Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Dec 2013 15:26

Re: najaar 2013 mama's!

@ Dolphinne, hier ook gefeliciteerd met jullie meisje. Hopelijk vandaag lekker naar huis en dan lekker genieten. Veel geluk samen.

@ Exo, nou ben jij aan de beurt. Succes. M heeft het goed gedaan op de prikje, zie all.

@ BB, hoe is het bij jou?

@ all, hier heb ik gisteren M om 15.00 uur wakker gemaakt voor een fles. Hij was toen erg huilerig, dus heb hem toen wel een halve zetpil gedaan, daarna zijn we lekker gaan wandelen met T en M. M is toen lekker in slaap gevallen en heeft geslapen tot 19.00 uur. Toen heb ik hem weer wakker gemaakt voor een fles en vervolgens om 22.00 uur nog een fles en vanmorgen was hij er 8.30 uur weer. Ik ben lekker met t gaan zwemmen. Het was weer heerlijk en T heeft genoten. Wat si ze dan weer gegroeid. Ze deed weer zoveel dingen meer dan in sept. Echt leuk om te zien en wat een waterratje.
M heeft vanmorgen weinig geslapen. Was toch wel erg onrustig geweest bij mijn schoonmoeder. Ik heb hem om 13 uur eindelijk in slaap gekregen, maar hoor hem toch nog wel steeds op de babyfoon. Ga nu maar snel kolven voordat ik iedereen weer beneden heb. Mijn schoonmoeder heeft wel veel was weggestreken en ik net de rest even, dus dat is wel lekker weer klaar. Verder weinig nieuws
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 03 Dec 2013 18:19

Re: najaar 2013 mama's!

Exo nu ben jij echt aan de beurt want vanmiddag om 12:57 is na een hele pittige bevalling(inleiding maar die was nog goed te doen. Laatste 2 uur heel veel last van een gevoelige baarmoeder gehad) Micha geboren. Zijn gewicht is supermooi en hij is zelf de zwaarste van de 3 kinderen. Moeten een paar dagen in het ziekenhuis blijven maar dat was al bekend.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2013 18:23

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd meid! Geniet maar lekker van je derde telg :hug:
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 03 Dec 2013 18:35

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd Bruintje beer! Fijn dat alles goed gaat. Waarom moeten jullie in het ziekenhuis blijven?
Hopelijk kunnen jullie snel naar huis, en lekker genieten van jullie kleintje!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2013 18:36

Re: najaar 2013 mama's!

Naam...................leeftijd....Uitgerekende datum..Hoeveelste kindje........Bijzonderheden

Novalee.................28/32.....2 september...........2e...........................een dochter!
geboren 17 september!
Pien.....................28/31.....2 september...........2e...........................een zoon!
geboren 17 september!
_Jet.....................33/32.....5 september...........2e............................surprise! Een meisje!
geboren 10 september!
Pomodori...............31/35.....6 september...........1e............................een zoon!
geboren 12 augustus!
Rioolspook.............27/24......8 september..........1e............................een dochter!
geboren 6 september!
Suus....................32/28......22 september.........1e............................surprise! een meisje!
geboren 26 september!
Stitch...................25/31......24 september.........1e............................een zoon!
geboren 10 september!
Tummy.................27/.........24 september.........1e............................een dochter!
geboren 1 oktober!
Nillis....................31/32......26 september.........2e............................surprise! een jongen!
geboren 7 oktober!
Catgirl85...............28/36......28 september.........2e............................surprise!
geboren 15 september!
Sazzle..................25/34......30 september.........1e............................een dochter!
geboren 7 oktober!
Kwebbeltje.............31/34......30 september.........2e............................een zoon!
geboren 30 september!
Fenix...................24/44......9 oktober..............1e............................een dochter!
geboren 26 september!
Filoria..................26/35......28 oktober.............2e............................een dochter!
geboren 21 oktober!
Star007.................25/27......30 oktober............2e............................een zoon!
geboren 2 oktober!
Aardbei.................27/27......5 november...........1e............................een dochter!
geboren 16 november!
Valerie...............................8 november...........1e............................een dochter!
geboren 10 november!
Yes1984................31/28......10 november..........2e............................surprise! een meisje!
geboren 20 november!
Bruintje Beer..........31/31......29 november..........3e............................een zoon!
geboren 3 december!
Exogenesis.............27/27......30 november......... 1e............................surprise!
Dolphinne..............28/33......30 november..........2e (1e voor vriend).........een dochter!
geboren 2 december!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2013 18:39

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd, BB! :cheering:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 03 Dec 2013 18:39

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, hoe is het met jou? Houd je het nog een beetje vol? Ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich gaat laten zien!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 03 Dec 2013 18:48

Re: najaar 2013 mama's!

Bb, gefeliciteerd!
augustus 2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 03 Dec 2013 22:58

Re: najaar 2013 mama's!

Ik slik AD en loop door de zwangerschap bij de poppoli voor depressie enz. Ze willen kijken hoe ik op de baby reageer en hoe hij reageer op de medicatie die ik slik. En ik krijg allemaal nog bezoek van de psychiater, svb'er, kinderarts en maatschappelijk werkster. Ik hoop dat ik voor het weekend thuis ben.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 03 Dec 2013 23:11

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd meiden met de nieuwe telgjes!

Van mij een lange radio stilte geweest helaas. Met mij en de kleine gaat het super. Helaas wel over moeten stappen naar flesvoeding. Al gaat het daardoor nu beter. Kleine meid groeid goed.
Ik hoop het binnenkort op te kunnen pakken hier weer te reageren maar op het moment hebben wij veel aan ons hoofd (ik open er zo een appart topic over.)
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2013 23:17

Re: najaar 2013 mama's!

Fijn dat het met jou en de kleine meid goed gaat, Fenix! Grappig om haar geboortedatum in je onderschrift te zien staan, onze dochters zijn precies even oud :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 03 Dec 2013 23:22

Re: najaar 2013 mama's!

Klopt suus! Ze schelen 6 uur nog wat. Haha

Ik zou wel foto's willen plaatsen van haar maar ik heb geen idee hoe!
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2013 23:31

Re: najaar 2013 mama's!

Heb je foto's online staan? Dan kan je boven het reactievakje op img klikken en hiertussen de link plaatsen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 03 Dec 2013 23:49

Re: najaar 2013 mama's!

*foetsie*
Laatst gewijzigd door Fenix op 05 Dec 2013 14:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2013 23:53

Re: najaar 2013 mama's!

Aaaah, wat leuk, Fenix! Dat hema-vestje van de eerste foto hadden wij ook :) Mooie dochter! Hoe zwaar is ze nu?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Dec 2013 00:01

Re: najaar 2013 mama's!

Donderdag gaan we weer naar het cb. Ik denk een kilo of 5. Ze was ook maar 3 kilo bij haar geboorte, is daarna erg afgevallen en het heeft bijna 2 weken geduurd voor ze weer op geboortegewicht was. Bijna 2 weken geleden van ze 56 cm en 4650 gram
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Dec 2013 00:17

Re: najaar 2013 mama's!

Dan groeit ze nu in elk geval goed :D E. begon met 3,5 kilo, is nauwelijks afgevallen en weegt nu ongeveer 5,5 kilo, dus dat scheelt niet zo veel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 04 Dec 2013 00:33

Re: najaar 2013 mama's!

Wat een leuke foto's Fenix! En leuk weer wat te horen! Wij hebben dat eerste vestje ook, maar dan in het blauw uiteraard. :wink:
Maar hij heeft het nog niet aan gehad. Ik vrees zelfs dat het al niet meer gaat passen. Ik vroeg me af of zo'n capuchon wel lekker ligt voor zo'n baby de hele dag? Met die reden heb ik het eigenlijk nog niet aangedaan. Leek mij vervelend liggen, steeds zo'n ding in je nek.

BB, ik duim voor jullie! Hopelijk mogen jullie dan inderdaad voor het weekend naar huis.

Nou Exo, het is nu wel echt tijd voor jullie kleintje! Wie had gedacht dat je de hekkensluiter van het topic zou gaan worden. :wink:

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. L. slaapt de afgelopen twee weken eigenlijk elke nacht wel door van 23.30 tot en met 06.00 en soms nog langer ook. Gaat hartstikke lekker.

Nu diende alleen het volgende probleem zich aan. Meneer wilde niet meer uit de fles drinken. Eerst dachten we dat het aan de ontdooide moedermelk lag, maar het bleek aan de fles te liggen. Hij deed het gewoon niet meer. We hebben het een poosje niet gedaan, luiheid. En daar werden we nu voor gestraft. Dus nu al bijna een week elke avond weer oefenen en het gaat langzaam de goede kant op. Vandaag voor het eerst 60 ml in 10 minuten gedronken. Daar deed hij een week geleden twee uur over. En als dit dan weer goed gaat, dan langzaamaan de ontdooide moedermelk gaan invoeren. Wordt anders erg lastig als ik straks ga werken....

Inmiddels zit mijn verlof erop. Dat is echt om gevlogen! Nu vakantie voor 3/5 deel en 2/5 deel is de ziektewet geworden. En dan in januari ga ik weer beginnen en dan kijken we hoeveel uren ik dan ga werken, wat haalbaar is i.v.m. evenwichtsorgaan. Nooit geweten dat zo'n klein orgaantje zoveel invloed heeft.
augustus 2013
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Dec 2013 00:39

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori: Hier past ze het vestje niet meer. Maar ze heeft wel meer ventjes met capuchon. Ik leg haar dan gewoon zo neer dat zij haar capuchon op heeft zeg maar.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Dec 2013 22:24

Re: najaar 2013 mama's!

Wij doen eigenlijk hetzelfde met capuchons als Fenix. Het enige nadeel is dat E. vaak spuugt na het drinken, dat loopt soms in de capuchon :thumbdown:

Pomodori, fijn dat L. doorslaapt! Wel vervelend van de flessen, nog maar even goed oefenen. Waar ik E. altijd kan troosten met een borst, wil ze de fles alleen als ze echt honger heeft. Maar dan heeft ze 'm ook zo leeg.

Mijn verlof zit er ook bijna op, gek idee hoor, morgen is ze precies 10 weken, dus ik zou vrijdag weer moeten beginnen, op mijn verjaardag :king: Gelukkig heb ik nog vakantie er achteraan, dus ik hoef pas 8 januari weer te werken.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Dec 2013 12:44

Re: najaar 2013 mama's!

@ Fenix, wat een mooi meisje en wat fijn dat het nu de goede kant op gaat.

@ Exo, ben je er nog?

@ BB, hopelijk mag je inderdaad voor het weekend naar huis. Succes met je herstel.

@ Dolphinne, hoe gaat het bij jullie? Zijn jullie lekker thuis?

@ Pomodori, gelukkig heb je nog even tijd om te oefenen met de fles. Hier maakte meneer geen probleem tussen fles en borst en nu is hij helemaal aan de fles en drinkt ze ook goed leeg. Heb alleen nog geen ritme. De ene keer is hij er om de 2 uur en dan ineens weer 5 uur of zo ertussen. Komt vast goed. Gellukkig heb je nog eventjes vrij. Volgens mij beginnen we allemaal een beetje tegelijk.

@ Suus, Jou verlof er dus ook bijna op, maar gelukkig nog vakantie. Ik zou officieel ook 17 dec. moeten beginnen, maar ben heel blij dat ik ook nog extra vrij ben, want we krijgen het nu een beetje op de rit en zou vriend nog niet graag achterlaten met twee kids en drie avonden in de week.

@ all, hier gaat het steeds beter met M. Hij slaapt weer in zijn eigen bedje. Moeten vaak nog wel bij hem blijven tot hij slaapt, maar ook dat gaat steeds beter. Hij heeft alleen nog weinig ritme. De ene keer laat hij 2 dan 5 uur tussen de voeding. Ik laat hem het nu maar zelf regelen. Alleen als hij op 5 uur zit, maak ik hem wel wakker, want anders komen we in de avond niet meer uit. Hij s ook veel meer ontspannen en ondanks indikken kan hij nu ook 1-2 p dag poepen, dus dat loopt ook goed. Heb vanmorgen gewoon huis kunnen poetsen, zelf kunnen douchen en zit nu ook nog achter de laptop. T is de hele dag naar het kdv, dus heb ook echt tijd voor mezelf en M. Ga zo het mannetje even wakker maken en vanmiddag maar eens cadeaus inpakken.
Fijne sinterklaas voor dgene die het vieren. Wij vieren het morgen.

@
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 05 Dec 2013 13:00

Re: najaar 2013 mama's!

Fenix, wat een lieve foto's, wat een mooi poppetje!! :heart:

Pomodori, nou inderdaad, dat had ik zelf ook echt niet verwacht. Maar nu het eenmaal zo lang blijft zitten, valt het wachten me ook wel weer mee. Ik zit niet nagelbijtend op de bank en voel me ook niet echt anders dan anders, dus dat scheelt :D Ik dacht dat ik echt een zenuwpees zou zijn, de gehele zwangerschap, maar dat valt me 100% mee! Ik wijt het maar aan een flinke dosis verzachtende hormonen :laughcry:
Lastig joh, met die voeding. Hopelijk wordt het steeds gemakkelijker voor je, vooral ook als je weer aan het werk moet. En dat evenwichtsorgaan, wat machtig irritant dat het zo langzaam opknapt! Ik hoop voor je dat het straks wegblijft en dat je er nooit weer last van krijgt!

Suus, dat lijkt me inderdaad een gek idee. 10 weken is kort! Ze zijn dan nog zo klein. Ik kijk echt nu al op tegen m'n eerste werkdag daardoor. Bah! Maar goed, als ik 't tot 42 weken laat zitten, kom ik tot de voorjaarsvakantie, dus dan heb ik 11 weken voordat ik weer moet beginnen. Al begint m'n gymopleiding wel al op 12 februari... Wel heerlijk dat jij er nog wat weken achter aan kunt plakken. Ideaal!!

Nillis, wat handig dat jouw mannetje zo gemakkelijk is met de voeding. Nu nog regelmaat, maar dat komt vast ook wel. Fijn ook dat het slapen beter lijkt te gaan.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 05 Dec 2013 14:09

Re: najaar 2013 mama's!

Even snel, L heeft net haar eerste prikjes gehad. Wat vond mama het moeilijk! L heeft maar 1 gil gegeven en ligt nu lekker te slapen in de maxi cosi. Zo moet ik vriend naar het ziekenhuis brengen ivm een slaap onderzoek.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Dec 2013 14:36

Re: najaar 2013 mama's!

@ Nillis Ik ben ook erg blij dat ik niet morgen al hoef te werken, nog totaal geen zin om mijn meisje zo lang achter te moeten laten, ook al hebben we geweldige oppas.
Fijn dat het zo veel beter gaat met M. en dat je ook lekker aan jezelf toekomt. Wij hebben overdag ook nog geen ritme. Ik laat het gewoon van E. afhangen en als ik weg wil leg ik haar gewoon wat eerder aan de borst, drinken wil ze altijd wel :) De nachten gaan hier ook erg goed de laatste tijd, ze slaapt van 23 tot 7 ongeveer!

@ Exo: Gekkie, je moet niet al tegen je eerste werkdag op gaan zien voordat je baby geboren is :wink: Maar 10 weken is inderdaad kort. Ik ben erg blij dat ik nog geen zomervakantie gehad heb en dat ik daarom nog 3 weken over had. En dan kom ik precies bij de kerstvakantie uit, ideaal!
Fijn dat het nog zo goed met je gaat, dat maakt het wachten een stuk draaglijker. En morgen nog lekker een feestje vieren :D

@ Fenix: Zielig he, die prikjes. Ik vond het ook absoluut niet leuk, over twee weken moeten we weer... Hopelijk heeft ze er achteraf ook geen last van.
Waarvoor moet je vriend een slaaponderzoek ondergaan? Je bent vannacht dus alleen met je dochter? Heb je dat al eerder gedaan? Dat vond ik de eerste keer erg spannend!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 05 Dec 2013 15:23

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, weer een controle gehad. We laten het mooi zitten eerst! Baby doet het nog prima en moeders ook, dus geen reden tot actie. Ik doe dus niet mee aan dat onderzoek, want ik wil niet het risico lopen bij de 41 weken groep te komen en dus zaterdag ingeleid te worden. Als het niet rijp is, is het niet rijp.
Aanstaande maandag weer controle bij de vk (eventueel strippen) en vanaf dinsdag controles in het ziekenhuis met hartfilmpjes, want dat is het protocol vanaf 10 dagen overtijd.
De verloskundige verbaasde zich weer over mijn buik, ze vindt me zo mooi zwanger! Ze vroeg zelfs of E. dat wel door had (die was mee), maar ja, E. heeft weinig verstand van zwangere vrouwen, dus die beseft zich dat niet, haha! Ze zei ook dat ik een Aziatische bouw heb, vanwege de smalheid van buik en heupen. Nu maar hopen dat ik inwendig gewoon Europees ben, want anders krijg ik het nog moeilijk bij de bevalling...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers