Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Jan 2022 09:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Marin, ik zou wel even naar de huisartsenpost gaan met zo 'n brandplek. Die hebben ook zalfjes dat soort voor verkoeling en betere heling.

Verder mag zoon hier ook helpen met koken hoor, alleen nog niet bij de pannen natuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat hij dat als hij oud genoeg is ook gewoon mag. Ik brand mezelf nog steeds vaak aan een pan. Als in: geef jezelf daar echt niet de schuld van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2022 09:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ja we vragen vanmiddag wel even advies aan iemand inderdaad. Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Denk dat het geen echte blaar wordt gelukkig.

Hij mag normaal ook niet bij de pannen en dit was ook stom. Hij was gewoon zo leuk aan het helpen, echt aan het pannenkoeken flippen, allebei een eigen pannetje. Maar ja was weer alles in m'n eentje aan het doen en dan is dat misschien gewoon niet zo handig. Letterlijk.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Jan 2022 10:19

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Als er geen blaar op komt dan gaat het wel goed. Dan is het gelukkig eerste graads.
Je mag er dan wel wat verzachtends opsmeren.
2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jan 2022 10:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wees niet te hard voor jezelf ook hè Marin! Een ongeluk zit in een klein hoekje, dit soort dingen kan helaas gebeuren.

Ga idd wel even na of je een verkoelend zalfje kunt krijgen, mijn neefje heeft eens hete thee over zijn arm gehad, had een soortgelijke plek op zijn arm als O en kreeg daar een crème voor die er tweemaal daags op moest.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Jan 2022 10:36

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Onze peuter is deze week gevallen met een tand door zijn lip. Dat gebeurt vaker, er missen al heel wat hoekjes voortand. Nu bleef hij aangeven dat het zeer deed, zijn tandje zat wat los en dus naar de tandarts geweest. De voortand heeft bovenin helaas een breuk, waardoor hij eruit moet ivm ontstekingen. Daar baal ik van, het eruit halen gaat ie natuurlijk niet leuk vinden en daarna loopt ie vier jaar zonder voortand 🙈
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2022 10:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh wat rot Taeda. Gaat de tandarts de tand trekken? Gelukkig is het een melktand maar toch heel balen ja, snap ook dat jij baalt.
Mijn zoon is een tijdje geleden ook gevallen en heeft nu een grijze voortand. Die hoeft er niet uit maar echt gezellig staat het ook niet.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Jan 2022 10:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

De tandarts gaat het inderdaad zelf doen. Hier zijn de voortanden ook al grijs van het vele vallen, dat vond ik inderdaad ook jammer.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Jan 2022 10:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Zo sneu Taeda. Ik hoop dat hij niet teveel last heeft van het trekken.

Marin: Dit overkomt de beste inderdaad. Onze oudste heeft zichzelf ook al wel eens gebrand aan een pan. Even in de gaten houden inderdaad.
En dat uit het ledikant vallen is ook heel herkenbaar, hebben ze hier beide gedaan.. Gelukkig zijn ze daarna meestal zo slim om het niet nog een keer te proberen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4976

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 23 Jan 2022 12:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Vervelend, Taeda!
Mijn dochter heeft dat ook gehad, toen ze 2 was.
Door het vallen stond de tand recht vooruit. Toen meteen naar de tandarts en eruit getrokken.
Door de verdoving deed het geen pijn en daarna ook geen last gehad.
Op foto's valt het niet eens heel erg op, omdat het boven is. Het hoort echt bij haar.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Jan 2022 15:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Er is een kind hier aan het spelen en hij heeft nu al vier keer gevraagd om iets lekkers, terwijl ze een kindersuprise hebben gegeten en een koekje. Trek dit zo slecht, en dat kind antwoord op mijn nee met "dan ga ik nooit meer met D spelen". Nou dan niet hoor 🥲🥲🥲
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2022 15:39

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Pff ook echt dat nooit meer spelen dreigement. Stom hoor. En groot gelijk dat je nee zegt.

Gisteren was hier ook een kindje dat om lekkers vroeg nadat ze al een koek hadden gehad. We hebben ook gewoon niet zoveel lekkers in huis dus tja. Rozijntjes wilde hij niet en een koek kreeg ie niet meer. Uiteindelijk koos ie een droge cracker. 😁

Ik zou morgen in de klas voorlezen voor de voorleesdagen maar helaas laten ze het toch niet door gaan nog. Nu heb ik een filmpje opgenomen ervoor. Ook leuk, maar zo jammer om niet even een kijkje in de klas te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 845

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 26 Jan 2022 16:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Herkenbaar "maar ik heb nog meer honger!" is het dan. Tsja, had je je boterham gewoon maar op moeten eten.
Met tv/laptop net zo. Godganse dag de vraag "mag ik een filmpje kijken" of (de oudste) "mag ik al... je weet wel wat ik ga vragen". Want ze weten heel goed de regels die we daaromtrent hebben. En ben daar ook behoorlijk consequent in. Maar ze blijven het proberen. Wel doorzettingsvermogen, dat dan weer wel.

Ah da's zeker jammer Marin!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Jan 2022 16:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Hier is mijn baby voor het eerst gaan wennen op het kdv. Wat een mijlpaal weer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2022 17:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ah hoe ging het Tabbie?
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Jan 2022 16:44

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ah Tabbie, ze is voor mijn gevoel echt vorige week geboren. Nu alweer wennen.

Ik wil kwijt dat mijn dochter gister een middagdutje in een ander bed heeft gedaan! 🎉 Ze slaapt heel slecht als ze ergens anders is. Maar gister heeft ze zonder al teveel gedoe twee uur bij mijn ouders geslapen. Daar ben ik heel blij mee want als ze dit doorzet geeft dat ons weer wat mogelijkheden om eens samen de deur uit te gaan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Jan 2022 18:39

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat fijn Carra.

En ja, voor mijn gevoel is ze ook nog maar net geboren. Ze heeft haar ogen uitgekeken op de opvang, maar kort geslapen en haar flesje geweigerd. Ben nu al zenuwachtig voor volgende week waarin ze gelijk 2 volle dagen gaat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2022 22:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Woohoo Carra, wat goed van H!

Mijn dochter had gisteren haar eerste echte speeldate, met een jongetje van de opvang. Ze zijn de twee oudste peuters van de groep, de rest is minstens een halfjaar jonger. Ze trekken veel samen op (zitten alleen op donderdagen bij elkaar) en hij woont dicht bij ons. En ik was het al langer van plan, maar ik had vorige week eindelijk genoeg moed verzameld om deze date te regelen haha. Zag het jongetje en zijn vader in het winkelcentrum staan en toen greep ik m'n kans. Ik vond het gewoon spannend joh, alsof ik zelf iemand mee uit ging vragen ofzo. Bang voor afwijzing, zoiets. Maar z'n vader vond het een hartstikke leuk idee en ze hebben het heel leuk gehad, dus er volgen vast nog meer dates.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jan 2022 23:03

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ah wat leuk Bliss! Hebben ze leuk gespeeld dus? Ik vind dat zo leuk, een kijkje in hoe m'n kind met andere kinderen om gaan en ook hoe andere kinderen zich eigenlijk gedragen.

Over die afwijzing. Ik had een tijdje geleden een insta friend verzoekje gestuurd naar een moeder van school en toen had ze 'm destijds afgewezen, dacht ik nog nou ja misschien kent ze me ook nog niet echt. Intussen hebben onze zoontjes dus play dates gehad en spreek ik haar wel af en toe, zeiden al dat we volgende keer na een play date even wijntje gaan drinken, en volgens mij is het echt een leuke vrouw. Had ik haar van de week weer toegevoegd, weer afgewezen. Vond dat stiekem toch wel jammer hoor. Wat vast onzin is maar toch.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2022 23:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh nou precies dat dus, ik zou daar echt mee kunnen zitten! En snap het ook niet in jouw geval, als je er toch leuk contact mee hebt! Misschien plaatst ze wel alleen heel kinky foto's ofzo. 🤐

Ja ze hebben leuk gespeeld! Het zou eerst daar zijn, maar omdat zijn zus in groep 3 thuisonderwijs had, was het handiger om het bij ons te doen. En zo kon ik het mooi observeren allemaal! Ze hebben van 9.45 tot 11.30 gespeeld en hij wilde eigenlijk nog niet naar huis. Goed teken! Ze hebben gepuzzeld, kleurplaten gekleurd en de grootste hit was het verstoppertje-spel van Nijntje. 😆
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Jan 2022 07:36

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Huh da’s toch wel gek Marin, van dat instaverzoek!

Leuk Bliss! M had deze week ook z’n allereerste play date, met ook een vriendinnetje van de crèche. Zo leuk om je kind dan ook het huis te laten showen he, helemaal trots 🤩
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 30 Jan 2022 08:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Marin, ik heb ook insta en Facebook maar helemaal geen vrienden daarop. Ik volg een paar leuke bekende Nederlanders, en wat groepen met recepten etc. Maar vriendschap verzoeken wijs ik allemaal af. Wel geef ik dat dan vaak aan bij wie het vriendschaps verzoek stuurt.

Van hè niets persoonlijks maar ik heb geen vrienden op fb en insta etc.

Snap wel dat je het jammer vind!
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jan 2022 08:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ja misschien is het zoiets. Is ook haar goed recht natuurlijk maar voelde toch jammer.

Aah klinkt leuk Zora en Bliss!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Feb 2022 20:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

De zwemschool van mijn zoon heeft problemen met de temperatuur, waardoor hij minder goed zwemt. Hij vindt het door de kou ook niet leuk meer. Reactie van de zwemschool kwam er op neer dat hij ook wel klein en mager is 😐 Dat weten we zelf ook, en juist daarom gekozen voor een zwemschool met warm water. Zo irritant!
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Feb 2022 09:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Spencer schreef:De zwemschool van mijn zoon heeft problemen met de temperatuur, waardoor hij minder goed zwemt. Hij vindt het door de kou ook niet leuk meer. Reactie van de zwemschool kwam er op neer dat hij ook wel klein en mager is 😐 Dat weten we zelf ook, en juist daarom gekozen voor een zwemschool met warm water. Zo irritant!


Wat vervelend. Om die reden hebben wij ook een warmere zwemschool.Zweten joh met aankleden. Maar onze dunne T vindt dit idd erg fijn.
Die zwemleraar zegt ook altijd dat kinderen dan geen energie kwijt zijn aan het warm blijven.
Balen voor jullie.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 14 Feb 2022 09:56

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Mag hij niet zwemmen met een wetsuit Spencer? Al is het maar voor de komende tijd.
Een zwembad hier in de regio heeft standaard een lage temperatuur, waardoor wetsuits verplicht zijn (en helpend).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers