Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2022 23:11

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Maar zij is ook een van de vrouwen die aangifte gedaan heeft, dus dan kan je toch concluderen dat het tegen haar zin is geweest en dus onder dwang?

Wat betreft het afwachten tot de rechter uitspreekt, vind ik een lastige. Er bestaat natuurlijk een kans dat hij uiteindelijk niet schuldig bevonden zal worden, wegens een gebrek aan overtuigend bewijs. Maar dat betekent niet gelijk dat deze vrouwen alles maar verzinnen. Door het totaal aan verhalen, geloof ik niet dat er geen sprake is van (machts)misbruik. En trouwens ook bij de andere genoemde mannen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2022 08:34

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik heb Beau ook nog even terug gekeken can donderdag en ook daar werd door een aantal heel erg benadrukt dat er nog geen veroordeling is dus dat die mannen ook niet met de grond gelijk gemaakt moeten worden.

Ik ben heel erg benieuwd wat hieruit komt. Het is wel opvallend hoeveel alle verhalen op elkaar lijken terwijl in de oproep niet over the voice gesproken is. Er is gevraagd naar misstanden bij talentenjachten. Daar hadden ook verhalen als het is doorgestoken kaart uit kunnen komen, of er werd gezegd dat je coaching zou krijgen maar er zat verschil tussen de kandidaten.
2015 💙
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 22 Jan 2022 13:58

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Joey schreef:Dat er sprake is van machtsmisbruik en seksueel overschrijdend gedrag vind erg genoeg. Of het al dan niet strafbaar is, vind ik persoonlijk weinig relevant. Ik vind het hele gebeuren niet minder walgelijk als bepaalde gedragingen niet strafbaar zouden blijken.


Eens. Er komen meerdere vrouwen naar voren met vergelijkbare, gedetailleerde, en helaas geloofwaardige verhalen, die naar mijn inzicht op objectieve wijze en journalistiek juist verteld worden. Welk bewijs is er verder nodig? Foto's, video's?
Het strafrecht is natuurlijk vrij 'beperkt' en zwart/wit in wat er als wel en niet strafbaar aangeduid kan worden. Maar mijn mening is wel al gevormd, hoor :-)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 22 Jan 2022 14:13

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Minx schreef:Ik heb Beau ook nog even terug gekeken can donderdag en ook daar werd door een aantal heel erg benadrukt dat er nog geen veroordeling is dus dat die mannen ook niet met de grond gelijk gemaakt moeten worden.

Ik ben heel erg benieuwd wat hieruit komt. Het is wel opvallend hoeveel alle verhalen op elkaar lijken terwijl in de oproep niet over the voice gesproken is. Er is gevraagd naar misstanden bij talentenjachten. Daar hadden ook verhalen als het is doorgestoken kaart uit kunnen komen, of er werd gezegd dat je coaching zou krijgen maar er zat verschil tussen de kandidaten.


En op welke manier vind je het dan opvallend? Als in te toevallig dat alle verhalen op elkaar lijken of juist dat het dan eigenlijk niet anders kan dat het zo gebeurd moet zijn?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2022 14:46

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Als alle verhalen zoveel op elkaar lijken zonder dat de mensen elkaar kennen of ban elkaar weten dat ze dat insturen dan kan het bijna niet anders dan dat het zo gebeurt is. De advocaat van Ali gaf bij Beau aan dat hij niet zou zien hoe hij veroordeeld kon worden. Alleen als het stapelt dan gaat het opvallen.
2015 💙
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 23 Jan 2022 01:25

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik heb vanavond een flinke discussie gehad met een paar mensen hierover (waaronder een vrouw, die er nog het meest fel in stond van de twee), die dus beweerden dat die meiden bewust de media opzoeken, aandacht willen, zich expres bloot gekleed hebben en ze zich omhoog hebben willen n**ken om zo hun doel te bereiken. En dat dat blijkbaar niet gelukt is, want niet doorgebroken in het artiestenwereldje, en ze nu daarom dit maar aanpakken om toch hun aandacht te krijgen.

Zoveel bekrompenheid bij elkaar. Ik merk dat ik er zelf gewoon echt heel verdrietig van werd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Jan 2022 06:53

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Jeetje wat een feeks! Keek ze zo ook naar de meisjes die aangeven op 13-jarige leeftijd op ongepaste manier door MB te zijn aangeraakt?
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 23 Jan 2022 08:15

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik ben trouwens wel van mening dat ik die ouders echt totaal niet snap die het kunnen bevestigen dat Marco aan hun dochter heeft gezeten. Dan geef je dat toch meteen aan en zoek je, lijkt mij, meteen de media op.
Ookal wordt het misschien niet geloofd en wordt alles ontkent. Maar het gaat om je kind! Je eigen vlees en bloed!

Maar, Johnny de Mol ook niet uitvlakken.
Zag gister een filmpje dat hij van achter zijn desk opstond en naar een jongen liep, om vervolgens achter die jongen te staan en te gaan ruiken 🤔En daarna weer naar zijn desk toelopen. Is al wel van vorig jaar. Was in thank you for the music ofzo.
Wat Johnny doet, vind ik ook niet kunnen en dat voor camera.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 23 Jan 2022 08:23

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Voor wat betreft de ouders van de jongste meisjes staat zij er hetzelfde in als Saji. Daar kan ik trouwens wel begrip voor opbrengen want dat is inderdaad ook iets wat ik bijzonder vind.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2022 09:12

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Dat filmpje van Johnny de Mol zag ik ook ja, heel vreemd!
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Jan 2022 09:30

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Saji schreef:Ik ben trouwens wel van mening dat ik die ouders echt totaal niet snap die het kunnen bevestigen dat Marco aan hun dochter heeft gezeten. Dan geef je dat toch meteen aan en zoek je, lijkt mij, meteen de media op.
Ookal wordt het misschien niet geloofd en wordt alles ontkent. Maar het gaat om je kind! Je eigen vlees en bloed!

Als je ziet hoeveel oordelen, meningen en venijnige opmerkingen er richting de vrouwen in deze aflevering van boos komen, zou ik zeker niet denken dat je dit meteen doet als ouder. Veel slachtoffers van seksueel misbruik ervaren naar buiten gaan en alle opmerkingen die dan komen aan victim blaming als ‘second rape’ en nog pijnlijker dan de eerste gebeurtenis. Dus is het goed dat daar angst voor is: nee. Snap ik dat ouders heel voorzichtig zijn met het opzoeken van de media: ja. De reacties: ze doen het voor de aandacht, dat doet Marco niet, ze willen geld etc., zijn zo geschreven. Dat krijgt een kind ook op school te horen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 23 Jan 2022 09:57

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik snap het gewoon echt niet. Hoe zou jij als ouder dan gaan handelen, wanneer jouw kind dit overkomt? Zwijgen? Ik zou dus zelf niet zwijgen en er wel degelijk iets van zeggen. Ik leer mijn kinderen juist dat ze mij alles mogen vertellen wat hun dwars zit.
Nu zijn mijn kinderen nog jong, maar ze vertellen wel dingen die in hun ogen niet goed of leuk zijn.
Voorbeeld: op school was 1 klasgenootje die steeds onder de deur door zat te gluren wanneer 1 van mijn kinderen naar de wc ging. Oke, ze waren toen 6, poepen en plassen is dan een interessante fase voor die leeftijd. En je kunt het zien als onschuldig, maar als iemand, zoals mijn dochter, het niet oke vind, dan moet je er iets mee doen!
Mijn dochter vond dat absoluut niet leuk dat dit gebeurde en vertelde dit dan ook met regelmaat thuis. Eerst heb ik met vraagtekens naar haar verhaal geluisterd, maar het deed haar wel wat, want oplaatst begon ze erbij te huilen.
Ik heb haar gezegd dat ze naar juf moest gaan, wanneer dit klasgenootje het weer deed. Ik ben met mijn dochter haar verhaal naar desbetreffende ouder gegaan. Nu zijn we halfjaar verder en hoor mijn dochter er niet meer over.
Ik bedoel, trek je mond als ouder open en blijf er niet mee lopen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2022 10:25

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik zou zeker niet meteen de media opzoeken. Dat kan ook ontzettend schadelijk zijn, ook voor jezelf en je kind. Lijkt me heel verstandig daar voorzichtig mee om te gaan. Bovendien weet je helemaal niet wat voor stappen achter de schermen er zijn genomen. Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met het oordelen naar de handelingen van mensen zonder dat je weet wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Jan 2022 10:32

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Ik zou ook niet de media opzoeken. Maar wel melding maken en mijn kind uit die omgeving halen asap!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Jan 2022 10:54

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Saji: Ik zou er melding van maken en afhankelijk van wat er gebeurt is aangifte doen. Maar niet naar de media stappen. Ik zou niet weten waarom je dat gelijk zou doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 23 Jan 2022 11:03

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Maar destijds melding maken is ook niet gebeurd door de ouders, toch? Dat vind ik dan wel bijzonder.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 23 Jan 2022 18:45

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Misschien is dat wel gedaan maar is het onder het vloerkleed geschoven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Jan 2022 19:59

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Ik zou melding maken bij de politie dan. No way dat ik dat zou accepteren
<<

Anoniem327

Bericht 23 Jan 2022 20:41

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee en denk dat ik daarom niet goed kan beoordelen hoe ik in een dergelijke situatie zou handelen.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 23 Jan 2022 22:04

Re: Showbizz nieuws en foto's!

Marin schreef:Ik zou zeker niet meteen de media opzoeken. Dat kan ook ontzettend schadelijk zijn, ook voor jezelf en je kind. Lijkt me heel verstandig daar voorzichtig mee om te gaan.


Dit inderdaad. Het hele land zou ook maar weten wat je is overkomen. Dat is ook ellendig hoor. Niet dat je je hoeft te schamen maar je bent dan wel het meisje dat....

Ik denk eerlijk gezegd dat de schade die ik heb opgelopen doordat iedereen het wist en de rechtszaak (een proces van 3 jaar) die erbij kwam kijken misschien wel een stuk groter is dan van het delict zelf.
Dat is iets waar je je echt niet in moet vergissen. Je krijgt daardoor nog heel wat extra bakken ellende over je heen.
Ik ben direct toen ik 16 was gevlucht uit het dorp en een uur verderop in de grote stad gaan wonen waar ik wel anoniem was en niet het meisje dat ...Wat daardoor ook weer heeft gemaakt dat ik keuzes in het leven moest maken die ook niet al te best zijn geweest. Gevolgen van zoiets op tafel gooien zijn ook enorm.
<<

Anoniem334

Bericht 24 Jan 2022 08:15

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Als je kind je dit vertelt en aangeeft er niets mee te willen doen en het achter zich te willen laten op haar manier, heb je dit als ouder ook te respecteren. Het doen van een melding of aangifte brengt heel veel met zich mee. Het herbeleven, wanneer er toch een zaak van komt de oordelen die je krijgt en zeker bij een bekend persoon wat er nu gebeurt bij vele meisjes.

Ik zou mijn dochter (Als ik die zou hebben) in haar keuze steunen. Wil zij geen melding of aangifte doen, dan is dat zo. Het is haar ervaring, haar regie. Maar ik ben misschien getekend daarin omdat ik onder druk van mijn ouders een aangifte heb gedaan (9 jaar na datum) en veel meer therapie nodig heb gehad om die periode waarbij ik door niemand geloofd werd en iedereen me liet vallen te verwerken dan het oorspronkelijke voorval. Zélfs nadat ik de zaak én het hoger beroep van de dader heb gewonnen wordt nog gezegd dat ik alles verzonnen heb om aandacht te krijgen. Ik ben dankbaar dat de rechtbank alles heeft doorzien en het voor mij zwart op wit heeft gezet, maar als ik dat ook niet had gewonnen dan had ik zo ontzettend veel ellende door moeten maken om vervolgens als leugenaar weggezet te worden. En dat is dus alsnog het geval, terwijl het 'bewezen' is en hij veroordeeld is. Ik zou het denk ik met de kennis van nu niet opnieuw doen en vind het alleen maar heel goed van ouders die inzien welke ellende je over je afroept als je spreekt. Wat dus eigenlijk de sleutel van dit probleem is. Spreken betekent voor het slachtoffer altijd aan het kortste eind trekken in mijn optiek, zelfs als je de zaak wint.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Jan 2022 11:49

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Wat erg dat jullie ook zoiets heftigs hebben meegemaakt, Signature en Nixi. En wat erg dat jij nog altijd niet geloofd wordt Nixi, ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen, maar ik snap dat je het achteraf gezien liever had gelaten zoals het was.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 24 Jan 2022 12:46

Re: Aantijgingen seksueel geweld TVOH/BOOS

Van dat allereerste meisje met MB is gezegd dat ze naar de media gestapt is terwijl dat helemaal niet correct is. Het hele waarom wel/ geen aangifte/ media draagt alleen maar bij aan victem shaming als je het mij vraagt. Het doet er niet toe, het gaat om wat er gebeurd is. En ja, ik geloof die meiden zeker wel en nee, ik ben geen rechter. Maar of ze strafbaar zijn of niet maakt voor mij niet uit. Er zijn genoeg bewijzen op de achtergrond genoemd en lijkt me niet dat je ergens naar gaat verwijzen dat niet bestaat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers