Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jan 2022 12:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

MrsMath schreef:Is er een nummer voor kinderen dan? Dat is helemaal nieuw voor me.


Hahah ja zover had ik ook nog niet doorgeklikt pas toen ik verder ging lezen. Daardoor viel bij mij het kwartje dat er wellicht ouders waren die gezocht hadden op kind testen op Corona en zo bij het andere nummer uitkwamen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 12:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nee haha.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Jan 2022 12:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh Arwyb dat is wel echt balen! Hoop dat ze gewoon lekker naar school kan blijven gaan!

Fijn dat O. weer naar school is, zal best een hele stap geweest zijn weer!
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jan 2022 12:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Och jeetje wat een besmettingen overal. Ik loop echt de hele dag met mijn telefoon. Je wacht echt op het moment dat hij in quarantaine moet.
Vanmorgen was ik zelf ook even echt verdrietig. T wilde echt niet getest worden. Hij was boos, verdrietig en drukte mij weg. Juf weet dat hij chronisch verkouden is. Maargoed, we zullen het toch moeten checken.
Ik heb er inmiddels zo'n moeite mee dat het zo moet.

Sterkte iedereen die thuis zit.
2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Jan 2022 12:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Minx schreef:Ik bleek voor J toen per ongeluk het verkeerde nummer gedraaid te hebben. Namelijk het nummer voor volwassenen. Van ouders uit zijn klas hoorde ik ook dat ze er niet doorheen kwamen. Die hebben het ‘verkeerde’ nummer toen ook geprobeerd en kwamen er makkelijker door. Ik had gebeld met 0800-2035 en zij met 0800-1202.



Ik zag bij het rivm dat het nummer met 2035 voor personen is als je in contact geweest bent met. En dat is voor zoon wel het geval. Alleen dit is ook een bandje en verbinding worst verbroken icm drukte
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Jan 2022 13:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wij hebben ook vanmorgen met het gezin getest. Vanmorgen preventieve zelftest gedaan en bij beide kids heeeel licht positief. Dus toch maar testen. Online alleen verre afspraken of niet en bij bellen poos in de wacht gezeten. Maar uiteindelijk konden we allemaal tegelijk testen 12km verderop. Nu afwachten of ze inderdaad positief zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jan 2022 13:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij mij man op een bouw is de 1 na de andere positief ook de collega waar die mee samen rijd is sinds dit weekend positief. Vrijdag hebben ze nog dichtbij elkaar gewerkt en samen in de auto gezeten.

Op zijn bouw is mij man nu de enige van het bedrijf zelf die niet positief is. Ook van de onderaannemer veel thuis. De meeste hebben geen booster prik gehaald.
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 24 Jan 2022 13:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mijn zoon ligt met hoge koorts te slapen. Ik vind het niet fijn dat hij zo ziek is. Ik kom er echt niet doorheen bij de GGD. In zijn klas hebben al 12 kinderen positief getest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 13:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat zielig dat hij zo ziek is Holly. Mijn zoon was ook één dag zo ziek, klaagde ook veel over hoofdpijn. Doet R dat ook? Hij was gelukkig na één dag weer beter, dus hoop dat het voor jouw zoon ook van korte duur is. Beterschap aan hem.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jan 2022 13:40

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

E had gisteravond ook een positieve test, weliswaar een (speeksel)zelftest maar hij is echt flink ziek en de test was ook heel snel en heel duidelijk positief dus ik twijfel er niet echt aan. Ik hoop dat die koorts en dat lamlendige inderdaad maar kort duurt, hij is echt zieligjes nu.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Jan 2022 13:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat rot holly. Belachelijk gewoon dat er geen doorkomen aan is.
Beide nummers heb ik nu zeker al 20 keer geprobeerd vanaf 8 uur.
Online geprobeerd meerdere keren per uur. En er is geen doorkomen aan.
Hier beide een negatieve test. Wel klachten.
Maar ook contact gehad met dus ik wil wel bij de ggd testen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Jan 2022 13:54

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik kwam er na 10x uiteindelijk doorheen. Had opgehangen en drukte per ongeluk direct weer op bellen en toen kreeg ik niet het bandje dat ze te druk zijn.

Ik heb voor donderdag een afspraak voor mij en de meiden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jan 2022 13:57

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het is echt bizar hoe hard het rond gaat. Gelukkig zijn de meeste kinderen er niet heel ziek van. J zijn klas zit thuis en sprak de juf net met spullen halen en ze verwachten dat met een paar dagen de halve school thuis zit.
2015 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Jan 2022 14:09

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dit gaat toch een keer helemaal mis met ouders en werk? Het is toch niet meer op te vangen? Degenen die niet thuis kunnen werken (ik kan dat ook niet), hoe doen jullie dat?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Jan 2022 14:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik hoop echt dat ze die regels versoepelen. Dit kan inderdaad niet langer!

Sneu dat kindjes zo ziek zijn!

Ik kan wel online les geven maar niet met 3 kids thuis. Gelukkig heeft mijn werk veel begrip voor de situatie. Onze gastouder, of eigenlijk haar gezin, heeft nog steeds corona, het is echt bij de dag bekijken hoe we het opvangen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem327

Bericht 24 Jan 2022 14:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Alexis schreef:Dit gaat toch een keer helemaal mis met ouders en werk? Het is toch niet meer op te vangen? Degenen die niet thuis kunnen werken (ik kan dat ook niet), hoe doen jullie dat?


Gaat het ook. Ik zit nu ook weer met een kind thuis dat UIT VOORZORG naar huis is gestuurd met de hele klas. Dus er zijn nog niet eens 3 besmettingen maar omdat school quarantaine wil voorkomen is de hele klas thuis. Mijn partner en ik werken beiden fulltime en kunnen onze agenda weer omgooien (wij werken gelukkig wel thuis). Op m’n werk is de ene helft beperkt aan het werk vanwege thuiszittende kinderen en de andere helft omdat ze zelf ziek zijn, en de echte pechvogels hebben het beide. Ik heb al in tijden geen gewone werkweek kunnen maken. Verwacht vandaag of morgen m’n andere zoon ook thuis te hebben want daar zijn al 2 besmettingen en 8 ziek zonder uitsluitsel. Iedereen loopt volledig op zijn/haar tandvlees.
Je begint het, hier althans, ook aan andere zaken te merken. De vuilnis wordt niet meer op tijd opgehaald vanwege veel verzuim bij de gemeente reinigingsdienst bijvoorbeeld.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Jan 2022 14:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik werk thuis en doe wat ik kan.

Ik ben er eindelijk doorheen. En gelukkig iemand die afgezegd heeft waardoor zoon vanmiddag al kan.
Ik kan pas woensdag.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pitty

Bericht 24 Jan 2022 14:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ach, sneu voor E., Susan. Ik hoop dat hij snel opknapt!

De bouwvakkers zijn hier aan de overkant nog volop aanwezig. Helaas dat de radio niet in quarantaine zit...

Oh, en edit: ik heb ook een dochter weer thuis, zoon zit weer op school. Ik kan gewoon online een afspraak voor haar maken voor testen, dit mag komende woensdag. Krijg ook meerdere afspraken in beeld in de buurt, ik kan zelfs nog kiezen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 24 Jan 2022 14:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Holden, wat idioot van dat uit voorzorg naar huis sturen! Om een quarantaine te voorkomen? Huh?
Pitty, wat luxe dat er bij jou nog zoveel testcapaciteit is!

Hier heb ik ook weer even wat te klagen. Zoon (tweede klas middelbare) zat in quarantaine i.v.m. een goede vriend met corona. De quarantaine zou vanochtend voorbij zijn als zoon zijn testuitslag negatief was. Maar die negatieve testuitslag kwam pas halverwege de schooldag. Ineens kan zoon dus halverwege de dag weer naar school en sporten etc. Maar hij had zich al helemaal ingesteld op een chilldagje. Heeft net een half uur naast mij zitten huilen.

We weten niet precies wanneer zijn vrienden weer uit quarantaine kunnen (die wachten deels ook nog op testuitslagen), dus dat houdt hem ook bezig. Of hij dan niet eenzaam is in de pauzes.

Nu heeft hij geen corona, maar alsnog twee rotweken vol onzekerheid en gedoe :(
T (2008) en I (2013)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 24 Jan 2022 14:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Saga schreef:Ik hoop voor jullie dat het meevalt Arwyn!
Ik ga straks ook maar op pad voor die testjes, de juf van zoon zit ziek thuis. Geen idee of ze corona heeft of gewoon ziek is, maar deze testjes lijken me fijner voor zoon.

We krijgen net bericht dat de juf geen corona heeft maar wel erg ziek is. Morgen hebben ze vervanging, woensdag is groep 1 vrij en voor de rest van de week proberen ze nog wat te regelen.
Zul je zien dat de horeca weer open gaat en zoon dan thuis zit..
10.04.17
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jan 2022 15:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zoon 2 zit sinds vrijdag 14 januari thuis, zoon 1 sinds maandag 17 januari. Beide ivm hoog aantal besmettingen in de klas. Afgelopen woensdag beide GGD getest, negatief. Joepie, weer naar school.,........
Tot zoon 3 die nacht koorts kreeg en een positieve zelftest. Inmiddels is alleen zoon 2 binnen ons gezin nog niet positief getest, en dat is echt frustrerend.
We doen opzettelijk ons best nu om hem te besmetten. Een ieder mag daar iets van vinden, maar wij gaan niet in isolatie van elkaar en zonder positieve test duurt zijn quarantaine nog tot minimaal volgende week donderdag (woensdag 2 febr zou hij dan mogen testen, 5 dagen na einde quarantaine van het laatst besmette gezinslid).

Deze situatie is naar mijn idee niet lang vol te houden. Ik hoor alleen maar quarantaine en positieve testen. Het is inmiddels een uitzondering wanneer je nog gezond en wel naar school of werk kunt.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 24 Jan 2022 15:09

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat een gedoe allemaal met jullie kindjes en zelf Corona! Het gaat echt heel snel met besmettingen nu hé.

Ons dochtertje is vorige week voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal geweest. Vanmorgen werd ze wakker met een snotneus, maar ik zocht daar nog niet veel achter. Einde van de ochtend kreeg ik bericht dat er vrijdag bij haar in haar groep kindjes waren die positief testen. Nu moeten we haar 10 dagen in de gaten houden. Ze mag nog wel de deur uit zolang ze geen klachten heeft. Maargoed, ze heeft wel beetje een snotneus.
Ik probeerde een zelftest te doen, maar dit was echt geen optie. Hebben jullie hier tips voor?
Wat een gedoe zeg, gelijk na zo'n eerste week 😅
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Jan 2022 15:25

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hope, ik zag bij de Etos van die lolly zelftests voorbij komen. Lukt dat misschien wel?
https://www.etos.nl/producten/corona-lo ... RContainer
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Jan 2022 16:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

@hope, ik zag inderdaad ook die lolly zelftesten.
Ga er straks ook halen voor de oudste want in zijn groep is het ook begonnen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jan 2022 16:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Die testen heb ik vandaag ook gekocht voor de kinderen, liggen ook bij de Kruidvat.
Zie nu alleen dat de reviews nietzo denderend zijn..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers