Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog (steeds) niet zindelijk

<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 08:43

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Jeetje Lady! Vaker een topic openen als iets niet gaat. 🤣
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jan 2022 13:10

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

N heeft nu drie dagen achter elkaar op de wc of het potje gepoept, maar alleen als ze in haar blote billen liep. Met kleren aan kakt ze nog steeds in haar broek. 🙄 Dus we zijn er nog lang niet. Maar even kijken hoe zich dit ontwikkelt de komende tijd.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2022 13:12

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hier schiet het allemaal nog niet op bij de jongste. Ze wordt in april drie. Dus nog tijd hoor. Ik ben eigenlijk de enige die potje en wc initieert. Dan wil ze er wel even op zitten om na twee tellen 'klaar' te zeggen. Soms doet ze een plas of laat ze een scheet. Dus ze weet wel een beetje wat de bedoeling is. Maar als niemand anders er mee bezig gaat schiet er niet op natuurlijk. Het helpt ook niet dat ze 5-7x per dag een flinke diarree luier heeft.

Ik weet ook niet meer hoe ik bij de oudste ben gestart. Ik denk gewoon na het slapen en voor het slapen op de pot gezet? Met blote billen laten lopen durf ik hier niet zo goed door de diarree. Maar misschien verbaasd ze ons wel door dan een luier te vragen of toch op de pot te gaan. Maar een bank vol derrie...nee dank je..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jan 2022 13:25

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Oh ja dat zou ik met diarree ook echt niet aandurven! En N mag van mij ook niet met blote billen op de bank, vind ik niet zo fris haha. Maar ze heeft eigenlijk nog nooit echt diarree gehad bedenk ik me nu. Het blijft een uitdaging hoor, dat zindelijk worden.

Met S zou ik er nog even mee wachten, ze is nog zo jong!
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jan 2022 13:48

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik denk dat L. (Weer) zindelijk is! Van de zomer was ze zindelijk maar een enorme terugval. Nu gaat het de hele week goed en vraagt ook niet.meer om een luier.

Jip ik zou ik jullie geval nog wachten hoor!
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2022 20:16

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

V deden we wel met blote billen op de bank, maar dan eerst een vuilniszak en dan een handdoek. In april wordt ze drie. V was toen al zindelijk, haha, voelt nu zo laat.

Misschien wel gewoon dat iedereen haar na en voor elke slaap, dus in de ochtend, voor/na middagdlaap, en in de avond, op de pot kan zetten. Voor douchen/bad even op de wc en dan tussendoor gewoon nog een keer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 25 Jan 2022 16:34

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Onze dochter wordt in maart 4, maar is ‘s nachts nog niet zindelijk. Toen ze 3 jaar en 3 mnd was, is ze een tijdje zindelijk geweest. Maar vanaf na de zomervakantie weer helemaal niet. Ik heb geprobeerd haar nog even te laten plassen als ik zelf ga slapen om 22u, maar dan roept ze alsnog tussen 4 en 6 dat haar bed nat is.

Elke ochtend is haar pamper hartstikke nat. Wat kan ik het beste doen? Afwachten tot het het zelf voelt? Of weer beginnen met ‘s avonds laten plassen? Ik vind dat lastig, omdat ze nog niet doorslaapt en ik een extra keer wakker maken dan jammer vind. Merkte dat ze toen ook erg moe was als ze moest opstaan, omdat het voor haar dan ook een extra onderbreking van haar slaap was. Maar het zal toch een keer moeten gebeuren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2022 16:42

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Dat is toch niet zo gek op die leeftijd? Nachtzindelijkheid is voor veel kinderen echt veel moeilijker dan overdag. En loopt vaak ook niet synchroon met overdag zindelijk zijn. Er zijn natuurlijk kinderen waar dat wel heel snel op elkaar volgt maar ook genoeg waarbij er langere tijd tussen zit.

Wij laten onze zoon ook altijd om 21.30 (heb ik een wekker voor staan) en om 23.00 nog een keer. De pot staat naast zijn bed en we tillen hem gewoon erop en weer in bed. Hij slaapt dan gewoon door. Kan me voorstellen dat je bang bent dat ze echt wakker wordt met haar slaap ritme. Ik zou dat denk ik wel doen áls je er mee bezig gaat. Maar ik zou het voor nog geen vierjarige ook niet gek vinden als ze voorlopig nog niet nachtzindelijk is.
Laatst gewijzigd door Marin op 25 Jan 2022 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Jan 2022 17:54

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Onze oudste is vijf en niet nachtszindelijk. Begin deze maand hebben we hem een week wakker gemaakt rond 22u on te plassen. Hij had dan vaak al een natte luier en ‘sochtends weer. Daarbij werd hij enorm moe en dat maakte de dagen niet leuker. We zijn er dus mee gestopt, want het hielp (nog) niet.

Het consultatiebureau gaf rond zijn 4e verjaardag aan dat tot 6/7 jaar prima is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jan 2022 18:07

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Volgens mij is het heel normaal dat kinderen op die leeftijd (en later) nog niet nachtzindelijk zijn. Niks mee doen dus en rustig afwachten.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 25 Jan 2022 19:14

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Dochter is pas vanaf vorig jaar zindelijk in de nacht. Toen was ze al ruim de 7 jaar gepasseerd. Terwijl ze wel vanaf 2 jaar en 3 maanden overdag zindelijk was. Consultatiebureau heeft het nooit raar gevonden. Ze was/is gewoon een hele goede slaper.
Ook zoon is vanaf vorig jaar pas zindelijk. Een paar maanden voor zijn 6e verjaardag. En hij werd pas vlak voor zijn 4e jaar overdag zindelijk. Ook dat is een goede slaper. Snachts zindelijk is een hele andere stap.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2022 19:17

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Oh ik wist niet dat kinderen zo laat pas nachtzindelijk waren doorgaans. Ik kan inmiddels wel zeggen dat m'n dochter overdag zindelijk is, het gaat echt goed de laatste weken! Voor poepen heeft ze nog wel wat aansporing nodig vaak, maar ze heeft al weken niet in haar broek gepoept. Ook bij opa en oma heeft ze op de wc gepoept, hoera!

's Nachts plast ze nog wel veel in haar luier en ik wilde een dezer dagen toch eens proberen hoe het zonder luier gaat. Misschien dat er dan een knop om gaat ofzo. Maar zo niet, dan hoeven we er dus geen haast mee te hebben zo te lezen. Maar kinderen die pas laat nachtzindelijk zijn, trek je die dan nog een luier aan 's nachts?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2022 19:30

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Jazeker!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2022 19:31

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik dacht dat ik nu al de grootste maat luiers had, maar dat zal dan wel niet als ze misschien nog een paar jaar 's nachts een luier aan moet! Heb nu maat 6.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Jan 2022 19:32

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Online kun je maat 7 en 8 van pampers ook makkelijk krijgen!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 25 Jan 2022 19:37

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Volgens mij is het allemaal binnen het normale als kinderen ‘s nachts tot 6 a 7 jaar een luier hebben, maar ook als kinderen meteen dag en nacht zindelijk zijn hoor. Het kan alle kanten op.

Mijn zoons waren wel binnen een week dag en nacht zindelijk. De oudste heeft nooit een ongelukje gehad ‘s nachts, de jongste op 1 hand te tellen. De jongste wakker maken en laten plassen als wij naar bed gingen werkte niet, hij zat gewoon slapend op de wc en plaste niet, was niet wakker te krijgen. Vaak merk je wel dat de luiers ‘s ochtends nog droog zijn, dat is een moment om de luier uit te laten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2022 19:43

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Bliss schreef:Ik dacht dat ik nu al de grootste maat luiers had, maar dat zal dan wel niet als ze misschien nog een paar jaar 's nachts een luier aan moet! Heb nu maat 6.


Je kunt groter krijgen idd. O past nog steeds in maat 6 met z'n bijna vijf jaar en m'n dochter van één als het moet ook wel (normaal draagt ze maat 4 maar als die op is volstaat maat 6 van haar broer prima). Ideaal dus.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Jan 2022 20:00

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mijn zoon van 6 heeft ‘s nachts echts nog een luier nodig. Hij draagt broekjes maat 6, die passen nog met gemak. Maar goed, al zijn broeken zakken af, dus hij heeft ook gewoon geen kont 😅
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2022 20:02

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Haha nee m'n dochter heeft ook zo'n dun kippenkontje! Dus voorlopig past ze nog makkelijk in maat 6 denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jan 2022 20:04

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat goed Bliss!

J is echt volledig zindelijk. Toevallig was hij afgelopen nacht helemaal nat, voor het eerst in de drie weken zonder luiers. Ik hoop dat het eenmalig was, hij was er zelf ook helemaal van geschrokken, die schat. We laten hem ook niet plassen als wij naar bed gaan, op afgelopen nacht na is dat niet nodig.

D daarentegen moeten we nog elke avond voordat wij gaan slapen laten plassen. Vaak is hij ‘s ochtends droog maar hij plast toch ook regelmatig in bed. Hij heeft geen luier meer om maar ligt op een speciaal matje. Hij wordt in april 7.

Zo zie je maar dat het per kind zo kan verschillen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 25 Jan 2022 20:51

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mijn dochter was eerder 's nachts zindelijk dan overdag.

Zoon was met 3 overdag zindelijk, maar 's nachts gaat het nog steeds wel eens fout. Hij is in november 7 geworden. Als we hem 's avonds nog laten plassen gaat het eigenlijk altijd goed
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 26 Jan 2022 11:56

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik had ook geen idee dat het zo lang kon duren. Mijn zusjes en ik waren allemaal nachtzindelijk met 2 jaar. Ook wel erg vroeg natuurlijk. De kinderen van mijn zusjes met 3 jaar allemaal. De kinderen van mijn vriendinnen ook voor de 4. Dus vandaar dat ik me het af begon te vragen. Maar dan laten we het nog lekker even zo. Dochter draagt ook maat 6, maar ze is vrij fors.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Jan 2022 14:01

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Bliss schreef:Haha nee m'n dochter heeft ook zo'n dun kippenkontje! Dus voorlopig past ze nog makkelijk in maat 6 denk ik.


Ik gebruikte 6+ luier broekjes voor nacht, dan kon die makkelijker naar wc als hij ging.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2022 12:06

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Gisteravond voor het eerst geprobeerd zonder luier te slapen. Spannend dat ik het vond! Had met haar afgesproken dat ik haar nog wakker zou maken om te plassen als ik zelf naar bed ging. Nou, dat deed ik, en ze werd boos!! Na tien minuten proberen heb ik het maar opgegeven, ze wilde absoluut niet plassen. Vervolgens zelf steeds erover gedroomd en steeds met een gespannen lijf in m'n bed gelegen, heel raar. Maar vanmorgen om 6.30 uur was ze gewoon zelf naar de wc gegaan om te plassen en verder helemaal droog gebleven! Hoera! We zijn echt trots. Helaas wilde ze daarna ook niet meer verder slapen, dat was wel jammer haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 29 Jan 2022 12:12

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Haha wij tilden zoon dan op wc, en legden hem weer terug, die was niet wakker te krijgen en was anders té wakker 😂 maar super knap van N Bliss!!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers