Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 25 Jan 2022 18:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

JustMeDaan schreef:Hier alle 3 positief getest bij GGD. Zaterdag mogen we eruit, mits we alleen nog een droog kuchje, vermoeidheid of smaak/reukverlies (laatste hebben we niet) hebben als restklacht. Ik ben vanmorgen getest rond 9:15 uur. En werd 14:15 uur gebeld dat ik ook positief ben. Had een prio test ivm werk zorg. Maar heb nog klachten dus mag toch niet werken nu. Zij had ook meteen man zijn uitslag want kreeg man niet te pakken en zag dat we getrouwd zijn dus dat was makkelijk. Man is gisteren 17:30 uur getest.


Mag je ook weer uit quarantaine als je een droog hoestje houdt?? Dat zou voor ons ook gunstig zijn dan
08-03-2010
08-02-2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jan 2022 20:08

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier ook 3 positieve testen afgelopen weekend. Dochter eerst en de volgende dag volgden vriend en ik. Ik had het wel verwacht want er waren medewerkers op de opvang positief. En toch is vooralsnog onze dochter het enige besmette kind. Wonderlijk wel.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Jan 2022 20:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Gympie schreef:Hier ook 3 positieve testen afgelopen weekend. Dochter eerst en de volgende dag volgden vriend en ik. Ik had het wel verwacht want er waren medewerkers op de opvang positief. En toch is vooralsnog onze dochter het enige besmette kind. Wonderlijk wel.


Wel fijn dat je elkaar zo snel opvolgt. Wij testen nog negatief (ik en dochters, terwijl zoon positief is). Zou toch balen zijn als een van ons op dag 5 pas positief is. Dan kan ik er 7 dagen aan plakken.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jan 2022 20:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja inderdaad, ons scenario wat dat betreft wel het meest gunstige. Hopelijk blijft het je bespaard!
<<

Anoniem326

Bericht 25 Jan 2022 20:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ach ja, ik heb het helemaal los gelaten. Zou heel bijzonder zijn als mijn ongevaccineerde dochters het niet krijgen nu. Ik was net bij de teststraat voor mijn zoon en vond het echt surreëel. Rijen, rijen, rijen kinderen met mondkapjes op, non-stop testen afnemen bij kinderen. Als je dit beeld een aantal jaar geleden zou zien dan zou je niet weten wat je zag.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Jan 2022 20:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja bizar hè. Ik zag van het weekend ook veel kinderen. Vond het ook gek om daar met m’n eigen kind te staan. Überhaupt gek om in zo’n rij te staan. Laatst bij het vaccineren ook een groot digi bord langs de weg met ‘haal hier je booster zonder afspraak’ dat ik ook even zo’n moment had van in wat voor gekke wereld leven we eigenlijk.
<<

Anoniem323

Bericht 25 Jan 2022 21:04

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

HollyGolightly schreef:Ach ja, ik heb het helemaal los gelaten. Zou heel bijzonder zijn als mijn ongevaccineerde dochters het niet krijgen nu. Ik was net bij de teststraat voor mijn zoon en vond het echt surreëel. Rijen, rijen, rijen kinderen met mondkapjes op, non-stop testen afnemen bij kinderen. Als je dit beeld een aantal jaar geleden zou zien dan zou je niet weten wat je zag.


Klinkt als een slechte film (heb net handmaids tale gekeken waar al die vrouwen in een rij stonden), een horror!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Jan 2022 21:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dobby schreef:
JustMeDaan schreef:Hier alle 3 positief getest bij GGD. Zaterdag mogen we eruit, mits we alleen nog een droog kuchje, vermoeidheid of smaak/reukverlies (laatste hebben we niet) hebben als restklacht. Ik ben vanmorgen getest rond 9:15 uur. En werd 14:15 uur gebeld dat ik ook positief ben. Had een prio test ivm werk zorg. Maar heb nog klachten dus mag toch niet werken nu. Zij had ook meteen man zijn uitslag want kreeg man niet te pakken en zag dat we getrouwd zijn dus dat was makkelijk. Man is gisteren 17:30 uur getest.


Mag je ook weer uit quarantaine als je een droog hoestje houdt?? Dat zou voor ons ook gunstig zijn dan


Dat is wat de mevrouw van de GGD zowel mij als mijn man vertelde ja. Dus daar ga ik dan van uit. Een droog kuchje dan. Er zit een verschil tussen hoesten en kuchen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Jan 2022 22:59

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Helaas, m'n man heeft corona. Geen hele erge klachten gelukkig, hoofdpijn, moe en hoesten. Maar ik wil toch even klagen want ik wilde zoooo graag lunchen morgen, uit eten etc 😭
Ik ben negatief getest met een zelftest maar ga toch thuis blijven tot ik bij de GGD ben getest, vertrouw het niet echt die zelftesten (man was ook negatief).
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Jan 2022 23:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh balen Scandic! Zul je net zien.

Over die rijen, wij zagen niet perse veel kinderen maar wel bizar die grote teststraten en dan rijen mensen die wachten op een test. Bij ons liep het goed door maar toch het beeld.
Ik hoop nu donderdag mijn booster te halen, dan is het 3 mnd na mijn besmetting. Ik hoop op pfeizer, heb tot nu toe Moderna gehad.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Jan 2022 23:58

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Iedereen onder de 45 krijgt pfizer als booster werd tegen mij gezegd Viva.
⁠♡♡♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 26 Jan 2022 00:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

O top!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Jan 2022 07:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat zeiden ze tegen mij ook inderdaad! Ik hoopte ook al op Pfizer na twee moderna, was van Moderna echt ziek geweest.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jan 2022 12:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik baal van school ik mis gewoon echt wel communicatie van uit hen... wil ook geen ongeduldige harry zijn maar heb zojuist toch maar gemaild of ze duidelijkheid kunnen geven.
:heart: :heart: 2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Jan 2022 12:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wij hebben net pas bericht gehad.
Maar school had gisteren al laten weten dat ze vandaag pas wat zouden laten horen zodat ze de tijd kregen om alle regels goed te bekijken en daar alles voor in orde re maken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Jan 2022 13:32

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Net contact gehad met de GGD vanuit mijn positieve test, zij gaven aan dat de kinderen gewoon naar school moesten, en pas bij klachten hoeven te testen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jan 2022 13:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wij weten ook nog niets maar gister wel gehoord dat de klas vandaag nog dicht zou zijn. Ik verwacht dat ze morgen ook dicht zijn. Voor vrijdag is er al geen inval dat was al bekend en met een halve klas starten morgen lijkt me niet ideaal. En de juf heeft Corona die voor de klas zou staan.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Jan 2022 13:45

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

De school van de middelste stuurde er gisteravond na de persconferentie een bericht uit dat ze vandaag nodig hadden om alles goed op een rijtje te krijgen voor de nieuwe regels. Zoon mag sowieso niet, want positief.

Van de school van de oudste kwam er gisteren een brief via de mail dat kinderen zonder klachten dus inderdaad wel mochten komen vandaag. Maar aangezien m’n man, middelste zoon en ikzelf positief zijn heb ik hem wel gezelftest. En nu blijkt hij inmiddels ook positief, geen verrassing natuurlijk. Wel net als de middelste zonder symptomen dus als dat zo blijft mag hij volgende week donderdag weer naar school.

De jongste is nog negatief. Had eigenlijk gehoopt dat hij nu ook positief was zodat we niet bang hoeven te zijn dat het later nog gebeurd en hij is alsnog in quarantaine moet. Maar goed, wat doe je eraan…
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jan 2022 13:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh bij mijn baal had ik het meer over communicatie dat ik niet weet of ze morgen wel school hebben. ER was een rooster gemaakt tot vandaag maar daarna niks meer gehoord.

Communicatie over de nieuwe regels hebben we ook nog niet gehad, maar had ik zelf minder last van omdat we niet met zo'n situatie zitten zelf.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jan 2022 14:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb klachten maar test negatief op zelftest. Ik heb op zaterdag een pcr test staan (dag 5). Ik mag dochters naar school brengen morgen als zij negatief testen (zoon is maandag positief getest thuis). Maar ik kan ze toch eigenlijk niet naar school brengen als ik positief ben? En als ik morgen thuis negatief test zou het dan wel kunnen, ondanks klachten? Wat een gedoe.

Ik heb echt ontzettend te doen met scholen en opvang. Dit is toch niet meer op te vangen? De een na de andere leerkracht test positief. Zij moeten dan 7 dagen in isolatie. Broertjes en zusjes van positief geteste gezinsleden gaan naar school toe, maar kunnen zo wel de leerkrachten die er nog zijn besmetten. En dan al die vragen van ouders. Er zijn ook zoveel mopperende ouders, omdat klassen thuiszitten doordat er geen leerkracht is. Maar dat is toch logisch?

Zou het over een week of twee afnemen? Dat de meerderheid (op scholen het dan wel gehad heeft?)
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 26 Jan 2022 14:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik weet niet precies hoe oud je kinderen zijn. Maar toen ik besmet was, was mijn zoon al uit quarantaine. Hij had toen surprises op school en dat ging hij niet op de fiets mee krijgen. Ik heb hem toen met de auto gebracht en voor de deur afgezet.

Mijn middelste zet ik ook weleens zonder de auto uit te komen bij school af. Dus als ik besmet zou zijn en hij niet, zou ik dat ook op die manier blijven doen.
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jan 2022 14:44

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Loïs schreef:Ik weet niet precies hoe oud je kinderen zijn. Maar toen ik besmet was, was mijn zoon al uit quarantaine. Hij had toen surprises op school en dat ging hij niet op de fiets mee krijgen. Ik heb hem toen met de auto gebracht en voor de deur afgezet.

Mijn middelste zet ik ook weleens zonder de auto uit te komen bij school af. Dus als ik besmet zou zijn en hij niet, zou ik dat ook op die manier blijven doen.


Jongste echt nog kleuterklas en helemaal voor deur proberen lukt niet. Maar ik ga het wel zo proberen inderdaad. Bedankt voor het meedenken.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 26 Jan 2022 16:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mijn dochter zit in groep 2 en die mag vrijdag weer naar school. De rest van het gezin zit dan nog in quarantaine. Ik ga haar wel gewoon zelf brengen hoor, gewoon uit de buurt blijven van andere mensen zou ik zeggen
08-03-2010
08-02-2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Jan 2022 16:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lastig idd dat brengen dan.
Ik zou dan idd ook kijken of je zo dicht mogelijk met auto kan komen. Maar als t gaat om 1 dagje en de rest van het gezin zit toch (nog) thuis, dan zou ik t toch even laten zitten nog. Om het iedereen makkelijk te maken.

Wij zaten in quarantaine vanwege veel besmettingen in de klas. School is vandaag nog dicht (studiedag, dus zou sowieso dicht zijn), vanaf morgen mag iedereen met negatieve zelftest dus weer komen. Wij hebben morgenochtend al een pcr test gepland staan met t hele gezin, dus die laten we toch maar doorgaan.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Jan 2022 20:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mijn broertje regelde een andere ouder die de kinderen bij de auto opwachtte en ze naar de deur van de school bracht.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers