Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 24 Jan 2022 00:12

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Joey schreef:
Giselle schreef:
Oh ik heb 'm nog wel open gemaakt en daarna heel theatraal al die papieren één voor één verscheurd haha.

En toen op insta gezet!!


Ehh nee :nopompom:
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Jan 2022 08:29

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb hem ook verscheurd. In de poll stemde ik nog twijfel maar het is voor nu gewoon een nee.
Volgend jaar (of zo) zullen we zien hoe het er dan voor staat, en misschien beslissen we dan anders.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Jan 2022 09:07

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb hem niet verscheurd en sta er ook niet zo zwart wit in. Voor nu gaan we het nog niet doen.

Wat ik vervelend vind is dat verschillende kinderartsen en experts nu zeggen dat het niet zo'n meerwaarde is om te vaccineren als je kind al Corona gehad heeft omdat ze bij een herbesmetting geen MIS-C meer lijken te ontwikkelen,het enige kleine risico wat er al was voor het kind zelf, maar dat ik geen zekerheid heb of mijn kind niet al eens een besmetting doorgemaakt heeft. Daarnaast kan je het alsnog oplopen en andere besmetten als je gevaccineerd bent. Daarom zou ik het persoonlijk wel relevant vinden om te weten of mijn kinderen al eens een besmetting doorgemaakt hebben zonder dat wij het wisten ( kinderen mochten een hele tijd gewoon naar school met een verkoudheid zonder dat ze getest werden). Zo ver ik dat zo snel kon vinden kan je dat nergens betrouwbaar laten testen.

Afgelopen week meer dan 50% van de klas van de oudste besmet en ook de juf die gevaccineerd en geboosterd was. Dan vraag ik me echt af, heeft mijn kind dan zoveel geluk, zo'n goede weerstand, of al antistoffen?

Wij hebben het even met onze zoon van net 7 besproken, te jong nog om zelf deze beslissing te nemen vinden wij. Hij geeft zelf aan het niet te willen maar dat is voornamelijk omdat hij die naald niet ziet zitten. Mijn man en ik hebben nu gezegd dat we het voor nu niet doen, maar wellicht in de toekomst wel als de situatie rond Corona veranderd bijvoorbeeld. Dat begreep hij en daar laten we het voor nu bij.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Jan 2022 09:32

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Haha, ik heb ze wel in de lade gelegd. Eigenlijk geen idee waarom, want als ik later bedenk dat we het toch willen hebben we die hele brief niet eens nodig natuurlijk.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jan 2022 09:57

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik heb de brief niet verscheurd, maar wel weggegooid.
We gaan niet voor vaccineren van onze oudste, maar als we het wel deden heb je die brief toch niet nodig. Kan die net zo goed gelijk weg, in het kader van opruimen 😁
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 25 Jan 2022 16:48

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Onze dochter heeft gisteren na schooltijd haar vaccinatie gehad. Het was rustig bij de priklocatie en ze namen echt even de tijd voor haar. Ze mocht vooraf alvast kiezen uit een Garfieldpleister of een Frozenpleister en achteraf kreeg ze een dapperheidsdiploma en een sticker.

Qua bijwerkingen heeft ze alleen een wat pijnlijke arm gehad. Verder nergens last van

Intussen komen er weer nieuwe coronagevallen bij in haar klas, dus het lijkt er echt op dat binnenkort de hele klas ofwel corona heeft gehad of gevaccineerd is.
T (2008) en I (2013)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jan 2022 21:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee voor nu niet. Mijn kinderen hebben het gehad dus een natuurlijk antistof ontwikkelt en voor nu vind ik dat goed. Hoe het in de toekomst gaat zie ik dan wel weer.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem323

Bericht 26 Jan 2022 06:14

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Mijn man en ik hebben het er nog over gehad, we twijfelde.
Ik was net iets meer richting nee en hij richting ja. Maar nu de kinderen gewoon naar school mogen, verdwijnt dat kleine beetje voordeel van een vaccin. Daarbij verwacht door deze maatregelen dat ze heel snel besmet zijn, iig voordat ze het tweede vaccin krijgen dus we zeggen nu nee.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Jan 2022 13:18

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij hebben het er met de kinderen over gehad en alle voors en tegens besproken.
Ze hebben er zelf voor gekozen om wel gevaccineerd te worden.
De oudste heeft hem afgelopen woensdag gehad en de jongste mag komende woensdag
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 579

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 29 Jan 2022 18:56

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij wilden de kinderen niet laten vaccineren.
Heb steeds geroepen, laat ze het dan maar krijgen. Nu zijn ze idd positief getest.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 30 Jan 2022 00:05

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Saji, mag ik vragen waarom je corona krijgen beter vindt dan de vaccinatie?

Hier hebben beide kinderen alleen een stijve arm gehad van die vaccinatie. Verder voelden ze zich goed en konden ze gewoon naar school, met vriendjes spelen etc. Dus dat heb ik persoonlijk liever dan corona. Als je een of/of keuze zou hebben.

Sterkte met de situatie daar!
T (2008) en I (2013)
<<

Linvi

Bericht 30 Jan 2022 00:21

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik laat mijn gevoel hier de overhand nemen en heb gekozen om niet te vaccineren. Mijn zoon heeft al corona gehad, dochter van 10 niet en zij wilt zelf liever ook geen vaccin.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 579

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 30 Jan 2022 09:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

@ Filoria: Dat heb ik al ergens gezegt toch?
Waarom een gezond kind vaccineren?
Waarom vaccineren als ze amper last van corona krijgen (is hier echt het geval, ze zijn amper ziek). Tuurlijk zijn er kinderen die er wel goed ziek van worden.
Maar liever "immuun" door corona zelf dan kinderen laten vaccineren.
Ik heb alle 3 vaccinaties gehad en ben er echt ziek van.

En nu niet gaan roepen als, denk aan kwetsbare ouderen, want zat kwetsbare mensen in de familie (pa hart patiënt en is al gedottert, afgelopen zomer en schoonmoeder zware reuma, vriend zijn opa en oma long patiënten) en daar kwamen ze dagelijks/wekelijks.
En nu zijn we daar even niet welkom, prima.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 30 Jan 2022 11:06

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Even los van de hele vaccinatiediscussie: ik ben ergens wel benieuwd of er nu of in de toekomst meer bekend wordt over eventuele long covid klachten bij kinderen. Nu 2x corona gehad, tweede keer enorm lichte klachten maar net als de eerste keer, tóch weer de nasleep ervan, vooral neurologisch (duizelig, hoofdpijn, niet op woorden kunnen komen, nauwelijks kunnen concentreren, een dof en mistig gevoel in mijn hoofd). En dan wil ik nogmaals benadrukken dat ik nauwelijks ziek ben geweest in de periode rond en na mijn positieve test, meer dan een verkoudheid was het niet.

Ben wel benieuwd hoe dat het virus zijn uitwerking heeft in een kinderbrein. Als ik deze klachten op jonge leeftijd had gehad: ik weet niet of ik met zo’n soephoofd op school tot goed leren en nieuwe stof tot mij nemen, had toe gekomen. Nu ik dit bij mezelf zo ervaar, zou dit voor mij absoluut een overweging zijn om kinderen (als ik ze had) wel te vaccineren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Jan 2022 14:20

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij vonden deze beslissing ook een stuk lastiger dan voor onszelf, wij hebben ons laten vaccineren en ook de booster hebben we gehad.
Maar ergens gaat het toch een beetje tegen je gevoel in, want hoe groot is de kans nou dat ze erg ziek worden van Corona. En hoe groot is de kans dat ze ernstige symptomen krijgen?
Aan de andere kant zijn onze kinderen wel ingeënt volgens het rijksvaccinatieprogramma. Waarom zouden we die wel nemen maar deze niet? Uiteindelijk is er door de overheid besloten dat het toch het beste is als kinderen ook gevaccineerd worden. Misschien ook wel omdat ze dan minder kans hebben om het te krijgen en verspreiden. Ook dat kan belangrijk zijn voor de rest van de samenleving. Daarnaast kan het zijn dat ze minder snel in quarantaine hoeven met de vaccinatie, dat vinden wij ook gunstig. Alleen hebben ze daarna de quarantaine regels flink versoepeld dus wat dat betreft is dat voordeel nu toch wat minder groot.

Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen onze kinderen wel te laten vaccineren en ook de afspraak voor de 2e vaccinatie staat al klaar. Ze hebben er geen last van gehad, alleen Lo. is erg bang voor naalden dus dat is wel akelig.
Ik weet ook niet wat we gaan doen als ze hierna dan weer opgeroepen worden voor een prik. Ik denk niet dat ik mijn kinderen 4 x per jaar wil laten vaccineren, dat vind ik een te grote last voor ze. Dus voor nu doen we het wel, en daarna zien we wel even verder.

Overigens hebben alleen Lo. en mijn man Corona gehad afgelopen zomer, we hebben gezellig in quarantaine gezeten samen, maar F., Lu. en ik hebben het niet gekregen. Omdat het al een tijd geleden was hebben we besloten Lo. toch ook wel volledig te vaccineren.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 02 Feb 2022 13:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 30 Jan 2022 17:17

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij hebben er ook bewust voor gekozen om onze kinderen van 5 en 9 niet te laten vaccineren. Zelf zijn we overigens wel beiden volledig gevaccineerd, maar voor onze kinderen hebben we beslist om het niet te doen.
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jan 2022 19:03

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij zijn enigszins opgelucht dat T al Corona heeft gehad. Daarom kunnen we nu besluiten dat we de vaccinatie voorlopig nog even overslaan. Als hij geen Corona had gehad, hadden we hem wel gevaccineerd. De kans op zeer zwaar verloop van Corona met die enge complicatie is groter dan de kans op ernstige bijwerkingen van het vaccin. Ik hoorde van een kinderimmunoloog op mijn werk dat er de afgelopen weken gemiddeld 1 a 2 kinderen in mijn ziekenhuis naar de kinder IC gaan met die MIS-C. Daar zou ik (als T nog geen Corona had gehad) persoonlijk banger voor zijn dan voor het vaccin.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 31 Jan 2022 19:27

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij hebben inmiddels een prikafspraak staan voor dochter. Maar ik vind t toch alsnog lastig hoor. Zeker nu, nu ze alles weer zo’n beetje opengooien en dat dus als relatief ‘veilig’ wordt gezien. In de klas van mn dochter is afgelopen week Corona geweest, meer dan de helft van de klas had het. Mijn dochter wonderbaarlijk genoeg niet. De besmette kinderen allemaal weinig klachten of hooguit 2 dagen koorts/ziek. Dus ja, is t nog echt nodig. Zelfs op site van rivm staat er nauwelijks argumentatie om t wel te doen.

En, die eerste afspraak is al snel. Maar die 2e duurt nog een tijdje natuurlijk. Kans levensgroot dat ze in tussentijd (dus tussen eerste en tweede prik) besmet raakt. Helpt dat eerste vaccin dan genoeg of had ze dan net zo goed geen prik hoeven hebben.

Wij doen dus t eigenlijk dan nu vooral om de kleine kans op ernstige bijwerking Corona nóg veel kleiner te maken.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 31 Jan 2022 19:46

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik weet het ook echt niet. Inderdaad, wat Zora zegt, MIS-C lijkt me doodeng. De dochter van een oud klasgenoot heeft het gehad en is nog steeds herstellende. En aangezien het vaccin daar ook tegen beschermt, is dat zeker een reden om wel te vaccineren.

Dochter wil zelf ook gevaccineerd worden. Idd. om minder kans te hebben ernstig ziek te worden, maar ook vanwege mogelijk soepelere quarantaineregels.

En toch vind ik het eng.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 31 Jan 2022 20:30

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Voor de mensen van wie hun kind al
Gevaccineerd is: hoe moet je toestemming van beide ouders aantonen? Ik zie nergens iets wat getekend moet worden oid?
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 31 Jan 2022 20:42

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

SophieZMY schreef:Voor de mensen van wie hun kind al
Gevaccineerd is: hoe moet je toestemming van beide ouders aantonen? Ik zie nergens iets wat getekend moet worden oid?


Mij werd gevraagd of de "andere gezaghebbende het er ook mee eens was". Dat is ie dus ik zei dat ook, maar ik vind het wel een rare gang van zaken eigenlijk.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 31 Jan 2022 20:43

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij hebben heel lang getwijfeld maar ons gevoel neigde meer naar nee.
Nora is 2 jaar geleden heel ziek geweest. Ze heeft toen een auto immuunreactie gehad na een virus (in haar geval streptokokken) dit noemen ze ook wel een reactieve artritis. Haar herstel heeft heel lang geduurd. We kunnen sinds een maand of 2 zeggen dat ze grotendeels hersteld is. Dit maakt waarom we zo twijfelden. Of ze meer kans maakt op weer een reactie na een virus is niet bekend.
Nu is ze echter een week geleden positief getest. Ze is niet echt ziek geweest. Hopelijk blijft het hierbij.
Onze zoon heeft nog geen corona gehad. Maar hem laten we zoals het er nu naar uitziet niet vaccineren.
Laatst gewijzigd door Noor op 31 Jan 2022 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jan 2022 20:47

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

HollyGolightly schreef:Ik las dat bericht gisteren ook. Dat neem ik ook mee in mijn overweging. Echter hebben de kinderen uit het bericht niet de omikron variant gehad maar een andere variant. Daarnaast denk ik dat de kans heel groot is dat mijn kinderen besmet raken met omikron nog voordat ik de brief/ afspraak heb gemaakt.


Dit is gebeurd, mijn kinderen hebben het gekregen voordat ze überhaupt de eerste prik hadden kunnen hebben/ laat staan volledige gevaccineerd waren. En dat vind ik van de overheid een signaal. Als het zo belangrijk zou zijn om voor gezondheidsredenen voor kinderen (risico op MIS-c) te vaccineren dan hadden ze de quarantaine regels voor kinderen niet moeten versoepelen voordat ouders überhaupt de kans hadden gehad hun kind volledig te vaccineren. Want nu vraag je ouders te vaccineren terwijl de meerderheid van de kinderen juist net in de afgelopen weken besmet is geraakt. Of nu een prik te laten zetten die nog niet beschermt en het kind vervolgens gigantisch grote kans heeft om tussen prik 1 en 2 alsnog besmet te raken.

Als omikron een (te) groot gezondheidsrisico voor kinderen (tot 12 jaar) met zich meebrengt dan is het natuurlijke volstrekt onverantwoordelijk om kinderen onbeschermd in klassen te laten zitten met deze quarantieregels en de besmettelijkheid van omikron. Dan hadden ze ouders eerst bewust moeten maken middels doelgroepen campagne van het belang van vaccineren, een grote vaccinatiecampagne voor kinderen op poten moeten zetten, quarantaine regels niet versoepelen totdat ouders kans hebben gehad om hun kinderen volledig te vaccineren waardoor kinderen minder risico lopen op gevolgen van covid.

Signaal dat ze nu afgeven is, laat het maar rond gaan en vaccineren is altijd goed voor hoger vaccinatiegraad. Maar voor je kind maakt het niet uit, want wij maken ons niet druk over al die besmettingen op scholen. Ik denk dat je met deze houding ouders niet over de streep trekt.

Die van mij hebben het dus gehad (op de jongste na) dus ik hoef hier even niet over na te denken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 31 Jan 2022 21:42

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Inderdaad wel een goed punt. Ik dat veel ouders nu inderdaad ipv een eventuele vaccinatie plannen eerst afwachten tot hun kind besmet is want die kans is momenteel gewoon ontzettend groot.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Jan 2022 21:50

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

SophieZMY schreef:Voor de mensen van wie hun kind al
Gevaccineerd is: hoe moet je toestemming van beide ouders aantonen? Ik zie nergens iets wat getekend moet worden oid?



Er is mij toen niet naar gevraagd. Maar ze kunnen toch ook nergens zien dat je als kind gescheiden ouders hebt?
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers