Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Instagrampagina interieur

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jan 2022 18:59

Re: Instagrampagina interieur

Bliss schreef:Ik ben je ook gaan volgen Alexis! Wat een gigantisch huis! Wat is de oppervlakte eigenlijk?


Nou precies dit! Onwijs gaaf, zeg! Prachtig!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 24 Jan 2022 09:08

Re: Instagrampagina interieur

Rejoy schreef:Leuk Alexis, ik zag je volgverzoek, ik ben jullie ook gaan volgen. Leuk om te zien, zo te zien zijn jullie al wel even bezig, of niet? Hebben jullie veel vertraging gehad?




Ja, grond gekocht in april 2018. De gemeente vergunde de tekeningen pas 1,5 jaar later. Oktober 2019 begonnen aan de kelder, maar de kelderbouwer liet ons 4 maanden zitten helaas. Daarna nog meerdere keren enkele maanden vertraging gehad met verschillende mensen of spullen die niet leverbaar waren. Momenteel wachten we sinds augustus op de tegels van de badkamer. Dus wij zijn heel blij als het straks eindelijk een keer af is. Bouwen in eigen beheer is toch best pittig hoor!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 24 Jan 2022 09:10

Re: Instagrampagina interieur

Bliss schreef:Ik ben je ook gaan volgen Alexis! Wat een gigantisch huis! Wat is de oppervlakte eigenlijk?



Dat weet ik eerlijk gezegd niet. We wilden perse een grote keuken en die wordt in ieder geval 60 vierkante meter. De andere kamers worden niet zo groot.
Het achterste deel van het huis (inclusief verdieping) wordt kantoor van mijn vriend. Daar moet je ook via buiten naartoe, ik wilde niet dat we door de speelkamer naar zijn kantoor moesten. Dus het huis is voor best een groot deel geen woonruimte.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2022 10:19

Re: Instagrampagina interieur

Die grote keuken lijkt me echt heerlijk. Wat een droom.
Let's discover the world together.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 27 Jan 2022 19:49

Re: Instagrampagina interieur

Alexis schreef:
Rejoy schreef:Leuk Alexis, ik zag je volgverzoek, ik ben jullie ook gaan volgen. Leuk om te zien, zo te zien zijn jullie al wel even bezig, of niet? Hebben jullie veel vertraging gehad?




Ja, grond gekocht in april 2018. De gemeente vergunde de tekeningen pas 1,5 jaar later. Oktober 2019 begonnen aan de kelder, maar de kelderbouwer liet ons 4 maanden zitten helaas. Daarna nog meerdere keren enkele maanden vertraging gehad met verschillende mensen of spullen die niet leverbaar waren. Momenteel wachten we sinds augustus op de tegels van de badkamer. Dus wij zijn heel blij als het straks eindelijk een keer af is. Bouwen in eigen beheer is toch best pittig hoor!


Poeh, dat is wel echt een flinke vertraging inderdaad. Ook balen, want als ik zie hoe enorm de prijzen van bouwmaterialen gestegen zijn in de periode tussen mei 2021 (toen hebben wij de aanneemovereenkomst getekend) en nu, dan kun je gerust zo'n 10% erop rekenen, laat staan wat het verschil met 2018 is.

Ik vind bouwen in eigen beheer ook heftig, als ik zie hoeveel tijd wij kwijt zijn met afstemmen, regelen dat spullen en mensen er op het juiste moment zijn, startmomenten voor andere bouwlui verschuiven omdat daarvoor iets is uitgelopen... Ik weet niet of ik 't zo nog weer opnieuw zou doen hoor.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Jan 2022 20:09

Re: Instagrampagina interieur

Ik ben jullie gaan volgen, Alexis en Rejoy.
Ondanks dat ik zelf geen verhuis- of verbouwplannen heb, vind ik het wel heel leuk om het bij anderen te zien.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 27 Jan 2022 20:58

Re: Instagrampagina interieur

Rejoy, ja echt hè! Het is echt heel veel duurder geworden bij ons. Als we nu (of vorig jaar, toen Corona en daarmee alle vertragingen begonnen) zouden gaan bouwen, dan hadden we het niet gedaan. Zelfs meerdere malen overwogen om even te stoppen met bouwen tot die gekte voorbij was.

Maar nu willen we ook gewoon dat het klaar is. Hopelijk deze zomer echt verhuizen. De tuin en de afwerking van de kelder komt dan later wel een keer.

Ik vind het ook leuk om andere bouwers te volgen! Zeker als ze het ook in eigen beheer doen. Wat een hoop geregel. Ik werk nu even niet, kwam op het juiste moment want het was amper nog te doen. Vriend dagelijks weg van 6.15-18.15 en ik werken, huishouden, kind, en dan alle dingen voor het interieur zien te regelen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jan 2022 22:14

Re: Instagrampagina interieur

Leuk ik ben je gaan volgen alexis. Ik ben spikie85 op instagram
Afbeelding
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 30 Jan 2022 12:36

Re: Instagrampagina interieur

Alexis: begrijpelijk, als we op voorhand alles wisten, hadden wij misschien ook wel andere keuzes gemaakt. Wij hadden geluk dat onze aannemer niet duidelijk in de offerte had opgenomen dat kosten voor prijsstijgingen voor onze rekening zouden zijn, waardoor zij de helft voor hun rekening nemen en wij de andere helft. Daardoor blijft het voor ons behapbaar, maar als we alles zelf hadden moeten betalen, dan hadden wij ook wel een probleem gehad.

Wij werken allebei fulltime, dus het is inderdaad wel een kunst om alles geregeld te krijgen. Gelukkig kan vooral ik mijn werkagenda redelijk flexibel inplannen, maar als je een fulltimebaan zonder flexibiliteit buitenshuis hebt, wordt het wel erg lastig.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers