Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Jan 2022 16:40

Re: Coronavirus

Die testen heb ik ook bij de Kruidvat zien liggen. Denk dat ik daar toch maar een doosje van ga halen. Oudste schreeuwt ook moord en brand als dat wattenstaafje ook maar 1mm in haar neus zit. Toch gek dat haar vinger er wel gewoon in kan 😅

Wel vervelend Nixi, ik hoop op loos alarm! Je man mag er gelukkig wel gewoon bij zijn, dat scheelt toch weer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem334

Bericht 23 Jan 2022 19:49

Re: Coronavirus

Zo lang mijn man er bij mag zijn vind ik het helemaal prima! Dat zou gewoon mijn grootste nachtmerrie zijn. Dan beval ik nog liever op de parkeerplaats in de open lucht als ik hem er dan wel bij kan hebben.

Die lolly's zijn wel een goed idee! Ik ga eens kijken of dat wat is. Gelukkig hebben man en ik geen symptomen, dus waarschijnlijk is het niets. Hopen dat de bevalling hier doorzet voordat er wel symptomen en een positieve test zouden zijn. Morgen moet ik sowieso op controle dus ga het dan even vragen wat de mogelijke gevolgen zijn.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jan 2022 14:45

Re: Coronavirus

Ik heb ook die lollipop testen voor de kinderen ( op aanraden van Oh la la). Ik vind het echt top, de kinderen vinden testen echt geen enkel probleem meer, ze hebben ook niet de associatie met het testen bij de GGD. Daardoor testen wij dus veel laagdrempeliger en vaker.

Nixi, heel veel sterkte, echt zo rot dat je hier allemaal overna moet denken in deze fase van je zwangerschap. Hopelijk raken jullie niet besmet en laat de bevalling nog even op zich wachten tot je daar geen zorgen meer over hebt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2022 18:27

Re: Coronavirus

Arwyn schreef:Die testen heb ik ook bij de Kruidvat zien liggen. Denk dat ik daar toch maar een doosje van ga halen. Oudste schreeuwt ook moord en brand als dat wattenstaafje ook maar 1mm in haar neus zit. Toch gek dat haar vinger er wel gewoon in kan 😅

Wel vervelend Nixi, ik hoop op loos alarm! Je man mag er gelukkig wel gewoon bij zijn, dat scheelt toch weer.



🤣🤣

Die uitspraak sla ik even op. Hier ook een anti tester, als ie zijn neus snuit raast hij gelijk dat hij echt niet gaat testen. Maar zit ook altijd en eeuwig in z’n neus te peuteren 🙈
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Jan 2022 19:27

Re: Coronavirus

Goed nieuws voor alle ouders, de quarantaineregels voor kinderen t/m 12 jaar worden mogelijk drastisch versoepeld:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... uarantaine
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Jan 2022 19:30

Re: Coronavirus

Van de ene kant fijn, van de andere kant kunnen we dan net zo goed helemaal stoppen met quarantaine.
En dan ook nog zonder zelftests, ik begrijp er echt geen fluit meer van.
Al neem ik aan dat het bij een besmette huisgenoot wel nog moet, dus hier hebben we er nog niet veel aan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem328

Bericht 24 Jan 2022 20:34

Re: Coronavirus

Ja ik vraag me ook af of dat dan ook geldt bij een besmette huisgenoot of besmet nauw contact. Of alleen op scholen. Ik denk het laatste.
<<

Anoniem323

Bericht 24 Jan 2022 20:35

Re: Coronavirus

Maple schreef:Goed nieuws voor alle ouders, de quarantaineregels voor kinderen t/m 12 jaar worden mogelijk drastisch versoepeld:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... uarantaine


Dit zal veel schelen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jan 2022 20:39

Re: Coronavirus

Poeh wel een opluchting zeg, dat quarantaine straks niet meer hoeft als er geen klachten zijn! Scheelt een hoop onzekerheid en stress in elk geval. En de horeca weer open! Ik ga zaterdag uit eten, had afgelopen weekend alvast gereserveerd :smile: Misschien ga ik zelfs woensdag ook al wel als ze dan alweer open gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2022 20:46

Re: Coronavirus

Ik wacht de officiële regels wel even af want ik vind het nu nog wat ingewikkeld klinken.

En super fijn van de horeca en cultuurbranche!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Jan 2022 20:50

Re: Coronavirus

Poeh, super fijn dat we open mogen. Maar woensdag is meteen al wel heel snel! Dikke stress om alles in huis te krijgen, hopen dat alles op voorraad is bij de groothandel!
10.04.17
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Jan 2022 21:27

Re: Coronavirus

Is het allemaal al meteen per woensdag dan? Erg snel. Fijn wel! (Voor iedereen die wel naar buiten mag, haha)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2022 21:31

Re: Coronavirus

MrsMath schreef:Van de ene kant fijn, van de andere kant kunnen we dan net zo goed helemaal stoppen met quarantaine.
En dan ook nog zonder zelftests, ik begrijp er echt geen fluit meer van.
Al neem ik aan dat het bij een besmette huisgenoot wel nog moet, dus hier hebben we er nog niet veel aan.


Je kunt het OMT-advies gewoon inzien via de link in het bericht op de NOS. Het geldt voor zowel huisgenoten (categorie 1) als nauwe contacten (categorie 2).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Jan 2022 21:39

Re: Coronavirus

Ik heb het inmiddels gelezen.
Ik vind het nogal wat voor leerkrachten moet ik zeggen. Ik denk dat ik veel collega's heb die hier niet blij mee gaan zijn.
Maar ik vind het wel prettig, je houdt het toch niet tegen denk ik, de uitbraken, dan beter rond laten gaan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2022 21:45

Re: Coronavirus

Ik kan me het besluit voorstellen, ik kan me hun kant ook voorstellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jan 2022 22:05

Re: Coronavirus

Klas van J zit in quarantaine, als het vanaf woensdag in zou gaan dan zou de hele klas dan weer naar school mogen… ware het niet dat de juf die ze op woensdag donderdag en vrijdag hebben zelf ook besmet thuis zit en we al gehoord hebben dat ze vrijdag thuis les krijgen omdat er geen vervanging geregeld kon worden.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2022 22:21

Re: Coronavirus

Wat handig die speeksel tests! We hebben meteen een doosje gehaald voor onze jongste. Thanks voor de tip!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 25 Jan 2022 05:07

Re: Coronavirus

Minx schreef:Klas van J zit in quarantaine, als het vanaf woensdag in zou gaan dan zou de hele klas dan weer naar school mogen… ware het niet dat de juf die ze op woensdag donderdag en vrijdag hebben zelf ook besmet thuis zit en we al gehoord hebben dat ze vrijdag thuis les krijgen omdat er geen vervanging geregeld kon worden.


Bij ons op school was een klas waar net op dag 7 een derde besmetting was binnen gekomen. Officieel moeten ze dan in quarantaine. Hebben ze nu niet gedaan in afwachten van de nieuwe regels. Ouders waren daar heel blij mee!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Jan 2022 10:39

Re: Coronavirus

Calathea schreef:
Minx schreef:Klas van J zit in quarantaine, als het vanaf woensdag in zou gaan dan zou de hele klas dan weer naar school mogen… ware het niet dat de juf die ze op woensdag donderdag en vrijdag hebben zelf ook besmet thuis zit en we al gehoord hebben dat ze vrijdag thuis les krijgen omdat er geen vervanging geregeld kon worden.


Bij ons op school was een klas waar net op dag 7 een derde besmetting was binnen gekomen. Officieel moeten ze dan in quarantaine. Hebben ze nu niet gedaan in afwachten van de nieuwe regels. Ouders waren daar heel blij mee!


Oh dat was hier ook... vorige week maandag besmetting 1, dinsdag besmetting 2. En toen bleef het stil tot afgelopen zondag :laughcry: en toen moest de hele klas met terugwerkende kracht in quarantaine (donderdag laatste contact) we zaten op de verjaardag van mijn moeder. Fijne berichtgeving. Dochter moet vandaag testen, maar mijn vriend was al in staat om haar morgen gewoon naar school te sturen. Ik ga toch maar met haar testen, ik lees toch nog dat het afwachten is of het OMT advies overgenomen wordt.
Overigens vind ik het wel stom dat het voor mijn leerlingen (VO) niet zo is. We hebben net een mega besmettingsgolf achter de rug op school, dus hopelijk valt het voorlopig mee dan voor hen
december 2016
juli 2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 25 Jan 2022 10:56

Re: Coronavirus

Wat bedoel je dat het voor het VO niet is Niekske?
OMT adviseert ook voor het VO geen quarantaine meer voor nauwe contacten. Is het al bekend dat het kabinet hier niet in mee gaat dan? Dat zou eigenlijk vreemd zijn, want hier heb je het juist wel over gevaccineerden.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2022 12:48

Re: Coronavirus

Ik ga ervan uit dat het voor het VO ook versoepeld wordt inderdaad. Zou betekenen voor mijn dochter dat ze morgen weer naar school mag ipv volgende week pas na een negatieve test. Dus ik hoop ook echt dat ze weer mag morgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Jan 2022 13:14

Re: Coronavirus

En zijn aanpassingen in de geldigheid van de CTA

Herstelbewijs: 180 dagen
Volledige vaccinatie: 270 dagen
Booster onbeperkt
2015 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Jan 2022 13:26

Re: Coronavirus

MrsMath schreef:Wat bedoel je dat het voor het VO niet is Niekske?
OMT adviseert ook voor het VO geen quarantaine meer voor nauwe contacten. Is het al bekend dat het kabinet hier niet in mee gaat dan? Dat zou eigenlijk vreemd zijn, want hier heb je het juist wel over gevaccineerden.


Dan heb ik niet goed gelezen of een onvolledig bericht gelezen, maar er stond dat het quarantaine advies vervalt voor kinderen onder de 13.
december 2016
juli 2019
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 25 Jan 2022 14:16

Re: Coronavirus

Voor VO leerlingen stond er gister;
- quarantaine en op dag 5 ggd testen
- geen quarantaine en iedere dag een zelftest

Dat mag de leerling zelf kiezen
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 25 Jan 2022 14:17

Re: Coronavirus

Minx schreef:En zijn aanpassingen in de geldigheid van de CTA

Herstelbewijs: 180 dagen
Volledige vaccinatie: 270 dagen
Booster onbeperkt



In juni heb ik mijn tweede vaccinatie gehad. In december heb ik Corona gehad. Dan is mijn QR code toch geldig 180 na besmetting, ik bedoel, die het langst geldig is die geldt toch?
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers