we zijn voor mijn gevoel niet getrouwd.. Hij is voor mij pas mijn man als hij me gevraagd heeft met hem te trouwen en ik "I do" heb gezegd. GP is voor mij niks bijzonders, een formaliteit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 28 Nov 2013 00:01

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Sanne schreef:Mijn GP'er :cheering:

Nee, ik noem hem meestal mijn vriend, soms mijn man, maar dat voelt nog steeds gek.
Komt ook omdat ik het GP nog graag eens zou omzetten in een huwelijk, maar daarover verschillen we van mening.


Dit. Alleen bij sommige instanties noem ik hem wel vaak man. Heb ook zijn achternaam aangenomen en die gebruik ik wel bijna altijd.
<<

Knofje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 13 Nov 2013 11:49

Bericht 29 Nov 2013 10:55

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Het hangt een beetje van de situatie af, maar meestal zeg ik tegenwoordig man. Komt ook omdat dat echt wel zo voelt nu we samen een kindje hebben. Ik heb niet zijn achternaam.
<<

Sunny

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:06

Bericht 29 Nov 2013 17:50

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Wij zeggen man en vrouw, voor ons voelde het als onze trouwdag en ik heb ook zijn achternaam aangenomen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Dec 2013 11:59

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

In het begin noemde ik hem nog meestal mijn vriend. Nu we ouder worden, een kindje hebben, noem ik m eigenlijk altijd mijn man. Het voelde voor mij alleen zo gek om hem van de een op de andere dag man te noemen, terwijl het gp voor ons alleen een formaliteit was om dingen goed geregeld te hebben met ons koophuis op dat moment.

Ik heb wel meteen zijn achternaam aangenomen
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Dec 2013 13:27

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik denk dat geregistreerde partners in Nederland ook meer betekend dan hier. Wij zijn gewoon op papier partners, niks meer, niks minder. Ik krijg zijn achternaam niet, wel de helft van zijn bezittingen bij eventueel uit elkaar gaan. Ik noem hem ook niet mijn man, want dat is hij niet. Niet voor gevoel maar ook niet qua wet. Wist niet dat dit in Nederland wel het geval was.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 01 Dec 2013 20:24

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Marsy31 schreef:Ik denk dat geregistreerde partners in Nederland ook meer betekend dan hier. Wij zijn gewoon op papier partners, niks meer, niks minder. Ik krijg zijn achternaam niet, wel de helft van zijn bezittingen bij eventueel uit elkaar gaan. Ik noem hem ook niet mijn man, want dat is hij niet. Niet voor gevoel maar ook niet qua wet. Wist niet dat dit in Nederland wel het geval was.


Het GP is m.i. in Nederland eigenlijk ook gewoon overbodig geworden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Dec 2013 12:19

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Er ligt op dit moment ook een wet bij de eerste kamer die het huwelijk en het geregistreerd partnerschap gelijk trekt (niet met terug werkende kracht) dacht ik.

Ik heb ook eens gelezen dat er onderzocht is of het niet helemaal afgeschaft kon worden, maar er bleek nog wel voldoende vraag naar te zijn, juist voor stellen die alles geregeld willen hebben (bijvoorbeeld bij het kopen van een huis), maar later nog een bruiloft willen geven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem186

Bericht 02 Dec 2013 21:56

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg altijd m'n man. Het idee was toen om het ooit om te zetten in een huwelijk. Maar eigenlijk slaat dat nergens op. Ik vind het goed zo, dus we laten het hierbij.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 09:59

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Eigenlijk allebei. Man vind ik alleen nog zo gek klinken. Ik gebruik dan ook vaker vriend dan man maar dat ligt aan de situatie.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 03 Dec 2013 10:21

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Beiden, maar in de meeste gevallen gebruik ik toch ' mijn man '.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 03 Dec 2013 17:06

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg ook altijd mijn man. Wij gp'de (of hoe zeg je dat) gratis op maandagochtend, we hadden net een huis gekocht en ik was hoog zwanger. Stiekem hoop ik dat mijn man mij nog een keer ten huwelijk vraagt en dat we dan een groot feest vieren.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 05 Dec 2013 14:45

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg ook man, ook al willen we het nog laten omzetten naar een huwelijk. We hebben toch een trouwboekje samen, dus mijn vriend is het niet meer. Ik heb toen aan de ambtenaar gevraagd hoe we elkaar 'moeten' noemen en zei zij geregistreerde partner. Dat vind ik te lang en roept vaak vragen op bij mensen, dus ik heb er man van gemaakt.
17-05-2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Dec 2013 16:30

Re: Hoe noemen bij geregistreerd partnerschap?

Ik zeg ook mijn man, ik gebruik zijn achternaam ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers