Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2022 01:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik denk dat het ook anders kan, mijn kinderen hebben er beide geen moeite mee omdat de basisprincipes hetzelfde zijn. Hier maar ook bij hun vader gelden in grote lijnen dezelfde regels en dagindeling. Wanneer er afgeweken word is dat voor de kinderen te handelen, mede door hun leeftijd uiteraard en vanwege het feit dat het nooit vreselijk veel afwijkt van wat ze hun hele leven al gewend zijn.


Graag niet quoten.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 24 Jan 2022 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2022 08:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Zeker lastig als het verschil zo groot is! Maar zo te lezen wordt hij ook gewoon verwaarloosd daar, heel triest.

Bij m'n stiefdochter zijn zeker verschillen tussen hoe het daar gaat en bij ons, haar moeder is ook een totaal ander type. Ik ben het zeker niet altijd eens met hoe ze dingen daar aanpakken, maar het verschil is niet zo extreem als bij jou. Neemt niet weg dat het voor iedereen elke keer omschakelen is als ze hier een weekend is.
❤ 7 juni 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2022 08:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik ben vast herkenbaar en maakt me niet uit maar leek me omdat het om iemand anders gaat een fijner om het even anoniem te doen. Was echt zo geïrriteerd gisteren.

MIJN HEMEL, soms is mijn schoonfamilie (soms?) zo ouderwets en bekrompen. Ons nichtje zit in groep 7 en is met middelbare scholen bezig en ze krijgt misschien vmbo/havo advies en dan mag ze dus niet inschrijven bij School X want die accepteert alleen advies vanaf de Havo (dat is dé middelbare school van hun familie, twee generaties) en oh jee wat een ramp. Ze (opa en oma en mijn man, dus de oom) hadden het over of ze dan bijles moet of nee misschien wel naar een privé school in groep 8 (er is er eentje voor 20.000 euro per jaar hier) want dan kan ze Havo advies krijgen. MIJN HEMEL. WAT EEN SCHANDE als ze vmbo advies zou krijgen. Alsof ze fucking geretardeerd is en alsof je dat met zo'n dure school er in gaat krijgen. Ik werd voor mijn doen best giftig en gezegd dat zoiets niet met privé onderwijs te 'kopen' is en dat ze zoiets in zich heeft of niet en als dat niet zo is het ook oké is. En zeker niet dat je daar aan moet 'sleutelen'. Aaaaargh. Sorry. M'n onderwijs hart komt daar ook boven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Jan 2022 08:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Oh zo herkenbaar biechtje! Ik sta voor de klas in het VO en er zijn zoveel leerlingen en ouders die echt minstens havo willen, want lager dan dat is echt te min. Vreselijk! Ik snap niet waar die trend vandaan komt, maar waarom havo of vwo doen als je daar ontzettend op je tenen moet lopen en ook nog bijles moet nemen?
december 2016
juli 2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Jan 2022 09:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Wat vervelend voor je nichtje dat er zoveel druk op ligt.
Met geld is een Havo-advies nog wel te regelen waarschijnlijk als ze nu een vmbo/havo advies heeft. Gericht oefenen op de Cito's wil dan wel helpen, maar daar is het meisje zelf niet mee gebaat als het op de middelbare school straks te moeilijk voor haar is. Bijles zou alleen af en toe voor een enkel vak nodig moeten zijn, als het structureel wordt zit je waarschijnlijk toch op een te hoog niveau.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2022 09:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Oeh daar zou ik ook wat van vinden.
Mijn dochter doet havo maar zou vwo (moeten) kunnen. Zelf zegt ze havo te blijven doen. Ze vind het leuk, haalt redelijk makkelijk goede cijfers en gaat met plezier naar school. Ze wil niet er extra aan moeten trekken een niveau hoger, en geen tijd meer hebben voor andere dingen.
Helemaal prima wat ons betreft. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het te min zou zijn.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 24 Jan 2022 09:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ten alle tijden staat het belang van het kind natuurlijk voorop. Dat zij zichzelf goed ontwikkeld en een fijne tijd heeft op de middelbare.
Maar ik snap echt wel waar het negatieve gevoel t.a.v. het VMBO vandaan komt. Laten we eerlijk wezen, het is ook vaak genoeg negatief in het nieuws. En klassiek gezien verdien je later meer geld als je hoger opgeleid bent en heb je over het algemeen genomen meer kansen. Dus ja ik snap wel dat mensen graag minimaal een HAVO advies hopen voor hun kinderen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 24 Jan 2022 10:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Dan nog snap ik het niet, dan zou het misschien nu met hakken over de sloot naar havo kunnen, dan moet kind straks misschien continu op tenen lopen om alles te halen, dat moet je ook niet willen voor een kind die ook gaat puberen, vrienden gaat maken en alles ontdekken.

Je kunt na vmbo altijd nog havo doen, of na mbo nog doorstromen naar hbo dus het zegt nog (helemaal) niks op zo’n moment.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jan 2022 10:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik snap dat niet. Want dat gaat toch niet boven alles wat een kind kan?
We hebben toch ook de doeners, de mensen die knap met handen kunnen werken nodig?
De toekomst van je kind hangt toch niet alleen af van zijn vervolgonderwijs, en dan met name het niveau?
Het draait toch niet om veel geld verdienen later?
Ik leer het mijn kinderen in ieder geval niet zo. Die mogen worden wat ze willen, als het hun naar gelukkig maakt.

Waarom trouwens onder anoniem antwoord? Prima toch dat er mensen zijn dit zo vinden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jan 2022 10:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Nou ik vind het dus echt schandalig om zo over je (klein)kinderen te praten en het beeld te geven dat een bepaald onderwijsniveau inferieur is. Om nog maar niet te spreken over de illusie van de maakbaarheid van geld. Absurd om te bespreken dat ze dan maar een jaartje naar een privéschool zou moeten om dan wel een hoger niveau aan te kunnen. Alsof ze dat zou willen, in het laatste, vaak leukste jaar, van de basisschool weg van vriendinnen naar een andere school. Ik werd er echt zo boos over. En ik zei inderdaad ook dat ze dan beter niet naar een school met havo als ondergrens kan gaan want dat halverwege moeten wisselen om af te stromen is ook helemaal niet persé leuk. En tot slot de bemoeienis, laat die ouders en kind lekker zelf kiezen. Het is al rot genoeg dat de kinderen op dit moment online open dagen moeten doen ipv de sfeer van de school voelen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 24 Jan 2022 10:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Wat zeggen de ouders van je nichtje er van?
Ik ben het helemaal met je eens overigens.

Het grootste gedeelte van mijn vmbo klasgenoten zijn allemaal uiteindelijk doorgestroomd naar het hbo. Maar ook had ik op het mbo klasgenoten die havo hadden gedaan, maar voor onze opleiding moest je toch echt eerst mbo2 voltooien.
10.04.17
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2022 11:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Anoniem Antwoord schreef:Ten alle tijden staat het belang van het kind natuurlijk voorop. Dat zij zichzelf goed ontwikkeld en een fijne tijd heeft op de middelbare.
Maar ik snap echt wel waar het negatieve gevoel t.a.v. het VMBO vandaan komt. Laten we eerlijk wezen, het is ook vaak genoeg negatief in het nieuws. En klassiek gezien verdien je later meer geld als je hoger opgeleid bent en heb je over het algemeen genomen meer kansen. Dus ja ik snap wel dat mensen graag minimaal een HAVO advies hopen voor hun kinderen.

En juist doordat we nu een behoorlijk te kort aan mensen krijgen die met hun handen willen en kunnen werken, kunnen die nu echt goed verdienen. Verder snap ik ook niet dat iedereen minimaal HAVO moet hebben, want eerlijk is eerlijk de gemiddelde menselijke intelligentie is 75% van de NL bevolking is MAVO of lager.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Jan 2022 12:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Marsy31 schreef:Man en ik doen alles 50/50, maar ik merk bij mijn vriendinnen ook heel erg verschil of ze werken of niet (dus kind bij opa/oma of opvang gedeelte van de week) en hoe zwaar het wordt ervaren. Wij hebben bewust niet gekozen voor opvang en doen we bij dochter straks ook niet maar daarmee schiet ik onszelf wel in de voeten: de zorguren per dag en per week zijn dan wel intens. Maar als kind gedeelte door anderen wordt opgevoed dan denk ik dat het voor mij het veel meer doable zou zijn. Alleen wil ik dat dus niet (is arrogant van mij hoor, ik wil mijn kinderen gewoon thuis hebben tot 2-3 jaar zodat ik ze o.a. basis Nederlands kan leren). Merk nu zoon 3 dagen naar school gaat ik de tijd samen ook wel meer waardeer. Tot 3 jaar was hij thuis. En dan deden wij het dus 50/50 ook nog dus hulde aan de 90-100% ouders die het thuis oppakken terwijl de ander werkt of omdat je alleenstaand bent. Echt mega respect ervoor. Het is echt niet niks! En nu gaan wij weer de komende 3 jaar fulltime kind thuis in, ik zie er heeeel klein beetje tegenop haha (en dan doen we onszelf ook nog 2 jaar geen suiker of tv/screens aan). Maar goed, eigen keus! En het is maar paar jaar hou ik mezelf voor. En ben nu heel blij dat we met zoon zo hebben gedaan, het is precies zoals ik me had voorgesteld (heb alle mijlpalen meegemaakt, wij hebben hem de basisdingen geleerd en niet iemand anders en ook met Nederlands heel belangrijk geweest), maar man, wat genoot ik ook van de dagen dat ik naar werk/studie was en man thuis was haha.


Ik merk dat ik wat moeite heb met je reactie als reactie op wat het biechtje aangeeft. Ze heeft het zwaar. En wie weet gaan haar kinderen doordeweeks wel naar de opvang en heeft de tv het halve weekend aangestaan. Door te zeggen dat je dat allemaal niet doet wat het nóg zwaarder maakt (in jouw perspectief) zou je biechtje zomaar nog een rotter gevoel kunnen geven. Mij schiet het verkeerd in ieder geval op de een of andere manier.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 24 Jan 2022 13:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Biechtje dat het moederschap zwaar vindt: ook voor mij heel herkenbaar.
Mijn kinderen zijn al wel wat ouder, en dat scheelt echt wel met de baby-peutertijd, maar er blijven periodes dat ik het enorm pittig vind. Gisteren nog heb ik de halve dag jankend in bed gelegen omdat ik het allemaal niet meer trok en mezelf de slechtste moeder op aarde vond (zitten ook wat andere metal health issues bij moet ik erbij zeggen) dus ook ik ben blij de herkenning hier te lezen. Ik ben nu weer vrijwel volledig thuis met de kinderen, maar ook in de tijd dat ik parttime werkte was het soms zwaar. En ook ik heb een man die onwijs veel op zich neemt. Dus wat dat betreft maakt het niet uit; in alle situaties kun je het als zwaar/overweldigend/vermoeiend ervaren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 13:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Marsy, wat is er arrogant aan het thuis willen hebben van je kinderen? Die begreep ik niet.
Verder snap ik wel wat Gympie bedoelt met dat het misschien niet fijn voelt voor Biechtje om te benoemen hoe jullie het doen met de tv / suiker etc. Dat is natuurlijk je goed recht om het zo te doen maar ik kan me wel voorstellen dat dat op een kwetsbaar moeilijk moment even zwaarder kan vallen voor zo'n Biechtje mocht zij voelen dat ze daarin al faalt.
(al moet ik ook toegeven dat ik zo'n screen moeder ben en het me niet zoveel kan schelen hoe anderen dat zien).

Wat ik merk is dat het zwaar vinden én het fijn vinden naast elkaar kan bestaan of echt verweven kan zijn. Het erkennen dat het zwaar is helpt daarbij al. En dat je echt niet constant van je kinderen hoeft te genieten om van ze te houden. Gelukkig gaat dat dieper dan genieten.


Klaproos en JaneDoe: 😘
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Jan 2022 14:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik vind het ook heel herkenbaar en oerzwaar op momenten. Vooral het moment dat ze ziek zijn trek ik heel erg slecht. Ik voel me dan meteen super gestrest omdat ik me dan zo ingenomen voel door ze.
Vanmorgen wilde mijn 8-jarige niet naar school want ze was moe. Tja.. Jammer dan, je moet gewoon, en toch voelt het dan heel belastend voor die discussie met haar te voeren omdat zij school eigenlijk heel leuk vindt. Dus zoek ik er dan een mogelijke verklaring achter en ben bang dat ze misschien ziekjes is.
Maar ja, ze is oud genoeg om te zeggen of ze ergens last van heeft. Ze zei dat ze grwoon geen zin had en moe was.
<<

Pitty

Bericht 24 Jan 2022 14:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik lees op dit moment het boek: "is het al zeven uur?" en ik vind dat wel herkenbaar. Ik vind het wel een aanrader. Biechtje die het zwaar heeft: misschien iets voor jou?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 14:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik werd van dat boek juist alleen maar gedeprimeerder. Maar ik lees ook heel veel lovende dingen erover dus misschien dat toch veel mensen zich er in herkennen.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 24 Jan 2022 14:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik heb nog maar een kwart gelezen, dus misschien moet ik mijn oordeel bijstellen :-)

Ik vind het in ieder geval wel 'leuk' dat corona zo nadrukkelijk besproken wordt. Vandaar dat ik het wel een bewaarexemplaar vind. Over 30 jaar lees ik het boek en denk: oja, die coronaperiode....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 14:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ja dat is waar en ik denk ook zeker wel (en dat zegt ze ook wel) dat die periode daardoor heel anders verlopen was. Ze keek uit naar lekker koffie drinken en er op uit met de kinderen enzo, annddd fail. Daarentegen wel een heel eerlijk beeld van hoe de lockdown was voor haar, maar ik denk wel dat het haar misschien beinvloed heeft en dat vind ik dan toch wel weer jammer op de één of andere manier.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2022 14:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik ben het eens met Gympie, ik vind de reactie niet echt op z'n plek hier. Komt enigszins arrogant over ofzo. Daarbij snap ik ook niet dat je het jezelf nog moeilijker gaat maken door allerlei regels op te leggen wat betreft schermtijd etc. als je het sowieso al zwaar vindt. Maar daar ben ik dan vast weer heel makkelijk in ofzo. Ik vind de iPad af en toe echt een redding en ik denk niet dat m'n dochter daar slechter van wordt.

Ik heb er maar één en ik vind het vaak al pittig, dus ik kan me helemaal voorstellen dat het met twee kleintjes nog zwaarder is. Niks om je voor te schamen in elk geval! Sterkte! Ik denk wel dat het ietsje makkelijker wordt als ze wat ouder zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jan 2022 16:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Haha Marin, screen moeder. Mooie term wel.
Ik ben ook zo'n moeder die af en toe blij word van een beetje extra rust. En ja, dan gaat de tv aan.
Kan ik even heerlijk erbij gaan liggen met een kleedje over mijn benen, kopje thee erbij en doelloos scrollen over instagram. Ja, daar laad ik wel even van op :P

Maar inderdaad, ik denk dat iedere moeder het pittig vindt.
Het wordt echt echt echt beter. T is nu 5,5 en wordt zelfstandiger. Dus je hoeft niet continu te helpen met alles en continu aan te staan. Heerlijk vind ik dat.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2022 16:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Oh begrijp me niet verkeerd, als iemand (zoals Marsy) dat doet vanuit een bepaalde overtuiging dan vind ik daar niks van. Ik heb wel een bepaalde bewondering voor iemand die zo goed weet hoe ze iets wil en dat vol weet te houden. Zo ben ik niet, ik ben te go with the flow daarvoor.
Maar ik bedoelde het nu meer in het licht van het Biechtje, volgens mij bedoelde Gympie dat ook, dat dat een extra laagje van rot voelen kan overbrengen op het Biechtje. Maar misschien ook niet hoor.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Jan 2022 16:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Klopt Marin! Zo bedoelde ik ‘m.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2022 17:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Tuurlijk moet iedereen dat zelf weten, maar ik vind het hier, na het bericht van Biechtje, niet zo op z'n plek om er op deze manier over uit te weiden.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One