Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezin compleet? Hoe weet je dat?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2022 08:08

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Karnemelk schreef:Ik vind drie echt een ongelukkig getal. En prijs me blij met het feit dat ik het meerendeel 2 kinderen heb. De weekenden en vakanties dat er 1 meer is vinden wij beide pittig, en dus weet ik al lang zeker dat daar niks meer bij komt.


Ik vind zelf 3 echt makkelijker dan 4. Met ruimtes in huis, maar ook met auto's bijvoorbeeld.
Wij merken het echt heel duidelijk als er 1 kind is logeren. Dat scheelt 'een bak werk'.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2022 08:47

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij hebben ook een stuk leeftijdsverschil tussen de laatste 2 en dat maakt het misschien ook wel lastig. Plus, als het mijn eigen was geweest met onze opvoeding in plaats van die van een ander was het vast ook weer anders. Maar goed. Dat is het allemaal niet.
Ik vind ook met gebruik van auto’s en bijvoorbeeld een dagje weg, 2 veel idealer.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 05 Jan 2022 08:58

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb zelf 1 kind..ik kreeg zoveel miskramen daarna dat ik t mijn lijf niet meer wilde aandoen.
Dat ene kind heeft er minder moeite mee en heeft net de 8ste gebaard.
Iedere zwangerschap weer zegt ze dat t genoeg is zo en compleet..iedere keer weer verandert ze van gedachten.:)
<<

Anoniem330

Bericht 05 Jan 2022 09:05

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Karnemelk schreef:Wij hebben ook een stuk leeftijdsverschil tussen de laatste 2 en dat maakt het misschien ook wel lastig. Plus, als het mijn eigen was geweest met onze opvoeding in plaats van die van een ander was het vast ook weer anders. Maar goed. Dat is het allemaal niet.
Ik vind ook met gebruik van auto’s en bijvoorbeeld een dagje weg, 2 veel idealer.

Vanwege achterbankruzies?
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2022 10:00

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Macaron schreef:
Karnemelk schreef:Wij hebben ook een stuk leeftijdsverschil tussen de laatste 2 en dat maakt het misschien ook wel lastig. Plus, als het mijn eigen was geweest met onze opvoeding in plaats van die van een ander was het vast ook weer anders. Maar goed. Dat is het allemaal niet.
Ik vind ook met gebruik van auto’s en bijvoorbeeld een dagje weg, 2 veel idealer.

Vanwege achterbankruzies?



Dat sowieso. Met drie heb je geen ruimte om elkaar met rust te laten. Hoe verder weg hoe vervelender. Ik en mijn man ook, vinden dat echt een van de vervelendste dingen. Er is altijd 1 op de achterbank die er voor zorgt dat de rest er eigenlijk heel snel klaar mee is. En dan moet je vaak ook nog terug 😅
<<

Anoniem330

Bericht 05 Jan 2022 11:17

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Karnemelk schreef:
Macaron schreef:Vanwege achterbankruzies?



Dat sowieso. Met drie heb je geen ruimte om elkaar met rust te laten. Hoe verder weg hoe vervelender. Ik en mijn man ook, vinden dat echt een van de vervelendste dingen. Er is altijd 1 op de achterbank die er voor zorgt dat de rest er eigenlijk heel snel klaar mee is. En dan moet je vaak ook nog terug 😅

En dakkoffer is toch niet zo'n slecht idee. 😅
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2022 11:48

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ja daar hoeft mn schoonmoeder toch niet in. Dan ga ik helemaal niet meer weg. 😅
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 05 Jan 2022 15:59

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

M'n eierstokken rammelen nog regelmatig en dat terwijl ik 5 jaar geleden nog niet eens wist of ik überhaupt wel een kind wilde. Maar er zijn praktische bezwaren en ik weet dat het niet handig is om voor een derde te gaan, dus dat gevoel dan maar een plek proberen te geven. En ik ben vooral blij dat we op latere leeftijd nog vrij makkelijk 2 gezonde kinderen hebben mogen krijgen.

AUB niet quoten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jan 2022 20:31

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb heel erg getwijfeld over een derde, maar uiteindelijk vielen alle praktische bezwaren weg, omdat mijn gevoel zo sterk was (even heel simpel gezegd hoor, heb er echt lang mee rondgelopen, ook wel eens een topic over geopend). Ik heb nu eindelijk het idee dat ons gezin wel compleet is. Waar ik eerder nog heel erg het gevoel had dat ik het zwanger zijn en de babytijd graag nog eens zou meemaken, vind ik het nu wel heerlijk dat mijn jongste nu ook al een peuter is. Wel hoop ik heel erg nog eens tante te worden, baby knuffelen blijft fijn!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2022 20:58

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb sterk het gevoel dat ik dit nog graag allemaal een keer wil meemaken. Al lijkt de zorg voor 3 kinderen en het praktische aspect (oppas vragen voor 3 kinderen, volle auto, alle afspraken, ziekte van kinderen) me best wel pittig. Ik vind dat nu met twee ook al. Maar misschien omdat ze nog jong zijn.

En ik vond de zwangerschap de tweede keer ook wel zwaarder dus zwanger zijn en voor twee kinderen zorgen lijkt me dan ook wel zwaar.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 05 Jan 2022 21:08

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Voor mij voelt het heel erg als klaar en compleet. Ik heb geen zin meer in een zwangerschap, geen zin meer in gebroken nachten. De drukte van twee kinderen vind ik druk genoeg, daar hoeft van mij geen derde bij. Nu vind ik het met twee goed overzichtelijk. Ze kunnen heel goed met elkaar overweg, doen veel samen, hebben weinig ruzie en de balans is nu echt heel fijn.
<<

Anoniem323

Bericht 06 Jan 2022 04:36

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik wist het heel zeker dat het bij ons bij 2 bleef. Praktisch oogpunt bekeken maar ook het feit dat ik de babytijd niet nog een keer trek.
Ik vind het nu nog steeds zwaar omdat er iets is met de jongste.
Maar toch, af en toe kriebelt het, vooral nu al mijn broers en zussen een derde of zelfs vierde krijgen. Ben blij dat ik mag knuffelen en terug geven. Wij waren dus ook een middelgroot gezin en ik vond het verschrikkelijk, weinig aandacht en ik heb mijn problemen altijd zelf moeten oplossen omdat die nooit groter waren dan die van mijn broers of zussen. Dus ik was ook wel heel stellig dat 2 genoeg was, vooral toen de jongste een huilbaby was.
Nu kan het niet meer.

Maar ik verbaas mij erover dat ik nog steeds met tijden verlang naar een derde ook al ben ik blij dat ik uit de babytijd ben.

Misschien dat wij ons huis in de toekomst openstellen voor een kind dat het moeilijk heeft maar daarvoor wil ik eerst weten wat mijn dochter nodig heeft.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Jan 2022 12:52

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Lot schreef:Ik heb sterk het gevoel dat ik dit nog graag allemaal een keer wil meemaken. Al lijkt de zorg voor 3 kinderen en het praktische aspect (oppas vragen voor 3 kinderen, volle auto, alle afspraken, ziekte van kinderen) me best wel pittig. Ik vind dat nu met twee ook al. Maar misschien omdat ze nog jong zijn.


Ik vind dit heel herkenbaar. Momenteel komt een 3e hier weer steeds meer ter sprake. En ik zie zoveel praktische bezwaren..
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 27 Jan 2022 14:29

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Oeh, leuk Burn! :love:

Wij hebben wel eventjes de wens voor een derde gehad, maar door de genetische afwijking van onze dochter waar ik drager van ben hebben we besloten het niet te doen. Het had evt gekund dmv PGT, maar we wilden niet zo'n heftig traject in. En nu zijn we meer dan blij met onze twee meiden, het is goed zo.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Jan 2022 14:51

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Met dochter voelt het compleet, twee kinderen. Ik vond zwanger wel heel bijzonder en vind het ergens wel jammer dat ik dat nooit meer mee zal maken, maar vind 2 perfect, mooi overzichtelijk, 4 jaar ertussen. Ben heel gelukkig met mijn koningskoppel.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Jan 2022 14:51

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Burn schreef:
Lot schreef:Ik heb sterk het gevoel dat ik dit nog graag allemaal een keer wil meemaken. Al lijkt de zorg voor 3 kinderen en het praktische aspect (oppas vragen voor 3 kinderen, volle auto, alle afspraken, ziekte van kinderen) me best wel pittig. Ik vind dat nu met twee ook al. Maar misschien omdat ze nog jong zijn.


Ik vind dit heel herkenbaar. Momenteel komt een 3e hier weer steeds meer ter sprake. En ik zie zoveel praktische bezwaren..


Welke bezwaren dan, als ik vragen mag?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 28 Jan 2022 10:04

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij voelen ons met 1 dochter (en 1 hond) compleet. Ik heb een aantal redenen om het bij 1 kind te willen houden, en het enige dat daar verandering in zou kunnen brengen is als ik over een paar jaar opeens heel erg het gevoel krijg nog een kind te willen. Maar ik vermoed niet dat dat gaat gebeuren, dus ik denk dat wij gewoon compleet zijn, zo zie ik de toekomst in ieder geval voor me!

En 't is niet dat ik niet open sta voor een groter gezin, al is dat niet specifiek mijn wens, 't is meer dat ik geen wens heb om zelf nog meer kinderen te krijgen. Ik heb altijd gezegd tussen de 0 en 2 kinderen vind ik prima, mijn man was degene die zei 1 en daar ben ik het mee eens. Hier was een paar weken geleden op het nieuws dat er een pasgeboren baby was achtergelaten, en ik heb serieus aan mijn man gevraagd of we hem niet konden adopteren, want hij verdient het ook om een gezin te hebben en als we toevallig een tweeling hadden gekregen dan hadden we ook voor 2 kinderen moeten zorgen. Ik zou ook echt even veel van zo'n baby kunnen houden als van mijn eigen, dat weet ik zeker. Maar dat is niet voor iedereen zo en hij zag het niet zitten, dus we hebben er uiteindelijk niet naar geïnformeerd en ik weet niet eens of het überhaupt mogelijk zou zijn geweest.
<<

Anoniem326

Bericht 28 Jan 2022 23:14

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb nog steeds altijd een jaloersig gevoel als ik iemand zie met een baby of met jonge kinderen ( <4). Ik zou het ook zo graag nog eens meemaken, of ik zou nog eens terugwillen naar toen mijn kinderen zo klein waren. Ik mis het echt. Als ik iemand zie met een baby denk ik alleen maar wat een geluk dat je alles nog gaat meemaken. Het is allemaal zo fijn en bijzonder.

Ik word bijna 39, heb geen partner en wil geen kinderen van een andere vader. Dus mijn gezin is compleet. En toch heb ik die gevoelens. Ik denk omdat ik het zo’n fijne periode vond en dat ik het zo jammer vind dat het al voorbij is en nooit meer terugkomt. Meer dan dat het gevoel aangeeft dat mijn gezin niet compleet is.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 29 Jan 2022 09:42

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb dat met trouwen HG, Jan wel eens jaloers zijn op mensen die dat nog gaan doen omdat ik het zelf graag nog eens (opnieuw) zou willen doen.

Ik weet heel zeker dat wij compleet zijn. Ben ook echt bang om zwanger te raken. Zowel fysiek als mentaal zou ik een derde kind heel zwaar vinden. En de wens is er ook gewoon niet zoals die er bij de eerste een tweede wel was.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Jan 2022 12:08

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Voor mij voelde het niet compleet. Ik heb mezelf altijd wel voor me gezien met een groot gezin en het liefst 4 kinderen. Mijn man vond 3 genoeg.. heel veel praktische bezwaren qua slaapkamers, andere auto enz. Maar naarmate de jongste ouder werd en mijn wens steeds groter is hij toch gaan nadenken erover. En ondanks de praktische bezwaren kwam bij hem de wens toch ook. Nu ben ik dus zwanger van nummer 4. Hierna denk ik dat ik het voor mezelf ook echt goed kan afsluiten en compleet zal voelen. Met zekerheid kan ik dit nu niet zeggen natuurlijk. Maar 3 voelde voor mij gewoon niet compleet..
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Jan 2022 13:26

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij hebben best een tijd getwijfeld of we een derde wilden.
Nu ze er is, weet ik 100% zeker dat we compleet zijn. Ik prijs ons ontzettend gelukkig dat we 3 gezonde kinderen hebben en dat de bevalling elke keer goed is gegaan.
Daarnaast weet ik echt heel zeker dat ik nooit meer zwanger wil zijn. Hier is het dus echt klaar nu.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Jan 2022 13:46

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Het nooit meer zwanger willen zijn zeg ik nu trouwens ook.. maar dat heb ik ook tijdens de zwangerschap van de derde geroepen omdat ik toen dus in de veronderstelling was dat man het zeker weten bij 3 wilde laten. We wisten samen dat deze tijd nu dus zwanger even niet zo leuk ging/gaat zijn. Niet zwanger dacht ik dat het wel meeviel, maar nu weer zwanger weet ik wel weer goed hoe shit ik me dus voel.. we kijken samen enorm uit naar het moment dat deze zwangerschap weer achter de rug is! Het geen in onze armen hebbend waar we dit nu ‘even’ weer voor over hebben.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers