Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Jan 2022 22:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pfff, en toen zat de oudste thuis in quarantaine.
Wij (mijn ouders, jongste en ik) mogen overal naar toe en zij zit weer thuis.
De jongste mag dus wel naar school, ik gaan werken. Gelukkig kunnen mijn ouders het weer opvangen.

Dus hup haar kappersafspraak weer verzet.

Woensdag na 15 uur mag ze getest worden.

Ik baaaaal....

Ik kan het er even allemaal niet zo heel erg goed bij hebben. Loop over van emoties/gedachtes
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Jan 2022 22:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Marin schreef:Ja thuiswerken en kinderen thuis lijkt mij ook heel erg pittig. Dat is alweer een paar jaar geleden voor mij en zonder pandemie. Maar goed ik vond het niet heel erg doordacht en aardig overkomen.

Vind het ook echt heel onnodig en onaardig van je vriendinnen om te zeggen terwijl jullie allemaal in isolatie (ziek) thuis zitten.
Fijn dat je er al over met ze kon praten👌.
<<

Anoniem326

Bericht 16 Jan 2022 22:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Joey schreef:
Marin schreef:Ja thuiswerken en kinderen thuis lijkt mij ook heel erg pittig. Dat is alweer een paar jaar geleden voor mij en zonder pandemie. Maar goed ik vond het niet heel erg doordacht en aardig overkomen.

Vind het ook echt heel onnodig en onaardig van je vriendinnen om te zeggen terwijl jullie allemaal in isolatie (ziek) thuis zitten.
Fijn dat je er al over met ze kon praten👌.


Maar ik begrijp het nog niet. Ging het woord nou hel over in quarantaine zitten met kinderen als werkende moeder? Want dat vind ik het totaal niet onaardig overkomen. Dat zegt niks over jouw leven. Als ze niet hoeft te werken en dan quarantaine met kinderen hel noemt dan klinkt dat niet echt vriendelijk. Vooral naar haar kinderen toe.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43710

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2022 22:48

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het ging om een week binnen zitten met je kinderen, gewoon sec dat. Weet niet of zij specifiek bedoelden in combi met thuiswerken. Misschien wel want logisch dat ze het zich op hun eigen situatie betrekken (waarbij één van het als arts denk ik maar deels zou kunnen thuiswerken maar dat terzijde).

Ik vind het niet erg aardig naar mij klinken omdat ik a) sowieso thuis ben met de kinderen, maar goed dat is nog m'n eigen keuze en b) nu logischerwijs anderhalve week binnen zit door isolatie.
En daarbij (maar dat ben ik misschien) het sowieso niet erg leuk klinken als je een week met je kind omschrijft als de hel of een nachtmerrie hoe pittig die week ook moge zijn. Maar goed dat ben ik misschien, misschien ben ik daar te gevoelig voor? Dat jullie dat wel kunnen voorstellen zegt misschien meer over hoe slecht ik me kan voorstellen hoe intens dat is blijkbaar?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 16 Jan 2022 23:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nogmaals ik vind een week met mijn kinderen binnen zitten, zelfs als het quarantaine is, erg fijn juist. Ik ben ook altijd met kinderen als ik niet werk. Ik heb nooit een moment voor mezelf. Als ik niet werk, ben ik altijd met de kinderen. Ik ga nooit een dagje weg of een avond uit. De zorg ligt 100% bij mij. En daar heb ik totaal geen moeite mee. Dus ik snap jouw situatie en keuze.

Maar thuiswerken met kinderen is echt iets anders dan jouw situatie. Het is heel erg vervelend om je kinderen steeds tot stilte te manen omdat jij moet bellen, overleggen of in moet loggen. Dat voelt heel rot. Het voelt ook rot om je collega’s jouw werk te laten doen of presentaties of dossiers uit te stellen. Het zegt dus niks over thuiszitten met kinderen. Het zegt alleen iets over de combinatie werk en kinderen. En aangezien jij niet werkt zegt het dus niets over jouw situatie.

Maar als jouw vriendin het niet over die combinatie werk kinderen heeft dan is het een stomme uitspraak. Maar aangezien ze werkt denk ik dat ze dit bedoelt. Als ik of een van mijn werkende vriendinnen weer in quarantaine moeten met kinderen en werk verzuchten we ook dat we weer helse week tegemoet gaan en dat zegt absoluut niks over thuis zijn met kinderen of over de keuze van thuisblijfmoeders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43710

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2022 23:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik kan me van jou goed voorstellen dat je de situatie zonder werk en met de kinderen heel fijn vindt en met werk heel stressvol.

Ik denk niet dat zij het allebei zo heel doordacht als jij het stelt zeiden eerlijk gezegd, maar goed, het is gelukkig uitgepraat.

Nu ga ik lekker slapen. Een leuk iets aan deze week is dat onze zoon om de beurt een nachtje bij m'n man in de logeerkamer slaapt en een nachtje bij mij. We mogen allang weer samen slapen en leven, maar zoontje ervaart het als heel gezellig en zo maken we er maar wat van en stiekem ook wel fijn om hem beetje in de gaten te houden, hoewel hij gelukkig al niet zo ziek meer is.
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 17 Jan 2022 08:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Mijn dochter kreeg 2 weken voor de Kerstvakantie corona en dat is altijd een drukke periode op mijn werk (school).
Het was toen zo heerlijk om met haar thuis te zitten.😊🤣

Helaas kregen we gister einde van de middag bericht dat haar ene juf corona heeft.
De andere juf heeft 2 weken (en misschien wel langer) zorgverlof, omdat haar dochter middenin de medische molen zit.
We hebben haar gelukkig na het eten naar opa rn oma kunnen brengen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Jan 2022 08:24

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

We zijn hier ook weer aan het goochelen. De jongste zit deze week thuis, omdat zijn groep van de opvang deze week dicht blijft, er zijn meerdere medewerkers met Corona.
Over de klas van de oudste kregen we gisteren te horen dat er iemand een positieve zelftest had met het verzoek je kind een zelftest af te nemen. Negatief gelukkig. Meer informatie zou volgen, maar niks meer gehoord. Dat vind ik zo irritant. Volgens mij mogen er tegenwoordig drie positieve zelftests in de groep zijn voordat de groep in quarantaine moet. Ik neem dus aan dat ze naar school mag, maar communiceer dat ook even als je zegt dat er nog informatie volgt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Jan 2022 10:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Klopt Suus, bij 3 positieve kinderen moet de groep thuis blijven. Hier maar een klasje van 16 kinderen en voor de vakantie 2 positief dat was wel even spannend, maar met een sisser afgelopen.

Wel vervelend dat je meer info zou krijgen, maar dat dat dan niet gebeurd..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2022 10:30

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het gaat heel hard nu op de scholen. Op m’n eigen werk meerdere collega’s ziek thuis.
Op de school van m’n zoons zijn nu 5 klassen in quarantaine vanwege >3 besmettingen per groep. Ook de klas van m’n jongste. Mooi balen! Gelukkig kunnen m’n man en ik wat puzzelen in thuiswerken/afwisselen. Woensdag is dag 5 en kan m’n jongste door de teststraat.
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jan 2022 10:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben donderdag ook halsoverkop vertrokken van werk naar huis omdat de bso dicht was ivm besmettingen bij het personeel en kinderen ( niet op de groepen van mijn kinderen maar ze konden niet open).

Zaterdag een melding van een besmet kind in de klas van de oudste, zondagochtend melding twee over een besmetting in zijn klas, zondagmiddag een app over een besmetting bij de jongste in de klas, 's avonds een pittige mail van de opvang over extra streng beleid, kinderen met klachten mogen ook na een test niet komen ed. Om zeven uur vanmorgen een melding dat de juf van de jongste er niet is maar dat er gelukkig wel een vervanger geregeld was. En vanmorgen melding drie in de klas van mijn oudste net voor de school begon, mijn man was de jongens echter al wegbrengen en las die app pas thuis maar niks gehoord van de juf dus hij is wel gewoon op school. Dat laatste vind ik heel gek maar wellicht komt het omdat het zelftests zijn en ze de officiele uitslag van de GGD afwachten, ik ga er dus vanuit dat hij morgen wel thuis is.

En dan had mijn jongste woensdag ook nog krentenbaard dus was hij ook thuis van school want dan mag je pas weer komen nadat je behandeld wordt, dus moesten we eerst langs de huisarts en apotheek.

Ik weet het niet, dit geeft mij echt heel veel stress, met werk is dit bijna niet te regelen op deze manier. Ergens denk ik bijna, gooi de school maar weer dicht, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Jan 2022 12:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat stressgevoel herken is zo Minoes. Onze gastouder heeft nu positief getest. Gelukkig weet ze waar de besmetting vandaan komt en was dat vrijdag dus onze kindjes lopen geen risico.

Bureau is wel aan het kijken voor een vervanger maar omdat J. onder het jaar is bijna niet te doen.

Ze heeft zelf 4 kinderen dus als die allemaal na elkaar gaan dan hebben we wel even geen opvang 😭
⁠♡♡♡
<<

Anoniem326

Bericht 17 Jan 2022 14:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier ook net een mail van de directeur. Zes leerkrachten in quarantaine/isolatie. Meerdere klassen in quarantaine. In sommige groepen meer dan 10 positieve testen. Ook bij mij roept dit weer veel stress op. Ik denk dat de school deze week nog dicht gaat, ze kunnen dit qua inval ook helemaal niet meer geregeld krijgen. Ergens hoop ik dat we het dan maar gewoon krijgen. Ik heb mijn booster gehad en ik vertrouw er wel op dat mijn kinderen niet ernstig ziek worden. Ik heb ook echt te doen met leerkrachten. Sommige leerkrachten hebben het nu al voor de tweede keer. Zij worden continu blootgesteld aan de kans op besmetting. Ik maak me toch ook weer zorgen over onderwijsachterstanden (niet zozeer bij mijn kinderen), maar weer thuisonderwijs, quarantaine, leerkrachten die uitvallen, het draagt allemaal niet bij aan de zo belangrijke continuïteit van het onderwijs.

Och Uffe, wat een stress ook als je hele opvang wegvalt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Jan 2022 14:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pff dat snap ik HG.
Ik ben altijd blij als de maandag weer voorbij is. Dat is de enige dag die problemen geeft met opvang. Daarna haal ik weer rustig adem. Bij P in de klas hadden ze ook een positief getest kindje. Op de opvang een juf. Die ging misschien ook dicht komende week. We zien het allemaal wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Jan 2022 15:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jeetje HG dat gaat heel snel! Dat is als school bijna niet op te vangen.
⁠♡♡♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 17 Jan 2022 16:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zo inderdaad HG, wat gaat dat snel!

Hier gelukkig slechts 1 corona geval bij 1 van de Kids in de klas.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 17 Jan 2022 17:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Even een vraag tussen door.

Iedereen in het gezin is positief alleen oudste zoon niet. Nu blijft negatief testen met een thuis test. Al 4 x getest om de dag .

Volgens de regels mag hij dag 5 weer testen. Mag dat met een thuis test of via de ggd?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2022 17:46

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

GGD.
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jan 2022 18:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

GGD maar als die negatief is moet hij op dag 5 nadat de laatste quarantaine is nog een keer testen.
2015 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Jan 2022 22:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij ons op school zitten er 18 klassen in quarantaine 😱 het is echt idioot, in de bovenbouw heb je clusters en is het geen doen, dus daar geldt de regel van >3 besmettingen in de stamklassen. Dat is de groep waar de leerlingen Nederlands en gym mee hebben. De rest wordt dus niet naar gekeken. In vwo 6 gaat het nu heel hard rond, 1/3 van mijn cluster zit thuis. Maar de rest mag naar school, want het is geen stamklas, ik vind het echt niet ok.
december 2016
juli 2019
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 18 Jan 2022 10:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier is de hele school van I. thuis, behalve twee kleuterklassen.

I. haar beste vriendinnen met wie ze veel speelt, hebben allemaal corona.

Ik vind alles even zo stom. I. had zo'n zin in naar school gaan, naar muziekles, sporten etc. en dan gaat alles weer niet door.

Teststraat afspraak maken online lukt niet. Telefonisch krijg te horen dat er nu teveel mensen bellen.

Fijn dat kinderen vanaf vandaag gevaccineerd kunnen worden, maar hoe maken we die afspraak dan? Online kun je alleen boosterafspraken voor volwassenen plannen nu.
T (2008) en I (2013)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 18 Jan 2022 11:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wow wat een school- en klassensluitingen overal. Wij kregen hier gisteren ook bericht dat de nodige klassen al in quarantaine zitten en dat er heel wat groepen zijn waar al een of meerdere besmettingen zijn. Het beste vriendje van mijn zoontje testte gistermiddag positief op een zelftest nadat hij eerder uit school is gehaald omdat hij ziek was, en vandaag gaf mijn zoontje zelf aan zich niet lekker te voelen (hoofdpijn, buikpijn). Dus die is nu thuis. Zelftest die we gistermiddag uit voorzorg deden was negatief, maar hij wordt vandaag om 11 uur via de officiële weg getest.

Gelukkig geeft het op dit moment hier thuis geen grote problemen, maar het zou wel balen zijn voor ons dagje sauna dat we volgende week dinsdag gepland hadden staan en dat we al drie keer eerder hebben moeten uitstellen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2022 12:10

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Inderdaad veel gesloten scholen en klassen! Vanmorgen hoorde ik ook van een collega dat de hele onderbouw op een middelbare school thuis was omdat bijna de hele klas besmet is. Het komt wel steeds dichter bij, het benauwd me wel een beetje.
08/2018
05/2021
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 18 Jan 2022 12:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij ons op school ook een hoop besmettingen.

Groep 4, 6b, 7, 7-8 zitten al thuis. Groep 5 3 positieve thuistesten, die wachten nog op uitslagen van de GGD

Bij groep 8 (waar mijn dochter in zit nu 2 positieve testen)

alleen groep 1/2/3 en groep 6a nog geen besmettingen. Mijn dochter zit in 2 .
08-03-2010
08-02-2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 18 Jan 2022 12:25

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dit kan toch niet zo?

En in het nieuws niks hierover!
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers