Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Jan 2022 14:09

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Loïs schreef:Als je echt 0 klachten hebt en toch positief, is de quarantaine 5 dagen.


Nee, dit is tegenwoordig niet meer zo.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 28 Jan 2022 14:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Iemand enig idee hoe lang die zelftesten nog positief blijven?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 28 Jan 2022 14:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

MrsMath schreef:
Loïs schreef:Als je echt 0 klachten hebt en toch positief, is de quarantaine 5 dagen.


Nee, dit is tegenwoordig niet meer zo.


Als je positief test maar geen klachten hebt moet je toch gewoon 7 dagen in quarantaine blijven?
08-03-2010
08-02-2016
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 28 Jan 2022 14:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

JustMeDaan schreef:Iemand enig idee hoe lang die zelftesten nog positief blijven?


Bij mij waren ze na 4 weken negatief. Daarvoor niet getest dus kan ook al een eerder geweest zijn
08-03-2010
08-02-2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2022 14:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pitty schreef:Ik denk dat er best veel ouders zijn die hun kind wel laten testen (voor die qr-code) maar dat veel kinderen dan ook weer naar school worden gestuurd, als ze koortsvrij zijn en verder niet echt heel ziek zijn.


Denk je? Ik zou dat echt heel raar en asociaal vinden namelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Jan 2022 14:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dobby schreef:
MrsMath schreef:
Nee, dit is tegenwoordig niet meer zo.


Als je positief test maar geen klachten hebt moet je toch gewoon 7 dagen in quarantaine blijven?


Ja, ook dan 7 dagen. Maar dan denk ik niet de 24 uur er nog bij (want je bent altijd al klachtenvrij geweest).

Het lastige is ook het tellen, begin je te tellen met dag 1 of met dag 0.

Ik dacht, maar dit weet ik dus niet zeker, is dat je bij de isolatie regels (dus wat we in de volksmond quarantaine noemen, maar dan voor diegene met positieve test) wel begint te tellen gewoon bij 1.
Maar de quarantaineregels voor nauwe contacten waarbij je op dag 5 moest tellen begin je met 1 te tellen op de eerste dag na het laatste contact, dus dan kun je het laatste contactmoment zien als dag 0.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2022 14:25

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Je kunt gewoon kijken op quarantainecheck.rijksoverheid.nl, dan wordt het precies voor je uitgerekend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Jan 2022 14:32

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dank je Susan, daar had ik nooit gekeken, wel handig inderdaad.
Die 24 uur klachtenvrij komt er dus niet bij (zoals ze aan de telefoon wel tegen me zeiden, ook bij de vorige besmetting) maar ze beginnen te tellen met 0.
Dan maakt het nu dus niet uit of je wel of geen klachten gehad hebt, als ze er aan het eind van de week maar niet meer zijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2022 14:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nee, klopt. Ik geloof zelfs dat het onhandig is als het begint met wel een positieve test maar geen klachten, want als je dan alsnog klachten hebt dan gelden niet meer gewoon die zeven dagen, althans, zo heb ik het begrepen. Bij de quarantainecheck staat (niet dat het op ons van toepassing is maar heb uit nieuwsgierigheid gekeken): "Heb je sinds de test toch klachten gekregen? Overleg dan met de GGD over hoe lang je nog in isolatie moet."
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Jan 2022 15:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat rot al die positieve tests. Hier al binnen 12 uur de uitslag. Helaas positief.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 28 Jan 2022 15:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik had het ook gelezen zoals Susan inderdaad maar dat komt op hetzelfde neer gezien je begint met 'dag 0'
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 28 Jan 2022 16:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik reken vanaf vandaag. Omdat ze vandaag positieve zelftest hebben. Zostraks ggd test gehad. Ze hebben wel echt klachten die erbij horen. Verhoging, nog geen koorts, hoofdpijn, hoesten, snotteren weinig eetlust en erg moe.
Ze zijn ontzettend wit met rode wangen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 28 Jan 2022 16:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb sinds gisteren ineens een dichte neus. Die had ik niet. Morgen zou de laatste dag zijn maar dit zijn dus nog klachten. Man had al eerder klachten en is klachten vrij dus mag uit isolatie en werkt vandaag ook weer gewoon. En ik zou nog nergens heen mogen. Dat vind ik zo krom. Ik test nog positief of zelftest maar ja als dat echt zo lang duurt dan moet je daar ook niet naar kijken meer. Morgen dus weer gedoe met boodschappen. Want man werkt waarschijnlijk en kind en ik hebben nog klachten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 28 Jan 2022 17:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Klaproos schreef:
Klaproos schreef:Meh, ik heb zaterdag de booster gehad en heb nu opgezette klieren. Eerst alleen oksel maar nu ook in hals en bij sleutelbeen. Word daar een beetje hypochondrisch van... Hoop dat het hierbij blijft.

Wat een berg besmettingen overal! Ik durf het bijna niet te zeggen maar hier gaat het nog goed, ook op school. (Klopt af op onbehandeld hout). Kwestie van tijs vrees ik. Veel sterkte voor iedereen die in quarantaine moet! Het is echt om moedeloos van te worden.


Ik had niks moeten zeggen natuurlijk want een paar dagen terug positief getest 😅 Achter waarschijnlijk besmet geraakt een aantal uur na mijn booster 😑Gelukkig weinig klachten en al bijna weer klachtenvrij ook. Wel afwachten nu of man en kinderen het gaan krijgen want ik zit niet in isolatie (is niet haalbaar en niet wenselijk in ons geval). Daarom heb ik de kinderen toch ook maar thuis gehouden vooralsnog.

Ik kreeg trouwens wel een mail van de GGD maar geen telefoontje en totaal geen info over wanneer ik weer uit isolatie/quarantaine zou mogen. Zelf dus maar naar op zoek gegaan en dat is idd na 7 dagen mits ik dan 24u klachtenvrij ben. Wij testen de oudste wel regelmatig met een thuistest deze periode, zeker als we hem weer naar school laten gaan.


Als je dezelfde mail als ik heb gehad van de GGD (denk ik wel want is een standaard mail) dan zie je onder ‘wat nu’ bij het 2e puntje een doorlink naar de online informatiebrief voor positief geteste mensen en daarin staan de regels mbt isolatie. Je moet er alleen even op klikken op die zin.

Naar deze brief word je dan gestuurd: https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis

En beterschap!
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 28 Jan 2022 18:07

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Gympie schreef:
Klaproos schreef:
Ik had niks moeten zeggen natuurlijk want een paar dagen terug positief getest 😅 Achter waarschijnlijk besmet geraakt een aantal uur na mijn booster 😑Gelukkig weinig klachten en al bijna weer klachtenvrij ook. Wel afwachten nu of man en kinderen het gaan krijgen want ik zit niet in isolatie (is niet haalbaar en niet wenselijk in ons geval). Daarom heb ik de kinderen toch ook maar thuis gehouden vooralsnog.

Ik kreeg trouwens wel een mail van de GGD maar geen telefoontje en totaal geen info over wanneer ik weer uit isolatie/quarantaine zou mogen. Zelf dus maar naar op zoek gegaan en dat is idd na 7 dagen mits ik dan 24u klachtenvrij ben. Wij testen de oudste wel regelmatig met een thuistest deze periode, zeker als we hem weer naar school laten gaan.


Als je dezelfde mail als ik heb gehad van de GGD (denk ik wel want is een standaard mail) dan zie je onder ‘wat nu’ bij het 2e puntje een doorlink naar de online informatiebrief voor positief geteste mensen en daarin staan de regels mbt isolatie. Je moet er alleen even op klikken op die zin.

Naar deze brief word je dan gestuurd: https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis

En beterschap!


Oh wow, ik zie (op mijn telefoon althans) nergens aan dat dit ook een link is, haha. Maar uiteindelijk heb ik diezelfde pagina dus via google gevonden. Dank je!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 28 Jan 2022 18:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Haha klopt, zag ik ook niet maar ik probeerde gewoon te klikken 🤣
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 28 Jan 2022 19:46

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier op school is het momenteel een ware explosie, in 4 dagen tijd 30 besmettingen
En nog een hoop in afwachting
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 28 Jan 2022 21:30

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Arghhh en daar ging mijn reuk en smaak na 6 dagen Corona…. Hier had ik zo niet op gehoopt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 29 Jan 2022 07:52

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat zijn er toch een hoop besmettingen ineens!

Diegene met een thuistest, doen jullie hem alleen in je neus of ook keel?

Hier vannacht verkouden en met keelpijn wakker geworden, dus straks maar even een zelftest doen.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2022 08:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oudste zoon met corona zou morgen uit quarantaine mogen. Was tot nu toe klachtenloos. Heeft hij sinds vannacht hoofdpijn en is snipverkouden. Dus zijn quarantaine wordt waarschijnlijk verlengd. En die van mijn man en mij dus ook. Blugh.

Ik baal zo dat ik mijn booster heb uitgesteld ivm ziekte. Anders had ik nu niet 'opgesloten' gezeten.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Jan 2022 09:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb de zelftesten eerst even door de keel gehaald Hope.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Jan 2022 09:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Kajaka schreef:Ik heb de zelftesten eerst even door de keel gehaald Hope.


Deed ik de afgelopen dagen ook, maar de knalpositieve was alleen in de neus.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Jan 2022 09:25

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Olijfje schreef:Oudste zoon met corona zou morgen uit quarantaine mogen. Was tot nu toe klachtenloos. Heeft hij sinds vannacht hoofdpijn en is snipverkouden. Dus zijn quarantaine wordt waarschijnlijk verlengd. En die van mijn man en mij dus ook. Blugh.

Ik baal zo dat ik mijn booster heb uitgesteld ivm ziekte. Anders had ik nu niet 'opgesloten' gezeten.


Wat balen olijfje!

Wij hebben net ‘mazzel’. Dochter mocht gister uit quarantaine. Vorige week een dag koorts gehad en keelpijn, lichte snotneus. Sinds maandag klachten vrij dus vanaf gister weer overal heen. Vanmorgen werd ze verkouden wakker. Ggd gebeld en omdat het na de quarantaine is hoeft niet niet verlengt te worden omdat ze al vanaf maandag klachten vrij was. Dus dit wordt dan gezien al toevallige verkoudheid na Corona
08-03-2010
08-02-2016
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 29 Jan 2022 09:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

JustMeDaan schreef:Arghhh en daar ging mijn reuk en smaak na 6 dagen Corona…. Hier had ik zo niet op gehoopt.


Ah neeee! Ik heb tot nu toe (5e dag) mijn reuk en smaak nog en hoop zo dat dat blijft!

Ik was alweer zo goed als klachtenvrij en nu word ik ineens ook neusverkouden ☹️ Mag woensdag pas uit quarantaine dus heb nog wel even maar toch.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 29 Jan 2022 10:02

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Binnen 24 uur test ik ook positief.
En alleen door de neus de swab gehaald.
Gister overdag nog niets aan de hand, gisteravond kreeg ik wat keelpijn en wat snotterig. Nu het gevoel alsof er een dikke slijmprop in mijn keel vaat zit en mijn neus staat af en toe in brand.
Meiden hun uitslag is nog niet binnen.
Ik heb straks test afspraak, puur omdat het dan geregistreerd staat.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers