Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sterilisatie man

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 05 Jan 2022 05:10

Re: Sterilisatie man

Man heeft het ook laten doen. En zou het niet nog eens laten doen mocht het niet goed zijn gegaan. Hij kan de pijn van de ingreep nu nog herinneren en duikt ineen als hij er aan terug denkt.
Hij heeft het in het ziekenhuis laten doen. Blijkbaar heeft man korte zaadleiders waardoor het bij het naar buiten trekken van die dingen zo'n enorm pijn deed.
Hij is erna ook een paar dagen thuis geweest en kon weinig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jan 2022 06:11

Re: Sterilisatie man

Ik moet een beetje lachen om die piepende mannen. Al zou hij er een week niet van kunnen lopen, dan nog zou mijn man het zonder een kik te geven doen. Vanaf mijn 16e aan de hormonen, bevallingen, borstvoeding. Ik kan wel een waslijst noemen aan dingen die ik heb moeten opgeven (om maar niet te spreken over de pijn) om een fijn sexleven + 2 kinderen te krijgen. Man vindt dat zo uit balans en hij vindt dat heel naar; hij had graag iets overgenomen. Dus nu dat kan, doet hij dat straks ook meteen als onze dochter eruit komt. Zou eerlijk gezegd behoorlijke afknapper vinden als mijn man het zou uitstellen of piepen erover. Jouw beurt vriend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Jan 2022 07:37

Re: Sterilisatie man

Een man mag het toch gewoon spannend vinden, Marsy?

Mijn man heeft het er wel eens over, maar het hoeft voor mij niet per se. Ik wil graag mijn spiraal houden omdat ik dan niet ongesteld ben.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 05 Jan 2022 07:51

Re: Sterilisatie man

Mijn man staat er ook niet om te springen, ik vind dat geen afknapper, het is zijn lichaam en zijn volwassen keuze. Ik heb het niet makkelijk gehad rondom zwanger worden maar het voelde altijd als samen ook al moest ik het ondergaan.
<<

ChiQ

Bericht 05 Jan 2022 08:06

Re: Sterilisatie man

SoGood schreef:Mijn man staat er ook niet om te springen, ik vind dat geen afknapper, het is zijn lichaam en zijn volwassen keuze. Ik heb het niet makkelijk gehad rondom zwanger worden maar het voelde altijd als samen ook al moest ik het ondergaan.


Exact. Beetje krom om te denken dat hij 'er maar makkelijk mee weg komt' het is gewoon wat het is. En natuurlijk is het fijn als een man gaat liggen alsof ie onder de zonnebank gaat en zijn zaakje eens even laat steriliseren maar ik snap echt dat de meeste mannen toch even daar over na willen denken. Which i think is 100% zijn recht.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 05 Jan 2022 09:29

Re: Sterilisatie man

Oh ik snap ook wel dat het spannend is en waarschijnlijk ook niet leuk en met een beetje pech ook best pijnlijk. Ik vind dat ook niet piepen ofzo. En ik zal hem ook met alle liefde verzorgen rondom de ingreep zoals hij ook voor mij gedaan heeft en doet mbt zwangerschap en bevallingen.

Ik zou wel geïrriteerd zijn als hij het daarom niet zou doen, dat wel. Maar dat is gelukkig niet zo.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 05 Jan 2022 10:08

Re: Sterilisatie man

ChiQ schreef:
SoGood schreef:Mijn man staat er ook niet om te springen, ik vind dat geen afknapper, het is zijn lichaam en zijn volwassen keuze. Ik heb het niet makkelijk gehad rondom zwanger worden maar het voelde altijd als samen ook al moest ik het ondergaan.


Exact. Beetje krom om te denken dat hij 'er maar makkelijk mee weg komt' het is gewoon wat het is. En natuurlijk is het fijn als een man gaat liggen alsof ie onder de zonnebank gaat en zijn zaakje eens even laat steriliseren maar ik snap echt dat de meeste mannen toch even daar over na willen denken. Which i think is 100% zijn recht.

Inderdaad. Ik heb ellende meegemaakt, dus nu zou mijn man maar aan de beurt zijn? Alsof je alles op een weegschaaltje moet leggen. Het is niet alleen een kwestie van een kleine ingreep. Deze ingreep geeft, hoe je het went of keert, kans op complicaties. Daarnaast maak je iemand voor altijd onvruchtbaar en dat is best een ding, ook al wil je nu geen kinderen meer. Dus dat mijn man hier een weloverwogen beslissing over wil maken noem ik geen “piepen” dat noem ik verstandig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jan 2022 10:22

Re: Sterilisatie man

Gaat nu iedereen individueel zijn partner verdedigen? Ik heb het over de partners van de vrouwen op de vorige pagina die het ‘al jaren voor zich uitschuiven’ en ‘waarvan de vrouwen dat irritant vinden’. Ja, daar vind ik wat van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Jan 2022 10:39

Re: Sterilisatie man

Marsy31 schreef:Ik moet een beetje lachen om die piepende mannen. Al zou hij er een week niet van kunnen lopen, dan nog zou mijn man het zonder een kik te geven doen. Vanaf mijn 16e aan de hormonen, bevallingen, borstvoeding. Ik kan wel een waslijst noemen aan dingen die ik heb moeten opgeven (om maar niet te spreken over de pijn) om een fijn sexleven + 2 kinderen te krijgen. Man vindt dat zo uit balans en hij vindt dat heel naar; hij had graag iets overgenomen. Dus nu dat kan, doet hij dat straks ook meteen als onze dochter eruit komt. Zou eerlijk gezegd behoorlijke afknapper vinden als mijn man het zou uitstellen of piepen erover. Jouw beurt vriend.

Helemaal eens
<<

Anoniem330

Bericht 05 Jan 2022 10:41

Re: Sterilisatie man

Marsy31 schreef:Gaat nu iedereen individueel zijn partner verdedigen? Ik heb het over de partners van de vrouwen op de vorige pagina die het ‘al jaren voor zich uitschuiven’ en ‘waarvan de vrouwen dat irritant vinden’. Ja, daar vind ik wat van.

Misschien durven of willen die mannen gewoon echt niet, maar zeuren die vrouwen zo over 'jij bent nu aan de beurt' dat ze dat niet zeggen. 😅😅
Het is niet zomaar wat. Ik snap het wel als je dat als man niet wilt (of durft).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jan 2022 14:13

Re: Sterilisatie man

Ik snap best dat een man niet durft. Maar ik vind ook dat het nu "zijn beurt" is. Ik heb genoeg pijn gehad en hormonen in mijn lijf en ben daar helemaal klaar mee. Dus als hij geen kinderen meer wil, condoomgebruik een gedoe zou vinden of wat dan ook.. dan moet hij er maar een knoop in leggen. Ik ga dan echt niet zelf een spiraal blijven plaatsen, hormonen slikken of zelf steriliseren (dat sowieso voor een vrouw een ingrijpende ingreep is met gevolgen). Ik zie het dan voor een man even een half uur op je tanden bijten en klaar. Kleine moeite toch.

Kortom, mijn vriend moet er ook aan.
<<

Anoniem330

Bericht 05 Jan 2022 14:43

Re: Sterilisatie man

Sterilisatie bij een vrouw kan d.m.v. verschillende methodes en die hebben gelukkig echt niet allemaal gevolgen. Ik ga dat dus waarschijnlijk wel doen, want mijn vriend vindt het echt doodeng en ik niet. Opgelost. 😄
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 06 Jan 2022 12:49

Re: Sterilisatie man

Mijn vriend schuift het ook voor zich uit. Ik ben inmiddels gewoon gestopt met anti conceptie. Wil niets meer van dat aan mijn lijf en vind dat ik mijn portie wel heb gehad.
Nu doen we het met condoom en dat vindt hij verschrikkelijk, maar ja, niet mijn probleem. #joejoe

"Grappig" dat meer mannen dus last hebben van het voor zich uit schuif syndroom.

Aan de ene kant snap ik het wel; het is best definitief, maar aan de andere kant, die van mij is 47,heeft 2 Kids van 14 en 12 en wil absoluut geen kinderen meer. Waar doe je dan moeilijk over he?!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 06 Jan 2022 13:07

Re: Sterilisatie man

Mijn man staat er ook niet om te springen hoor. Niet per se omdat het definitief is, maar wel omdat hij dan toch ergens 'bang' is dat hij net de pech heeft dat-ie wel lang last houdt, of dat er iets mis gaat oid.
En dat vind ik helemaal niet zo gek. Bij elke ingreep kan er immers iets mis gaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Jan 2022 13:33

Re: Sterilisatie man

Zal zo'n ingreep nou echt zoveel pijnlijker zijn dan een spiraal plaatsen bijvoorbeeld? Ik denk het eigenlijk niet.
En ja, het effect dat je daarna onvruchtbaar bent weegt natuurlijk ook mee, maar ik denk eigenlijk niet dat dat argument de boventoon voert bij veel mannen. De meeste mannen zijn nou eenmaal wel een beetje pieperds als het op ingrepen/pijn aankomt, incl. mijn eigen man hoor.
Dus ik zou het ook wel irritant vinden als het steeds vooruit geschoven wordt.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 06 Jan 2022 18:59

Re: Sterilisatie man

Marsy31 schreef:Gaat nu iedereen individueel zijn partner verdedigen? Ik heb het over de partners van de vrouwen op de vorige pagina die het ‘al jaren voor zich uitschuiven’ en ‘waarvan de vrouwen dat irritant vinden’. Ja, daar vind ik wat van.


Ik vind vooral dat die vrouwen zelf maar een sterilisatie moeten ondergaan. Ik zou mijn man nooit het idee willen geven dat hij dat maar moet doen voor mij. Ik heb hem dat ook niet gevraagd. Ik onderga hem zelf gewoon. Ik wil van de anticonceptie af en geen kinderen meer.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Jan 2022 18:14

Re: Sterilisatie man

Mijn man kwam er zelf mee.

Ik gebruik al voordat ik hem leerde kennen geen pil/spiraal mee vanwege dat ik er klachten van kreeg.
Ik wilde ook zelf geen ingreep meer. Maar heb hem nooit gevraagd om het te doen.

Hij heeft het bij de uroloog laten doen.

Bij hem deed het geen pijn achteraf wel wat last, maar niet extreem. Wel gezegd dat er iemand moest rijden voor hem.
Ik kon niet in het zkh wachten vanwege corona en werd dus gebeld na 30 min dat ik hem dus boven moest halen. Was hij blijkbaar flauwgevallen. En onderweg naar de auto in de rolstoel ook nog een keer. Dus dat was wat minder. Maar dat kwam niet door de pijn oid
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2022 08:56

Re: Sterilisatie man

Mijn vriend hoort net dat er nog bewegende cellen zijn gevonden.
Moet over 6 weken herhaald worden.
Zou echt heel erg balen zijn als het dan 'opnieuw' moet. En weet ook niet of hij het nog een keer gaat doen dan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 27 Jan 2022 08:58

Re: Sterilisatie man

dat is een tegenvaller Sam.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 27 Jan 2022 09:06

Re: Sterilisatie man

Wat een tegenvaller, Sam! Zou wat zijn zeg als het nog een keer moet, ik kan me voorstellen dat hij daar over twijfelt.
<<

Pitty

Bericht 27 Jan 2022 09:17

Re: Sterilisatie man

Door jouw bericht Sam, bedacht ik me net dat mijn vroegere buurvrouw een paar jaar geleden ook zwanger is geworden ondanks sterilisatie van haar man. Het schijnt dat je eigenlijk elk jaar moet laten controleren of er nog spermacellen worden gevonden. Bij haar man was het zo dat de zaadleiders weer aan elkaar waren gegroeid en daar is een kind uit geboren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Jan 2022 09:22

Re: Sterilisatie man

Oh wat balen! Hoe lang geleden is de sterilisatie, Sam?

M'n vriend staat sinds deze week op de wachtlijst. Zes maanden! Vind ik behoorlijk lang duren, maar gelukkig kan m'n spiraal nog wel even mee.
❤ 7 juni 2018
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 27 Jan 2022 11:20

Re: Sterilisatie man

De uroloog vertelde ons toen dat ze de zaadleider had ingekort en daarna van elkaar had weggelegd. Dat het echt onmogelijk was om zo nog vruchtbaar te worden. Maar ik denk ook dat het er maar aan ligt wie het doet en hoe lang geleden de sterilisatie heeft plaatsgevonden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2022 11:37

Re: Sterilisatie man

Het was in november, hij heeft voldaan aan de voorwaarden mbt inleveren. Dus ben heel benieuwd.
6 maanden is lang! Hier was het 4 weken ofzo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 27 Jan 2022 13:35

Re: Sterilisatie man

Bliss schreef:Oh wat balen! Hoe lang geleden is de sterilisatie, Sam?

M'n vriend staat sinds deze week op de wachtlijst. Zes maanden! Vind ik behoorlijk lang duren, maar gelukkig kan m'n spiraal nog wel even mee.


Dat duurt inderdaad lang. Kun je niet nagaan of het ergens anders sneller kan? Of je moet het niet erg vinden zo lang te wachten?
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers