Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Anoniem328

Bericht 26 Jan 2022 20:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik breng de jongste morgen wel zelf naar school. Maar ik heb (nog) geen corona, zit in quarantaine omdat zoon corona heeft en ik nog niet geboosterd ben. Ik breng hem op de fiets en hou gewoon afstand van anderen. Ik heb geen andere oplossing.
<<

Anoniem323

Bericht 26 Jan 2022 20:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik liet ze dan zelf van een afstandje naar de deur lopen, ik stond veilig uit de buurt van andere ouders. Ik kon de kinderen dan wel in de gaten houden.
Desnoods zet je een mondkapje op en hou je gewoon afstand.

En anders bel je school dat je hem 5 minuten later brengt en 5 minuten eerder ophaalt. Dan heb je ook minder contact.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jan 2022 20:40

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Maar eigenlijk is dat toch gewoon hartstikke gek? Je kind mag dus gewoon alles doen als die geen klachten heeft, maar ik, ook zonder klachten, moet m’n tijd maar uitzitten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Jan 2022 20:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja, omdat ze vinden dat wij als volwassenen onze verantwoordelijkheid moeten nemen door te vaccineren en te boosteren. Behalve als jij een essentieel onderdeel bent van het bedrijf waar je werkzaam bent, dan hoeft het ook niet, hoe dat precies zit weet ik niet.
En gelukkig hoeven kinderen niet gevaccineerd te zijn om niet in quarantaine te hoeven.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jan 2022 21:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

@Thunder: neehoor, als je geboosterd bent mag je gewoon overal heen, tenzij je klachten/corona hebt. Ik heb geen klachten en mijn man heeft corona, ik mag gewoon nog de deur uit. Doe ik niet, maar dat is een ander verhaal. De keuze ligt dus bij jou.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jan 2022 22:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb net corona gehad, 10 weken geleden en mag dus nog geen prik.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 26 Jan 2022 22:58

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Maar jij kunt waarschijnlijk thuis werken. De hele reden van deze versoepeling was dat het niet wenselijk was dat kinderen zoveel school zouden moeten missen ivm quarantaines.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jan 2022 23:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nope, ik ben bloemist. Ik kan dus niet thuis werken. Ach, ik vind het gewoon even stom dat ik net tussen die regels in val. Net te lang geleden corona gehad en te kort om een prik te mogen. Ik zit m’n tijd wel uit hoor, maar baal gewoon.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 26 Jan 2022 23:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik begrijp je helemaal Thunder! Hoe gaat het, nog geen klachten? Morgen testen toch?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jan 2022 23:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nee, gelukkig geen klachten. En ja, morgen testen. Jammer genoeg is volledige isolatie met de oudste toch mislukt (en nee, dat is niet erg en bleek toch wel lastig voor hem), dus ook al ben ik negatief morgen, ik moet toch nog wat langer in Q helaas.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 27 Jan 2022 09:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat je baalt snap ik goed hoor Thunder! Hier straks net zo. 5wkn geleden corona gehad, dus die booster moet nog even wachten. Gelukkig mag je in mijn werkveld sinds de nieuwe maatregelen blijkbaar gewoon werken als je nauw contact bent geweest, als je maar dagelijks een zelftest doet.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Jan 2022 09:09

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

ik baal ook even voor mijn dochter. Die had zich er zo op verheugd morgen eindelijk weer naar school te kunnen, het zijn de voorleesdagen en ze mocht in onesie komen. Hoe leuk...

Krijgen we gister avond bericht van de juffen dat ze beide positief getest zijn, en waarschijnlijk nog een week niet mogen werken :cry:
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem326

Bericht 27 Jan 2022 09:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Och wat balen Dobby. Dat is echt een tegenvaller.

Hier nog een kind positief. Kreeg vannacht hoofdpijn en koorts. Voelt zich nu wel oké en de test dus knalpositief.

Jongste dochter vooralsnog negatief maar snottert wel. Ik heb dus alle drie thuis. Ik heb zelf klachten maar test negatief. Ik heb precies 3 weken geleden de booster gehad, dus misschien pik het virus niet op. Maar de isolatie (het thuiszitten voor mij) zit nu al op 12 dagen en daar komt met jongste dochter nog vast wat bij.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 27 Jan 2022 09:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oef wat een lange zit voor jullie HG! Wat rot dat je nu twee zieke kinderen hebt, hopelijk vallen de klachten mee.

Dobby, wat sneu voor je dochter, zeg. Dat zal vast een teleurstelling voor haar zijn.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Jan 2022 09:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

ook balen HGL!

Hopelijk zijn ze er niet te ziek van en knappen ze snel op. De kans dat je jongste het alsnog op gaat pakken is inderdaad wel aanwezig. :(
08-03-2010
08-02-2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Jan 2022 10:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier ook een baal van een positieve zelftest. Iemand een beetje idee hoe lang de uitslag duurt? Denk zelf wel positief aangezien ik zo snel resultaat zag.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 27 Jan 2022 11:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij mij duurde de uitslag nog geen 12 uur. Ik was om 16.00 uur getest en ergens 's nachts had ik al de uitslag (alleen dat zag ik dus pas de volgende morgen). Dat was alleen wel eind september, ik kan me voorstellen dat de uitslag, nu het weer drukker is met testen, ook langer kan duren.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 27 Jan 2022 11:07

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mijn zoon had zondag rond de lunch een positieve zelftest, kon dinsdag 10.46 testen bij de GGD en gisteren om 17.50 een positieve uitslag via email via zivver (zonder digid).
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Jan 2022 11:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Signature schreef:Mijn zoon had zondag rond de lunch een positieve zelftest, kon dinsdag 10.46 testen bij de GGD en gisteren om 17.50 een positieve uitslag via email via zivver (zonder digid).


Dat valt mee. Want dan heb je hem waarschijnlijk eerder met digi d. Duimen dat het bij mij ook snel gaat.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Jan 2022 11:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

De uitslag van mijn dochter duurde bijna 48 uur (toen kreeg ik ook zo’n zivver mail). Maar haar digi d was nog niet geactiveerd dus mogelijk stond ie daar al eerder. Mijn eigen uitslag duurde maar 8 uur en die van mijn vriend ook. Ik had dus eerder definitieve bevestiging van onszelf terwijl wij een dag later zijn getest. Maar zal denk ik echt met die digi d te maken hebben gehad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2022 11:44

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Heb het laatst opgezocht het testen duurt 4-8 uur. De afgelopen weken hadden wij de uitslag elke keer na een uur of 12.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Jan 2022 11:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben gisteravond 21:15u getest en heb de uitslag nog niet. Ik ben bang voor slecht nieuws want ik ben wakker geworden met keelpijn 😩
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Jan 2022 12:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Inmiddels is een groot deel van m'n familie positief.
We hebben zaterdag met elkaar gegeten. Zondag testte m'n schoonzusje, neefje en nichtje met een zelftest positief.
Maandag hebben ze positief getest bij de GGD, m'n zusje ook.

Gisteren m'n broer positief bij de GGD.
Vandaag m'n vader een positieve zelftest. Die gaat nu naar de GGD.

M'n moeder, m'n zwager, m'n man, m'n kinderen en ik laten ons vandaag ook testen.
M'n oudste heeft koorts, m'n jongste hoest, ik heb hoofdpijn en keelpijn.

Dus verwacht wel nog meer positieve testen..

Ik vind het vooral sneu voor de oudste, die zou morgen mogen wennen op school. Ze is bijna 4.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Jan 2022 12:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Minx schreef:Heb het laatst opgezocht het testen duurt 4-8 uur. De afgelopen weken hadden wij de uitslag elke keer na een uur of 12.


ik heb mijn uitslag ook vaak zat binnen 1 uur al gehad. Hoe zou dat dan kunnen?
08-03-2010
08-02-2016
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Jan 2022 12:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Burn schreef:Inmiddels is een groot deel van m'n familie positief.
We hebben zaterdag met elkaar gegeten. Zondag testte m'n schoonzusje, neefje en nichtje met een zelftest positief.
Maandag hebben ze positief getest bij de GGD, m'n zusje ook.

Gisteren m'n broer positief bij de GGD.
Vandaag m'n vader een positieve zelftest. Die gaat nu naar de GGD.

M'n moeder, m'n zwager, m'n man, m'n kinderen en ik laten ons vandaag ook testen.
M'n oudste heeft koorts, m'n jongste hoest, ik heb hoofdpijn en keelpijn.

Dus verwacht wel nog meer positieve testen..

Ik vind het vooral sneu voor de oudste, die zou morgen mogen wennen op school. Ze is bijna 4.


jeetje snel rond gegaan zo tijdens dat etentje dan. Sneu voor de oudste, wat een rot timing :(
08-03-2010
08-02-2016
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers