Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog (steeds) niet zindelijk

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2022 13:34

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik zou haar idd niet echt wakker maken maar gewoon naar de pot of wc tillen (hier staat de pot naast z'n bed) en dan al slapend pyjama en onderbroek naar beneden, pas zeggen dat ze moet plassen als ze zit (tip van een pro 😂) en dan weer slapend in bed tillen. Weet niet of 't werkt bij haar hoor maar als dat werkt, dan hoeft ze iig niet echt wakker te worden.

Super knap dat ze 's ochtends zelf naar de wc was gegaan!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2022 14:47

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Als het nu zo goed is gelukt zou ik helemaal niet meer beginnen met wakker maken/laten plassen 's avonds. Lekker doorgaan zo!

Wij hebben dat ook korte tijd gedaan bij onze oudste en hij zat dan half slapend en half mopperend op de wc. Zijn we snel mee opgehouden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2022 15:04

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nee ga ik ook niet meer doen hoor, ik laat haar lekker slapen dan! Kijken of het komende nacht weer zo goed gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2022 23:38

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Helaas, we hadden gisteren gewoon geluk denk ik, want net riep ze en had ze al in bed geplast! En aangezien we maar twee sets hoeslakens hebben, heb ik haar nu weer een luierbroekje aan gedaan, anders hebben we straks niks meer droog. Sowieso nog maar even één of twee sets erbij kopen binnenkort. Even zien wanneer we verder gaan met proberen.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Jan 2022 23:53

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Jammer Bliss!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2022 23:59

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Kan gebeuren toch? Niet direct denken dat het nu mislukt is. Zoiets kan direct goed gaan maar kan ook op en af gaan. En ik zou idd meerdere sets klaar hebben liggen, ook op een makkelijke plek voor als je 't midden in de nacht moet doen. Sommige mensen leggen twee sets om het bed heen, met de plas matten er tussen, zodat ze niet 's nachts hoeven te verschonen maar gewoon één set af kunnen halen. Ik zelf verschoon wel altijd gewoon 's nachts (vind het niet zo heel erg) oh en zorg ook evt voor een reserve deken ofzo. Weet niet of dat bij meisjes ook kan zijn maar de deken van m'n zoon is ook wel eens nat, als ie op z'n rug ligt.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2022 00:20

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja nu was het dekbed ook nat, of eigenlijk alleen het overtrek. Dus ook verschoond. Koop daar ook nog maar eentje extra van denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Jan 2022 14:06

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Bliss schreef:Ik dacht dat ik nu al de grootste maat luiers had, maar dat zal dan wel niet als ze misschien nog een paar jaar 's nachts een luier aan moet! Heb nu maat 6.


Mijn middelste is 8,5 en draagt nog steeds maat 6 😅.
Die is dus nog niet nachtzindelijk, maar omdat het overdag ook nog steeds niet helemaal goed gaat wordt daar niks aan gedaan voorlopig. Hij moet eerst overdag helemaal droog blijven.
Hier is het overigens waarschijnlijk door zijn autisme dat het niet goed lukt.

De jongste is in september 3 geworden en hij heeft vanaf 10 maanden altijd regelmatig op het potje gepoept en geplast. We hebben een tijdje geprobeerd om gewoon te stoppen met de luiers maar dat was best wel dramatisch. Hij gaf het soms aan, maar ook heel vaak niet. We merkten heel duidelijk dat hij er gewoon geen zin in had, hij vond het wel best met een luier, wilde ook vaak echt niet op het potje of de wc, dan ging hij enorm liggen gillen. Dus we zijn er na een paar weken mee gestopt want we wilden ook niet dat het hem echt tegen begon te staan. Hij gaat nu wel elke ochtend met de brilverkleiner op de wc boven. Maar we wachten gewoon even een tijdje af en anders gaan we het op een gegeven moment gewoon weer proberen, misschien wel met een mooie beloning dan al weet ik niet zeker hoe vatbaar hij daarvoor is, bij onze andere kinderen helpt dat voor geen zier namelijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Feb 2022 22:47

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hoe gaat het nu met de nachten Bliss?
Let's discover the world together.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 03 Feb 2022 00:24

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mijn kinderen waren allemaal pas vlak voor hun vierde zindelijk. Zo ineens dag en nacht. Als ze er aan toe zijn kan het snel gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2022 08:52

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin schreef:Hoe gaat het nu met de nachten Bliss?


Ik had het even laten zitten en toch weer luierbroekjes aan gedaan, en die waren ook nat. Maar toevallig was ze vanmorgen weer helemaal droog gebleven. Heb gisteren twee extra dekbedovertrekken gekocht en nu nog extra lakens scoren en dan gaan we het maar weer eens zonder luier proberen.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Feb 2022 09:36

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wij hikken ook tegen dat punt aan bij J. Ze is nu iets van 2 maanden overdag zindelijk en ‘s nachts heeft ze vaak een droge luier maar soms niet. Laatst waren wij een nachtje weg en hadden mijn ouders vergeten haar een luier om te doen. Toen had ze ‘s nachts wel een nat bed.

L is nog niet zindelijk maar sinds deze week probeert hij het opeens wel! Meerdere plasjes per dag gaan op het potje en laatst had hij ook op het potje gepoept. Hij wil zijn luier nog niet uit maar we gaan dat binnenkort maar gewoon doen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Feb 2022 19:46

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Taeda schreef:Fijn Lady!

Wij hebben het deze week ook wat meer opgepakt en vandaag was de derde dag zonder luier. Hij heeft geen ongelukjes, maar dat verbaast me niet echt. Het plassen voelde hij al een tijd aan. Voor het poepen vraagt hij nog de luier, dat gebeurt dan binnen tien minuten. Dit voelt hij dus ook prima aan, alleen wil hij niet op de wc. Eerst zo maar eens een week of twee rustig op z’n beloop laten en dan de volgende stap.

Vandaag voor het eerst op de wc gepoept, dus hopelijk zijn we er! Plassen gaat al heel goed.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2022 23:12

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nou, N ging echt lekker qua zindelijkheid, volgens mij heeft ze wel zes weken ofzo overdag geen luier meer aan gehad en nooit een poepongelukje gehad. En de laatste dagen heeft ze ineens toch weer een paar keer (een beetje) poep in haar onderbroek gehad. Is zo'n terugval normaal?

En ik zat vanmiddag echt even te balen, want ze is nu logeren bij m'n vader en zijn vriendin. Gisteren nog gezegd dat ze overdag geen luiers meer draagt, dus alleen een paar meegegeven voor de nachten en twee extra ofzo. GIngen ze vanmorgen naar een indoorspeeltuin, hebben ze haar toch een luierbroekje aangetrokken en heeft ze er twee vol gepoept (geloof ik). Ben nu bang dat we weer van voren af aan kunnen beginnen. Snap wel dat ze ook geen zin hebben in poeponderbroeken, maar we gingen net zo lekker en wil haar niet meer aan luierbroekjes overdag laten wennen. Hoop maar dat ze het snel weer onder de knie heeft.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2022 23:26

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik weet niet wat normaal is maar hier heeft O ook zo'n fase (een terugval noem ik het nooit eigenlijk), vaak beetjes poep in z'n broek. Hij is ook net ziek geweest en heeft raar gegeten afgelopen weken dus misschien dat het daar wat mee te maken heeft bij hem. En bij hem speelt z'n karakter een rol, ik zie dan aan z'n blik, houding etc dat ie aan het poepen is maar krijg 'm met geen mogelijkheid op de wc. Tenzij ik 'm erop zou forceren maar dat doet meer kwaad dan goed en bovendien gaat op commando poepen natuurlijk ook niet. Dus heb ik bijv vanavond maar weer uitgelegd dat die poep in z'n broek en de pijn aan z'n billen (daar klaagde hij over) komt omdat hij dan zo'n beetje poep in z'n broek heeft en niet naar de wc gaat. Hopelijk valt dat kwartje dan ergens.

Ik snap dat je baalt van dat ze niet naar je advies hebben geluisterd. Ik denk dat het verder geen kwaad kan voor haar hele proces. Dat zal met twee poep luiers wel meevallen. Ik zou het iig proberen niet te zien als weer van voren af aan beginnen. Gewoon weer oppikken, haar helpen herinneren dat ze geen luier draagt maar een onderbroek en goed op haar signalen letten.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2022 23:51

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja hier krijgt ze ook altijd snel rode billen als ze poep in haar broek heeft, en dan is het brullen! Dus ik help haar er dan wel aan herinneren. Maar ben dan ook wel enigszins geïrriteerd, want ik was net zo blij dat het zo goed ging. Maar goed, inderdaad maar weer oppakken waar we gebleven zijn en hopen dat ze het snel weer door heeft.
❤ 7 juni 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Feb 2022 08:57

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Oei ik snap dat je daarvan baalt Bliis. Vooral als rode billen misschien tot gevolg hebben dat ze dan moeilijker gaat poepen of zo. Qua proces verder denk ik dat het niet zoveel uitmaakt maar als anderen ineens regels invoeren die jij juist met veel beleid uit haar systeem had gewerkt, is dat wel heel irritant ja.

Ik heb ook een heel grote baal. Mijn 4-jarige blijft maar in haar broek plassen. Gewoon luiheid en het kan haar ook niks schelen als ze in haar broek heeft geplast. Gisteren heeft ze 4 outfits aangehad en dan nog is ze er zelf totaal niet van onder de indruk. Grrrrr😡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mrt 2022 20:07

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Nou inmiddels zijn we behoorlijk gefrustreerd hier, want het gaat nog steeds voor geen meter met het poepen. Ik denk dat ze de afgelopen week één of twee keer op de wc heeft gepoept en verder heeft ze gedurende een dag wel een keer of vier steeds kleine beetjes poep in haar onderbroek. Dan zie ik haar weer in een hoekje zitten en weet ik al hoe laat het is. Maar het is dan steeds zo weinig en ik maak me ook wel zorgen, want ze heeft nu echt al dagen niet normaal gepoept. Wat eruit komt is nauwelijks echt poep te noemen. Ik vraag me af hoe dit weer goed moet komen en of we hiermee naar de dokter moeten ofzo. Toevallig was ik wel vorige week bij het cb en daar zei ik wel dat het weer minder ging qua zindelijkheid, maar toen maakte ik me minder zorgen dan nu.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2022 20:20

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Oh wat een ellende Bliss. Ik herken het helaas helemaal. Die kleine beetjes in de onderbroek en het precies zien aan je kind hoe laat het is.
Hoe reageert ze als je dan zegt dat ze kan poepen op de pot of de wc? Wil ze het dan niet?

Bij ons is toch wel de poep poli genoemd hier (ik heb hier ook talloze keren over geschreven, zo iets meer dan een jaar geleden dus ong zelfde leeftijd) maar ik geloofde zelf altijd meer dat het gedragsmatig was dan fysiek. Dat denk ik nog steeds (gebeurt hier nog steeds dus)

Ik trek hem trouwens na dagen van dit soort perikelen gerust een luier aan. Dan gaat het duidelijk even niet goed en kan hij het maar beter kwijt zijn. Vaak komt er dan ook een grote poep, immers komt er dan toch eten in (zij het in kleine mate bij hem) en komt er maar steeds weinig uit. Dat moet er een keer uit. Dan maar liever in de luier hoor. Nu hij zo ziek is draagt ie ook steeds een luier (hij had laatst in z'n slaap al op de bank geplast en bij ons in bed moet ie ook een luier aan want ik ga geen tweepersoonsbed verschonen 's nachts).
Laatst gewijzigd door Marin op 02 Mrt 2022 20:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Mrt 2022 20:20

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Kun je met haar afspreken dat ze voor het poepen een luier mag vragen?

Mijn oudste wilde ook nog niet op wc of pot poepen. Dus mocht ze een luier.

De jongste wil wel op de pot zitten, dan zing ik twee liedjes en dan is ze klaar. Gebeurt alleen niks qua plas of poep.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Mrt 2022 20:36

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat zegt ze zelf over het poepen? Mijn dochter is zindelijk sinds een paar maanden, maar poepen gaat nog wel geregeld mis en daar zit achter dat ze het spannend vind en dat het ook pijn doet soms. Dat kan ook als gevolg hebben dat ze het ophoudt, wat het probleem alleen maar groter maakt. Want als het er dan uitkomt, doet het zeer.

We proberen haar gerust te stellen, luier aan te bieden, 20x in een halfuur met haar naar de wc te lopen als ik zie dat ze het er moeilijk mee heeft. Dan zingen we liedjes op de wc of kijken we een filmpje op de telefoon of ik hou haar vast en aai haar rug. We vertellen ook dat poepen niet vies is (dat denkt ze, dat ze iets vies doet). En enorm gejuich als ze op de wc heeft gepoept, geruststellen als ze in haar broek heeft gepoept dat het niet erg is. En hopelijk is het gewoon een kwestie van vertrouwen krijgen in zichzelf. Jouw dochter is ook nog niet zo lang zindelijk toch? Ik zou dat nog even de tijd geven en haar zelfvertrouwen erin stimuleren.
Laatst gewijzigd door Gympie op 02 Mrt 2022 20:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Mrt 2022 20:41

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik zou haar voor nu eerst een luier om doen. Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat ze al dagen amper poept dan dat ze niet zindelijk is.

Dus prioriteit is nu dat ze gaat poepen. Denk dat een luier daarbij wel helpt.

Ik zou doen wat Jip zegt. Vragen of ze een luier wil voor het poepen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mrt 2022 20:42

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Het gekke is dat het dus een week of zes perfect ging, ik kon de klok er bijna op gelijk zetten. Elke ochtend na het ontbijt een goede drol en dan was het de rest van de dag klaar. En ineens vanuit het niets weer dit gezeik. Ik word er nu ook boos om, misschien ook niet echt pedagogisch verantwoord, maar ik ben het zooo zat. Als ik vraag of ze het de volgende keer weer op de wc doet, zegt ze ja, maar even later weer hetzelfde liedje. Ik betwijfel of een luier vragen zin heeft, maar kan dat nog wel voorstellen misschien.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 02 Mrt 2022 20:46

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik vind wel dat je er een enorme druk op legt, al best vroeg al en nu nog steeds. Ik kan me niet voorstellen dat dat bevorderlijk werkt. Ik zou wel echt proberen om die frustratie iets meer bij jezelf te houden. Onthou dat ze het niet doet om jullie te pesten ofzo. Dit hoor je zó vaak, zo'n terugval. Is voor haar zelf vast ook niet leuk, ook al laat ze dat misschien niet merken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Mrt 2022 20:47

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik denk dat je je primaire reactie even moet laten zakken. Dat heeft ook zijn weerslag op haar, zeker als je boos wordt. Gezeik is het namelijk niet denk ik. Ze is jong, ze is nog helemaal niet lang zindelijk. Zindelijkheid is ook gewoon iets heel moeilijks voor een kind. Ze moet wel het vertrouwen krijgen dat ze dit kan, juist van jou.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers