Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer groenten tussendoor

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Feb 2022 11:19

Meer groenten tussendoor

Ik probeer tussendoor meer groenten te eten. Op dit moment neem ik dagelijks komkommer, paprika en tomaat mee naar werk, vaak met hummus als dip. Alleen die rauwkost met dip komt ondertussen een beetje mijn neus uit. Maar ik merk dat mijn lijf al die groenten heel fijn vindt, dus dit is wel iets wat ik echt erin wil houden.
Nu leek het me wel lekker om af en toe iets mee te nemen in de vorm van een (rauwkost)salade. Heeft iemand nog wat tips voor lekkere salades voor tussendoor waar je lekker veel veggies in kwijt kunt? Of andere tips?
<<

Anoniem327

Bericht 13 Feb 2022 11:21

Re: Meer groenten tussendoor

Wat ik lekker en makkelijk vind voor de lunch - al zoek je dat misschien niet, haal ik niet uit je post - is een salade van een blikje linzen, rucola, zongedroogde tomaat en geitenkaas. Zo gemaakt en je neemt het makkelijk mee.
Op TikTok waart zo’n mega green salad rond, met een dressing die het heel lekker schijnt te maken, zal eens ff zoeken.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Feb 2022 11:23

Re: Meer groenten tussendoor

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Feb 2022 11:25

Re: Meer groenten tussendoor

Ik herken dat wel dat je die rauwkost op een gegeven moment wel gezien hebt. Heb wel wat tips maar ze zijn allemaal wel wat bewerkelijk. In de winter eet ik graag witlofsalade als lunch. Gekookte aardappelen af laten koelen, witlof, noten, ei, evt appel en een zelfgemaakte dressing (0% mayo, mosterd, olijfolie, peper, zout, citroen). Voor de afwisseling van groenten overdag vind ik deze erg fijn!
Verder eet ik wel crackers met cottage cheese en zuivelspread met fruit of groenten. Zit ik wel weer met dezelfde rauwkost dingen maar toch op een andere manier.
Bietenpannekoekjes en courgettepannekoeken maak ik ook regelmatig en eet ik dan ook wel tussendoor. Met niks, notenpasta, zuivelspread of wat je wilt.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 13 Feb 2022 11:27

Re: Meer groenten tussendoor

Misschien een groentespread en dan op bijv van die maiswafeltjes smeren of op een lekker stuk brood?

Je zou nog kunnen afwisselen in rauwkost? Zoals radijsjes, bleekselderij (vind ik zelf niet zo lekker), sojaboontjes, wat koude stukjes gewokte groenten zoals broccoli of sperzieboontjes?
Verder kun je ook mini pannenkoekjes bakken met courgette erin of andere groenten. Of een groentenwrap met wat spinazie, nootjes, (geiten)kaas of andere lekkere vulling. Een smoothie maken met groenten erin of een soepje mee in een thermosbeker.

Ook lekker: koude tortilla meenemen. Bijvoorbeeld: https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... -met-feta/

Deze is koud ook erg lekker: https://www.amberalbarda.nl/recepten/okonomiyaki
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Feb 2022 11:29

Re: Meer groenten tussendoor


Deze lijkt heerlijk!

Doet me denken aan dat ik ook vaak zelf pesto maak met groenten. Spinazie of nu boerenkool. Koud om mee te nemen met pasta is dat ook prima.
Of restjes van je avondeten op een wrap.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 11:33

Re: Meer groenten tussendoor

Witlof met appel en bleekselderij vind ik altijd wel lekker.

Lust je augurkjes? Dat is ook een redelijk gezonde snack.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 11:34

Re: Meer groenten tussendoor

Oh ik ben gek op green goddess dressing. Ik maak het altijd met dragon, peterselie, sour cream en nog wel meer maar dat is de basis.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 11:39

Re: Meer groenten tussendoor

Of van te voren kikkererwten of pastinaak/aardpeer roosteren en als snackje met kruiden erover meenemen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 11:57

Re: Meer groenten tussendoor

Wat ook al helpt misschien is de dressing beetje aanpassen of met één element er toch iets anders van te maken.
Als je komkommer en wortel in lange linten snijdt met wat sojabonen/taugé/radijs etc en dan een simpele dressing maakt van wat sojasaus, limoen en gember, evt wat honing, vissaus en chilisaus dan heb je een lekker frisse Aziatische salade.

Maar als je komkommer en wortel met wat sperziebonen, eitje en wat tonijn doet heb je soort nicoise.

Zo maak ik al vijf jaar lunch salades voor m'n man. Waarvan hij net vorige week zei dat ie er onderhand wel klaar mee is en dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar wie weet geeft't voor jou net weer een twist.

Nog een tip is naar die kleine saladebakjes kijken van de AH en die namaken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Feb 2022 12:07

Re: Meer groenten tussendoor

Marin schreef:Wat ook al helpt misschien is de dressing beetje aanpassen of met één element er toch iets anders van te maken.


Ja! Dit soort tips zijn idd precies wat ik bedoel! Fijn, er staan al heel wat bruikbare tips tussen. Augurkjes zijn trouwens ook prima, lust ik ook, maar het gaat me vooral om de voedingsstoffen/vitaminen uit groenten. Maar als er ergens een keer augurkjes in een recept zitten, helemaal prima.

Holden, het gaat vooral om tussendoor, maar een lunchsalade kan ik prima aanpassen naar iets voor tussendoor, gewoon een kleinere portie en evt koolhydraten weglaten. Nu pak ik ook geregeld 300gr rauwkost mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2022 12:16

Re: Meer groenten tussendoor

Misschien is iets van een remoulade achtig sausje over wat rauwkost dan ook lekker. Sausje van kwark met augurkjes, kappertjes, bieslook, peper en zout. Niet zo ongezond en toch weer net even anders.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Feb 2022 12:54

Re: Meer groenten tussendoor

Ik meng vaak cottage cheese met siracha en wat zout, geeft het lekker wat pit. Daar dip ik dan mijn rauwkost in.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Feb 2022 12:57

Re: Meer groenten tussendoor

Soep!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Feb 2022 12:59

Re: Meer groenten tussendoor

Ik haal heel veel verse groenten uit mijn verse tomatensoep, waar ik ook altijd wat paprika en wortel doorheen doe. En ik snack vaak een zak wortels in de middag. Zonder dip, gewoon rauw. Heerlijk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 13 Feb 2022 13:09

Re: Meer groenten tussendoor

Eens in de zoveel tijd sla ik ook een heleboel rauwkost in om salade van te maken. Ik vind dat heel anders eten en smaken dan wanneer ik de wortels, komkommer etc los eet. Meestal gooi ik het dan allemaal door de keukenmachine, zodat het echt een salade is. Voorbeeld van dingen die ik erdoor gooi: winterpeen, prei, komkommer, mais, witlof, appel, kool. Een beetje rozijnen door een salade vind ik ook altijd erg lekker als zoete aanvulling.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Feb 2022 19:09

Re: Meer groenten tussendoor

SoGood schreef:Soep!
Dit wilde ik ook zeggen. Ik eet vrij veel rauwkost, maar m’n soepjes kan ik echt niet missen, voelt toch al gauw meer als ‘comfort food’, zelfs al is het gezond.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Feb 2022 19:18

Re: Meer groenten tussendoor

Soep is idd ook een goede! Dan zal ik wel een goede thermosbeker of iets moeten aanschaffen, soep uit de magnetron vind ik niet echt een optie...

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers