Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2022 21:51

Re: Coronavirus

Mijn dochter mag morgen ook weer naar school (middelbare school). Man, zoon, jongste dochter en ik zijn allemaal positief geweest. Mijn klachten zijn over sinds vandaag, dus mijn dochter had eigenlijk nog 5 dagen in quarantaine gemoeten en dan testen. Dankzij de nieuwe maatregelen mag ze gewoon naar school, echt fijn. Ze heeft zelf vorig jaar corona gehad en is ingeënt, morgen doet ze voor ze naar school gaat even een zelftest.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jan 2022 21:53

Re: Coronavirus

MrsMath schreef:Dat valt ook niet onder lichte klachten denk ik.
Maar het is maar wat je onder hoesten en neusverkoudheid vindt vallen denk ik. 3 keer op een dag hoesten of neus snuiten zal oké zijn, doorlopende snottebellen niet.


Maar als een kind dan een week of weken een flinke snotneus heeft, dan moet het toch gewoon naar school kunnen bij een negatieve test? Dat was voorheen ook zo.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2022 22:03

Re: Coronavirus

Ik kan me voorstellen dat dat anders is als er een coronabesmetting in het gezin is.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jan 2022 22:21

Re: Coronavirus

Eens!

Maar bij ons staat er überhaupt niks over testen bij klachten in de brief.
Ik hou onze jongste nu in ieder geval nog thuis.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 26 Jan 2022 07:12

Re: Coronavirus

Olijfje schreef:
MrsMath schreef:Dat valt ook niet onder lichte klachten denk ik.
Maar het is maar wat je onder hoesten en neusverkoudheid vindt vallen denk ik. 3 keer op een dag hoesten of neus snuiten zal oké zijn, doorlopende snottebellen niet.


Maar als een kind dan een week of weken een flinke snotneus heeft, dan moet het toch gewoon naar school kunnen bij een negatieve test? Dat was voorheen ook zo.


Bij mijn dochter zeiden ze toen (de ggd) als ze al weken dezelfde klachten heeft en negatief test dan is dat geen Corona en kan ze gewoon naar school toe
08-03-2010
08-02-2016
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 26 Jan 2022 09:26

Re: Coronavirus

Op de site is die check nu aangepast en krijg je dus idd te zien dat andere kinderen (negatief, zonder klachten) wel naar school of opvang mogen.

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jan 2022 09:54

Re: Coronavirus

Ik kreeg vanmorgen bericht dat de jongste met alleen een snotneus en negatieve zelftest gewoon naar school mag, ook nu z'n broer corona heeft. Bij meer klachten moet hij wel thuisblijven.

Dus morgen gaat hij gewoon naar school.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 26 Jan 2022 10:51

Re: Coronavirus

Hier zouden de meiden in principe ook weer naar de opvang mogen. Maar er is nog geen communicatie vanuit de opvang over geweest. Dus heb ze nog maar een dagje bij me thuis gehouden. Ze zijn ook wel wat verkouden en miepen steeds.
Morgen eerst maar een test met ze doen.

Is dat ook nog steeds zo dat dat op dag 5 sinds het laatst contact met een positief nauw contact er getest moet worden?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Jan 2022 10:58

Re: Coronavirus

Alleen bij klachten Burn, verder niet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 26 Jan 2022 11:03

Re: Coronavirus

Hier mogen de kinderen naar school, zelfs als er in het gezin een positief iemand is, en kinderen negatieve testen hebben.
Bij klachten blijven ze thuis, tenzij een negatieve test.
Heb de persconferentie verder niet gezien, was aan het werk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Jan 2022 11:56

Re: Coronavirus

Ik ben opzich wel blij met die versoepelingen.
Maar ik vind het best apart dat T gewoon naar school mag als ik of mijn man corona heeft. Best een risico.
Als we het allebei zouden hebben dan kan het uiteraard niet want we mogen hem niet brengen/halen.
2016
<<

Anoniem327

Bericht 03 Feb 2022 10:59

Re: Coronavirus

In de Groene vandaag een heel informatief en helder geschreven stuk over hoe verder met COVID na deze omikron-piek.

https://www.groene.nl/artikel/het-blijft-waarschijnlijk-rondpingpongen-en-doormuteren?utm_campaign=website&utm_medium=owned_social&utm_source=twitter

Ik vooral deze quote heel typerend: 'Er is bijna een soort juichstemming aan het ontstaan dat alles nu voorbij is, dat als je het maar beschouwt als een griep het ook als een griep wordt’, zegt Chantal Bleeker-Rovers, internist en hoogleraar uitbraken van infectieziekten in het Radboudumc in Nijmegen. ‘Mensen denken vaak bij het woord “endemisch” dat we er geen last meer van zullen hebben, maar een ziekteverwekker endemisch houden kan hard werken zijn.’

Dat komt misschien omdat ik best veel mensen (vaak mannen) in mijn omgeving hoor die denken een onwijs frisse nieuwe take te hebben door op wijsneuzerige toon te zeggen 'we moeten het virus leren leven' terwijl ze zelf niet het flauwste benul hebben wat dat inhoudt :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Feb 2022 11:02

Re: Coronavirus

Salome schreef:Ik ben opzich wel blij met die versoepelingen.
Maar ik vind het best apart dat T gewoon naar school mag als ik of mijn man corona heeft. Best een risico.
Als we het allebei zouden hebben dan kan het uiteraard niet want we mogen hem niet brengen/halen.


O hier wel. Hier hebben we een speciale 'corona poort'.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Feb 2022 11:08

Re: Coronavirus

Sam schreef:
Salome schreef:Ik ben opzich wel blij met die versoepelingen.
Maar ik vind het best apart dat T gewoon naar school mag als ik of mijn man corona heeft. Best een risico.
Als we het allebei zouden hebben dan kan het uiteraard niet want we mogen hem niet brengen/halen.


O hier wel. Hier hebben we een speciale 'corona poort'.

Ik breng mijn zoon gewoon zelf lopend naar school. Ik houd goed afstand en we nemen wat eerder afscheid. Ik kom niet in de buurt van het plein en de andere ouders, maar kan hem wel het plein op zien lopen. Het is mijn uitje van de dag deze week 😅
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Feb 2022 11:35

Re: Coronavirus

Mijn man brengt onze zoons ook vandaag ( en afgelopen dinsdag) naar school terwijl hij Corona heeft. Wij wonen twee straten van de school af, hij doet zijn mondkapje op, loopt mee de eerste straat uit, helpt de jongens met oversteken en die tweede straat lopen de kinderen dan samen uit, zo rechtdoor de school in. Mijn man kan dat zien maar staat dan wel op grote afstand.
Ik haal de kinderen wel op bij de opvang in principe, maar ook daarvoor hebben we afgesproken dat als mijn trein vertraging heeft dat mijn man de kinderen dan wel ophaalt, dan belt hij gewoon naar de opvang als hij er is met de vraag of ze de jongens naar buiten willen laten en dan vangt hij ze aan het eind van het pad op.

Hoe doen mensen met een hond dat bijvoorbeeld? Denk dat die ook gewoon uitgelaten worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 03 Feb 2022 12:43

Re: Coronavirus

Wij hebben uiteraard onze hond gewoon uitgelaten vorige week. En ook met dochter buiten een rondje gelopen. Uiteraard met afstand van eventuele anderen en niet laten spelen op speeltoestellen ofzo. Niet eens in de buurt gekomen van een speeltuin trouwens. Gewoon rondje om het water hier waar weinig mensen komen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Feb 2022 14:16

Re: Coronavirus

Ik laat mijn kinderen (en mezelf) ook uit 😉 lekker onder schooltijd en niet naar speeltuintjes inderdaad.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Feb 2022 14:43

Re: Coronavirus

Ik breng en haal zoon ook van en naar school. School is hier letterlijk om de hoek, maar met de weg oversteken wil ik hem wel kunnen zien. Ik steek zelf dus niet over, maar blijf staan kijken tot hij bij de juf bij het hek is.
Ik zie evengoed wel meer mensen waarvan ik weet dat ze momenteel corona hebben, een stuk lopen. Met of zonder hond. Alleen maar goed lijkt mij, in de frisse buitenlucht en bij niemand in de buurt komen.
10.04.17
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Feb 2022 11:33

Re: Coronavirus

Toen mijn ouders corona hadden zijn dagelijks een rondje gaan lopen samen. Kwamen ze mensen tegen dan namen ze goed afstand. Juist ook omdat ze het belangrijk vonden om in beweging te blijven en buiten te komen.
Naar winkels etc zijn ze niet gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 04 Feb 2022 11:38

Re: Coronavirus

Wij zijn toen we alle 4 Corona hadden ook elke dag een rondje gaan lopen. Kwamen we een speeltuintje tegen waar niemand was dan hebben ze er ook gewoon even gespeeld hoor.

We gingen onder schooltijd dus de meeste kinderen zaten toch op school
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2022 19:53

Re: Coronavirus

Wij hebben het niet gedaan maar toen waren de regels nog net iets strenger. Kan me voorstellen dat anderen het nu wel doen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Feb 2022 19:56

Re: Coronavirus

Hmh ik zou dan niet een speeltuin op zoeken. Want straks komen er kinderen aan en dan moet je kind snel mee vanwege het contact.
Ligt idd wel beetje aan de drukte en tijdstip.
Maar ik zou toch liever in de tuin blijven.
2016
<<

Anoniem328

Bericht 04 Feb 2022 20:24

Re: Coronavirus

Ik gaf dat van tevoren aan. 'Als er andere kinderen aankomen dan gaan we direct weg'. Dat wou prima. Of lekker naar het bos waar we geen kip tegenkwamen en in uitzonderlijk geval wel dan gingen we meters opzij bij het passeren.

Moet echt wel kunnen. Lijkt me totaal niet nodig om een week of langer thuis of in eigen tuin te blijven. Die kinderen van mij moeten hun energie echt kwijt (en ik ook). Lijkt me alleen maar bevorderlijk voor gezondheid en herstel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Feb 2022 20:33

Re: Coronavirus

Ik voel me wel elke keer een beetje opgelaten, alsof ik iets doe wat echt niet mag. Maar ik voel me echt slechter als ik een hele dag niet buiten kom en mijn kinderen worden er ook niet gezelliger op 😅
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2022 20:39

Re: Coronavirus

Olijfje schreef:
Moet echt wel kunnen.


Nou ja natuurlijk moet het niet echt kunnen maar ik kan me wel het gevoel van eruit willen goed snappen (trust me, I know, wij zijn tien dagen binnen of in de tuin gebleven, dochter ging prompt op de eettafel klimmen 😬) . En ik weet niet echt wat de huidige regels zijn maar begreep ook dat mensen als ze zelf besmet zijn hun onbesmette kinderen zelf naar school brengen. Dat voelt ook echt raar vind ik maar hopelijk is dit gewoon een beetje het begin van het einde.
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Feb 2022 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers