Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Jan 2022 13:13

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle schreef:Eens met Calathea dat iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen. Oftewel de coronaregels opvolgen en binnenblijven bij klachten. Dan hoef je ook niet gevaccineerd te zijn (voor een ander, serieus?). Ik neem toch ook geen griepprik voor een ander, dat doet diegene toch ook zelf? Als je een verminderde gezondheid of onderliggend lijden hebt snap ik nog dat je je laat vaccineren, maar als je gewoon gezond bent begrijp ik niet wat er mis is met slechts je eigen weerstand.


Begrijp je dat er mensen zijn die een slechte weerstand hebben waarbij de vaccinatie niet goed werkt, door bepaalde medicatie of door chemo bijvoorbeeld. Die kunnen zich laten vaccineren, maar heeft het vaccin een verminderde werking. Daarom vaccineer je dus ook voor anderen!
<<

Anoniem323

Bericht 21 Jan 2022 13:24

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Sawadee, ja dat is bij oma. Ze heeft al corona gehad en 3 vaccins.
Maar oma zegt niet vaccineren bij kinderen en al helemaal niet voor een ander.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Jan 2022 15:00

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Jeetje, waarom reageert een aantal van jullie op mensen met een afwijkende mening alsof ze een stelletje randdebielen zijn? Ja, ik begrijp hoe het werkt. Nee, ik laat mijn kinderen en mezelf niet vaccineren. Ik houd me aan de coronaregels, blijf bij twijfel thuis en doe indien nodig een zelftest.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 780

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 21 Jan 2022 17:16

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle, ik citeer jou even:

"Dan hoef je ook niet gevaccineerd te zijn (voor een ander, serieus?). Ik neem toch ook geen griepprik voor een ander, dat doet diegene toch ook zelf?"

Jouw opmerking tussen haakjes komt op mij over alsof je het heel raar / dom vindt dat gezonde jonge mensen zich laten vaccineren om anderen te beschermen. Of bedoelde je iets anders? Als je niet op een bepaalde toon aangesproken wil worden, kun je misschien ook op je eigen bewoording letten.

Ik heb begrip voor mensen die zichzelf of hun kinderen niet vaccineren, maar enige dankbaarheid of op zijn minst verdraagzaamheid t.o.v. mensen die wel vaccineren, zou ze sieren. Jou ook.
T (2008) en I (2013)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 21 Jan 2022 17:20

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle schreef:Jeetje, waarom reageert een aantal van jullie op mensen met een afwijkende mening alsof ze een stelletje randdebielen zijn? Ja, ik begrijp hoe het werkt. Nee, ik laat mijn kinderen en mezelf niet vaccineren. Ik houd me aan de coronaregels, blijf bij twijfel thuis en doe indien nodig een zelftest.


Ik vind je geen randdebiel hoor. Ik sprak alleen mijn verbazing uit en wilde reageren zoals ik dat ook zou doen wanneer ik je dit in het echt zou horen zeggen. Gewoon omdat ik dan benieuwd ben hoe je het ziet en volledig vanuit gelijkwaardigheid.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Jan 2022 17:31

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dankbaar omdat een ander zich laat vaccineren? Sorry, daar moest ik even om grinniken. Ik respecteer ieders mening, maar ik hoef het er niet mee eens te zijn. En dankbaar zijn omdat mensen zich wel laten vaccineren vind ik ook lichtelijk overdreven.

Ik zie mezelf ook echt wel als een verdraagzaam persoon, en ieder moet zelf weten wat hij/zij doet. Prima als een ander denkt er goed aan te doen zich te laten vaccineren, dat is dan zijn of haar eigen keuze en goed recht, maar begrijpen doe ik het niet. Dat zegt niet dat ik niet verdraagzaam ben, ik ben gewoon op mijn beurt verbaasd dat men zich laat vaccineren voor iets waar we gewoon weerstand voor hebben opgebouwd. Er zijn oprecht dingen die ik niet begrijp aan de gang van zaken rondom het coronavirus en het vaccineren.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 780

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 21 Jan 2022 17:33

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Als je dingen niet begrijpt, kun je het mensen ook niet kwalijk nemen dat ze een uitleggerige toon aanslaan.
T (2008) en I (2013)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Jan 2022 17:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Serieus Filoria? :palm:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Jan 2022 18:11

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle: Ik vind het wel herkenbaar hoor. Daarom meng ik me hier ook eigenlijk niet meer in de discussie.
Als je aangeeft dat je jezelf/je kind niet wil laten vaccineren, krijg je gelijk 10 mensen over je heen met waarom je het wel moet doen. Terwijl je ook gewoon een onderbouwde reden kunt hebben om het niet te doen.

Discussie over waarom wel/niet vaccineren vind ik prima en fijn.
Ik vind het alleen zo jammer dat het zo vaak uitdraait op: als je het niet doet ben je een wappie/asociaal of als je het wel doet ben je een schaap die zich niet inleest.
Hiermee heb ik het trouwens niet per se over hier hoor, maar in het algemeen. Het lijkt allemaal zo zwart/wit en dat is het voor mij dus juist niet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Jan 2022 18:14

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Volgens mij is het in dit topic een hele tijd goed gegaan en werd er vooral gezegd dat mensen hun kinderen niet wilden vaccineren zonder dat daarover gevallen werd. Het is vooral de toon van Giselle waar nu over gevallen wordt. Ik vind helemaal de manier waarop het nu escaleert (we zijn ineens halve randdebielen?) op zijn zachtst gezegd bijzonder.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Jan 2022 18:20

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dat is juist ook dat zwart/witte wat ik zo vervelend vind. En van beide kanten. Ik ben gewoon heel grijs hierin merk ik, haha. En als iemand heel erg pro of heel erg anti is, neig ik juist die andere kant op.

Ik hoop gewoon dat we open blijven staan voor elkaars mening en niet proberen om een ander te overtuigen van het eigen gelijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Jan 2022 18:33

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik vind niet dat het escaleert hoor, en ik kreeg juist het idee dat men mij een randdebiel vindt omdat ik een ander mening heb over het vaccineren. Alsof ik dan niet zou begrijpen waarom er gevaccineerd wordt etc. Nogmaals ik begrijp het allemaal maar ik ben het er niet mee eens. Jammer dat ik dat dan tot in den treure uit moet leggen, maar het wel allemaal geaccepteerd wordt wanneer je het er wel mee eens bent.

En excuses als mijn toon vervelend overkomt. Dat is niet naar jullie als mede-forummers bedoeld, ik typ zoals ik praat. Ik zal er iig op letten eea wat genuanceerder te verwoorden.
<<

Anoniem323

Bericht 21 Jan 2022 18:39

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik ken tot nu toe niemand die hun kind laat vaccineren. Op school nog niet, vrienden en familie ook niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2022 18:57

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Calathea schreef:Ik ken tot nu toe niemand die hun kind laat vaccineren. Op school nog niet, vrienden en familie ook niet.


Ik weet het van één ander iemand en hebben ons er ook over verbaast dat het lijkt dat er zo weinig anderen zijn.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8599

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Jan 2022 19:11

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Calathea schreef:Ik ken tot nu toe niemand die hun kind laat vaccineren. Op school nog niet, vrienden en familie ook niet.

Ik ook niet inderdaad. De niet-gevaccineerde volwassenen in mijn omgeving kan ik op één hand tellen, het is echt een andere afweging en belang hebben bij de vaccinatie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 780

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 21 Jan 2022 19:19

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Sorry, ik reageerde ook een beetje flauw Giselle.

Marin, dat valt mij ook op! Tegelijkertijd is het logisch omdat er nu zoveel kinderen besmet zijn of recent corona hebben gehad. Die hoeven zich niet te laten vaccineren.

Vanochtend in de online les (groep 5) begonnen een paar kinderen te vertellen dat ze hun prik volgende week krijgen. Een boel anderen riepen toen dat zij dat niet hoeven omdat ze al corona hebben (gehad).
Maar hier regent het echt besmettingen, dat is natuurlijk niet in het hele land zo.
T (2008) en I (2013)
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 21 Jan 2022 19:28

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Calathea schreef:Ik ken tot nu toe niemand die hun kind laat vaccineren. Op school nog niet, vrienden en familie ook niet.


Ik ook niet nee
Juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2022 19:49

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Filoria schreef:
Marin, dat valt mij ook op! Tegelijkertijd is het logisch omdat er nu zoveel kinderen besmet zijn of recent corona hebben gehad. Die hoeven zich niet te laten vaccineren.



Ja wat dat betreft hoeft O ook nog niet. Maar hij is ook nog geen 5.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3848

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 23 Jan 2022 10:36

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Wij halen zelf wel alle vaccinaties maar laten de kinderen (nog?) niet vaccineren. Ze worden minder ziek en dan lijkt deze variant ook nog milder. Ik voel geen urgentie en laat ze dan liever zelf een immuunsysteem opbouwen. Wij zijn zelf gevaccineerd voor onze omgeving en hopen de kinderen daarmee dus ook een stukje te beschermen. Ik ben voorstander van vaccineren, maar dus nog niet voor mijn eigen kinderen.

Ik ken in mijn (gevaccineerde!) Omgeving ook niemand die zijn -12 kinderen wel heeft laten vaccineren. Op school was deze week wel een kindje met een zere arm door een prik. Maar of dat de 9-jaarsvaccinatie of coronavaccin is weet ik niet.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Jan 2022 11:03

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Gisteren de brief op de mat voor onze oudsten. Ik twijfel nog teveel voor hen, ben zelf wel gevaccineerd en geboosterd. We doen het nu nog niet in elk geval.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 23 Jan 2022 12:00

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Waar wijzelf gevaccineerd en bijna geboosterd zijn en onze oudste van 13 gevaccineerd is, weten we het nog niet voor de jongste. De oudste zit op de middelbare, meer blootstelling naar ons idee. De jongste nog niet. Zo lastig.. De jongste wil best gevaccineerd worden, waarschijnlijk ook omdat wij het "gewoon" haalden en omdat er pas een filmpje op school vertoont werd van een leuke prik locatie in Utrecht. Maar we twijfelen dus nog.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Jan 2022 19:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zonder open te maken kapot gescheurd. Nee dus 😉
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jan 2022 22:49

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Sam idem dito. Ben nog compleet niet overtuigd en zie dat voorlopig ook niet gebeuren.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jan 2022 22:51

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Sam schreef:Zonder open te maken kapot gescheurd. Nee dus 😉


Oh ik heb 'm nog wel open gemaakt en daarna heel theatraal al die papieren één voor één verscheurd haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jan 2022 23:00

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle schreef:
Sam schreef:Zonder open te maken kapot gescheurd. Nee dus 😉


Oh ik heb 'm nog wel open gemaakt en daarna heel theatraal al die papieren één voor één verscheurd haha.

En toen op insta gezet!!
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron