Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reizen/vakanties 2022

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 25 Jan 2022 19:21

Re: Reizen/vakanties 2022

Jente schreef:Leuk Boerenkool! Heb je al een idee waar in Noorwegen je heen wilt? Let wel op dat sommige wegen zeker in begin juni nog dicht kunnen zijn door sneeuw.



Bedankt voor de tip. We willen vooral orderin Noorwegen blijven. We hebben maar een week. En zijn verder niet gebonden aan plekken
Of tijden. Als er een weg dicht blijkt te zijn keren we gewoon om. We gaan trouwens eind juni. Ook wanneer de midzomerfeesten er zijn.
Ik ben verder nog nooit in Noorwegen geweest en niet zo van het plannen. Maar tips voor dingen die We echt moeten zien zijn altijd welkom.

En wat een leuke plannen heeft iedereen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Jan 2022 19:24

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben voor eind april een lang weekend Parijs stan, met de Thalys. En met hemelvaart verblijven we in een huisje op een camping in Zeeland met (veel) vrienden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 31 Jan 2022 10:52

Re: Reizen/vakanties 2022

Ohhhhh New York, daar wil ik zo graag heen.
Heb je dat ook weleens alleen gedaan, Chava? Een vriendin van me wilt er ook graag eens heen dus dat is ook een optie maar volgens mij is New York sowieso een stad waar je naar terug wilt blijven gaan.
De Transsiberische express klinkt ook gaaf.

Zelf heb ik stedentripjes Milaan Bergamo en Sofia gepland. Ook Disneyland maar dat is met mijn werk, ik ga mee als technische ploeg met een zomerkamp met kindjes.

In de zomer zelf ben ik aan het denken over Helsinki combineren met Tallinn. Maar nog niks concreet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2022 10:55

Re: Reizen/vakanties 2022

Ik ben wel eens alleen in New York geweest.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2022 10:57

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben nog steeds geen concrete plannen en het is een luxe probleem maar ik word er zo onrustig van zeker als ik andere plannen lees.
Maar m'n man wordt misschien geopereerd ergens dit jaar en dus moeten we eerst wachten wanneer dat is en hoe lang z'n herstel dan is. Intussen bedenk ik maar genoeg plannen want zodra we dan weten kunnen we direct boeken. 😅
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 31 Jan 2022 12:02

Re: Reizen/vakanties 2022

Boerenkool schreef:Bedankt voor de tip. We willen vooral orderin Noorwegen blijven. We hebben maar een week. En zijn verder niet gebonden aan plekken
Of tijden. Als er een weg dicht blijkt te zijn keren we gewoon om. We gaan trouwens eind juni. Ook wanneer de midzomerfeesten er zijn.
Ik ben verder nog nooit in Noorwegen geweest en niet zo van het plannen. Maar tips voor dingen die We echt moeten zien zijn altijd welkom.

En wat een leuke plannen heeft iedereen.


Oh, als je in het zuiden blijft en eind juni gaat zal je niet zo veel last hebben van sneeuw. Midzomer wordt niet echt uitgebreid gevierd, dus daar zal je niet echt iets van merken. Ik weet niet waar je van houdt (steden, natuur, lange wandelingen, etc), maar Oslo is zeker een leuke stad om een dagje te bezoeken. En rond Oslo kun je ook prachtig wandelen! Als je de wat meer spectaculaire wandelingen wilt doen zijn Kjeragbolten en Preikestolen aan te raden. Dat kun je ook goed combineren met een bezoekje aan Stavanger. Of als je wat meer actie wilt, staat Evje bekend om wat meer extreme sports (raften bijvoorbeeld).

Een week is wel kort, reken erop dat je niet zo veel kilometers kunt maken op een dag doordat er niet echt snelwegen zijn. 500 km is dus echt een flinke dag in de auto. Mocht je nog specifieke tips willen, laat t dan maar weten :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 31 Jan 2022 15:53

Re: Reizen/vakanties 2022

Marin schreef:Ik ben wel eens alleen in New York geweest.

Hoe vond je dat alleen? Ben je lang geweest? Lijkt me zo'n toffe en heerlijke stad!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 31 Jan 2022 16:27

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij gaan de gehele maand augustus naar Bali :dance:. Ik ga eerst met de kinderen en mijn man komt 12 dagen later. Eind februari ga ik met een vriendin 5 dagen naar Sevilla. Hopelijk gaan we in de meivakantie nog een week naar de Algarve, afhankelijk of mijn mijn vrij kan krijgen.

Hopelijk kan alles doorgaan!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 31 Jan 2022 16:28

Re: Reizen/vakanties 2022

Wat een heerlijk vooruitzicht, Laced!

@ Vanya: ik ben van de vijf keer die ik nu in New York geweest ben, één keer alleen gegaan.
Heb toen zo ontzettend genoten! Andere keren ook hoor, maar merk echt wel dat ik het liefst in mijn eentje ga. Lekker alles in mijn eigen tempo doen en met niemand rekening hoeven houden.

Was er toen een week.
Als je nog tips wilt, laat het me maar weten.

Ik zie dat je ook naar Tallinn zou willen gaan. Tallinn is ook echt heel leuk 😍

Heb al mijn plannen voor nu even van tafel geveegd. Het is te onzeker of die Transsiberië Express wel doorgaat. En de vriendin met wie ik naar New York zou gaan, durft het nog niet aan om in mei al te gaan. Misschien dat we dan later dit jaar alsnog gaan.

Heb dus weer een heel blanco vel voor me liggen wat betreft mijn reizen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2022 16:55

Re: Reizen/vakanties 2022

Vanya schreef:
Marin schreef:Ik ben wel eens alleen in New York geweest.

Hoe vond je dat alleen? Ben je lang geweest? Lijkt me zo'n toffe en heerlijke stad!


Ik vond het geweldig! Is wel tien jaar geleden hoor. Ik sliep in een hostel (wel een kleine kamer dus geen slaapzaal maar wel gedeeld met iemand), nu zou ik een hotel nemen. Ik ben 5 dagen weg geweest toen. Er is zo veel te zien en doen. En ik fotografeerde toen nog veel en dat geeft altijd wat te doen in m'n eentje. Heb toen ook veel 's avonds foto's gemaakt, wat toch vaak de wat' lastigere' uurtjes zijn in je eentje. Ik zou 't zo weer doen!
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 31 Jan 2022 19:19

Re: Reizen/vakanties 2022

Oh klinkt echt zo leuk, Marin en Chava! 🥰
Denk dat ik New York voor volgend jaar in gedachten houd. Lijkt me echt zo fijn alleen maar zou het dan denk ik met iets willen combineren als ik dan toch zo'n stuk vlieg.

Jammer dat jullie geen reizen in het vooruitzicht hebben maar dat kan wel rap veranderen he ☺️
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Feb 2022 07:13

Re: Reizen/vakanties 2022

Ja doen hoor Vanya! Ik ben ook een week in mijn eentje in NY geweest en het was zo fantastisch. Ik zou het zo weer doen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Feb 2022 09:22

Re: Reizen/vakanties 2022

Ik weiger om meer dan 1000 euro te betalen voor een midweek in de zomer vakantie (betaal je dus bij elk park)
Nu via natuurhuisje midweek ardennen geboekt in Namen.
Ik ken het plekje niet, iemand bekend? Iemand tips?

Gaan nu naar een heel basic huisje wat ergens aan de rand van de bossen staat zonder faciliteiten en je hebt er eigenlijk helemaal niks dan bossen geloof ik maar daar is de prijs ook na (500 euro)
Lekker veel bordspelletjes mee en hopelijk lekker weer.

https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/61690
Laatst gewijzigd door Marlein op 03 Feb 2022 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 03 Feb 2022 09:30

Re: Reizen/vakanties 2022

Haha zoals je het beschrijft klinkt dat huisje meer als een moetje, Marlein. Ik vind het er wel erg tof uit zien! Lijkt me heerlijk om lekker de omgeving te verkennen, wakker worden tussen de vogeltjes, wandelen en genieten van de natuur.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Feb 2022 09:39

Re: Reizen/vakanties 2022

Ja zo voelt het ook een beetje :palm: (maar wil wel erg graag even weg) het huisje vind ik wel tof hoor!

Meestal gaan we naar een luxe vakantiepark.
Laatst gewijzigd door Marlein op 03 Feb 2022 10:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Feb 2022 09:47

Re: Reizen/vakanties 2022

Oh dit ziet er fantastisch uit, ik stuur het door naar mijn vriend.
Ik vond het klinken alsof er echt niets te doen was, maar met een tv in het huisje en een sauna er bij, en in de omgeving een hoop verschillende sportieve activiteiten vind ik het er echt tof uit zien!
10.04.17
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Feb 2022 10:00

Re: Reizen/vakanties 2022

Het huisje zelf ziet er wel tof uit inderdaad daarom heb ik hem ook geboekt :smile:
Maar bedoel meer dat wij allerlei faciliteiten gewend zijn in een park om te doen dus dit is weer heel wat anders!
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 03 Feb 2022 14:25

Re: Reizen/vakanties 2022

Vooralsnog hebben we alleen voor eind december alvast een huisje in een vuurwerkvrij park geboekt. De drama van de laatste jaarwisseling wil ik niet nog een keer. Hopelijk kunnen we in de meivakantie ook nog weg, daar zijn we nu voor aan het kijken. We blijven wel in NL. Maar parken zijn zo duur inderdaad!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 22 Feb 2022 17:06

Re: Reizen/vakanties 2022

Even een up voor dit topic! Leuke plannen kwamen hier al voorbij. Ik merk dat mensen in onze omgeving ook eindelijk weer vakanties durven te boeken nu de corona maatregelen afnemen.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt. Wij gaan in de meivakantie heerlijk 10 dagen naar Portugal. Zo'n fijn vooruitzicht.
Heb getwijfeld over alles los boeken zoals we vorige keer ook hadden gedaan. Toen vlogen we vanuit Duitsland maar met alle strenge corona regeltjes daar leek me dat nu niet zo'n goed idee. Uiteindelijk wel alles los geboekt (scheelt veel met pakketreizen, dus een tip!), vliegen vanuit Brussel en een goede annuleringsverzekering just in case geregeld. Voordeel van vrij laat boeken: nog maar twee maandjes wachten!

Nu de zomervakantie bekijken. Maar joh, die prijzen zijn toch echt wel sky high gegaan of lijkt dat zo?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Feb 2022 17:23

Re: Reizen/vakanties 2022

In de meivakantie wordt het hier Oostenrijk (zo ongeveer gratis voor mij), want het is een soort van familietrip met schoonouders die daar een huisje hebben geboekt waarbij hun kinderen met aanhang en kinderen voor zijn uitgenodigd. Waarschijnlijk hoef ik ook niet eens te rijden zelf. In Oostenrijk ben ik zelf ook nog niet eens geweest dus ik kan weer een land toevoegen dat ik heb bezocht.

Ergens eind augustus/begin september wordt het een camping met privesanitair in de buurt van Hellendoorn. Ook door schoonouders geboekt. Hebben een eigen camper. Dan neem ik mijn mountainbike mee en ga ik daar de verschillende mooie tracks onveilig maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2022 07:37

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben eindelijk de meivakantie geboekt! Gezien we de zomer waarschijnlijk niet weg kunnen is dit wel heel chill.

We gaan naar Oostenrijk (ook in de meivakantie dus Fred) naar dit familiehotel:

https://www.post-familyresort.com/

Met alles inclusief aan eten en drinken, alles goed geregeld voor de kinderen, daycare met leuke programma's voor als we willen, speeltuin, allemaal leuke outdoor dingen voor als het lekker weer is, binnenzwembad (met zwemles voor zoontje), wellness, gym (handig voor m'n man), mooi restaurant en wine cellar voor ons. Hotelkamer met aparte kinderkamer en zitje.

Echt heel wat anders dan we normaal doen, maar het lijkt me voor een weekje wel heel ontspannend vooral omdat ik dan ook eens een boek kan lezen, een wandeling kan maken of we juist lekker kneuterig met z'n viertjes met een skiliftje naar een berg restaurantje kunnen. Zie het wel zitten! Nu maar hopen op beetje mild lenteweer.

En ik ga met m'n zus in de herfst drie daagjes naar Barcelona! Zij gaat naar een congres en vind dat een beetje spannend in haar eentje zonder de kinderen en ze weet dat ik altijd in ben voor een tripje. Win win!
We slapen dan in dit toffe hotel:
https://www.sirhotels.com/en/victor/
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Mrt 2022 08:00

Re: Reizen/vakanties 2022

Klinkt ideaal voor kinderen dat hotel Marin.

Ik vlieg van de week met een vriendin naar Valencia voor 4 dagen. Zo'n zin in! Eindelijk weer na 2 jaar.
In juni met een vriendin 4 dagen naar Parijs.
In augustus vlieg ik voor 5 dagen naar Sardinië. Familie is daar op vakantie en ik ga daar op bezoek.
Voor mijn zomervakantie in september ben ik nog aan het kijken waar ik heen wil.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Mrt 2022 10:16

Re: Reizen/vakanties 2022

Wat een heerlijke vooruitzichten Marin en Japie!

Vorige week heb ik mijn grote reis geboekt: Zuidelijk Afrika is het geworden. Een kampeerreis van 27 dagen.
Hopelijk gaat hij door, want er zijn nu nog te weinig deelnemers.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Mrt 2022 10:34

Re: Reizen/vakanties 2022

@ Marin, we zitten wat zuiderlijker in de buurt van Zell am See.
Ik ben mijn of meer afhankelijk van schoonfamilie wat we gaan doen. Zij hebben geboekt en ik hoef eigenlijk amper iets te betalen, dus lekker makkelijk.

Ik heb geopperd om naar het Adelaarsnest te gaan. Dat is iets met dan een uurtje rijden. Vanaf waar jullie zien is dat denk ik ook nog wel te doen. Het uitzicht vanaf daar moet prachtig zijn en de geschiedenis daarvan is uiteraard ook bijzonder. Het is rolstoelvriendelijk (dus waarschijnlijk ook kinderwagen). Wellicht dus een tip voor jou als je toch een dagje van je resort af wil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2022 10:44

Re: Reizen/vakanties 2022

Oh leuke tip, dat zal wel interessant zijn. ga ik zeker naar kijken!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers