Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 18 Jan 2022 12:50

Re: Sollicitatietopic #2

En Feline? Hoe is het afgelopen?

Ik had eigenlijk niet de intentie om (op korte termijn) te gaan werken, maar nu kwam er een toffe vacature voorbij en heb ik gesolliciteerd. Jeetje, ik ben gelijk zo zenuwachtig. Nou ja, eerst maar eens de reactie afwachten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9450

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Jan 2022 20:49

Re: Sollicitatietopic #2

Waar heb je gesolliciteerd Giselle? 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Jan 2022 20:57

Re: Sollicitatietopic #2

Giselle schreef:En Feline? Hoe is het afgelopen?

Ik had eigenlijk niet de intentie om (op korte termijn) te gaan werken, maar nu kwam er een toffe vacature voorbij en heb ik gesolliciteerd. Jeetje, ik ben gelijk zo zenuwachtig. Nou ja, eerst maar eens de reactie afwachten.


Spannend Giselle! Ik ga duimen voor je!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jan 2022 22:07

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Giselle! Wat voor soort functie?

Hier wacht ik nog op een tweede gesprek bij een functie die me leuk lijkt! Ben al uitgenodigd maar moet nog even een datum komen.
De twee andere heb ik afgewezen, daar werd ik uiteindelijk niet enthousiast van.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Jan 2022 14:25

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk, Feline! Luxe positie dat je in feite kon kiezen! Succes alvast met het tweede gesprek!

Ik had gesolliciteerd voor commercieel medewerker op een sportschool hier in de stad. Helaas gaat het 'm toch niet worden, omdat er 3 avonden gewerkt moet worden van 18-21 uur en dat lukt gewoon echt niet icm de kinderen en mijn man die soms pas na 19u thuis is.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 19 Jan 2022 16:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, nogal :) Was ook wel leuk want ik had een mail gestuurd dat ik me terugtrok uit het procedure en een uur later belden ze me om toch te kijken of ik niet alsnog een gesprek wilde. Gelukkig kon ik het goed uitleggen en sloot ze af met dat ik altijd contact op mag nemen met ze mocht de andere baan niets worden. Mooi compliment!

Ik solliciteer ook vanuit een fijne positie want ik hoef niet weg hier maar heb gewoon zin in iets anders.

Leuke functie inderdaad maar snap dat dat niet werkt i.c.m. de kinderen. Hopelijk komt er snel weer iets leuks voorbij!
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 23 Jan 2022 08:52

Re: Sollicitatietopic #2

Ik werk sinds april vanuit een flexpool.
2 weken geleden hoorden ik dat er een directe vacature vrij zou komen op de locatie waar ik veel voor wordt ingezet. Ik heb leidinggevende een mail gestuurd met dat ik belang had.
Na wat mail verkeer kwam het erop neer dat ik het niet zou worden, want ik heb de juiste papieren en niveau niet voor deze functie.
Jammer natuurlijk,maar vind het ook prima, dan blijf ik met mijn functie wel in de flexpool.
Vervolgens krijg ik afgelopen woensdag een mail van leidinggevende.
Ze willen mij graag vast binnen het team hebben, wel met de functie die ik nu ook heb!
Vind dat ook helemaal prima! Heb morgen mijn gesprek met leidinggevende en dan horen per wanneer het ingaat 😊

Ik ben begeleider A en zou graag voor begeleider B willen gaan.
Op papier heb ik en ben ik verzorgende IG niv. 3
Hier eigenlijk alles in moeten stoppen wat je voor begeleider B nodig bent, alleen voor die functie moet je niveau 4 hebben.
Prima, vind het niet erg, maar ik weet dat ik het kan .
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Jan 2022 16:59

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Saji!
Ik zou het aangeven dat je interesse hebt in B en weet dat je het kan, wellicht dat er op den duur de mogelijkheid is om een opleiding te doen om de juiste papieren te halen (en tot die tijd als A werken)
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 23 Jan 2022 20:28

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou het ook vooral (blijven) aangeven. Wie weet wat er later toch mogelijk blijkt!

Ik zoek zelf ook even tips;
Komende week heb ik diverse sollicitatiegesprekken gepland staan (ik ben nu net werkloos, dus per direct beschikbaar voor een nieuwe baan). Bij bedrijf A en B heb ik een eerste gesprek en bij bedrijf C een tweede gesprek. Bedrijf C zal ook a.s. vrijdag bekend maken wie ze willen aannemen met als doel dat deze persoon 1 febr al kan starten. Ik schat mijn kansen hier erg groot in omdat ik hier in het verleden al gewerkt heb (andere functie wel) en mijn ervaring perfect aansluit.
Maar als ik zou kunnen kiezen, gaat mijn voorkeur naar bedrijf A... Maar ik zal vrijdag nog niet weten of ik bij A aangenomen ga worden. Hoe pak ik dit tactisch aan zonder dat bedrijf C denkt dat ik niet bij hun wil werken?
09-07-2018
11-07-2021
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 24 Jan 2022 10:34

Re: Sollicitatietopic #2

Je kunt op twee paarden wedden. Bedrijf C zal vast een proeftijd opnemen in je arbeidsovereenkomst, als je aangenomen wordt. Je kunt dus eenvoudig tekenen en als het bedrijf dat je beter bevalt alsnog in de markt komt, gewoon je proeftijd inroepen. Die proeftijd is er niet ALLEEN ten voordele van werkgevers :)
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 706

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 25 Jan 2022 17:13

Re: Sollicitatietopic #2

Wie o wie kan mij advies geven?
Ik heb onlangs gesolliciteerd op een vacature, een baan die mij echt heel erg leuk lijkt.
Cv en sollicitatiebrief gestuurd. Sluitingsdatum was 16-1. Bericht gekregen dat ze kandidaten hebben gevonden waarbij cv/motivatie meer aansluit.
Alleen nu staat dezelfde vacature weer uit met als sluitingsdatum 30-01.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze mijn cv niet vinden aansluiten. Of mijn brief gewoon slecht was. Maar het klopt niet wat zij mij laten weten en dat vind ik niet zuiver. Kan ik hier nog iets mee?
Ik voldoe aan de eisen die ze vragen van kandidaten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Jan 2022 17:56

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou dan gewoon even bellen en vragen hoe het zit.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jan 2022 08:25

Re: Sollicitatietopic #2

Ja altijd bellen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 26 Jan 2022 10:10

Re: Sollicitatietopic #2

Loïs schreef:Wie o wie kan mij advies geven?
Ik heb onlangs gesolliciteerd op een vacature, een baan die mij echt heel erg leuk lijkt.
Cv en sollicitatiebrief gestuurd. Sluitingsdatum was 16-1. Bericht gekregen dat ze kandidaten hebben gevonden waarbij cv/motivatie meer aansluit.
Alleen nu staat dezelfde vacature weer uit met als sluitingsdatum 30-01.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze mijn cv niet vinden aansluiten. Of mijn brief gewoon slecht was. Maar het klopt niet wat zij mij laten weten en dat vind ik niet zuiver. Kan ik hier nog iets mee?
Ik voldoe aan de eisen die ze vragen van kandidaten.

Waar baseer je dat op? Waarschijnlijk zijn ze in gesprek gegaan met de kandidaten van wie het cv en de motivatie beter aansluiten en hadden ze verwacht uit die kandidaten een nieuwe collega te kunnen selecteren. Dat is niet gelukt en dus zetten ze de vacature opnieuw open, want de overige kandidaten hadden ze al afgewezen. Je kunt ze bellen met de vraag waar zij de aansluiting niet zagen die jij wel ziet.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 706

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 26 Jan 2022 14:02

Re: Sollicitatietopic #2

Oké bedankt dames, ik ga bellen. Zoals jij het benoemd June.

Ik had dat gebaseerd op het gegeven dat zij dus blijkbaar geen andere kandidaat hebben. Maar hoe je het stelt zou het natuurlijk zeker kunnen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 22 Feb 2022 19:38

Re: Sollicitatietopic #2

Hee Feline, hoe is het afgelopen met je sollicitatie?

Ik heb zojuist een motivatiebrief verstuurd. Heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik wil qua werk, maar nu kwam ik deze vacature tegen en die functie lijkt me wel erg leuk. Het is een functie voor 20 uur, even afhankelijk van de dagen zou ik dat wel kunnen gaan doen. Mijn belastbaarheid is niet groot, maar dit kan ik hopelijk wel aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2022 19:36

Re: Sollicitatietopic #2

Oh wat goed Giselle. Wat dapper dat je dit doet en hopelijk heeft het de juiste uitwerking. Klinkt alsof het goed kan passen bij je, qua belastbaarheid. Ik duim voor je.

Ik heb intussen ook drie sollicitaties verstuurd. 🤞
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6938

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Feb 2022 22:25

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Giselle, succes!

Marin, op wat voor vacatures heb je nu gesolliciteerd? Of open sollicitaties? Spannend wel hoor maar knap dat je deze stap maakt.
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2022 22:31

Re: Sollicitatietopic #2

Eén open sollicitatie bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze komende maanden dat team gaan uitbreiden, fietsafstand.
Eén waarbij een vacature openstaat voor de functie die ik graag zou willen maar wel voor 40 uur en heb aangegeven liever part time te werken, 30 min rijden.
En één vacature die echt net begin deze week nieuw kwam precies passend in m'n straatje ook voor fijn aantal uren, 30 min rijden.

(niet quoten)
Dus wie weet!
Laatst gewijzigd door Marin op 01 Mrt 2022 12:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6938

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Feb 2022 22:37

Re: Sollicitatietopic #2

Oh ja klinkt leuk en passend bij jou. Zou fijn zijn als je al op minstens één plaats uitgenodigd wordt voor een gesprek. Duimen maar!
2012 & 2016
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1634

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 24 Feb 2022 09:24

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Marin! Ik duim :)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 24 Feb 2022 16:09

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Giselle en Marin! Dapper Marin dat je gelijk daar bij het woord voegt en sollicitaties de deur uit hebt gedaan.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Feb 2022 11:18

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Giselle en Marin! Ben benieuwd, fingers crossed.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2330

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 27 Feb 2022 10:19

Re: Sollicitatietopic #2

Carra schreef:Dapper Marin dat je gelijk daar bij het woord voegt en sollicitaties de deur uit hebt gedaan.


Ja dit vind ik ook! En leuke functies ook, zou leuk zijn als daar wat uitkomt.

Ik heb een mailtje gekregen dat ik op gesprek mag komen, jeej! Morgen even bellen om een afspraak te maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2022 10:43

Re: Sollicitatietopic #2

Oh spannend Giselle, wat goed!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers