Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2022 10:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Olijfje schreef:Oudste zoon met corona zou morgen uit quarantaine mogen. Was tot nu toe klachtenloos. Heeft hij sinds vannacht hoofdpijn en is snipverkouden. Dus zijn quarantaine wordt waarschijnlijk verlengd. En die van mijn man en mij dus ook. Blugh.

Ik baal zo dat ik mijn booster heb uitgesteld ivm ziekte. Anders had ik nu niet 'opgesloten' gezeten.


Ik ook een positieve zelftest. Morgen ggd. Had het wel verwacht. Zit ik in ieder geval opgesloten met goede reden :palm:
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2022 10:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat veel positieve testen. Hoe voelen jullie je? Wij zijn er hier ziek van. Mijn dochter kreeg gisteren naast koorts pseudokroep aanvallen. Heel akelig want ze kreeg geen lucht. Huisartsenpost gebeld en het kan erbij horen. We hebben midden in de nacht samen buiten gezeten met een kaarsje. Buiten zitten helpt zei de huisartsenpost (kaarsje deed ik voor gezelligheid). Ik heb zelf een hele harde hoest, verhoging, keelpijn en ontzettende hoofdpijn.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Jan 2022 10:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dobby, voelt gek lijkt mij om er dan nu geen corona aan te linken?

Over reuk en smaak verlies, ik was toen dinsdag positief getest en verloor donderdagavond/vrijdag mijn geur en smaak. Dit is 3mnd geleden en ik heb het nog niet 100% terug.

Was het nu niet dat ze zeggen dat je van de omikron variant geen reuk en smaak verlies hebt? Want dan weet je daardoor dan ook welke variant je vermoedelijk hebt toch?
(ik ga zo eens googlen).

HG, wat naar dat jullie zoveel klachten hebben zeg. Beterschap!

Ik ben donderdag geboosterd. Dat was de 1e dag nadat ik 3mnd geleden corona heb gehad en aangezien we afgelopen maandag nog alle 4 (negatief) getest waren bij de ggd ivm licht positieve zelftest kids, maar gelijk gedaan ook.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jan 2022 10:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Net dochter getest, verwachtte er niks van, ze had alleen buikpijn, maar gelijk positief. De rest nog wel negatief hier, maar verwacht dat de jongens nu ook wel besmet zullen raken. En wij misschien ook wel natuurlijk, maar wij hebben in elk geval iets van bescherming.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Jan 2022 10:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja voelt wel beetje gek maar ook weer niet. Had ze helemaal geen klachten gehad nog was het voor mij anders geweest denk ik. Maar die heeft ze duidelijk wel gehad en daarna echt klachten vrij geweest zodat ze gister uit quarantaine mocht
08-03-2010
08-02-2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Jan 2022 10:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Balen suus, hopelijk blijft het zo zonder klachten.

Dobby, gelukkig maar dat ze daarvoor dan inderdaad ook klachten had.

Ik zie dat je ook met omikron nog smaak en geur verlies kan hebben. Dus toch niet daarin kan bedenken welke variant je waarschijnlijk zult hebben.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 29 Jan 2022 10:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat naar HG! Mijn klachten zijn vrij mild. Ben wel een beetje bang voor ergere klachten bij de kinderen als ze het krijgen omdat bij hen alles vrij snel op de longen slaat (vorig jaar beiden longontsteking gehad, zonder corona). Hoop dat jullie je snel beter voelen!

Wat veel positieve testen zeg, echt enorm. Hoe vermaken jullie je thuis (als dat überhaupt lukt gezien je klachten)?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Jan 2022 11:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

He wat rot HG dat je kinderen en jij er zo ziek van zijn. Beterschap voor jullie.

Hier in het dorp is ook een enorme uitbraak onder schoolkinderen. Mijn dochter is de hele week thuis geweest omdat eerst de klas in quarantaine moest en daarna omdat de juf en nog 6 andere leerkrachten van naar school besmet zijn. Donderdagmiddag mocht ze wel naar de BSO en daarna bleek daar ook weer dat er kinderen ‘s avonds een positieve test hadden.

Haar PCR test was woensdag negatief maar vanochtend is ze toch wakker geworden met verhoging en wat misselijkheid. De thuistest is negatief maar ik denk eigenlijk dat het niet kan missen dat ze het nu ook heeft. Klasgenootjes hebben precies deze klachten. Hadden jullie kinderen wel meteen een positieve zelftest?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 29 Jan 2022 11:04

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Tom schreef:
Kajaka schreef:Ik heb de zelftesten eerst even door de keel gehaald Hope.


Deed ik de afgelopen dagen ook, maar de knalpositieve was alleen in de neus.


En was die door alleen je neus dan op dezelfde dag of zaten er nog dagen tussen? Ik test mezelf en de meiden ook dmv keel en neus maar ze worden maar niet positief. Zoon had zondag een positieve test en ik kan mij echt niet voorstellen dat verder niemand positief wordt.

Ik vind het wel een prijzig iets al die testen hoor! Ik ben deze week 50 euro kwijt geweest aan testen en we "moeten" nog tot donderdag en als er nog iemand anders nog positief wordt dan komen er nog heel wat testen bij voor de meiden. Kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die dat gewoon echt niet kunnen betalen.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2022 11:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Teun heb je ook na de 15 min nog weer gekeken?
Bij min zoon kwam pas na 10 min een heel licht streepje.
De test van mijn dochter was direct knalpositief.
Wel was dat weer een andere zelftest dan mijn zoon had. Ik heb geen idee of dat ook nog verschil maakt.
Bij de test van mijn dochter moest ik bijvoorbeeld zelf de vloeistof nog in het buisje gieten.

Hier 2 kinderen met een positieve zelftest donderdag en gisteren.
Klachten: hoofdpijn, misselijk en buikpijn en verhoging.
Gisteren GGD test gedaan om 13.30 u maar nog geen uitslag via DigiD.
Weet iemand wat momenteel ongeveer de wachttijd is voor de uitslag?
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Jan 2022 11:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik had gisteren er eerst een gedaan met neus en keel, die zag ik na 30 min (Max tijd) een heel licht streepje. Nieuwe test (wel ander merk, had niet meer dezelfde) alleen in neus en daarvan werd het T streepje eerder, en meteen, zichtbaar dan het C streepje. Was niet te missen.

Ik heb: hoesten, keelpijn (veel slijm), wat verkoudheid en hoofdpijn en soms benauwd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Jan 2022 11:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Signature schreef:
Tom schreef:
Deed ik de afgelopen dagen ook, maar de knalpositieve was alleen in de neus.


En was die door alleen je neus dan op dezelfde dag of zaten er nog dagen tussen? Ik test mezelf en de meiden ook dmv keel en neus maar ze worden maar niet positief. Zoon had zondag een positieve test en ik kan mij echt niet voorstellen dat verder niemand positief wordt.

Ik vind het wel een prijzig iets al die testen hoor! Ik ben deze week 50 euro kwijt geweest aan testen en we "moeten" nog tot donderdag en als er nog iemand anders nog positief wordt dan komen er nog heel wat testen bij voor de meiden. Kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die dat gewoon echt niet kunnen betalen.


Je hoeft alleen bij klachten te testen Signature. Het hoeft helemaal niet gewoon zomaar elke dag.
De kinderen hebben hier tetst van school gekregen en ik van het werk. Gratis tests maakt de drempel om te testen wel veel lager.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 29 Jan 2022 11:40

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mardie, hier gister ook om half 2 getest bij ggd, ook nog niet binnen, duurt lang, maar was gister ook erg druk, zowel telefonisch als op testlocatie.
Vanmorgen voor mezelf gebeld, had meteen iemand aan de lijn en op testlocatie ook meteen aan de beurt, wel heb ik prio.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 29 Jan 2022 11:48

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik test toch liever elke dag MrsMath. Ik wil mijn kinderen niet positief zonder klachten naar school brengen.
Uiteraard kan dat een keer gebeuren maar wanneer je een postieve huisgenoot hebt is dat toch wel het minste wat je kunt doen als je je kind dan naar school brengt?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Jan 2022 11:52

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier werden de testen waarbij we in keel en neus testten dus wel positief. Man en ik hebben beide maar 1 zelftest gedaan, zaterdag met lichte klachten en positief dus. Zoon die op zondag wel positief bleek bij ggd had overigens de vrijdagavond ervoor wél een negatieve zelftest (ook keel en neus). Bij zoon 2 ook maar 1 zelftest afgenomen (wederom keel en neus) en positief dus. Misschien waren ze ook direct positief geweest zonder de keelswab.. dat zal ik niet weten natuurlijk.

Wij zijn vorige week ook om 13:30 getest, maar de uitslagen kwamen verspreid. Man, oudste en ik was de uitslag er de volgende dag om 7:00, jongste zijn uitslag was er rond 12:00 en de middelste zijn uitslag om 17:30. (Allemaal via de GGD)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Jan 2022 12:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Signature schreef:Ik test toch liever elke dag MrsMath. Ik wil mijn kinderen niet positief zonder klachten naar school brengen.
Uiteraard kan dat een keer gebeuren maar wanneer je een postieve huisgenoot hebt is dat toch wel het minste wat je kunt doen als je je kind dan naar school brengt?


Snap ik helemaal hoor, hier hebben ze ook elke ochtend getest.
Ik begrijp dat je kinderen nog niet in de bovenbouw zitten, maar je zou gewoon contact met school op kunnen nemen en om zelftests kunnen vragen. Ik heb ook aan de directrice tests gevraagd voor mijn zoon uit groep 5, die gaven ze met alle plezier mee (ook zij had het liefst dat we zouden testen, dus wilde dit graag faciliteren).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem326

Bericht 29 Jan 2022 12:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik test mijn jongste ook elke dag. En ik heb geloof ik ook al 50 euro aan testen uitgegeven. Vandaag getest bij ggd dus vandaag niet. Maar ik verwacht wel dat ze positief gaat testen en ik wil weten wanneer de isolatie dan ingaat.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 29 Jan 2022 12:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja hoe eerder die isolatie in kan gaan hoe beter. Ik zou ook elke dag blijven testen bij positieve huisgenoten.

Beterschap HG, echt rot dat jullie er zo ziek van zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Jan 2022 12:44

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik test de jongste zo lang hij geen klachten krijgt om de dag de komende week.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Jan 2022 12:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Op mijn werk zijn de zelftesten ook vanaf 6 standaard, maar in de groepen daaronder kunnen we meegeven bij klachten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jan 2022 13:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Signature schreef:
Tom schreef:
Deed ik de afgelopen dagen ook, maar de knalpositieve was alleen in de neus.


En was die door alleen je neus dan op dezelfde dag of zaten er nog dagen tussen? Ik test mezelf en de meiden ook dmv keel en neus maar ze worden maar niet positief. Zoon had zondag een positieve test en ik kan mij echt niet voorstellen dat verder niemand positief wordt.

Ik vind het wel een prijzig iets al die testen hoor! Ik ben deze week 50 euro kwijt geweest aan testen en we "moeten" nog tot donderdag en als er nog iemand anders nog positief wordt dan komen er nog heel wat testen bij voor de meiden. Kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die dat gewoon echt niet kunnen betalen.

Wij kregen bericht van school dat je mag vragen om testen, dan geven ze die mee. Misschien bij jullie ook wel? Alleen vanaf groep 6 krijgen ze ze standaard mee.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 29 Jan 2022 13:24

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb ook wel testen van school meegekregen hoor! Mijn oudste 2 zitten in groep 8 en mijn oudste dochter kreeg ook 3 testen mee voor mijn jongste (groep 4). En die zal ze maandag ook wel weer mee krijgen. Maar tot donderdag heb ik ze wel met eigen testen getest. Ik gebruik nu zelf die hun van school hebben gekregen omdat die langer en dunner zijn en heb voor hun weer nieuwe met dikkere en kortere teststaafjes gekocht, die vind ik fijner afnemen bij hun en vinden ze zelf ook prettiger.

Mij gaat het trouwens niet om de kosten hoor! Wij kunnen het prima missen, maar ik zat gewoon even te bedenken hoe grote hap uit een budget het is voor mensen met een laag budget en dat ik mij kan voorstellen dat die het testen dan maar achterwege laten.
Denk dat scholen inmiddels met de nieuwe regels beter in elke groep testen kunnen uitdelen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jan 2022 14:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat ben ik ook wel met je eens, Signature. Wellicht is het voor sommigen ook wel een drempel om erom te moeten vragen.

Klachten vallen hier mee. Vanmorgen had ze buikpijn, nu alleen een beetje hoofdpijn. Zoon had gisteravond overigens buikpijn en heeft flink overgegeven. Dat kan dus ook een symptoom zijn? Hij test nog negatief.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 29 Jan 2022 14:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Klaproos schreef:
JustMeDaan schreef:Arghhh en daar ging mijn reuk en smaak na 6 dagen Corona…. Hier had ik zo niet op gehoopt.


Ah neeee! Ik heb tot nu toe (5e dag) mijn reuk en smaak nog en hoop zo dat dat blijft!

Ik was alweer zo goed als klachtenvrij en nu word ik ineens ook neusverkouden ☹️ Mag woensdag pas uit quarantaine dus heb nog wel even maar toch.


Ik had dus ook hele lichte klachten en ineens neusverkouden en hup daar ging mijn smaak en reuk. Nog niet terug. Ik eet maar ik proef niks. Vreselijk.

Hier alleen testen met neusswab gedaan. En die werden allemaal positief toen ik het ook verwachtte.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Jan 2022 14:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik hoorde van mijn collega dat minima nu zelftesten en mondkapjes krijgen, 6 stuks en daar moeten ze 3 maanden mee doen.

Is overgeven echt een kwaal? De jongste hebben twee weken terug flink gespuugd maar verder niets. Heb ze ook niet getest omdat ik daar geen aanleiding voor zag. Nu waren ze toch thuis omdat de gastouder corona had dus dat scheelt.
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers