Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

<<

Anoniem332

Bericht 28 Jan 2022 09:39

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

@tabbi volgens mij omdat de who dat adviseert.

Succes archie fijn dat het weer iets beter gaat!

Ik ben met 2 maanden gestopt. Niet genoeg productie. Kapot van alles. Ik sliep bagger.
Kind vond de fles ook prima.
Voelde mij ook een faalhaas omdat ik de 6 maanden wederom niet gehaald had. Want googlen met ‘stoppen met borstvoeding’ staat altijd dat moedermelk het beste voor je kind is.
Blabla.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Jan 2022 09:47

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Je hebt allerlei momenten waarop uit onderzoek blijkt dat zoveel weken/maanden borstvoeding gezondheidsvoordelen oplevert en 6 maanden is dus zo'n grens. Zelf vond ik het bijv een fijn idee dat ik uitsluitend bv gaf tot 6 mnd omdat de darmrijping rond die tijd klaar is.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Jan 2022 10:01

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

De who adviseert tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding en daarna tot tenminste 2 jaar bv als aanvulling op/naast ander voedsel. Dus ze adviseren niet om te stoppen met 6 maanden hoor.

On topic, ik heb nooit een grens voor mezelf gehad. Ik wilde heel graag bv proberen te geven en verder dan dat nooit gedacht. Uiteindelijk bleek het in de praktijk steeds makkelijker te worden en zag ik eigenlijk geen reden/voordelen meer om te stoppen. Ze gaan toch naar steeds minder voedingen toe en voor jezelf is het op tijd voeden/kolven op gegeven moment ook niet meer zo kritisch.

Beide kinderen zijn dus zelf gestopt. Dochter met 6 jaar (😁 alleen nog een slokje voor t slapen gaan tot die tijd), zoon met bijna 2,5 jaar.

Ik ben zelf blijven kolven (op mn werk) tot ze 1 jaar waren. Daarna kregen ze gewone koemelk bij de lunch en dronken ze bij mij alleen nog sochtends of Savonds of hoe het uitkwam. Als ik niet thuis was kregen ze dus geen bv en als ik er was wél. Na een jaar hoefde ik daar dus sowieso niet meer over na te denken. Voor ze een jaar waren ook al niet meer, maar weet niet precies meer hoe die afbouw ging. Ging vanzelf. Dus nooit geklooi met schema’s of flesjes ofzo. Bij mn dochter heb ik bv ook nog vaak ingezet als ze moe was overdag of huilerig of ziek of zo’n zo, werkte altijd perfect. Zoon heeft dat nooit zo gedaan (alleen als ie ziek was wel), die wilde alleen Savonds nog slokje drinken op gegeven moment en dat was het wel.

Anderen zeiden het hier ook al: gewoon doen hoe en wat jij wilt! Neem je tijd. Enige dat ik je nog wil meegeven is dat het dus (meestal) makkelijker wordt naarmate ze ouder worden, t blijft zeker niet altijd zoveel gedoe als in die eerste 2, 3 maanden. Dat stelt misschien nog wat gerust.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jan 2022 10:07

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

SophieZMY schreef:De who adviseert tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding en daarna tot 2 jaar bv als aanvulling op/naast ander voedsel. Dus ze adviseren niet om te stoppen met 6 maanden hoor.



Nee dat is waar maar daardoor voelt 't wel als een soort grens ofzo. Tenminste dat had ik. Dan krijgen ze ook vast voedsel (of vanaf 4 maanden) natuurlijk. Bij zoontje lukte me dat gewoon echt niet meer en ben ik met vier maanden gaan afbouwen, toen leek de grens van zes maanden mijlenver. Bij dochter had ik daardoor helemaal geen grens gesteld en ging het gewoon zo makkelijk dus ging ik maar door.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Jan 2022 10:15

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Dat aanhappen had hier ook te maken met honger en vermoeidheid. Als er teveel honger was geen geduld voor tsr en als ze moe was kostte het soms teveel energie. Heel lastig is dat. Dat voor zijn (dus eerder aanbieden) hielp hier wel.

Fijn dat het al beter ging! Sprong kan ook idd en met flesjes kan je ook aantobben hoor! Alleen kun je die zorg wel beter delen idd.

Met fles hier ook geoefend als ze uitgerust was en niet teveel honger had. Ook weleens aangelegd even laten drinken en dan gewisseld met fles (maar wel tegen borst). En dat is gewoon oefenen, oefenen, oefenen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Jan 2022 11:21

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik in herhaling val.
Maar ik denk dat jouw dochtertje nog net iets te jong is om het allemaal al heel soepel te laten lopen. Vaak gaat het aanhappen al veel makkelijker als het mondje wat groter gegroeid is.
Ze gaat zelf snappen wat de bedoeling is en jij krijgt er meer handigheid in. Dus ik zou nog even doorzetten. Maar natuurlijk niet als het je enorm op gaat breken hè! Ik wil er geen taboe op gooien.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Jan 2022 12:59

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik had als eerste voor ogen om ‘gewoon’ op het werk te gaan kolven, maar de enkele keer dat ik in mn verlof kolfde vond ik dat zo’n gedoe dat ik uiteindelijk met 4 maanden ben gaan afbouwen. Voor de kerst was ik helemaal over op fles met hem, dus met 5 maanden. Geen spijt van gehad zo.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Jan 2022 13:43

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik heb niet alles doorgelezen. Ik heb voor mijn eerste 7 maanden gekolfd. Je wordt vanzelf handig in kolven en voeden alleen. Kost een shitload aan tijd, dat wel. Je hoeft echter niet elke keer alles schoon te maken en te steriliseren.

Als je handsfree kunt kolven dan kun je tegelijkertijd ook een fles geven.

Uiteindelijk weet jij wat het beste is voor jou en moet je zelf de keus maken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Jan 2022 19:25

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik had voor mezelf ook die 6 maanden grens in mijn hoofd, maar rond de twee maanden heb ik erg getwijfeld. Het ging zo moeizaam allemaal en ik werd helemaal gek van alle gedoe met het tepelhoedje. Ik had hele platte tepels waardoor mijn dochter niet goed kon aanhappen. Ik dacht echt dat ik die zes maanden nooit zou halen. Maar vanaf drie maanden ging het stukken beter. Mijn dochter had de techniek beter door en ik kon zelfs afbouwen met het tepelhoedje. Ze nam eerst een paar slokken met en daarna kon ik hem weghalen. Toen ik zes maanden bezig was, zag ik geen reden meer om te stoppen, het ging tegen die tijd zo makkelijk. Ze heeft uiteindelijk bijna 2,5 jaar bij mij gedronken (aan het eind niet veel meer, vooral tijdens de tweede zwangerschap kwam er weinig uit). Bij mijn zoons begon het gelijk al veel gemakkelijker. Mijn dochter heeft mijn borsten goed voorbereid 😉

Hiermee wil ik niet zeggen dat je door moet gaan hoor. Doe vooral wat goed voelt voor jullie, je kunt het niet fout doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jan 2022 21:05

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik wilde ook persé de 6 maanden halen. Het was heel zwaar, ik zat op een bizar dieet en woog nog maar 43 kilo (9 lichter dan normaal). Maar aangezien zoon zelfde pijn liet zien bij flesvoeding en borstvoeding had ik mezelf wijsgemaakt dat borst altijd beter is, juist omdat we al zoveel zorgen om hem hadden. Na 7.5 maand was ik zo vreselijk op lichamelijk, dat mijn man eigenlijk de stekker eruit heeft getrokken. Bij mij ging voeden goed, tenminste, het aanleggen etc. Maar zoon had zoveel pijn dat hij elke 3 seconden los liet, overstrekte en krijste. Het was dus heel stressvol. Maar hij kwam goed aan, en dat was belangrijk. Maar omdat ik steeds verder verpieterde, de 6 maanden had gehaald (gek hè, dat iedereen die 6 maanden zo helder heeft), zei mijn man op een avond: de komende voeding lijkt me het beste als die de laatste is Marsy, je bent klaar. Dus die voeding heel bewust gedaan en toen gestopt. En ben ik gaan eten als een malle haha. Zoon at al vast voedsel met 4 maanden dus gaven hem nog paar flessen voeding erbij (ik had nog wel paar weken kolfvoeding in vriezer) en toen was het klaar! Was wel blij dat man beslissing nam toen, ik was er zelf niet mentaal sterk genoeg voor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 18 Mrt 2022 10:17

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Inmiddels 2 maanden verder en nog steeds geef ik volledig borstvoeding. Ben zo trots!

Twijfel wel nog steeds op en af haha. En het is nu juist omgekeerd van hoe ik in januari dacht. Wat is vaak kolven (op werk) klote zeg. Voed haar liever live haha.

Maar de 6 maanden komen steeds dichterbij. Soms word ik gewoon verdrietig van het idee dat ze dan niet meer bij me kan drinken en denk ik, zal ik het tzt nog langer kunnen geven whaha. Maar ergens snak ik ook naar een soort vrijheid die ik wel echt mis. Zou het ook heel fijn vinden om de late avondvoeding en nachtvoeding niet meer alleen te hoeven doen.

Maar wie weet hoe het met 6 maanden is. To be continued 😁
11.21
10.23
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2022 10:22

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ah wat goed en wat fijn. Topper ben je! Zijn jullie! Die twijfels lijken me logisch hoor. Het is ook gewoon een grens die steeds verschuift want er is geen einddoel. Dat bepaal je alleen zelf (of je kindje). Vanaf 6 maanden gaan ze ook langzaamaan wat vast voedsel eten natuurlijk en het worden steeds minder voedingen. Dus daar krijg je misschien ook wel wat ademruimte in. Maar vergeet niet dat niks fout is, alles wat je ook kiest is goed.

Zal ik je eens wat zeggen: Ik mis de nachtvoedingen wel eens. Het is zo magisch. Jij en je kindje in de nacht. Ik dacht dan altijd aan al die andere moeders die dan 's nachts aan het voeden zijn overal op de wereld, een klein lichtje dat ergens brand. Dat zo intiem samen in de nacht van moeder en kind komt nooit meer terug. Bedoel ik niet mee dat ik je gevoel bagatelliseer, het ís ook zwaar, maar het is ook zo bijzonder. Misschien helpt het je iets haha.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 10:26

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Echt zo knap van je Archie! Hier geen avondvoeding meer (bijna 5 maanden), enkel nog een nachtvoeding. Maar dat vind ik juist de meest handige voeding om gewoon live te kunnen geven.

Verder ben ik gewoon blij met mijn elvie kolf. Zo kan ik toch makkelijker even kolven bij gezelschap als ik een dagje bij mijn ouders ben bijvoorbeeld. En ook op het werk vind ik het een stuk relaxter. Kolf vaak achter het bureau aangezien ik soms toch alleen zit. En dan hoef ik niet paniekerig te zijn mocht er iemand binnen komen haha.

Overigens is hier nu 4 van de 5 voedingen nog bv. Ik zou ze alle 5 kunnen doen. Maar voor het slapen geef ik graag een fles kv. Meer omdat ze dan fles met rijstebloem krijgt en ik geen zin heb die ook te moeten kolven.

Live voeden gaat overdag lastiger. Ze is enorm snel afgeleid en dan geef ik liever een fles (want ze hapt echt of trekt mijn tepel mee als ze wegkijkt en dat doet zeer). Tot nu toe kolf ik enkel op verzoek van mijn borsten haha en daarmee red ik die 2 flesjes prima. Dus 2 keer live, 2 keer fles bv en 1 keer fles kv.

Ik weet niet hoe je melkproductie gaat. Maar ik was weleens zo enorm moe dat ik vriend gewoon een flesje heb laten geven s nachts. S ochtends waren mijn borsten toen wel flink vol, maar heb er verder geen effect van gemerkt, behalve dan dat ik lekker heb kunnen slapen toen haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Mrt 2022 10:35

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik ook weer aan de borstvoeding en was door de stress van vroeggeboorte, ziekenhuis, overlijden oom en verhuizing duidelijk melk aan het verliezen. Ziek gegeten aan van die speciale koekjes, power kolven en nu lijkt het toch weer ok. Zó blij mee! Voordeel van ziekenhuis is dat ze al vanaf dag 1 een flesje neemt en dus doet man de vroege ochtend voeding. Ik doe 19 uur, 23 uur, dan komt ze meestal om 1 uur weer en dan doen man de 4 uur voeding, zodat ik pas om 7 uur weer hoef. Borsten zijn dan niet heel vol, maar heb sowieso idee dat bij de tweede ze minder vol zijn? Herkent iemand dat? Ik kolf dan na de 7 uur voeding die borst verder leeg voor flesje voor man.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2022 10:41

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Wat fijn en knap Marsy dat jullie het zo goed doen samen ondanks alle stress. Drinkt ze goed bij jou heb je het idee?
Ik herken het niet dat bij de tweede de borsten minder vol zijn, eerder meer. Maar ik heb nooit hele op knappen staande borsten grhad. Ook dat beetje volle borst gevoel mis ik wel eens. Vond dat wel lekker. Beter dan die theezakjes nu haha.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Mrt 2022 10:56

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Wat lekker dat je het zo toch redt met de bv Marsy. Mijn borsten waren ook minder vol de tweede keer. Was fijn!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Mrt 2022 11:03

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ah goed te horen Joey! Toch wel beetje twijfel of het genoeg is, bij zoon waren ze altijd zo vol-vol. Maar ze was goed aangekomen in 1 week en haar luiers zijn prima, dus daar concludeer ik dat ze genoeg krijgt. Zijn trouwens geen theezakjes hoor Marin haha! Maar gewoon niet zo op knappen als bij zoon.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2022 11:06

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Nee haha ik bedoel mijn eigen borsten nu!

Fijn dat ze zo goed is aangekomen, dat lijkt me toch een goeie graadmeter.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 11:06

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Fijn marsy! Hier heb ik bij de eerste geen borstvoeding gegeven, dus ik zou het niet weten. Ik heb wel het gevoel dat ze niet zo vol voelen als vraag en aanbod goed is afgestemd op elkaar. Ik had echt mega overproductie een poos. Dan deden ze gewoon zeer en zodra ik er naar keek spoot het al melk 😅

Overigens lag dochter 3 dagen na haar geboorte direct in het ziekenhuis, mede omdat ze geen fles wilde. Dat is toen ook niet gelukt daar. Moest of lepelen of live voeden. Geef dat enkel aan dat dat niet voordeel is van ziekenhuis, maar van jullie lieve dochter 🥰
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 18 Mrt 2022 11:31

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Tabbie schreef:Echt zo knap van je Archie! Hier geen avondvoeding meer (bijna 5 maanden), enkel nog een nachtvoeding. Maar dat vind ik juist de meest handige voeding om gewoon live te kunnen geven.

Verder ben ik gewoon blij met mijn elvie kolf. Zo kan ik toch makkelijker even kolven bij gezelschap als ik een dagje bij mijn ouders ben bijvoorbeeld. En ook op het werk vind ik het een stuk relaxter. Kolf vaak achter het bureau aangezien ik soms toch alleen zit. En dan hoef ik niet paniekerig te zijn mocht er iemand binnen komen haha.

Overigens is hier nu 4 van de 5 voedingen nog bv. Ik zou ze alle 5 kunnen doen. Maar voor het slapen geef ik graag een fles kv. Meer omdat ze dan fles met rijstebloem krijgt en ik geen zin heb die ook te moeten kolven.

Live voeden gaat overdag lastiger. Ze is enorm snel afgeleid en dan geef ik liever een fles (want ze hapt echt of trekt mijn tepel mee als ze wegkijkt en dat doet zeer). Tot nu toe kolf ik enkel op verzoek van mijn borsten haha en daarmee red ik die 2 flesjes prima. Dus 2 keer live, 2 keer fles bv en 1 keer fles kv.

Ik weet niet hoe je melkproductie gaat. Maar ik was weleens zo enorm moe dat ik vriend gewoon een flesje heb laten geven s nachts. S ochtends waren mijn borsten toen wel flink vol, maar heb er verder geen effect van gemerkt, behalve dan dat ik lekker heb kunnen slapen toen haha.


Klinkt zo fijn Tabbie! Dat zou ik ook wel eens willen proberen, maar ben bang dat mijn productie nog niet stabiel genoeg is. Ik heb echt nooit borsten die op knappen staan..

Laatst was ik een avond weg. Had ik haar om 18:00 gevoed. Toen kwam ik terug om 23:45 uur. Had wel volle borsten maar niet stuwing gevoel ofzo. Toen gekolfd en was iets van 200cc. En als ik in de late middag kolf, rond 16:00 dan is het zooo zielig. Krijg ik er met moeite 60/80cc uit (half uur kolven). Dus bijna durf geen voedingen te laten vallen.

Of ik zou in de middag eentje moeten laten vallen die ik dan in de ochtend extra kolf. Maar dan ben ik weer bang dat ik extra ‘vraag’ in de ochtend. Terwijl er dan juist genoeg is..
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 18 Mrt 2022 11:33

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Marsy31 schreef:Ik ook weer aan de borstvoeding en was door de stress van vroeggeboorte, ziekenhuis, overlijden oom en verhuizing duidelijk melk aan het verliezen. Ziek gegeten aan van die speciale koekjes, power kolven en nu lijkt het toch weer ok. Zó blij mee! Voordeel van ziekenhuis is dat ze al vanaf dag 1 een flesje neemt en dus doet man de vroege ochtend voeding. Ik doe 19 uur, 23 uur, dan komt ze meestal om 1 uur weer en dan doen man de 4 uur voeding, zodat ik pas om 7 uur weer hoef. Borsten zijn dan niet heel vol, maar heb sowieso idee dat bij de tweede ze minder vol zijn? Herkent iemand dat? Ik kolf dan na de 7 uur voeding die borst verder leeg voor flesje voor man.


Superknap Marsy! Wat fijn dat jullie het zo kunnen verdelen. Lijkt me ook heel pittig om te kolven als je kindje prematuur is/in het ziekenhuis ligt. Over volle/lege borsten heb ik dus ook niet veel boeiends te zeggen. Ik raak onzeker van dat gevoel, terwijl het volgens mij niet veel zegt..
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 11:54

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Ik moet wel zeggen dat ik sinds een maand ofzo ook overdag niet meer dat volle gevoel heb. Als ik dan kolf, kolf ik wel gewoon genoeg. Dus geen idee waar dat aan ligt.

Je kan altijd overleggen met een lactatiekundige natuurlijk. Maar ik durf het er best geld op te zetten dat 1 keertje overslaan niet meteen je productie laat dalen. Maar ik snap je gevoel. Nu is mijn productie ook minder als ik ziek ben of stress heb, en dat overleefd iedereen hier ook. Je zou zeker kunnen proberen in de ochtend gewoon meer te kolven, en ja dan raken ze dan voller, maar scheelt je later weer. En 16 uur is duidelijk geen goed tijdstip voor jou. Kan je dat later doen of juist eerder?

Bij mij hielp het ook weleens door om die tijd op mijn vrije dagen haar even aan te leggen. Ook al is het 5 minuten, dat was een tip die ik heb gelezen en gaat je productie meer van omhoog dan op dat moment powerkolven (dacht ik te hebben gelezen).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 11:56

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Al heb ik makkelijk praten, want als ik in bad ga beginnen ze ook spontaan te lekken 🤭 maar die overvolle borsten heb ik al een tijd niet meer gelukkig. Vraag en aanbod is nu echt beter op elkaar afgesteld. En zelfs als alles is leeggekolfd en ze wil een half uur later toch nog sabbelen, voel ik ook weer melk toeschieten. Het lichaam is best een wonderlijks iets.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 18 Mrt 2022 13:18

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Dat tussendoor aanleggen lijkt me heel chill voor je productie, maar hier drinkt ze echt alleen voor het drinken. Ik voed met tepelhoedjes dus een beetje lekker sabbelen is het ook niet haha. Ze taait ook totaal niet naar een speentje. Misschien houdt ze gewoon niet zo van dat sillicone/latex 🤣 Al heeft ze ook nooit echt op m’n pink gezogen. De ostheopaat vond het opvallend, bijna geen zuigbehoefte. Maar ze doet het goed verder, en voor ons best fijn, geen speentje om terug te stoppen.
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Mrt 2022 13:22

Re: Hoe weet je dat je wilt stoppen met bv?

Hier zuigt ze ook nergens ander op. Ja, haar handjes misschien. Toch vindt ze de borst heel leuk altijd hihi.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom