Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jan 2022 21:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed, Susan, Snirp en Linvi!
Mijn zoon had ook AVI-lezen vandaag, maar weet alleen van hem dat hij vier teksten moest lezen en dat het heel goed ging 😉 ik ben wel benieuwd eigenlijk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 21:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh ja dan snap ik het Snirp! Wat knap!

Even opgezocht en mijn zoon leest nu een boekje van S2 als ik 't niveau op zoek. Ik ben al helemaal klaar met t boekje na elke keer opnieuw lezen maar hij vindt het geweldig haha.

Ah wat knap Linvi. Ik kan me voorstellen dat je trots bent!
Laatst gewijzigd door Marin op 21 Jan 2022 21:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 21:22

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Linvi schreef:Ik wil ook even een trots moment delen, mijn dochter heeft dyslexie en erg moeite met leren. Vandaag had ze een topo toets. Heeft ze gewoon een dikke 10 gescoord!! Ze heeft er ook veel voor geleerd hoor, maar zo verdiend dus.


Super!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 22 Jan 2022 07:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap zeg, Linvi!
Dat is zo lastig als je dyslexie hebt.
Zag het vorig jaar in groep 7.

Ik ben trots op mijn dochter.
Ze is enorm sociaal en het liefst speelt ze elke vrije middag met 1 van haar vriendinnen.
Ze komt elke middag (als ik haar ophaal) blij naar buiten gerend met iemand.
Ze gaat elke dag enorm graag naar school en in het weekend ook het liefst.
Op het kdv ging dat het laatste jaar wel anders.
Dan had ze zo vaak geen zin.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jan 2022 08:25

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een trotse mama's hier! Leuk om te lezen!

V las gister voor het eerst twee woordjes zelf. Dat koppie van haar, zo leuk! Ze kan wel al een tijdje woordjes schrijven, die ze dan zelf (of misschien van vriendinnen op school) geleerd heeft. Maar nu begint dus ook het lezen.

Als ze bij een vriendin is wezen spelen hoor ik zo vaak terug dat ze zo lief en beleefd is. Fijn!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 22 Jan 2022 08:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat leuk al deze trotse moeders ❤️

Ik was gisteren voor het eerst babyzwemmen. B vond het zoo leuk. Vond het een beetje spannend omdat de eenkennigheid is aangebroken. Maar daar was helemaal niks van te merken. Iedereen werd volop getrakteerd op lachjes, werden door iedereen aangesproken, kregen complimenten dat hij het zo goed deed. En on top mocht hij samen met de instructrice een oefening voor doen. En alleen maar lachjes 🥰
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 22 Jan 2022 09:28

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat leuk om te lezen dat veel kinderen zo goed lezen!

Bloom, wat klinkt dat gezellig :heart: Ik vond babyzwemmen ook altijd zo leuk.

Ik kwam eigenlijk alleen op jullie reageren, maar wil toch even zeggen dat ik zo trots ben dat m'n meiden zich zo goed aanpassen in hun nieuwe omgeving, vriendinnen maken en dat ze het allebei zo goed doen op school. De oudste klaagt weleens dat ze slechte cijfers haalt, maar ze staat gemiddeld zes achten, drie zevens en een zes dus ik vind dat ze daar gewoon hartstikke trots op moet zijn.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Jan 2022 09:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wat fijn Giselle dat ze het daar zo fijn hebben. Dat is toch altijd spannend hè.

Ik had gisteren ook een trots moment. Mijn oudste was last minute uitgenodigd op een feestje van een oud klasgenootje van haar vorige school. Er waren iets van 10 kinderen uit haar vorige klas die ze sinds april niet meer gezien heeft. Toen ze in de binnenspeeltuin aankwam rende alle kinderen vanuit alle hoeken naar haar toe, ze kreeg knuffels, ze stoeiden met elkaar en ze heeft het zo leuk gehad. Het maakte me trots omdat ze in dat eerste jaar school al zoveel had opgebouwd, en tegelijk een beetje verdrietig/melancholisch omdat we dat achter hebben gelaten.

Ze heeft in onze nieuwe woonplaats ook al het nodige opgebouwd maar het is nog wat minder vanzelfsprekend als daar. Zij was daar ook wel echt thuis.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 22 Jan 2022 10:13

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah wat leuk voor je dochter dat ze een aantal van haar oude klasgenootjes weer eens heeft gezien en dat ze het zo leuk heeft gehad. Het dubbele gevoel dat je daarvan hebt herken ik! Wij waren afgelopen weekend in onze oude woonplaats waar de oudste met haar beste vriendinnetje had afgesproken en ze vlogen elkaar om de nek en het was gelijk goed. Man en ik zeiden ook tegen elkaar dat we het lastig vinden dat we haar die verhuizing hebben aangedaan. Maar ja, nieuwe contacten leggen en vriendschappen opbouwen heeft gewoon tijd nodig, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. En dat zal voor jouw dochter niet anders zijn denk ik, zeker omdat ze nog een stuk jonger is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Jan 2022 10:40

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo herkenbaar, Teun en Giselle. Voor ons is het al ruim 3 jaar geleden dat we verhuisden en onze oudste van school wisselde (ze zat in groep 2, net 5 jaar), maar ze heeft het nog steeds over haar allerbeste vriendje daar. Die twee trokken vanaf de peuterschool al naar elkaar toe. En er renden altijd kinderen achter haar aan die wilden spelen. Ik word nog steeds melancholisch als ik daaraan denk. Mijn dochter is niet supersociaal, moet echt een klik hebben. Ze heeft hier vanaf het begin een heel leuk beste vriendinnetje en sinds kort nog een vriendin in de klas erbij gelukkig. Maar verder kostte het haar veel moeite om haar plekje te vinden in de klas met haar verlegenheid.
We wonen maar een half uur van ons oude huis, maar haar vriendje van vroeger heeft ze al twee jaar niet gezien. Door Corona en zijn moeder spreekt slecht Nederlands, dus wij hadden ook weinig contact. Toch vroeg ze van de week of ze weer eens met hem mocht spelen, dus ik zal eens vragen of hij ook nog aan haar denkt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Jan 2022 08:17

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben even heel trots!

Mijn dochter heeft altijd hard moeten werken om mee te komen op de basisschool, is onzeker en heeft extra uitleg nodig omdat ze dingen moeilijk vind.
Vorig jaar in groep 7 kreeg ze VMBO Kader advies. Helemaal goed en past qua manier van lesgeven goed bij haar. Dus wij informatie ingewonnen op twee scholen hier in de buurt.

Afgelopen week haar definitieve advies gehoord en ze heeft Kader/Mavo gekregen. Ze heeft het afgelopen jaar ondanks het vele niet op school zijn zo goed een groei laten zien en zo hard gewerkt, hele mooie werkhouding laten zien(aldus de juffen) dat ze haar een hoger advies hebben gegeven.

Gelijk gevraagd of we ook voor Kader mogen kiezen als ze dat leuker vind want dat vinden wij het belangrijkste, en dat was mogelijk.

Dus nu moeten we naast Kader ook informatie van mavo gaan bekijken en een keuze maken.
Die wordt nog lastig voor haar nu ze heeft gezien dat de mavo een sportklas heeft.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2022 17:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wat goed zeg Dobby. Wat fijn dat haar harde werken heeft geloond. Hopelijk kan ze verschillende scholen bekijken en kiezen welke ze het leukste vindt (of geldt er bij jullie ook loting?).

Van een hele andere orde maar mijn dochter van 1 heeft net een heel stuk (oké een kilometer maar toch vind ik 't knap) zelf gelopen. Zo lekker samen stukje lopen en eieren gehaald bij het eier automaat.

En ze kan al zo goed aangeven dat ze heeft gepoept. Dat wijst ze naar haar billen en zegt ze poep en daarna Bo van boven, dat we naar boven gaan om te verschonen. Vind ik best knap dat ze dat al zo goed aan kan geven.
Let's discover the world together.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Jan 2022 17:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marin schreef:Oh wat goed zeg Dobby. Wat fijn dat haar harde werken heeft geloond. Hopelijk kan ze verschillende scholen bekijken en kiezen welke ze het leukste vindt (of geldt er bij jullie ook loting?).

Van een hele andere orde maar mijn dochter van 1 heeft net een heel stuk (oké een kilometer maar toch vind ik 't knap) zelf gelopen. Zo lekker samen stukje lopen en eieren gehaald bij het eier automaat.

En ze kan al zo goed aangeven dat ze heeft gepoept. Dat wijst ze naar haar billen en zegt ze poep en daarna Bo van boven, dat we naar boven gaan om te verschonen. Vind ik best knap dat ze dat al zo goed aan kan geven.



Klopt, er is hier ook loting, maar er zijn in deze regio maar 2 scholen die vmbo aanbieden dus bekijken die scholen. Zijn beide leuke scholen

Wat knap van je dochter!!
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2022 17:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah fijn wel lekker overzichtelijk! Succes, wat een spannende nieuwe fase.
Let's discover the world together.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 02 Feb 2022 21:16

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik wil ook zeker even opscheppen. Mijn zoon van 3,5 heeft deze week zelf zijn naam geschreven en vandaag schreef hij mama.
Wel met een voorbeeld er bij, maar vind het onwijs knap van hem!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Feb 2022 21:24

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik zag het plaatje, zo lief en knap! En je hart smelt toch als je ziet dat hij mama schrijft.

Ik vind het knap dat mijn dochter al zo goed (althans ik begrijp haar) kan praten. Vanavond zei ze bij het eten 'jes, dost', oftewel ze wilde de fles want ze had dorst. Echt communiceren! En nog wel meer, ik vind het zo gezellig!
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 14 Feb 2022 20:19

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Even een trots moment delen, hoor! Mijn dochter heeft zes weken geleden haar A-diploma gehaald en mag komende zaterdag al afzwemmen voor B. Zowel zij als wij zijn supertrots!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2022 20:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wow die heeft het licht gezien! Wat goed zeg.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Feb 2022 20:05

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn baby is vandaag omgerold! Eerst vanochtend bij mijn moeder, toen dacht ik nog dat het een toevalstreffer zou zijn. Vanmiddag heeft ze het nog wel tien keer gedaan, dus ze heeft het trucje echt door. Ze gaat wel vrij snel huilen daarna, want ze kan niet terug en vindt op haar buik spelen helemaal niet leuk. Ik ben helemaal verbaasd, de jongens waren allebei laat, dus ik had het nog lang niet verwacht.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Feb 2022 20:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap Giselle!


Taeda....meisje! Ik merk echt het verschil 😊
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Feb 2022 20:40

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Knappe kindjes allemaal!!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Mrt 2022 21:05

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Suus schreef:Wat goed, Susan, Snirp en Linvi!
Mijn zoon had ook AVI-lezen vandaag, maar weet alleen van hem dat hij vier teksten moest lezen en dat het heel goed ging 😉 ik ben wel benieuwd eigenlijk!

Vandaag kreeg hij zijn rapport mee, hij leest op AVI M6-niveau 😳 hij zit nu in groep 3. En zijn zus heeft AVI-plus gehaald (groep 5). Ik kan wel zeggen dat ik twee leesmonsters heb gecreëerd 😅
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2022 21:25

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat super leuk Suus!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mrt 2022 21:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wow, M6 in groep 3? Dat is echt heel knap zeg!
❤ 7 juni 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 04 Mrt 2022 21:49

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wowie! Wat goed Suus 😃

Wij hadden afgelopen maandag oudergesprek over T. Hij doet het goed, is op zijn gemak in de klas en hij scoorde allemaal I'en op de CITO.
Toch fijn om te horen dat hij op school ook laat zien wat we thuis zien 😅

De jongste is vooral een heerlijk ondeugende jongste kleuter! Heeft het super naar haar zin in de klas, veel vriendjes en vriendinnetjes en doet leuk mee met alles wat ze in de klas doen.

Trots op ze! ❤
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers