Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2022 10:06

Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Ik zit naar Duitsland te kijken voor zomervakantie. Begint redelijk laat te worden merk ik, veel is al vol. We wilden misschien naar Oostenrijk maar m'n man wordt geopereerd aan z'n knie en moet dan maanden herstellen. Waarschijnlijk kan hij in de zomervakantie dan net weer beetje lopen maar we verwachten er niet te veel van. Toch willen we wel weg en het liefst wel naar het buitenland. Daarom dacht ik aan Duitsland, want dat kan ik zelf in m'n eentje nog rijden (evt met tussenstops of meerdere nachtjes) als m'n man geen auto kan rijden nog.

Maar goed, wat dan? Ik dacht aan Winterberg. De Landal heb ik bekeken en lijkt me best prima. Niet spectaculair maar wel prima fijne huisjes en dichtbij het stadje. Genoeg te doen voor de kinderen. Maar heeft zo'n Landal dan verder nog meerwaarde? En is Winterberg leuk als je niet gaat wandelen, niet gaat rodelen (man zal wel niet kunnen en no way dat ik dat durf), etc?
https://www.landal.nl/parken/winterberg ... QiOjkyNX0=

De Center Parcs in Hochsauerland ziet er mooier uit en heb ik hier (Radler, JaneDoe) hele positieve dingen over gelezen. Maar echt duur! En de kinderhuisjes zijn al volgeboekt de hele zomer dus dan vraag ik me af of het het geld en de moeite waard is om een ander huisje te boeken. Is dat idd de moeite waard?
https://www.centerparcs.de/de-de/deutsc ... hsauerland

Van die familiehotels hebben we ook bekeken, waar alles inclusief is. Misschien ook fijn met een kinder club voor wat extra rust voor m'n man (en mij want de zorg voor de kinderen zal komende half jaar sowieso nóg meer op mij aan komen). En een zwembad en gym is misschien ook wel fijn voor hem. Maar DUUR allemaal! Zo 4000 euro voor één week! (ja snap dat 't all inclusive is hoor maar toch!)
https://www.sonnenpark.de

Heb ook wat mooie particuliere huisjes gevonden (ook zo'n 2500 euro per week dus Landal prijzen) maar dan zit je juist wat meer op 't platteland in de middle of nowhere zonder al te veel voorzieningen. Fijn en rustig maar handig nu? Of juist lekker wel beetje met z'n viertjes? Ik vond deze heel fijn ogen:
https://www.naarsauerland.nl/

Vraag is überhaupt natuurlijk wat we kunnen doen. Wandelen door mooie natuur of steden is al niet zo realistisch dus vandaar dat ik ook denk dat een huisje dan wel fijn moet zijn, dat de basis goed is. Misschien een week een huisje ergens en verder heeeel rustig op de heen en terug reis rijden via een wijngaard / hotel / wijn regio? Wijn proeven moet met z'n been (tzt wel van de medicatie af neem ik aan) wel kunnen. 😅 (de Moezel kennen we nou wel dus hoef niet persé daar naar toe)

Iemand tips? Voor activiteiten, regio's, plaatsen, bungalow parken, hotels, particuliere huisjes?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2022 11:11

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Hochsauerland vond ik een mooi park, wij waren er in september. Wel veel heuvels op het park, maar je zou ook zo'n e-car kunnen huren voor de hele week. Heel leuk zwembad en wij hadden ook geen speciaal kinderhuisje. Niet heel veel buiten het park gedaan, alleen twee keer gerodeld. Is leuk joh! Ik ben ook een grote schijterd, maar dit is echt niet eng. N vond het ook geweldig. Sowieso mooie omgeving daar en niet te ver weg.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 26 Feb 2022 11:36

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Ik zou dan zeker lekker naar Landal of CP gaan. Vaak kun je daar aangeven dat je slecht ter been bent en je auto wel gebruiken op het park. Er worden veel leuke dingen georganiseerd, veel animatie, voorstellingen etc voor de kids, super leuk voor ze. En ik snap niet zo goed waarom je niet zou gaan als er geen speciale kinderhuisjes meer zijn? Ik heb die echt nog nooit geboekt omdat ik juist daar de meerwaarde nooit van zag haha. Ja duur is het wel maar die kinderhuisjes zijn nog duurder toch? Ik ben ook weleens in de zomervakantie naar Landal gegaan maar heb daarom voor Lommerbergen gekozen. Dat is de goedkoopste. Verder nooit in Duitsland gegaan, ik vind Limburg al ver genoeg :smile:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2022 11:46

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Kijk goeie tips over de auto op 't park of van die elektrische wagentjes!

Zijn de gewone huisjes ook kindvriendelijk genoeg? We hadden vorig jaar in Landal Esonstad een kinderhuisje en daar zat zo'n leuke kinderkamer en allemaal speelgoed beneden.
Zit er bij gewone CP huisjes (ik ben überhaupt nog nooit in een CP geweest hoor) ook speelgoed? We kunnen uiteraard wat meenemen of kopen, de ervaring leert dat op vakantie er met weinig speelgoed al heerlijk gespeeld wordt. Maar toch handig om te weten.
Als zo'n 'gewoon' huisje ook leuk is met kinderen vind ik dat CP Hochsauerland wel een optie idd. Ziet er wel mooi uit en volgens mij waren jullie allemaal zo enthousiast erover!

Bliss, was dat dat park waar Burn ook was? Dat zag er op je insta stories ook heel leuk uit.
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 26 Feb 2022 12:21

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Ooh ik ben echt gek op Duitsland als vakantieland. Wij gaan deze zomer naar de Harz, volgende zomer naar het Zwarte Woud, we zijn al eens in de Vulkaaneifel geweest en in heel veel steden in Duitsland.

Maar wij gaan altijd met de trein. En ter plekke veel wandelen en fietsen en actieve / avontuurlijke dingen doen, dus ik heb nu heel weinig tips voor je denk ik.

Een speciaal kinderhuisje hebben we nog nooit gedaan. We namen altijd wat constructiespeelgoed mee, toen de kinderen klein waren. Duplo of lego of knex o.i.d. Gaat prima!

We boekten op vakantieparken wel altijd een huisje met voorkeurskosten. Als je het goed uitzoekt, kun je het zo regelen dat je een speeltuintje aan de terraskant van je huisje hebt. Kun je heerlijk in de tuinstoelen toekijken hoe de kinderen spelen :angel:

O en heb je naast vakantieparken en particuliere huisjes ook jeugdherbergen overwogen? Het ideale van een jeugdherberg is dat alle voorzieningen in hetzelfde gebouw zitten als waar je slaapt. In jullie situatie misschien wel handig! Volgens mij is deze in een wijnstreek:

https://www.jugendherberge.de/en/youth- ... /portrait/
T (2008) en I (2013)
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 26 Feb 2022 20:23

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Wij hebben nog nooit een kinderhuisje gehuurd, daar zien wij de meerwaarde niet van.
In een gewoon huisje zit geen speelgoed, maar dat neem je zelf mee. Wel is er altijd een ledikantje aanwezig, kinderstoel en ik neem aan traphekjes als de huisjes een trap hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2022 20:26

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Was inderdaad het park waar Burn ook was! Er zit in het 'centrum' een leuke speeltuin met Biergarten, daar zaten we bijna elke dag wel. Was ook kinderdisco, vonden de meiden geweldig. Verder een kinderboerderij ernaast en je hebt er ook de grootste speeltuin van Europa, een speelberg eigenlijk. Genoeg te doen dus!
❤ 7 juni 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 26 Feb 2022 21:56

Re: Vakantie Duitsland (kids en slecht ter been)

Wij hebben afgelopen zomer op Landal Winterberg verbleven en hebben een topweek gehad! Onze kinderen van toen 4 en 6 vonden het eveneens heel leuk. Maar beide wel echt buiten kinderen en actief.

Centerparcs Hochsauerland ligt overigens op korte afstand, dus het bezoeken van de speelberg is voor O. echt de moeite waard! Vrij toegankelijk en voor hem echt leuk. Verder heb je de Erlebnisberg, daar kun je rodelen, wandelen, ziplinen of gewoon fijn op het terras zitten en genieten van je spelende kids😄 Rodelen is overigens niet eng hoor! Je kunt zo snel gaan als je zelf wil en je zit keurig in een gordel. De kids konden er hier geen genoeg van krijgen. Er zijn verschillende banen, dus je kunt zelfs nog kiezen 😄

Qua zwembaden kun je in Winterberg zelf ook prima buiten zwemmen. Landal heeft een klein overdekt binnenbad. Wegens het mooie weer zijn we hier zelf niet geweest. Bij Center Parcs is dit wat uitgebreider allemaal.

Ik vind de regio wel uitnodigend om lekker op pad te gaan. Landal Winterberg heeft zelf niet zoveel faciliteiten om op het park te recreëren. Center Parcs zal dat meer hebben gok ik. Tip is om te kijken of je met een kortingscode kunt boeken via prenatal of babybox. Nu ik hier over schrijf krijg ik zelf helemaal zin om weer te gaan, het was zo'n fijne week! Hopelijk vind je iets leuks.

Ik zou wel overwegen of je deze regio wil bezoeken als de mobiliteit van je man beperkt is. Als je veel aan je huisje gebonden bent, zou ik landal afraden. CenterParcs biedt dan meer (kinder) activiteiten op eigen terrein.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers