Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smart TV

<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 10:33

Smart TV

Gisteravond had mijn kat een aanvaring met de TV en de kat heeft gewonnen. Grote scheur in het scherm, waardoor de bovenste helft van het beeld zwart blijft. De buurman was zijn vrouw aan het uitschelden, maar op dat moment won ik even geloof ik. :laughcry: Flink balen, aangezien hij nog maar anderhalf jaar oud was.

Goed, nu moet er een nieuwe komen. Ik dacht nog redelijk in het TV-wereldje te zitten aangezien ik me er anderhalf jaar geleden nog in verdiept had, maar er zijn weer allemaal nieuwe, waaronder die smart-TVs.

Mijn collega's roepen heel hard JA als ik vraag of ik er eentje moet nemen. Maar dat zijn allemaal mannelijke techneuten die graag met dit soort spul spelen. Ik wil gewoon leuk Stylist van het Zuiden kijken en zo nu en dan een filmpje. Volgens mij zitten hier meer gebruikers als ik. Dus. Wie heeft er een smart-TV en gebruik je die functies ook daadwerkelijk?
<<

Anoniem122

Bericht 04 Dec 2013 10:46

Re: Smart TV

Ik heb een Smart tv met 3D functie, gekregen van mijn ouders. Ik gebruik zo nu en dan de apps (vooral voor uitzending gemist) en heb een paar keer films in 3D gekeken. Het is wel leuk het Smart gedeelte, maar ik zou ook zonder kunnen.
Als je Netflix wilt gebruiken (voor films)heb je volgens mij wel een Smart Tv nodig, maar als je gewoon ouderwets DVD's kijkt of via USB stick gedownloade films, dan zou ik zeker geen Smart TV aanschaffen.

Trouwens, krijg je via de WA of inboedel verzekering niets vergoed? Misschien vergoeden ze wel een deel omdat de schade door je kat ontstaan is.
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 04 Dec 2013 10:49

Re: Smart TV

Wij gebruiken de YouTube app erg veel, metname voor onze dochter om tekenfilmpjes te kijken. Verder kijkt manlief ook wel veel via YouTube. Ik gebruik hem wel eens voor uitzending gemist. Ik zou nu denk ik niet meer zonder willen. Boven hebben we een gewone tv en soms mis ik het vanuit bed wel even om uitzending gemist te kijken of op zondag ff YouTube aan te zetten voor dochter :redface:
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 10:58

Re: Smart TV

TukTuk schreef:Trouwens, krijg je via de WA of inboedel verzekering niets vergoed? Misschien vergoeden ze wel een deel omdat de schade door je kat ontstaan is.


Nope, huisdieren uitgesloten. Wel een reden om over te stappen, maar da's een ander verhaal.

Ik hoop dat deze langer meegaat dan anderhalf jaar, dus veel functies gebruik ik misschien nu niet (zoals netflix), maar over een paar jaar misschien wel. Werken die functies ook een beetje handig?

Koekiemonster, ik heb al uitzending gemist via mijn UPC-kastje. Is die via de smart TV anders? RTL gebruik in nu bijvoorbeeld nooit omdat dat ongeveer een euro per aflevering kost. Is dat via Smart TV wel gratis? Anders zou dat een grote doorslaggevende factor kunnen zijn.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Dec 2013 11:01

Re: Smart TV

Rovine schreef:
TukTuk schreef:Trouwens, krijg je via de WA of inboedel verzekering niets vergoed? Misschien vergoeden ze wel een deel omdat de schade door je kat ontstaan is.


Nope, huisdieren uitgesloten. Wel een reden om over te stappen, maar da's een ander verhaal.

Ik hoop dat deze langer meegaat dan anderhalf jaar, dus veel functies gebruik ik misschien nu niet (zoals netflix), maar over een paar jaar misschien wel. Werken die functies ook een beetje handig?

Koekiemonster, ik heb al uitzending gemist via mijn UPC-kastje. Is die via de smart TV anders? RTL gebruik in nu bijvoorbeeld nooit omdat dat ongeveer een euro per aflevering kost. Is dat via Smart TV wel gratis? Anders zou dat een grote doorslaggevende factor kunnen zijn.


Ja Netflix werkt wel handig, heb nu een maand proefabonnement. En volgens mij moet je bij de RTL XL app voor de populaire programma's ook betalen, net als via de website. Maar bijvoorbeeld SBS6, Net5 en nog 1 zijn wel weer gratis via de SBS app.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Dec 2013 11:03

Re: Smart TV

Wij hebben ook een smart-tv van Phillips. 3D films kunnen we wel kijken, maar dan moeten we de brillen aanschaffen, en dat is er nog niet van gekomen, en daarbij zijn ze best wel duur vonden wij.

Vandeweek deed de afstandsbediening van het geluid het niet, dan is het wel handig dat mijn vriend een app geinstaleer heeft op zijn mobiel zodat hij de tv en de stereo kan bedienen.

Ook kijk ik wel eens op youtube een filmpje ofzo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 11:20

Re: Smart TV

Hmm, bij UPC is SBS etc. wel betaald. Zal ik vanavond even op de XL app spieken wat daar de prijzen zijn. via UPC betaal je zelfs een euro voor het nieuws en is er eigenlijk niks gratis.

3D hoef ik trouwens niet. Krijg er hoofdpijn van en op 32 inch heeft dat geen meerwaarde. Bovendien krijg ik de indruk dat dat gaat floppen, in elk geval wel met de huidige technieken. Het gaat mij puur om die internetverbinding etc, da's toch 100 euro extra.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Dec 2013 11:29

Re: Smart TV

Wij hebben dit trouwens ook voor de tv aangeschaft, ideaal en geen extra afstandsbediening en box meer nodig!
http://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/ci-plus/
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 11:33

Re: Smart TV

Hé, das weer een optie die ik nog niet kende. Ik gebruik alleen mijn box ook om op te nemen. Da's wel een optie die ik wil houden. Is er een mogelijkheid met zo'n smart tv waardoor ik die (overjarige) box overbodig kan maken?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Dec 2013 11:38

Re: Smart TV

Rovine schreef:Hé, das weer een optie die ik nog niet kende. Ik gebruik alleen mijn box ook om op te nemen. Da's wel een optie die ik wil houden. Is er een mogelijkheid met zo'n smart tv waardoor ik die (overjarige) box overbodig kan maken?


IK moet eerlijk zeggen dat mijn man er meer verstand van heeft. Die box van UPC hebben wij allang niet meer. Ik denk dat je de website beter even kan raadplegen of googlen sorry.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 04 Dec 2013 11:44

Re: Smart TV

Wij hebben sinds kort ook een Smart tv en ik vind het heel handig. Ik gebruik het Smart-gedoe vooral om Netflix te kijken, maar ik vind het ook heel fijn om youtube of uitzending gemist via de TV te kijken. Het kijkt gewoon lekkerder dan via de laptop.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Dec 2013 11:58

Re: Smart TV

heb je een ipad? of evt iphone?

met apple tv kastje 99euro mediamarkt kun je echt alles, dan zet je de sbs6 op je ipad en kun je alsnog alles gratis kijken ;) om maar even wat te noemen
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 12:04

Re: Smart TV

Ik heb een ipad, de rest is van Samsung en aangezien mijn oude tv prima beviel gaat de voorkeur nu wel uit naar weer een Samsung-tv.

Mijn ex had zo'n apple-kastje en da's misschien wel een optie. Wel liep hij er vaak verschrikkelijk mee te rommelen en dat zou niks voor mij zijn. Het moet werken, anders gebruik ik het niet. Maar daar kun je niet mee opnemen toch?

Tv kijken via de ipad vind ik niks. Momenteel neem ik alles op en kijk wanneer ik tijd heb op tv.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Dec 2013 12:07

Re: Smart TV

Rovine schreef:Ik heb een ipad, de rest is van Samsung en aangezien mijn oude tv prima beviel gaat de voorkeur nu wel uit naar weer een Samsung-tv.

Mijn ex had zo'n apple-kastje en da's misschien wel een optie. Wel liep hij er vaak verschrikkelijk mee te rommelen en dat zou niks voor mij zijn. Het moet werken, anders gebruik ik het niet. Maar daar kun je niet mee opnemen toch?

Tv kijken via de ipad vind ik niks. Momenteel neem ik alles op en kijk wanneer ik tijd heb op tv.


daarom is het toch nu ook je ex :laughcry: grapjeeee maar werkt goed hoor en super handig! en nee je kunt dan via je tv ook sbs kijken, dan zet je eerst de app op je ipad
nee je kunt niet opnemen(als ik het goed heb) je kunt wel alles pauzeren en terug spoelen
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 12:57

Re: Smart TV

Hij liep er mee te rommelen omdat het vaak uitviel. Ik heb daar vaak het geduld niet voor dat op te lossen.

Qua opnemen ga ik dan even zoeken nog. Het is zuur dat de tv nu kapot viel, maar misschien moet ik nu van de gelegenheid gebruik maken alles up te daten. Mijn UPC-kastje is ook al 7 jaar oud en werkt niet helemaal jofel meer en mijn eigen harddiskrecorder is een paar maanden geleden gesneuveld, maar dat systeem was ook alweer achterhaald.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Dec 2013 13:39

Re: Smart TV

nou dan was er iets mee mis hoor want hoor alleen maar positieve verhalen erover!

nieuw kastje eisen van upc en zeggen dat je anders overstapt, krijg je vast wel een nieuwe na 7 jaar
<<

Anoniem178

Bericht 04 Dec 2013 14:17

Re: Smart TV

Nieuw UPC-kastje is geen probleem, dat kan ik zo aanvragen heb ik net gezien. Maar als ik mijn abonnement update zonder kastje kost me dat maandelijks 15 euro minder. Dan koop ik liever zelf iets dan er eentje te huren, mits dat dezelfde mogelijkheden heeft.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Dec 2013 15:16

Re: Smart TV

Wat balen van je tv, Rovine! Wij hebben ook een smart-tv. Ik vind vooral de Pathé-app handig, daarmee kun je films huren. Verder gebruik ik eigenlijk geen apps.
<<

Anoniem178

Bericht 05 Dec 2013 09:40

Re: Smart TV

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb besloten toch voor een smart TV te gaan, maar niet supersmart. Het is een Samsung geworden, dat was de gesneuvelde ook en was ik erg tevreden over. Iets ouder model, maar wel met apps. Tegelijk heb ik mijn UPC-abonnement geupgrade en over een week of 2 komt mijn recorder binnen. Daarmee kan ik dan 4 programma's tegelijk opnemen, wordt mijn internet 5x zo snel en kan ik ook op laptop en ipad kijken. Ga ik maandelijks een euro minder voor betalen. Kan ik straks ook de TV bedienen met ipad of telefoon. Goh, anderhalf jaar geleden was ik nog helemaal onder de indruk van mijn USB-poort.
Mijn DVD-recorder is een tijd geleden gesneuveld (harddisk stuk, ouderdom denk ik na 8 jaar), dus ik ga nog op zoek naar een DVD-speler.

Hoewel ik gisteren verschrikkelijk baalde zit ik nu stiekem flink te stuiteren. Over 2 weken lekker alles nieuw met allemaal hippe functies. Dit verzacht het leed dan toch ietsje.

Vriend heeft op zijn werk dubbelzijdig tape liggen wat 17 kg per cm2 aankan. De nieuwe tv gaat dus even stevig verankerd worden. En als dat niet werkt plak ik die kat ermee aan het plafond.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers