Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jan 2022 21:11

Re: Coronavirus

Volgens mij is het artikel aangepast want het stond er eerst anders 🤷🏻‍♀️
Oke, dus geen quarantaine...
2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 17 Jan 2022 21:11

Re: Coronavirus

Lexi, het is artikel is nu inderdaad aangepast.
Toch vind ik het maar gek dat ik gewoon overal naartoe zou mogen als mijn kind positief is.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem323

Bericht 17 Jan 2022 21:14

Re: Coronavirus

Dan klopt het toch, vind het zo onlogisch. Bedankt iedereen, ik las op verschillende plaatsen iets anders.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2022 21:17

Re: Coronavirus

Het staat ook op de website van de Rijksoverheid, dat lijkt me altijd nog het meest betrouwbaar:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-kinderen

Ik zou zelf ook niet overal naartoe gaan als mijn kind positief is, niet ergens op visite of voor de lol gaan winkelen, maar het is wel fijn dat je in elk geval boodschappen kunt doen of naar de apotheek kan of zoiets dergelijks als dat nodig is (en dan een extra rustig moment kiezen en er goed op letten dat je afstand houdt).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 17 Jan 2022 21:33

Re: Coronavirus

Susan schreef:Het staat ook op de website van de Rijksoverheid, dat lijkt me altijd nog het meest betrouwbaar:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-kinderen

Ik zou zelf ook niet overal naartoe gaan als mijn kind positief is, niet ergens op visite of voor de lol gaan winkelen, maar het is wel fijn dat je in elk geval boodschappen kunt doen of naar de apotheek kan of zoiets dergelijks als dat nodig is (en dan een extra rustig moment kiezen en er goed op letten dat je afstand houdt).


Ja zeker zo denk ik er ook over. Zeker die keuzes maken. Verstandig nadenken en het niet opzoeken.
Maar ik zou dus bij wijze van ook mogen/moeten werken.
Ik werk in de zorg, draai spreekuren en heb cliënten ertussen zitten die kwetsbaar zijn.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 17 Jan 2022 21:35

Re: Coronavirus

Wij zitten nu in deze situatie. Ik ben de enige thuis zonder corona en ik ben vanmiddag dus naar de winkel geweest (voor boodschappen en paracetamol niet gewoon voor de leuk). Ik mag morgen ook gewoon werken maar moet eerlijk zeggen dat dat wel gek voelt. Ik werk met een groep kwetsbare mensen waarvan ik geen afstand kan houden en ondanks dat zij en ik volledig gevaccineerd zijn ben ik toch bang om ze per ongeluk te besmetten.
2010 2012
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 17 Jan 2022 21:35

Re: Coronavirus

Ja Lexi precies dat inderdaad.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem323

Bericht 18 Jan 2022 04:22

Re: Coronavirus

Er wilde iemand op bezoek komen gevaccineerd en geboosterd maar haar kind zit thuis met corona. Ze vond het raar dat ik weigerde want het mocht.
Dus dat vond ik dan weer raar maar blijkbaar had ze wel gelijk. Toch is ze niet welkom nu.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 18 Jan 2022 07:50

Re: Coronavirus

Nou, in theorie mag het ja, maar het lijkt me toch logisch dat dat niet handig is? Ik vind het een fijne regel omdat je dan tenminste nog boodschappen mag doen en zo, maar verder zou ik zoveel mogelijk thuis blijven.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jan 2022 08:05

Re: Coronavirus

Ik zou ook snel naar supermarkt gaan en weer naar huis.
Maar ik gok ook dat als het aan de orde is, ik gewoon moet werken. Daar maak ik mij dan wel weer druk om.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2022 10:19

Re: Coronavirus

Calathea schreef:Er wilde iemand op bezoek komen gevaccineerd en geboosterd maar haar kind zit thuis met corona. Ze vond het raar dat ik weigerde want het mocht.
Dus dat vond ik dan weer raar maar blijkbaar had ze wel gelijk. Toch is ze niet welkom nu.


Ik vind het dan weer raar van diegene dat ze daarover in discussie gaat. Dat het van de regels mag wil niet zeggen dat de persoon bij wie je op bezoek gaat er ook op zit te wachten. Er zijn ook mensen die momenteel liever helemaal geen bezoek krijgen, ook al mag het van de regels wel. Mensen hebben het recht om nog voorzichtiger te zijn dan de regels voorschrijven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem323

Bericht 21 Jan 2022 16:10

Re: Coronavirus

Ik hoor steeds meer verhalen van mensen om mij heen (en vooral op het schoolplein) dat mensen zich niet meer laten testen. Ook kinderen worden met milde klachten of bij corona in de klas niet meer getest.
Is dat in jullie omgeving ook zo? Paar maanden terug was iedereen nog zo voorzichtig maar sinds de kerstvakantie is het veel minder.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Jan 2022 16:33

Re: Coronavirus

Nee, in mijn omgeving herken ik dat niet zo Calathea. Niet specifiek gericht op kinderen / schoolcontext in elk geval. Wel dat mensen een soort test moe worden ofzo.

Hier wordt het nu wel heel onrustig met corona besmettingen, kindcentrum met opvang en school bij elkaar in. Hele bovenbouw deze week in quarantaine, de babygroep kdv sinds gister in quarantaine, vandaag een kleutergroep in quarantaine en net bericht dat er een positief geteste medewerker op de BSO groepen van mijn dochters heeft gewerkt. Pff, we blijven aan de gang zo. Ik hoor ouders zeggen 'laat het dan nu maar rondgaan' maar ik vrees het moment toch dat het hier raak zal zijn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 21 Jan 2022 18:22

Re: Coronavirus

Hier in het Gooi zijn alle teststraten gewoon helemaal volgepland. Je moet nu naar Utrecht of Amsterdam om je te laten testen. Dat helpt niet mee qua testbereidheid denk ik. Best wel irritant! Maar het gaat ook zo hard met die omikronvariant.
T (2008) en I (2013)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Jan 2022 18:27

Re: Coronavirus

Calathea schreef:Ik hoor steeds meer verhalen van mensen om mij heen (en vooral op het schoolplein) dat mensen zich niet meer laten testen. Ook kinderen worden met milde klachten of bij corona in de klas niet meer getest.
Is dat in jullie omgeving ook zo? Paar maanden terug was iedereen nog zo voorzichtig maar sinds de kerstvakantie is het veel minder.


Nee, dat herken ik gelukkig totaal niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 18:29

Re: Coronavirus

Ik hoorde van een andere moeder wel dat vorig jaar er maar weinig getest werd en met neusspray gespoten werd voordat de kinderen weggebracht werden.
Verder weet ik niks.

Voor zover ik weet is onze zoon nog steeds de enige corona kleuter. Best bijzonder als je het landelijk bekijkt. Maandag mag hij eindelijk weer naar school!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Jan 2022 19:45

Re: Coronavirus

Ik vraag me eerlijk gezegd nog af hoe lang we nog door moeten gaan met het testen. Hoop dat ze op dat gebied ook eens met een visie komen in de volgende persco. Want op een gegeven moment hebben we het allemaal een keer gehad denk ik en moeten we het gewoon als een griep gaan behandelen, en daar laat je je ook niet voor testen.
❤ 7 juni 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 21 Jan 2022 19:50

Re: Coronavirus

Filoria schreef:Hier in het Gooi zijn alle teststraten gewoon helemaal volgepland. Je moet nu naar Utrecht of Amsterdam om je te laten testen. Dat helpt niet mee qua testbereidheid denk ik. Best wel irritant! Maar het gaat ook zo hard met die omikronvariant.


Nou inderdaad. Ik belde gisteren met de prioriteiten lijn (ik werk in de zorg) en ik kan pas morgen terecht terwijl je normaal dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag kan.
Een normale afspraak kon gewoon niet dan moest ik naar Almere of Amsterdam. Het is dat m'n werk graag wilde dat ik me alsnog bij de GGD liet testen maar anders was ik niet gegaan.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 19:51

Re: Coronavirus

Ik herken het ook niet, maar ik vraag het ook niet de hele tijd aan andere ouders. Als ik ze een beetje inschat denk ik dat ze nog wel gewoon doen wat er gevraagd wordt en dus testen.

Helemaal niet meer testen is denk ik nog te vroeg voor nu. Ik denk dat ze daar in deze golf nog wel aan vast blijven houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Jan 2022 19:53

Re: Coronavirus

Ja deze golf nog wel, maar hopelijk is de piek daarvan nu in zicht en gaat het er daarna wat rooskleuriger uitzien.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 19:57

Re: Coronavirus

Ja, ik hoop het ook, ik heb eigenlijk geen idee wanneer de piek komt, maar het kan toch niet doorgroeien tot er een miljoen besmettingen per dag zijn of zo? Als niet iedereen test dan zullen het er nu al wel een miljoen per week zijn of zo, misschien wel meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2022 22:09

Re: Coronavirus

Hier mag je nu een positieve zelftest ook registeren dus hoef je niet meer in de rij. Helaas zijn zelftesten schaars, dus dat schiet niet op. Mensen stonden met kerst minimaal 6 uren in de rij hier voor de teststraat, dat was niet meer te doen dus is dit besloten. Dus elke dag krijgen we nu update hoeveel mensen positief op PCR test hebben getest en hoeveel een positieve RAT hebben. Man krijgt elke dag voor werk een RAT test. Op zich vind ik het wel goed systeem.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 22:14

Re: Coronavirus

Ik vind het ook best onzin dat je met een positieve zelftest nog naar een GGD-straat moet, met een beetje pech moet je met je zieke hoofd de deur uit en je kunt nog anderen onnodig besmetten ook. Volgens mij is de kans op een positieve uitslag echt klein. Het zal wel bedoeld zijn zodat je niet de positieve zelftest van een ander gebruikt om een herstelbewijs te krijgen of zoiets, maar goed, wat als je helemaal geen herstelbewijs hoeft omdat je toch al gevaccineerd bent?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jan 2022 22:20

Re: Coronavirus

Ja precies Susan, vals positief bestaat niet toch? Of wel? Weet ik eigenlijk niet..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 22:24

Re: Coronavirus

Marsy31 schreef:Ja precies Susan, vals positief bestaat niet toch? Of wel? Weet ik eigenlijk niet..


Jawel hoor! Mijn zus had twee vals positieve zelf testen en een negatieve antigeen én pcr op dezelfde dag.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers